Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
J.. skrev (2 timer siden):

Tenker det var ment som i at "nå er livet komplett!".

Ikke at barnet er kronet til å redde henne fra henne selv.

Men jeg kan jo ta feil..

Jeg leste det også slik. 

For de som er bekymret for hennes rushistorikk skjønner jeg det godt, men regner med at kommunen og helsevesen behandler henne som alle andre med ekstra oppfølging. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Carabilla skrev (45 minutter siden):

Folk vil sende massive bekymringsmeldinger til barnevernet ved hver minste ting. Sånn var det for Anna Rasmussen og Kristin Gjeldsvik fikk vel også det pga hun kun ga veganer mat til barnet sitt.

Har hørt om mange influencere og andre kjente personer som er meldt til barnevernet for små tulleting. Hva slags mat barnet får, hvordan ungen sitter i bæresjal, samsoving  osv 

Kristin Gjelsvik ble ikke meldt til barnevernet fordi hun kun ga veganermat til barnet sitt, men fordi hun DELTE offentlig at hun ville gi veganermat til barnet sitt.

Hadde hun holdt kjeft om det, så hadde ingen visst det.

Innbiller influencere seg egentlig at blant de hundretusener som følger dem ikke finnes ei eneste crazy kjerring (eller kar) som vil sende bekymringsmeldinger til barnevernet?

Hva har fremmede mennesker med hva Kristin Gjelsviks barn spiser eller ikke spiser?

De kan holde barnas liv privat, så slipper de å gå ut i media etterpå og sutre over grunnløse bekymringsmeldinger. 

Akkurat den fella tviler jeg på at SE går i, faktisk.

Gjest Heartgirl
Skrevet
Carabilla skrev (47 minutter siden):

Folk vil sende massive bekymringsmeldinger til barnevernet ved hver minste ting. Sånn var det for Anna Rasmussen og Kristin Gjeldsvik fikk vel også det pga hun kun ga veganer mat til barnet sitt.

Hun bør definitivt bli fulgt opp med tanke på rusmisbruk, hun uttalte vel at hun nesten ikke sover for tiden også, sikkert fordi hun ikke kan ta sterke medisiner lenger for søvn.

Aner heller ikke om den bipolare diagnosen og psykosen hun var innlagt for er reell, men det bør definitivt følges tett opp om det er sant. Søvnmangel og psykose kan føre til katastrofale følger for både hun selv og barnet.

Dette blir spekulasjoner om hvis om at også videre. 

Jeg kjenner tre stykker med bipolar lidelse som er verdens beste foreldre. De klarer foreldrerollen  på en utmerket måte. 

Før jeg fikk mitt første barn var jeg  vill og var mye på byen med venner. Vi var ute nesten hver helg. Takket være at jeg ble gravid roet jeg meg kraftig ned og livet fikk mening. 

Jeg er ikke Sophe Elise fan på noen måte men håper at hun klarer mammarollen og jeg er glad på hennes og kjæresten sine vegne. 

Det jeg frykter er at de som er hennes verste kritikere og "hatere" vil sende bekymringsmelding til barnevernet for den minste lille ting som du forteller om andre influensere som har fått barn. Det synes jeg er og synke lavt at en anonym på diskusjonsforum som ikke kjenner vedkommende privat fra før sender bekymringsmelding for det de ser og hører på sosiale medier. 

Gjest Heartgirl
Skrevet
Finlay skrev (7 minutter siden):

Har hørt om mange influencere og andre kjente personer som er meldt til barnevernet for små tulleting. Hva slags mat barnet får, hvordan ungen sitter i bæresjal, samsoving  osv 

Kristin Gjelsvik ble ikke meldt til barnevernet fordi hun kun ga veganermat til barnet sitt, men fordi hun DELTE offentlig at hun ville gi veganermat til barnet sitt.

Hadde hun holdt kjeft om det, så hadde ingen visst det.

Innbiller influencere seg egentlig at blant de hundretusener som følger dem ikke finnes ei eneste crazy kjerring (eller kar) som vil sende bekymringsmeldinger til barnevernet?

Hva har fremmede mennesker med hva Kristin Gjelsviks barn spiser eller ikke spiser?

