Carabilla Skrevet 14. november 2023 #38121 Skrevet 14. november 2023 (endret) Enig med flere her. 50/ 50 for om dette drar henne ned i depresjon eller får henne til å få andre verdier og sette et annet lite menneske før seg selv... Hormoner og graviditet gjør så ekstremt mye med kroppen og psyken. Håper også barnefar er en bra fyr som stiller opp og tar sin del av ansvaret. Endret 14. november 2023 av Carabilla 13
AntiBullshit Skrevet 14. november 2023 #38122 Skrevet 14. november 2023 Amantha skrev (4 minutter siden): Får se da, om hun gjør/ikke gjør det hun sier her: https://www.elle.no/eksklusivt-for-elle-sophie-elise/832659 Sitater som gir meg umiddelbart røde flagg «Jeg kommer nok til å skjerme barnet mitt så mye jeg kan. Det kan hende at jeg velger å vise bilder helt i starten, men ikke når den blir sin egen person.» - å skjerme noens privatliv (for det er tross alt det man prater om i disse barn-på-some-sakene) handler om så sykt mye mer enn p bare vite hvordan noen ser ut. Ut sier dessuten ganske direkte at hun mener babyen ikke er sin egen person før «utseende har satt seg» som jo i seg selv er veldig urovekkende når man vet historikken hennes med utseendefokus «Hvis noen jeg kjenner hadde våget å si noe tilnærmet stygt om at jeg skal bli mamma, så hadde jeg kuttet kontakten på dagen. Men det er selvfølgelig mange ting jeg tviler på også, som hvordan jeg ser ut.» hun vil nok en gang kun omringe seg med ja-mennesker. Man kan gjerne henge seg opp i at hun er sitert på «si noe stygt», men det står faktisk «tilnærmet stygt» og i influencer-verdenen er saklig kritikk hat så jeg kan lett se for meg at velmente bekymringer lett kategoriserer som «veldig stygt». Og så har vi en SE-klassiker: hun kan fortsatt tvile på hvordan hun ser ut. Igjen dette utrettelige utseendefokuset. det er åpenbart at hun ikke har det bra. Hun tåler ikke noe annet enn ros og er fortsatt usikker på eget utseende. Intet nytt under solen, men nå må hun stå i Graviditetshormoner, barselshormoner, en kropp som lever sitt eget liv og et nytt liv, en egen person kommer til å trenge hennes fulle oppmerksomhet også når hun ikke føler seg pen. Hvordan skal dette gå? 28 2 9
Populært innlegg velociraptor Skrevet 14. november 2023 Populært innlegg #38123 Skrevet 14. november 2023 Hulderen skrev (På 11.11.2023 den 11.47): Dette med at Sofie kanskje er gravid. Hvorfor er det en stor ting å spekulere i? Er det ikke temmelig uinteressant? Hun er voksen, samboer og med god økonomi. Ingen ting er vel mer naturlig for noen i en slik situasjon å få barn? Hun er en rusmisbruker, nylig ut av rehab, har i følge seg selv ruset seg gjentatte ganger etter hun ble skrevet ut, og har i følge seg selv flere tunge psykiatriske diagnoser. Det er mye som er mer naturlig enn at en i en slik situasjon skal få barn. 56 16
Arne Tiholt Skrevet 14. november 2023 #38124 Skrevet 14. november 2023 1 hour ago, Multicopy said: Andre som har holdt på som henne må i møter med barnevernet før barnet er født, bør ikke være noen forskjell for henne fordi hun er rosablogger 💯💯💯💯💯💯💯💯Kan ikke sies på en bedre eller enklere måte enn dette!!!! 20 1 11
Justlooking Skrevet 14. november 2023 #38125 Skrevet 14. november 2023 Er skeptisk til hvordan dette vil gå. Fra å være navlebeskuende halve livet til å sette noen foran seg selv. Kroppen vil endres men det fikser hun med kirurgi. Psyken er det vel verre med i henhold til alle diagnosene hun påberoper seg. Hun har økonomi til å kjøpe seg ut av hverdagen og har allerede begynt å sjekke barnehageplasser 😊 16
Jif Skrevet 14. november 2023 #38126 Skrevet 14. november 2023 Får håpe helsevesenet følger tett opp med tanke på rushistorie. 35 11
