Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Frisk Frosk skrev (56 minutter siden):

Tror faktisk ikke det, men det er fordi jeg kjenner til akkurat denne butikksjefen og nestleder og vet hvilken kontakt sjefen har videre i kjeden. At beslutningene tas høyere i systemet vet vel alle, men det har vist seg før at når kunder blir mer bevisste og gir tilbakemeldinger så er det gjerne starten på en endringsprosess.

Akkurat SE er nå så mange oppmerksomme på med tanke på all kritiske adferd siste år, at jeg tenker det er flere som sitter og lurer på hvordan komme seg ut av kontraktene de har med SE AS.

Bedriftseier SSI gjorde at noen tapte store penger på utvikling og produksjon og nesten-lansering av Candy Girl, hun har siste året og kanskje lenger vist mye som har vist hennes rusmisbruk, men kokainstriper på stuebordet hjemme, til fyllefester i offentlig bad til kokainposebildet m.m.

Så var det alt bråket da hun var tilsluttet Nrk, hvor hun viste forakt for kontrakten med Nrk, skapte enormt mye negativ omtale for Nrk og en av de største klagesakene mot Nrk.

Eier SSI i SE AS har vist seg å være en løs kanon. Og med det hun nå viser som gravid, så gjør hun ikke noe for å forbedre eget rykte.

Så, det er flere og flere ledere og eiere av bedrifter som er blitt bevisste på at SE AS, det er en aktør de ikke lenger ønsker å samarbeide med, og andre trenger bare en god unnskyldning for å bryte kontrakter.

Så jo, å gi rette ledere tilbakemelding, det kan hjelpe.

Om du kjenner eier personlig er det en mindre fjern ting å gjøre, det er klart. Men det er ikke en liten overreaksjon å boikotte en kjede fordi de har ett samarbeid med SE? De aller fleste, om ikke alle, kjeder i landet er innvolvert i ting som er langt mer uetisk enn det. Jeg er ingen SE fan, bare nysgjerrig på tankegangen din. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synest bildet var fint, men trodde et slikt bilde var «mor/barn bilde, at det skulle vise morsfølelsen til barnet i magen.              Her er det den seksualiserte delen av henne som kommer frem, ikke svangerskapet. Fokuset er kun på henne, får ikke noen godfølelse av å se det bilde, synest vanligvis slike bilder er rørende og gode, dette gir meg overhodet ikke denne følelsen.

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
Jadaomatte skrev (8 minutter siden):

Synest bildet var fint, men trodde et slikt bilde var «mor/barn bilde, at det skulle vise morsfølelsen til barnet i magen.              Her er det den seksualiserte delen av henne som kommer frem, ikke svangerskapet. Fokuset er kun på henne, får ikke noen godfølelse av å se det bilde, synest vanligvis slike bilder er rørende og gode, dette gir meg overhodet ikke denne følelsen.

Tydelig at budskapen i bildet ikke er «jeg er glad og lykkelig over graviditeten og barnet», men «se så deilig jeg er som gravid». Får se om photoshooten med babyen etter fødsel følger samme tema.

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet
Sinccis skrev (3 minutter siden):

Tydelig at budskapen i bildet ikke er «jeg er glad og lykkelig over graviditeten og barnet», men «se så deilig jeg er som gravid». Får se om photoshooten med babyen etter fødsel følger samme tema.

Om hun ligger å deiger seg «sexy» med en liten baby… hjelpes, da håper jeg noen henter barnet.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Jadaomatte skrev (44 minutter siden):

Om hun ligger å deiger seg «sexy» med en liten baby… hjelpes, da håper jeg noen henter barnet.

Tja.

ELLE fikk jo de første gravidbildene, så er vel ikke usannsynlig at de også får mor og barn bildene.

