Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun har "byttet" termindato. I begynnelsen sa hun at hun har termin i april, men nå den siste tiden har hun sagt mai. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sinccis skrev (43 minutter siden):

Hun har "byttet" termindato. I begynnelsen sa hun at hun har termin i april, men nå den siste tiden har hun sagt mai. 

Lenge før SE selv offentliggjorde graviditeten sto det på Jodel at hun venter en gutt, og har termin 15 april. Var visst allment kjent i Harstad😂

Skrevet (endret)
Finlay skrev (4 timer siden):

Lenge før SE selv offentliggjorde graviditeten sto det på Jodel at hun venter en gutt, og har termin 15 april. Var visst allment kjent i Harstad😂

Sinccis skrev (5 timer siden):

Fy… har hun «bytta» termindato etter å fått kritikk for tidslinje som ikke stemte ? 😂🙈Skal hu si at barnet er fortidlig født hvis hen kommer i slutten av april da ?  Litt spesielt hvis termin dato plustlig endra seg etter hun alle her sa at tidslinja ikke går opp med det hun har sagt om tidligere graviditet og prøving.

Endret av FruR
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Fy… har hun «bytta» termindato etter å fått kritikk for tidslinje som ikke stemte ? 😂🙈Skal hu si at barnet er fortidlig født hvis hen kommer i slutten av april da ? 

Her må jeg pirke litt. Det er helt vanlig at termindatoen kan endre seg noe etter ultralyd, opp til flere ganger. Grunnen til det er at selve målene på foster kan tilsi at man er lengre eller kortere på vei enn man trudde. Er ikke rart sånn sett hvis ho har fått ny termin helt i starten av mai. Jeg fikk ny termin ved ultralyd 13 uker, fra 23.mai til 28. mai, pga målene tilså at jeg var litt tidligere på vei enn antatt. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Ok da skjønner jeg. Bra du retter på meg skal ta til meg den @shorty

Endret av FruR
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
shorty skrev (32 minutter siden):

Her må jeg pirke litt. Det er helt vanlig at termindatoen kan endre seg noe etter ultralyd, opp til flere ganger. Grunnen til det er at selve målene på foster kan tilsi at man er lengre eller kortere på vei enn man trudde. Er ikke rart sånn sett hvis ho har fått ny termin helt i starten av mai. Jeg fikk ny termin ved ultralyd 13 uker, fra 23.mai til 28. mai, pga målene tilså at jeg var litt tidligere på vei enn antatt. 

Det er vanlig ja, når man ikke vet dato for unnfangelsen og befruktning. Hun vet eksakt hvilken dag barnet ble unnfanget (ifølge hun selv) og hun vet mest sannsynligvis dagen for siste mens. Datoen endres ikke etter mål (så lenge det ikke er snakk om for stor baby at den må ut tidligere), når du allerede har datoene fra før av vell? 

Jeg vet befruktning ikke skjer på minuttet, det kan ta dager. Men det tar de jo hensyn til. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Noomie skrev (1 time siden):

Det er vanlig ja, når man ikke vet dato for unnfangelsen og befruktning. Hun vet eksakt hvilken dag barnet ble unnfanget (ifølge hun selv) og hun vet mest sannsynligvis dagen for siste mens. Datoen endres ikke etter mål (så lenge det ikke er snakk om for stor baby at den må ut tidligere), når du allerede har datoene fra før av vell? 

Jeg vet befruktning ikke skjer på minuttet, det kan ta dager. Men det tar de jo hensyn til. 

Tror det er veldig vanskelig å vite akkurat dato for unnfangelse før uke 18-19 (det er da endelig termindato settes), det kan ikke Sophie ha visst heller for ho sa selv ho ikke tok eggløsningstester den måneden. Dato for siste mens sier jo bare nettopp det, ikke når du hadde eggløsning og befruktning. Dato for unnfangelse er noe som man finner ut etter å få vite endelig termindato. Så det er derfor jordmor måler baby hver ultralyd, og fastsetter termindato basert på målene. Termindato er uansett aldri 100% sikkert, fordi alle ikke har likt svangerskap og foster vokser ikke i likt tempo. 

• Liker 3
Skrevet

Å få barn burde kanskje ikke være en menneskerett…

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
Frisk Frosk skrev (På 11.12.2023 den 21.37):

De leppene ser ut som om de er forholdsvis nyfylte. Skal vel ikke ta fillers som gravid?

Hun svarte på dette på Snapchat nå, da "mange har lurt på" om hun har tatt fillers da leppene ser plutselig mye større ut. Ingen fillers og kommer aldri til å ta det heller, bare graviditeten som har gjort leppene større!

IMG_1911.png

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Sinccis skrev (7 minutter siden):

Hun svarte på dette på Snapchat nå, da "mange har lurt på" om hun har tatt fillers da leppene ser plutselig mye større ut. Ingen fillers og kommer aldri til å ta det heller, bare graviditeten som har gjort leppene større!

IMG_1911.png

Det må jo være tull mesteparten av det hun legger ut? Altså parodi? 

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet
skruf skrev (6 timer siden):

Hvis hun ble gravid 19 august så er termindato i mai…(for å finne ut når man ble gravid så tar man første dag i siste menstruasjon + 7 dager -3mnd)….., eller man tar første dag i siste menstruasjon + 280 dager) så stemmer det ikke med termin i april

Jeg ble gravid i august med yngste, hadde termin 25 mai, men hun ble født 6 uker prematur i april.

edit; sjekket terminkalkulator med unnfangelse 19 august, og da blir termin med 28- dagers syklus 14 mai og er da iuke 18+4

https://www.babyverden.no/gravid/terminkalkulator/

Kommer helt an på sykluslengden det. Den formelen funker ikke på meg, ogner ikke i nærheten av å være rett engang.

