Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
K_mb skrev (1 minutt siden):

Redigering ble sitering.

Endret av K_mb
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
K_mb skrev (13 minutter siden):

Ser flere medier henger seg på med den tåredryppende overskriften: Sophie Elise deler ærlig innlegg. Hun er søren ikke sann, og det er heller ikke mediene heller som følger henne med haukeblikk hver dag uten å bry seg om det faktum at dette skurrer, ei heller stilles det spørsmål ved det,   de kunne bare holdt kjeft som hadde vært det klokeste!  Klikk og penger er viktigere enn journalistisk integritet. 

Saken er jo tåredryppende nok den.

"Mistet et barn" er jo alltid en sterk overskrift da. Nærmest uslåelig. At tidslinjen ligner en korketrekker bryr ikke media seg om. (Ei heller at det ikke var et BARN hun mistet. Uansett hvor ønsket det måtte være)

Tenker kanskje det ville vært naturlig å nevne -den sannsynligvis svært tidlige - spontanaborten da hun gikk ut med at hun var gravid i Elle, og får spørsmålet:

ELLE - Snakket du og kjæresten din om at dere kunne tenke dere å få barn sammen? 

SE- Ja, jeg husker veldig godt en samtale vi hadde et par dager før jeg fant ut at jeg var gravid. Om hvordan vi ville blitt som foreldre. Men da var jeg allerede gravid, og da følte vi begge to at det var den største selvfølgelighet at vi skulle få barn sammen. 

Det kunne vært naturlig å fortelle at første gangen gikk det dessverre galt, det endte i en tidlig spontanabort. I stedet velger hun den søte versjonen. To nyforelskede. Hun ble bare gravid, og de ble glade for det.

Mulig det var for sårt.

Eller kanskje var tanken at det er en bedre ide å vente noen uker, og heller smelle til med "Mistet et barn!"?

https://www.elle.no/eksklusivt-for-elle-sophie-elise/832659

Skrevet (endret)
Finlay skrev (31 minutter siden):

"Mistet et barn" er jo alltid en sterk overskrift da. Nærmest uslåelig. At tidslinjen ligner en korketrekker bryr ikke media seg om. (Ei heller at det ikke var et BARN hun mistet. Uansett hvor ønsket det måtte være)

Tenker kanskje det ville vært naturlig å nevne -den sannsynligvis svært tidlige - spontanaborten da hun gikk ut med at hun var gravid i Elle, og får spørsmålet:

ELLE - Snakket du og kjæresten din om at dere kunne tenke dere å få barn sammen? 

SE- Ja, jeg husker veldig godt en samtale vi hadde et par dager før jeg fant ut at jeg var gravid. Om hvordan vi ville blitt som foreldre. Men da var jeg allerede gravid, og da følte vi begge to at det var den største selvfølgelighet at vi skulle få barn sammen. 

Det kunne vært naturlig å fortelle at første gangen gikk det dessverre galt, det endte i en tidlig spontanabort. I stedet velger hun den søte versjonen. To nyforelskede. Hun ble bare gravid, og de ble glade for det.

Mulig det var for sårt.

Eller kanskje var tanken at det er en bedre ide å vente noen uker, og heller smelle til med "Mistet et barn!"?

Selvfølgelig er det tanken! Kynisk er jo forbokstaven til SE!

Jeg biter ikke på,og jeg ergrer meg over at såkalte journalister biter på og gir SE en oppmerksomhet og sympati hun søker for å unnskylde egen oppførsel. Har hun noengang tatt ansvar for egen adferd og formidlingen hun har bedrevet i all offentlighet? Offentlig skal hun være, men hun skal gjøre og si hva f hun vil uten spørsmål! Hvem pokker kan drive på sånn?? 

Jeg har aldri opplevd spontanabort, men jeg vet såpass at en spontanabort er en blødning tidlig i svangerskapet, det er ikke et barn, men et potensielt barn, dette skjer svært mange og er sikkert tøft, men å kalle det et barn er en fornærmelse mot de som har mistet et barn.  Jeg har opplevd en såkalt senabort av et barn som ble født i undekant av to uker fra potensiell overlevelse utenfor livmoren og det var en helvetes proseess jeg ikke unner noen, men allikevel måtte jeg fungere på et vis.(jeg ergrer meg  forøvrig over at det kalles senabort når man går gjennom en reel fødsel og man føder et miniatyrbarn som kun skulle lagt på seg og utviklet organene.) 