Da kan vi vel forvente noe lignende som dette av Camilla Pihl. (Bare mer sexy) 

https://www.elle.no/baby-camilla-pihl-feature/poppy-love/165501IMG_9588.jpeg

Endret av Finlay
Skrevet

Jeg trodde egentlig ikke jeg var så prippen, men... jeg er kanskje det. 🤔😅

• Liker 15
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (2 timer siden):

Om du kjenner eier personlig er det en mindre fjern ting å gjøre, det er klart. Men det er ikke en liten overreaksjon å boikotte en kjede fordi de har ett samarbeid med SE? De aller fleste, om ikke alle, kjeder i landet er innvolvert i ting som er langt mer uetisk enn det. Jeg er ingen SE fan, bare nysgjerrig på tankegangen din. 

Jeg er realistisk nok til å vite at jeg ikke kan boikotte alt, og jeg har ikke hverken lyst til, interesse av eller ork til å følge med "alle" influencere for å luke ut alt alle useriøse reklamerer for.

Men, jeg er en bevisst forbruker, jeg har et forholdsvis lite forbruk, så svært mye av det influencerne annonserer for er produkter som jeg uansett ikke ville kjøpt. Der jeg får med meg at en produsent(et produkt jeg liker eller har tenkt å skaffe meg frontes av en av disse skadelige influencerne, da finner jeg heller et annet produkt å kjøpe som jeg undersøker litt grundigere om før jeg kjøper det.

Jeg velger også å innimellom kontakte hovedkontor når jeg ser slike samarbeid, og vet at det har fått følger i en del tilfeller fordi det har vært mange som har gjort det samme. Og de jeg får med meg bryter norsk lov, de melder jeg til Forbrukertilsynet.

Da tenker jeg at selv om jeg ikke kan få alt perfekt, så gjør jeg alt jeg greier å gjøre for å påvirke positivt, for ikke å støtte de useriøse produsentene, de som velger å bruke lovbrudd i reklamekampanjer og skadelige influencere.

Om mange gjør litt vil det etterhvert gi resultater.

Om de fleste gir f... da vil ting bli verre.

Og nei, jeg synes ikke det er overreaksjon å si fra til de som samarbeider med SE AS. Eier, SSI, har i en årrekke glorifisert selvskading i form av unødvendige kosmetiske operasjoner, hun har frontet en ganske heftig rusbruk, hun har gjort stor butikk på å fronte et innhold som påvirker unge (og voksne) på en skadelig måte +++. Det er mer fornuft i å reagere på dette enn å ikke gjøre det, etter min mening.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Reklamerer for å bruke mascaraen man selger, med løsvipper på 🙄 

IMG_3598.png

IMG_3597.png

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
shorty skrev (1 minutt siden):

IMG_3598.png

IMG_3597.png

Meld det gjerne til Forbrukertilsynet. For dårlig merking av reklame, retusjert person som krever egen merking.

Og skrivefeil og synlig bevis for at maskaraen klumper - blir nesten komisk, om hun ikke var så ihjeloperert at det ser vondt ut. Det burde nesten bli påbudt for influencere å merke bilder når de har fikset på utseendet med operasjoner og/eller injeksjoner. Det SE viser her ser ikke friskt ut.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet
Frisk Frosk skrev (19 minutter siden):

Meld det gjerne til Forbrukertilsynet. For dårlig merking av reklame, retusjert person som krever egen merking.

Og skrivefeil og synlig bevis for at maskaraen klumper - blir nesten komisk, om hun ikke var så ihjeloperert at det ser vondt ut. Det burde nesten bli påbudt for influencere å merke bilder når de har fikset på utseendet med operasjoner og/eller injeksjoner. Det SE viser her ser ikke friskt ut.