De kan holde barnas liv privat, så slipper de å gå ut i media etterpå og sutre over grunnløse bekymringsmeldinger. 

Akkurat den fella tviler jeg på at SE går i, faktisk.

Melde en influenser som man ikke kjenner til barnevernet på bakgrunn av det man ser og hører på sosiale medier er helt bak mål og det sier mer om dem eller den som sender inn bekymringsmelding enn om den influenseren som blir meldt inn til barnevernet. 

Jeg tviler også sterkt på at SE går i den fellen der for hun vet hva andre influensere har opplevd og SE har trukket seg mer og mer bort fra å vise hele livet sitt på sosiale medier som hun gjorde før gjennom bloggen sin. Jeg håper jeg har rett for SE er ekstra utsatt for "mammapolitiets" reaksjoner enn andre influensere med tanken på hennes bakgrunn. 

Skrevet
Heartgirl skrev (3 minutter siden):

Jeg tviler også sterkt på at SE går i den fellen der for hun vet hva andre influensere har opplevd og SE har trukket seg mer og mer bort fra å vise hele livet sitt på sosiale medier som hun gjorde før gjennom bloggen sin. Jeg håper jeg har rett for SE er ekstra utsatt for "mammapolitiets" reaksjoner enn andre influensere med tanken på hennes bakgrunn. 

Helt enig med deg. 

Skrevet
Heartgirl skrev (4 minutter siden):

Melde en influenser som man ikke kjenner til barnevernet på bakgrunn av det man ser og hører på sosiale medier er helt bak mål og det sier mer om dem eller den som sender inn bekymringsmelding enn om den influenseren som blir meldt inn til barnevernet. 

Enig i dette.

Man trenger åpenbart ikke å dele barnet sitt i SoMe i det hele tatt,men å anmelde noen fordi de ønsker at barnet har et vegansk kosthold,er ren idioti.

Burde det vært delt? Nei.

Men fordi det ble delt,er det ok å anmelde for noe slikt? Nei.

• Liker 6
Skrevet
pusen56 skrev (4 timer siden):

Jeg ble selv sjokkert når jeg så nyheten og tenkte «OJ!». Jeg er ikke den største fanen av SE, men herregud for noen stygge kommentaren det er her! Dere fleste selv er vell mor og vet hvordan man endrer seg? Jeg er IKKE samme person som før jeg ble mor. Og ja, jeg drømmer om et liv uten barn av og til fordi jeg er sliten men barnet er kommet for å bli. Et barn kan heller ikke ta henne ut av mørket nei. Jeg har vært der selv og har måttet jobbet med meg selv etter jeg ble mor. 
Det er så mange usaklige kommentaren her bla. den om barnehageplass. Jeg så også på barnehageplass før barnet ble født. Fordi man vil jo planlegge hvor man skal bo og hvilken barnehage man vil at barnet skal gå i. I tillegg er det å starte i barnehagen en stor milepæl i livet til både barn og foreldre. Dere tolker alt i værste mening. 
Jeg er absolutt ikke enig i dette med rus, aupair, operasjonen, eksponering osv osv. Men hva med å ha litt tro på henne nå når hun skal bli mamma og ikke trykke henne ned? Det er tross alt det største i livet. Syns oppriktig synd på henne når jeg leser kommentarene. Hun blir nok godt fulgt opp på svangerskapskontroller og evt med veiledning fra barnevernet og senere barnehage/skolen osv. 

Jeg er enig i at noen av kommentarene som har kommet ikke burde vært skrevet.

Jeg tror også at det nærmest sitter i ryggmargen til både kvinner og menn å ønske en vordende mor lykke til og ønske alt det beste både for henne og barnet.

Dessverre er det slik at de fleste av oss også nok har sett et eller flere tilfeller hvor en forelder som har slitt mye før de fikk barn ikke endrer seg nok i positiv retning etter at barnet er født, noe som skader barnet, kanskje for livet.