Endret av K_mb
  • Liker 13
  • Hjerte 22
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvilken uke mistet hun i? Tenkte det måtte være etter uke 12 siden de rakk fortelle det? 

• Liker 2
Skrevet
K_mb skrev (58 minutter siden):

Ser flere medier henger seg på med den tåredryppende overskriften: Sophie Elise deler ærlig innlegg. Hun er søren ikke sann, og det er heller ikke mediene heller som følger henne med haukeblikk hver dag uten å bry seg om det faktum at dette skurrer, ei heller stilles det spørsmål ved det, de kunne bare holdt kjeft som hadde vært det klokeste! Jeg er ikke imot åpenhet rundt spontanabort, tvert imot, men her føler jeg SE bruker det som et forsvar og unnskyldning for egen adferd, hun er jo ikke fremmed for å bryte grenser for eget forgodtbefinnende. For medienes sin del er klikk og penger viktigere enn journalistisk integritet. 

Hadde mediene vært litt på her så kunne de laget en god sak på alle løgnene hennes heller en det de får ferdig tilsendt fra SE.

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (7 minutter siden):

Hvilken uke mistet hun i? Tenkte det måtte være etter uke 12 siden de rakk fortelle det? 

Hun var nok langt unna 12 uker. 

Det eneste som kan få tidslinjen til å henge noenlunde sammen, er at SE ble gravid straks hun traff han som nå omtales som kjæresten. Altså i april, og hadde en SVÆRT tidlig spontanabort. Altså i en av de aller første ukene etterpå.

Deretter ble hun gravid tre sykluser etter det. Da KAN det gå i hop, med et nødskrik😂

Skrevet
Finlay skrev (30 minutter siden):

Mulig det var for sårt.

Kort tid tilbake - rus, avrusning, brutte kontrakter med både Nrk, Candy Girl, Fetisha, mer fyll og rus + kokainbilder i flertall, omdømmefall av dimmensjoner.

Litt stillhet.

Graviditet, nytt image, en merkelig sammenblanding av madonna og sexy mama/h..e-image. Mye og sterk kritikk for kynismen i måten hun nå selger graviditeten og det ufødte barn. Dannelsen av nytt og bedre omdømme har langt på vei egentlig feilet. Trolig færre innbringende annonsører, fordi folk fremdeles husker de nylige russkandalene, kontraktsbrudd og dårlig rykte og ingen troverdighet. Krise, det er ikke bra for SE AS at bedriften får så mye kritikk, noe må gjøres.

Kreativ tidslinjeskaping som media svelger rått, og plutselig har hun visstnok også gått gjennom en abort i år. Nå er det sårbare SE som selges for alt det er verdt - for ingen vil vel se den kyniske forretningskvinnen bak den sårbare, gravide kvinnen som også har gått gjennom abort også i år?

Jeg aner ikke hva som er riktig, men så langt har SE AS med sin eier SSI alltid hatt "noe på lur" hver eneste gang hun har gått på en smell i karrieren. Hun har selv uttalt at hun er kynisk i hvordan hun fremstiller seg selv. Så hun har selv valgt å skape seg et omdømme som tilsier at hun ikke er troverdig.

At noen ønsker å leve livet sitt på slike løgner (sier ikke at ev. abort er løgn, mener tidligere løgner hun har kommet med i mange år), det fatter jeg ikke. Men hun har jo vært tydelig på at hun gjør alt for å tjene penger...

Jeg håper at helsevesenet og barnevernet vil følge henne tett både i graviditeten og etterpå, for å trygge barnet.

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
Finlay skrev (2 minutter siden):

Det eneste som kan få tidslinjen til å henge noenlunde sammen, er at SE ble gravid straks hun traff han som nå omtales som kjæresten. Altså i april, og hadde en SVÆRT tidlig spontanabort. Altså i en av de aller første ukene etterpå.

Deretter ble hun gravid tre sykluser etter det. Da KAN det gå i hop, med et nødskrik😂

Å, så det er bare bullshit da. 
Kan hun ha vært sammen med kjæresten lenger enn vi vet? Eller hatt sex med han uten å ha vært sammen med han akkurat da eller noe? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette forteller meg hverfall at kjæresten er en del av «hoffet» til dronning SE. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (4 minutter siden):

Å, så det er bare bullshit da. 
Kan hun ha vært sammen med kjæresten lenger enn vi vet? Eller hatt sex med han uten å ha vært sammen med han akkurat da eller noe? 