Gjorde det nå. Trist at man ikke vil gjøre business på en så ærlig og oppriktig måte som mulig. Men influencere ser vel hvor mye det øker salget å la være eller «glemme» bort å merke ordentlig. Eller være ærlig om at man har på løsvipper (og ikke bare en magisk mascara) , for den saks skyld 😅 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
shorty skrev (2 minutter siden):

Gjorde det nå. Trist at man ikke vil gjøre business på en så ærlig og oppriktig måte som mulig. Men influencere ser vel hvor mye det øker salget å la være eller «glemme» bort å merke ordentlig. Eller være ærlig om at man har på løsvipper (og ikke bare en magisk mascara) , for den saks skyld 😅 

Må man informere om at maskaraen er på akkurat løsvipper da? 

Altså, ikke at det er viktig for meg, men jeg bare spør... Skriver hun at hun ikke har løsvipper liksom?

Av og til syns jeg bare at noe av kritikken blir vel pirkete. Det jeg ikke forstår er at med SE er det liksom mer enn nok av ting å ta henne på, hvorfor henge seg opp i alt sånn småtteri også da?

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 2
Skrevet
dårligbrukernavn skrev (1 minutt siden):

Må man informere om at maskaraen er på akkurat løsvipper da? 

Altså, ikke at det er viktig for meg, men jeg bare spør... Skriver hun at hun ikke har løsvipper liksom?

Av og til syns jeg bare at noe av kritikken blir vel pirkete. Det jeg ikke forstår er at med SE er det liksom mer enn nok av ting å ta henne på, hvorfor henge seg opp i alt sånn småtteri også da?

Hvis man er opptatt av å være ærlig med sine følgere og gi et oppriktig bilde av et produkt - ja!  
Hadde dette vært svært sjeldne tilfeller så hadde saken vært en annen. Men når det gjøres ofte, og med viten og vilje så sier det mye om det totale bildet også. Måten ho driver business på, ikke bare skandaler (som også er en del av det, forsåvidt). Jeg syntes det er viktig å poengtere ting de fleste ikke legger merke til. Feks blir produktene fremstilt som om dette er hennes merke, og ikke et samarbeid med Elle Basic (fordi produktene selger bedre når et kjendisnavn er på flaska).

For noen uker siden sa ho at alle selftan produktene er sikre for gravide, men gravide anbefales å unngå alt av spray som kan innåndes. Som selftan, spraydeo etc. Sophie Elise har over 600 000 følgere på bare Instagram og tjener flere mill i året, og med det følger det et stort ansvar for sine forbrukere (aka innkomst kilde). 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
shorty skrev (1 minutt siden):

Hvis man er opptatt av å være ærlig med sine følgere og gi et oppriktig bilde av et produkt - ja!  
Hadde dette vært svært sjeldne tilfeller så hadde saken vært en annen. Men når det gjøres ofte, og med viten og vilje så sier det mye om det totale bildet også. Måten ho driver business på, ikke bare skandaler (som også er en del av det, forsåvidt). Jeg syntes det er viktig å poengtere ting de fleste ikke legger merke til. Feks blir produktene fremstilt som om dette er hennes merke, og ikke et samarbeid med Elle Basic (fordi produktene selger bedre når et kjendisnavn er på flaska).

For noen uker siden sa ho at alle selftan produktene er sikre for gravide, men gravide anbefales å unngå alt av spray som kan innåndes. Som selftan, spraydeo etc. Sophie Elise har over 600 000 følgere på bare Instagram og tjener flere mill i året, og med det følger det et stort ansvar for sine forbrukere (aka innkomst kilde). 

Jeg hadde skjønt det hvis hun skrev at det var hennes egne vipper/ikke var løsvipper, men det er jo normalt å bruke maskara selvom man har på både løsvipper og vipper på remse eller hva det heter? Jeg skjønner vanligvis kritikken hun får, men akkurat dette oppfatter ikke jeg som misvisende eller noe slikt, men selvfølgelig kan andre mene noe annet.

Eksempelet om selftan er jo noe veldig annet? Altså sammenlignet med å bare legge ut et bilde der man har på maskara, uten å nevne noe om hvorvidt det er hennes vipper eller løsvipper også? Hvis du skjønner hva jeg mener?