Her er det en vordende mor med - iflg. henne selv! - har flere ganske heftige psykiske diagnoser OG rusproblemer. Selv "avrusingsopphold" måtte dokumenteres med tilgjort sexy stillinger i minimalt sykehustøy (så vi så hvor fokuset hennes var). Så var det å "stå frem" som eksrusmisbruker etter en så kort tid med behandling at alle som kan noe om rus vet at ingen blir fullstendig rusfri og behandlet for årsakene til at personen i utgangspunktet begynte å ruse seg... for så rett etterpå å gå på grøftefyll og festing i måneder, vise kokainstriper på eget stuebord på egen bedriftskanal, før etterhvert også det famøse bildet med NK som holdt posen med det hvite pulveret.

I intervjuet med Elle snakker SSI om dette som "skandaleår". Det er i beste fall en bagatellisering. I det leste jeg lite selvinnsikt, lite ansvarstakende for at hun selv har skapt de "skandalene" hun har vært i siste vel året.

Ingenting i intervjuet tilsier at hun har tatt ansvar og går i behandling - og hun er jo en som har som bedriftsstrategi å "dele alt" som vil være til hennes fordel. Hun er på ingen måte forpliktet til å dele noe slikt, da behandling er en privatsak. Imidlertid er det, om hun går i behandling, svært uansvarlig av henne å ikke dele akkurat det, siden hun har valgt å over år glorifisere en svært helseskadelig livsstil, selvskading og rusbruk. Om hun nå var blitt en moden voksen, så hadde hun også delt at hun ser hvor ille ute å kjøre hun har vært og at hun ikke kan komme seg ut av det alene, uten profesjonell hjelp. Men den omtanken har tydeligvis ikke SSI for alle de unge hun har påvirket negativt i flere år, glorifisert fyll, rus og selvskadende handlinger. Tenk hvor mye nytte hun kunne gjort om hun var åpen om dette, slik at noen av de hun trolig har skadet med sin påvirkning ble motivert for å søke hjelp for sine problemer. Men neida - SSI, hun promoterer heller graviditet som en " vei ut av mørket". Hun påvirker med det dessverre sine mest sårbare følgere, de som har latt seg påvirke av hennes farlige påvirkning av andre over år... til å bli gravid, for det er veien ut av mørket...

Hun sier jo også i intervjuet at hun nok kommer til å eksponere eget barn i flere år. Med andre ord - hun har allerede implementert barnet i eget firma, Sophie Elise AS. Pga. hennes egenvalgte "skandaler", så har nok hennes markedsverdi falt dramatisk, trolig så ille at hun alene ikke kunne snu denne nedadgående trenden. Hun trengte et nytt innhold for sin bedrift, og nå har hun i intervjuet med Elle offentliggjort at hun allerede har gjort seg bevisste tanker om å gjøre eget barn til bedriftsinnhold. Det er helt uforsvarlig! Selv med alle advarsler så velger altså Sofie Steen Isachsen helt bevisst, kaldt kalkulert å selge eget barn for selv å kunne tjene penger. Hun har allerede bestemt seg for at hun skal leve på å frata eget barn de rettighetene det barnet har som selvstendig individ.

Så, nei, dessverre, jeg har svært lite tro på henne som mor - basert på hva hun selv har gjort, hva hun gjør og hva hun nå sier om at hun bevisst skal utnytte eget barn, eksponere eget barn i årevis... fordi hun selv ikke gidder ta ansvar for eget liv.

Som jeg har skrevet før, jeg håper inderlig at jeg tar feil, og jeg mener like inderlig at hvis jeg tar feil ang. det jeg har skrevet i mine tre svar om dette, så vil det glede meg stort. Ingenting hadde vært bedre for hennes barn - og henne selv!

Men så langt ser jeg dessverre bare en uansvarlig person som allerede har planlagt å ta uforsvarlige valg i årevis fremtiden, for det barnet som enda ikke er født...

Om SSI ønsker å endre noe, så må hun bruke tiden frem til fødsel godt, koble ut sosiale medier og heller fokusere på egen fysiske og psykiske helse, gå i behandling, tilegne seg kunnskap om hvor ødeleggende det er for barn å ha foreldre som selger dem på nett, lar barna vokse opp med å gjøre ulovlig barnearbeid og får sine rettigheter fratatt dem.

Ikke noe av det SSI sier offentlig tyder på at det skjer.