Første jeg tenkte var at det må ha være en kjæreste før denne Vegard, som var far da det gikk galt.

Men får det ikke til å rime med historien om  bamsen....Ingenting som rimer her, egentlig😂

Skrevet (endret)
Finlay skrev (24 minutter siden):

Godt oppsummert.

Men det er lett å lyve å få sympati når avisene kaster seg over "nyhetene" og siterer nøyaktig det influenceren selv har formidlet, man trenger ikke stå til rette for noe og den sannheten influenceren bringer opp er sannheten som blir overbragt til allmenheten. Finnes det andre som har så fritt spillerom i sitt yrke og som nærmest kan si og gjøre hva som helst med hjelp av den fjerde statsmakt for å pynte på et egenskapt rykte? Omstendighetene rundt er det åpenbart ikke så viktig å komme til bunns i, SE kan si og gjøre hva hun vil, og nå skal det sankes sympati etter pulver, NRK og podcast skandalene. Og hennes podcastvenninne får i tillegg stikk av SE som gjør henne til den store stygge ulven utad. Dette formidler da medier uten å mukke! Fy for en elendig standard og manglende pressesetikk det er i dette landet!

Endret av K_mb
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun kan ikke ha vært så langt på vei siden hun fikk utføre aborten hjemme. 

jeg opplevde selv på ultralyd at hjertet hadde sluttet å slå i uke 12, men var lenger på vei. Jeg måtte bli på sykehuset å ta utskraping siden embryoet var over en viss størrelse. 

Får ikke tidslinjen til å stemme. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Problemet her er ikke at SE mulig har mistet et embryo/foster.

Det er måten hun mater media om at hun har mistet et barn. Og hvordan media og de råtne avisene som VG og Dagbladet skor seg på historien. Om det er løgn eller sant, det får vi jo ikke vite. For media stiller ikke kritiske spørsmål til influensere som f.eks SE. De har en gjensidig interesse av hverandre for å skaffe kapital.

Ja, spontanabort er trist, men det skjer ufattelig mange de første ukene. Det er (for å være pragmatisk) ofte slike at embryo ikke er levedyktig, og da kvitter naturen seg med det. Brutalt, men sant.

Sjelden jeg kommenterer i slike kanaler.

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er sjelden jeg hisser meg opp eller engasjerer meg i den grad at jeg mener det er grunnlag for å klage på noe...
Vanligvis når jeg ser "klagestorm" eller "mottatt flere klager" skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder...
Men, dette er faktisk så graverende og ekkelt, at her mener jeg at å klage er berettiget. 
Skal vi seriøst bare ta til takke med å være den saueflokken av en befolkning som har en klovn av en "influencer" som ledestjerne for landets største aviser!? Unnskyld meg, men er ikke dette faktisk å trakke utover alle grenser?
Råttent mot Fetisha er det også. 

Æsj altså.

• Liker 32
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

I de siste snappene påstår hun at graviditeten gjør hun søvnløs. Sånn har det jo vært lenge før? I GOfO-serien måtte hun jo også skippe de fleste aktivitetene de andre gjorde fordi hun ikke hadde sovet på over et døgn. Har hun ingen selvinnsikt?

Endret av baremeg007
  • Liker 21
Skrevet

Så lenge hun tydeligvis veldig gjerne vil være i offentlighetens lys så er det utrolig svakt av media å ikke stille henne noen spørsmål om rus og graviditet. Hun har fremstilt seg (og sikkert også vært) svak og sårbar og i livsfare pga avrusning og rusavvenning. Men vips så er hun gravid og da er problemet plutselig ikke-eksisterende. Det er utrolig at de er så feige at disse "journalistene" ikke nevner noe som helst om dette. 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det en strategi at hun lukker instagram profilen før slike PR stunt? Den var åpen i forrige uke i allefall.

• Liker 8
Skrevet

Uansett godt gjort, treffe en type i april å være allerede 20 uker på vei i desember. Og i tillegg vært langt på vei før men mistet. Hva med å bli godt kjent før man setter barn til verden? 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (21 minutter siden):

Uansett godt gjort, treffe en type i april å være allerede 20 uker på vei i desember.

Og godt gjort å bli gravid den dagen foreldrene giftet seg, som var 19 august. Og likevel være hele 20 uker på vei nå🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...