Skrevet
dårligbrukernavn skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde skjønt det hvis hun skrev at det var hennes egne vipper/ikke var løsvipper, men det er jo normalt å bruke maskara selvom man har på både løsvipper og vipper på remse eller hva det heter? Jeg skjønner vanligvis kritikken hun får, men akkurat dette oppfatter ikke jeg som misvisende eller noe slikt, men selvfølgelig kan andre mene noe annet.

Eksempelet om selftan er jo noe veldig annet? Altså sammenlignet med å bare legge ut et bilde der man har på maskara, uten å nevne noe om hvorvidt det er hennes vipper eller løsvipper også? Hvis du skjønner hva jeg mener?

Det er selvfølgelig ingenting feil med å ha på mascara med løsvipper. Vi kommer nok bare til å være uenige på dette tror jeg, da for meg er dette enda en ting man ikke nevner fordi man skal se best mulig ut utad. Litt som med fillers diskusjonen lenger opp, sier ho ikke skal ta fillers igjen da dette ikke kler henne - nevner ingenting om det ho allerede har og maler da et mulig bilde om at ho ikke har fillers. Det er bare en utrolig usunn kultur som jeg syntes bør bli mer eksponert. De vil virke som «veninna» di, dele personlige ting, skape en relasjon, før de avslutter med et reklameinnlegg. Kjøp dette, for jeg elsker det, kunne ikke levd uten etc. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
shorty skrev (17 minutter siden):

Det er selvfølgelig ingenting feil med å ha på mascara med løsvipper. Vi kommer nok bare til å være uenige på dette tror jeg, da for meg er dette enda en ting man ikke nevner fordi man skal se best mulig ut utad. Litt som med fillers diskusjonen lenger opp, sier ho ikke skal ta fillers igjen da dette ikke kler henne - nevner ingenting om det ho allerede har og maler da et mulig bilde om at ho ikke har fillers. Det er bare en utrolig usunn kultur som jeg syntes bør bli mer eksponert. De vil virke som «veninna» di, dele personlige ting, skape en relasjon, før de avslutter med et reklameinnlegg. Kjøp dette, for jeg elsker det, kunne ikke levd uten etc. 

Jaja, jeg er helt med på alt du sier jeg altså, det med fillers reagerte jeg også på - det er jo mer enn tydelig at hun er proppfull av alle mulige greier, både her og der. Eneste er at jeg her ikke oppfattet det som at hun liksom mente å si "her er effekten av maskaraen uten løsvipper", men tolker mer at hun bare har vist et bilde med maskara på. Om man bruker løsvipper/falske vipper ofte og pleier å ha maskara på de syns jeg ikke det er misvisende, hvis du skjønner. Hadde hun derimot gjort noe for å få det til å fremstå som at hun IKKE hadde løsvipper/sagt at det var hennes naturlige eller noe slikt hadde jeg selvsagt vært 100% med. Kjempebra at man reagerer på alt som ikke er greit såklart, men det kan kanskje være litt vanskelig å definere når det kommer til de minste tingene. For min del tenker jeg bare det er synd hvis masse berettiget kritikk blir "utvannet" med for mye pirk/tenker det viktigste er at man reagerer når det er noe åpenbart galt/misvisende/misledende og slikt (men selvfølgelig ok om du reagerer på dette også/lov med forskjellige meninger også, så lenge det som er klare brudd får mest fokus kanskje?).

Endret av dårligbrukernavn
Gjest epleberte
Skrevet
Finlay skrev (På 15.12.2023 den 11.49):

Ikke sant...man har væske i kroppen, beina blir som tømmerstokker, fingrene blir tjukke, man blir hoven rundt øynene, nesen vokser.