Og atter en gang - jeg håper inderlig at hun beviser at jeg tar veldig feil!

• Liker 31
  • Nyttig 13
Gjest Kattedama
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at noen av kommentarene som har kommet ikke burde vært skrevet.

Jeg tror også at det nærmest sitter i ryggmargen til både kvinner og menn å ønske en vordende mor lykke til og ønske alt det beste både for henne og barnet.

Dessverre er det slik at de fleste av oss også nok har sett et eller flere tilfeller hvor en forelder som har slitt mye før de fikk barn ikke endrer seg nok i positiv retning etter at barnet er født, noe som skader barnet, kanskje for livet.

Her er det en vordende mor med - iflg. henne selv! - har flere ganske heftige psykiske diagnoser OG rusproblemer. Selv "avrusingsopphold" måtte dokumenteres med tilgjort sexy stillinger i minimalt sykehustøy (så vi så hvor fokuset hennes var). Så var det å "stå frem" som eksrusmisbruker etter en så kort tid med behandling at alle som kan noe om rus vet at ingen blir fullstendig rusfri og behandlet for årsakene til at personen i utgangspunktet begynte å ruse seg... for så rett etterpå å gå på grøftefyll og festing i måneder, vise kokainstriper på eget stuebord på egen bedriftskanal, før etterhvert også det famøse bildet med NK som holdt posen med det hvite pulveret.

I intervjuet med Elle snakker SSI om dette som "skandaleår". Det er i beste fall en bagatellisering. I det leste jeg lite selvinnsikt, lite ansvarstakende for at hun selv har skapt de "skandalene" hun har vært i siste vel året.

Ingenting i intervjuet tilsier at hun har tatt ansvar og går i behandling - og hun er jo en som har som bedriftsstrategi å "dele alt" som vil være til hennes fordel. Hun er på ingen måte forpliktet til å dele noe slikt, da behandling er en privatsak. Imidlertid er det, om hun går i behandling, svært uansvarlig av henne å ikke dele akkurat det, siden hun har valgt å over år glorifisere en svært helseskadelig livsstil, selvskading og rusbruk. Om hun nå var blitt en moden voksen, så hadde hun også delt at hun ser hvor ille ute å kjøre hun har vært og at hun ikke kan komme seg ut av det alene, uten profesjonell hjelp. Men den omtanken har tydeligvis ikke SSI for alle de unge hun har påvirket negativt i flere år, glorifisert fyll, rus og selvskadende handlinger. Tenk hvor mye nytte hun kunne gjort om hun var åpen om dette, slik at noen av de hun trolig har skadet med sin påvirkning ble motivert for å søke hjelp for sine problemer. Men neida - SSI, hun promoterer heller graviditet som en " vei ut av mørket". Hun påvirker med det dessverre sine mest sårbare følgere, de som har latt seg påvirke av hennes farlige påvirkning av andre over år... til å bli gravid, for det er veien ut av mørket...

Hun sier jo også i intervjuet at hun nok kommer til å eksponere eget barn i flere år. Med andre ord - hun har allerede implementert barnet i eget firma, Sophie Elise AS. Pga. hennes egenvalgte "skandaler", så har nok hennes markedsverdi falt dramatisk, trolig så ille at hun alene ikke kunne snu denne nedadgående trenden. Hun trengte et nytt innhold for sin bedrift, og nå har hun i intervjuet med Elle offentliggjort at hun allerede har gjort seg bevisste tanker om å gjøre eget barn til bedriftsinnhold. Det er helt uforsvarlig! Selv med alle advarsler så velger altså Sofie Steen Isachsen helt bevisst, kaldt kalkulert å selge eget barn for selv å kunne tjene penger. Hun har allerede bestemt seg for at hun skal leve på å frata eget barn de rettighetene det barnet har som selvstendig individ.

Så, nei, dessverre, jeg har svært lite tro på henne som mor - basert på hva hun selv har gjort, hva hun gjør og hva hun nå sier om at hun bevisst skal utnytte eget barn, eksponere eget barn i årevis... fordi hun selv ikke gidder ta ansvar for eget liv.