Skrevet
Noomie skrev (2 timer siden):

Joda, de endrer termindatoen etter mål selv om man vet dato for siste mens og evt eggløsning, hvis datoene og størrelsen på fosteret ikke stemmer overens. 

• Liker 4
Skrevet
Sinccis skrev (1 time siden):

IMG_1911.png

Irriterende at ho ikke skriver «mer fillers enn jeg har nå». Da ho obviously har fillers både i ansikt og i lepper per dato. Og hvis ho mener det ikke kler henne, hvorfor har ho ikke tatt det ut? Sånne utsagn som det her er med på å normalisere og minimalisere egne kosmetiske inngrep, som er det tristeste når man ikke kan owne det man har gjort og har i kroppen. 

IMG_3577.jpeg

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet
shorty skrev (42 minutter siden):

Irriterende at ho ikke skriver «mer fillers enn jeg har nå». Da ho obviously har fillers både i ansikt og i lepper per dato. Og hvis ho mener det ikke kler henne, hvorfor har ho ikke tatt det ut? Sånne utsagn som det her er med på å normalisere og minimalisere egne kosmetiske inngrep, som er det tristeste når man ikke kan owne det man har gjort og har i kroppen. 

IMG_3577.jpeg

Hun sier vel at hun har fjernet fillers og sprøytet inn fett i leppene… og tatt ansiktsløft, men det har hun vel ikke snakket noe særlig om. 

Det sies at fillers går ut etter en viss tid, men det er bare bullshit. Jeg tok fillers i leppene for 7 år siden og den dritten er fortsatt der

• Liker 11
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser og spekulasjoner.

Måne, admin. 

Skrevet
Noomie skrev (8 timer siden):

Hun vet eksakt hvilken dag barnet ble unnfanget (ifølge hun selv) 

Akkurat det bør jo tilsi at hun ligger veldig sjelden? Vet man akkurat dagen det skjedde betyr jo det at hun ikke kan ha p*lt verken før eller etter (den uken/mnd), liksom…

• Liker 10
Skrevet
Enkelt&Komplisert skrev (8 timer siden):

Kommer helt an på sykluslengden det. Den formelen funker ikke på meg, ogner ikke i nærheten av å være rett engang.

Den varierer med noen dager ja, ut i fra lengde på syklus, var derifra jeg skrev basert på 28-dager syklus.

Før OUL så er det denne regnemetoden som blir brukt  når lege eller jordmor setter midlertidig termindato, også  blir dato for termin korrigert vet OUL.

Men termindato endres ikke med en hel måned. Termindato er satt ut i fra OUL, men man anser at man er innenfor termin om man føder to uker før eller to uker etter.

En hel måned korrigering ved OUL  fra første dag i siste menstruasjon stemmer ikke. 36 uker er ikke normal svangerskapslengde,.

Ble Sofie gravid 19 august så er termindato i mai, pluss/minus noen dager. ,ikke pluss/minus 4 uker. 

• Liker 8
Skrevet
Missy1 skrev (10 timer siden):

Hun sier vel at hun har fjernet fillers og sprøytet inn fett i leppene… og tatt ansiktsløft, men det har hun vel ikke snakket noe særlig om. 

Det sies at fillers går ut etter en viss tid, men det er bare bullshit. Jeg tok fillers i leppene for 7 år siden og den dritten er fortsatt der

Er ikke hun for ung til ansiktsløft? 

Lite sjarmerende å se på. Hun digger seg selv så åpenlyst. Sjeldent jeg ser noen lage det ansiktet hun gjør hele tiden når hun poserer. Noe hun gjør hele tiden. Hele den utseendefikseringen har gått henne til hodet. Rett og slett flaut at et voksent mennesker holder på sånn. Jeg hadde skjønt det mer hvis hun var 16 år, men hadde håpet for hennes skyld at hun ville vokst det fra seg. Men hun er snart 30. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Når det gjelder datoen så vil jeg bare si en ting.

Min ex svigrinne hadde ons og hadde ikke hatt noen før eller etter den, og hun visste nøyaktig hvilken dato det hadde skjedd. Termin datoen ble flyttet 4 ganger, og hun gikk i følge seg selv på overtid mens sykehuset mente at hun ikke kunne vite fordi man hadde visst ofte sex når man var ung. Vel jeg vet sa hun og datteren ble født på overtid iflg henne selv. Når datteren var kommet ut sa de på legesjekken at mor nok hadde rett.

• Liker 5
Skrevet
23 hours ago, Noomie said:

Dette blir veldig OT men joda de setter termindato kun basert på mål, de bryr seg ikke om når du hadde mens eller når du selv tror unnfangelse var. Selv med IVF når man vet 100% sikkert når "unnfangelse" var setter de termin basert på ultralydmål. Sett det flere ganger på gravidforumet at folk lurer på det :) 

Men en hel måned flyttes ikke termin nei. Enten har SE løyet litt eller så har hun rett og slett regnet feil. Hun har jo kronisk merkelig tidsregning og tidslinje når hun forteller ting så det er tydlig at dette er noe hun ikke er god på. Feks når hun har snakket om lengde på tidligere forhold og hvor lenge det var siden ting skjedde. Hun har en tendens til å runde kraftig opp. Var det ikke etter covid da hun ikke hadde vært utenlands på over 2 år ifølge seg selv men hadde dokumentert utenlandsreise rundt 1 år og 5 mnd tidligere?

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...