Og ja - lepper og pupper kan også bli større, men har aldri hørt om noen som hovner opp BARE der🤣

(Blir litt som når man går opp i vekt sånn ellers. Hadde vært fint om fettet fordelte seg vakkert i lepper, bryst og rumpe. Og BARE der🤪)

Nesen vokser…?

Skrevet

Er jo ikke lenge siden hun reklamerte for en salong i Trondheim der hun sa hun går jevnlig for påfyll av vippeextensions.. men det har hun sikkert glemt siden hun nå sier de er naturlige 👏

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
shorty skrev (6 timer siden):

IMG_3598.png

IMG_3597.png

Sa ikke hun for kun kort tid siden at hun ikke lenger hadde fillers ? 

Lying comes easy to this one! 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

Jeg er realistisk nok til å vite at jeg ikke kan boikotte alt, og jeg har ikke hverken lyst til, interesse av eller ork til å følge med "alle" influencere for å luke ut alt alle useriøse reklamerer for.

Men, jeg er en bevisst forbruker, jeg har et forholdsvis lite forbruk, så svært mye av det influencerne annonserer for er produkter som jeg uansett ikke ville kjøpt. Der jeg får med meg at en produsent(et produkt jeg liker eller har tenkt å skaffe meg frontes av en av disse skadelige influencerne, da finner jeg heller et annet produkt å kjøpe som jeg undersøker litt grundigere om før jeg kjøper det.

Jeg velger også å innimellom kontakte hovedkontor når jeg ser slike samarbeid, og vet at det har fått følger i en del tilfeller fordi det har vært mange som har gjort det samme. Og de jeg får med meg bryter norsk lov, de melder jeg til Forbrukertilsynet.

Da tenker jeg at selv om jeg ikke kan få alt perfekt, så gjør jeg alt jeg greier å gjøre for å påvirke positivt, for ikke å støtte de useriøse produsentene, de som velger å bruke lovbrudd i reklamekampanjer og skadelige influencere.

Om mange gjør litt vil det etterhvert gi resultater.

Om de fleste gir f... da vil ting bli verre.

Og nei, jeg synes ikke det er overreaksjon å si fra til de som samarbeider med SE AS. Eier, SSI, har i en årrekke glorifisert selvskading i form av unødvendige kosmetiske operasjoner, hun har frontet en ganske heftig rusbruk, hun har gjort stor butikk på å fronte et innhold som påvirker unge (og voksne) på en skadelig måte +++. Det er mer fornuft i å reagere på dette enn å ikke gjøre det, etter min mening.

Det er bra å prøve å være en bevisst forbuker, selv om det er tilnærmet umulig å være en 100% etisk forbruker fremst man ikke er tilnærmet selvforskyndt. Ikke at man ikke skal prøve, men det krever store endringer på systemnivå ikke bare handlinger fra enkeltpersoner. 

Samarbeid med influencere kan være problematisk, men blir barnemat ifht til annet store kjeder er innvolvert i. Innkjøp av varer fra fabrikker som driver moderne slaveri, sende tonnevis med avfall til den tredje verden, bruk av råvarer fra områder hvor dyrebar skog bli hugget ned, toppledere som hoarder penger i skatteparadis og sikkert driver med div lugubre aktiviteter. Fra mitt perspektiv virker det spesielt å først boikotte Cubus for SE vtp alt annet de nok har på samvittigheten. Det bunner kanskje i synlighet. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Finlay skrev (11 timer siden):

Tja.

ELLE fikk jo de første gravidbildene, så er vel ikke usannsynlig at de også får mor og barn bildene.

Da kan vi vel forvente noe lignende som dette av Camilla Pihl. (Bare mer sexy) 

https://www.elle.no/baby-camilla-pihl-feature/poppy-love/165501IMG_9588.jpeg

Himmel så flaut av CP å legge ut noe sånt. Barnet blir bare en rekvisitt, som en håndveske liksom. 

Endret av Hyacinth
  • Liker 26
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...