Som jeg har skrevet før, jeg håper inderlig at jeg tar feil, og jeg mener like inderlig at hvis jeg tar feil ang. det jeg har skrevet i mine tre svar om dette, så vil det glede meg stort. Ingenting hadde vært bedre for hennes barn - og henne selv!

Men så langt ser jeg dessverre bare en uansvarlig person som allerede har planlagt å ta uforsvarlige valg i årevis fremtiden, for det barnet som enda ikke er født...

Om SSI ønsker å endre noe, så må hun bruke tiden frem til fødsel godt, koble ut sosiale medier og heller fokusere på egen fysiske og psykiske helse, gå i behandling, tilegne seg kunnskap om hvor ødeleggende det er for barn å ha foreldre som selger dem på nett, lar barna vokse opp med å gjøre ulovlig barnearbeid og får sine rettigheter fratatt dem.

Ikke noe av det SSI sier offentlig tyder på at det skjer.

Og atter en gang - jeg håper inderlig at hun beviser at jeg tar veldig feil!

Alle diagnosene SE har kastet ut av seg de årene hun har vært influenser, all selvskadingen og rusmisbruk (senest i februar) gjør at man tenker sitt. Men igjen, man vet ikke hvor mye som er sant eller ikke.

Skrevet
caremore skrev (1 minutt siden):

Alle diagnosene SE har kastet ut av seg de årene hun har vært influenser, all selvskadingen og rusmisbruk (senest i februar) gjør at man tenker sitt. Men igjen, man vet ikke hvor mye som er sant eller ikke.

Nei, det vet man ikke, enig i det. Men det er heller ingen grunn til å tro at hun ikke har vært på avrusing og at hun var på Lindmo for å snakke om det - rett før hun gikk på fyllekule etter fyllekule, viste kokainstriper ++ på egen bedriftskanal.

Hun har et ansvar både som bedriftseier som har delt det hun har. Hun har delt alvorlig psykisk sykdom (enten det er sant eller ei), hun har delt rusmisbruk og avrusing. Og nå deler hun at barnet er hennes vei ut av mørket, og en del av det er å skulle eksponere eget barn i flere år fremover for selv å tjene penger på det.

Jeg tenker hun har et ansvar for å ikke påvirke andre negativt, men hun har, som vanlig, ingen omsorg for de hun har påvirket negativt i årevis. Nå viser hun at det å bli gravid og få er en vei ut av mørket som mor kan tjene penger på... Basert på det hun sier i intervjuet. Og da er det bedriftseier SSI som snakker, mer enn vordende mor SSI. Det er lite omsorg å planlegge å utnytte og eksponere eget barn som bedriftsinnhold i egen bedrift, for selv å tjene penger.

Det virker kanskje ikke slik, men jeg unner henne å finne ro og trygghet i seg selv og eget liv, jeg unner henne å bli en god mor som setter barnets behov først. Men av det bedriftseier SSI nå forteller så er det lite som tyder på det siste, i hvert fall. Men jeg håper SSI ombestemmer seg ang. barneeksponering, at hun velger å sette barnets rett og barnets behov og barnets utvikling først.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Curlyme skrev (8 minutter siden):

Tror dere hun er klar for å bli mor?

Nope!

• Liker 19
Skrevet
Curlyme skrev (12 minutter siden):

Tror dere hun er klar for å bli mor?

Tror ikke noen egentlig kan være klar for noe de ikke vet hva innebærer. Jeg er 100% sikker på at hver og en av oss har kjent på tanken om å ikke være klar for å bli mor i løpet av de 9 mnd man går gravid. 
Når barnet fødes og er født så skjer det noe med oss alle. Er sikker på at det samme skjer med SE også.. La oss ikke senke oss ned på DETTE nivået. 

Skrevet
Frisk Frosk skrev (24 minutter siden):

Hun sier jo også i intervjuet at hun nok kommer til å eksponere eget barn i flere år. Med andre ord - hun har allerede implementert barnet i eget firma, Sophie Elise AS.

Er det intervjuet i Elle du mener??

SE: "Jeg ble selv en offentlig person da jeg selv var så altfor ung. Det unner jeg egentlig ingen, for det har formet meg til noe som alltid kommer til å henge over meg. Jeg kommer nok til å skjerme barnet mitt så mye jeg kan. Det kan hende at jeg velger å vise bilder helt i starten, men ikke når den blir sin egen person. "

Tolker det sånn at hun absolutt IKKE kommer til å "eksponere eget barn i flere år".

https://www.elle.no/eksklusivt-for-elle-sophie-elise/832659

Skrevet
2 hours ago, Carabilla said:

Hun bør definitivt bli fulgt opp med tanke på rusmisbruk, hun uttalte vel at hun nesten ikke sover for tiden også, sikkert fordi hun ikke kan ta sterke medisiner lenger for søvn.

Aner heller ikke om den bipolare diagnosen og psykosen hun var innlagt for er reell, men det bør definitivt følges tett opp om det er sant. Søvnmangel og psykose kan føre til katastrofale følger for både hun selv og barnet.

Jeg har lest på kg hundrevis av ganger at de fleste mener folk med bipolar lidelse og rusmisbrukere ikke bør få barn, så da er det veldig rart å lese folks positive likegyldige reaksjoner på dette. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sprite skrev (7 minutter siden):

Tror ikke noen egentlig kan være klar for noe de ikke vet hva innebærer. Jeg er 100% sikker på at hver og en av oss har kjent på tanken om å ikke være klar for å bli mor i løpet av de 9 mnd man går gravid. 
Når barnet fødes og er født så skjer det noe med oss alle. Er sikker på at det samme skjer med SE også.. La oss ikke senke oss ned på DETTE nivået. 

Jeg er enig med deg. Virker som om hun har blitt mer rolig også har den følelsen. 

Skrevet
Finlay skrev (4 minutter siden):

Er det intervjuet i Elle du mener??

SE: "Jeg ble selv en offentlig person da jeg selv var så altfor ung. Det unner jeg egentlig ingen, for det har formet meg til noe som alltid kommer til å henge over meg. Jeg kommer nok til å skjerme barnet mitt så mye jeg kan. Det kan hende at jeg velger å vise bilder helt i starten, men ikke når den blir sin egen person. "

Tolker det sånn at hun absolutt IKKE kommer til å "eksponere eget barn i flere år".

https://www.elle.no/eksklusivt-for-elle-sophie-elise/832659

Når tror du SSI mener at "den blir sin egen person"?

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet

Sprite skrev (15 minutter siden):

👆🏻👆🏻

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er jo en barnefar i dette bildet. Håper han ivaretar sikkerhet og Sophies valg på en skikkelig og trygg måte.

Endret av Consita
Klargjøring
  • Liker 4
Skrevet
Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Når tror du SSI mener at "den blir sin egen person"?

Jeg tror og håper at hun mener hun kan vise noen bilder av barnet når det er en liten baby, men slutter før h*n får et mer endelig utseende og kan gjenkjennes.

Skrevet
3 hours ago, solsolsol said:

Jeg skjønner ikke hvordan noen synes det er "stygt" å være bekymret for barnet som skal fødes inn i det her. Som noen skrev over her, en med samme historie med rus ville hatt barnevernet involvert fra lenge før barnet ble født. Håper virkelig det er en relativt fornuftig far her. 

Jeg husker jeg pleide å lese en blogg rundt 2018-2019 skrevet av ei mor som hadde hatt noe rusmisbruk i tenårene før hun ble gravid (vil ikke oppgi navn siden hun har trukket seg tilbake fra offentligheten i ettertid). Hun ble (i følge seg selv) fratatt ungen på fødestuen rundt en halvtime etter fødsel, selv om verken hun eller barnefar hadde noen tilknytning til rusmiljøet etter at graviditeten var et faktum. Barnefaren hadde (i følge henne) ingen erfaring med rus. Dette var også i nord et sted. Ungen ble satt på fosterhjem rett etter fødsel og de fikk noen sjeldne besøk.

Merkelig dersom SE skal slippe unna samme behandling med en lignende historie (dvs. innblandet i rusmiljø kort tid før graviditeten). *Gitt at alt hun her sa stemmer da (jeg innser at hun hadde alt å vinne på å vri sannheten i sin favør, bakgrunnen for bloggen var at hun ville ha barnet sitt tilbake).

• Liker 9
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...