Mønster122 Skrevet 14. november 2023 #38127 Skrevet 14. november 2023 Liker at ammehjelpen kommenterer under bildet at de har en artikkel om barseltid og barselplan 🤗 Også denne kommentaren som har fått flest likes. Mange som vil henne godt og «snik-hjelpe» henne litt🥰 3
Ebbeliten Skrevet 14. november 2023 #38128 Skrevet 14. november 2023 Selv om jeg syns hun er et grusomt dårlig forbilde og en ræva rollemodell er jeg glad for henne og samboeren. Å bli mor og far er det største man kan oppleve. Og hvem vet.. Kanskje hun også blir voksen og innser noen ting i prosessen. 8 2
Populært innlegg Missy1 Skrevet 14. november 2023 Populært innlegg #38129 Skrevet 14. november 2023 velociraptor skrev (5 minutter siden): Hun er en rusmisbruker, nylig ut av rehab, har i følge seg selv ruset seg gjentatte ganger etter hun ble skrevet ut, og har i følge seg selv flere tunge psykiatriske diagnoser. Det er mye som er mer naturlig enn at en i en slik situasjon skal få barn. I tillegg beskriver hun graviditeten og det kommende barnet som hennes vei ut av mørket. Og det er virkelig ikke bra. Når den babyen kommer så tar den alt fokus og da er det lett for en som allerede sliter å falle langt inni mørket. Det er ikke tid til å sminke seg og beundre sitt eget speilbilde i mange timer, prøve klær og ligge i badekar med serie… det blir nattevåk, gulp og bæsj. Man må sette sine egne behov til sides i lang tid. Sofie skal få oppleve for første gang i sitt liv å faktisk ha en jobb. Det er ikke regnbuer og rosa bobler, selvom noen liker å tegne bilde av det i sosiale medier. 46 1 23
Miaiai Skrevet 14. november 2023 #38130 Skrevet 14. november 2023 idk_ skrev (1 time siden): Man skal være forsiktig med å dømme folk man ikke kjenner. Hun kan jo være en kjempegod mamma selv om hun har slitt med sitt. Men jeg stusser over uttalelsen hennes om at dette kan få henne ut av mørket. Før man vurderer å få barn, må man fikse sine egne problemer. Problemer forsvinner aldri fordi man blir forelder, De blir heller større. Håper ikke hun kommer til å eksponere barnet sitt i SoMe. Det er vel derfor jeg også er bekymret, hun har slitt med ganske mye som først burde vært ordnet opp i. Og få barn kan være tøft og har du vansker fra før, så betyr det ikke nødvendigvis at problemer bare retter seg fordi man har et barn. Sett flere eksempler på det i nær relasjon, det går en stund og så sprekker fasaden og problemene kommer tilbake. Men jeg håper hun bruker tiden nå som hun er gravid og skaffer seg hjelp til ting hun sliter med og har behov for. Ikke leve i en ny lykkelig boble så sprekker det når barnet kommer. Jeg håper hun får dette til, men dette er en som har i årevis hatt mye og streve med, og få barn kan det raskt bli en stor byrde for psyken om man ikke har det så bra fra før. 9 8
idk_ Skrevet 14. november 2023 #38131 Skrevet 14. november 2023 Miaiai skrev (7 minutter siden): Det er vel derfor jeg også er bekymret, hun har slitt med ganske mye som først burde vært ordnet opp i. Og få barn kan være tøft og har du vansker fra før, så betyr det ikke nødvendigvis at problemer bare retter seg fordi man har et barn. Sett flere eksempler på det i nær relasjon, det går en stund og så sprekker fasaden og problemene kommer tilbake. Men jeg håper hun bruker tiden nå som hun er gravid og skaffer seg hjelp til ting hun sliter med og har behov for. Ikke leve i en ny lykkelig boble så sprekker det når barnet kommer. Jeg håper hun får dette til, men dette er en som har i årevis hatt mye og streve med, og få barn kan det raskt bli en stor byrde for psyken om man ikke har det så bra fra før. Ja, jeg håper at hun får god oppfølging underveis i graviditeten og i barseltiden og at hun ber om hjelp hvis hun skulle trenge det. 8
Frisk Frosk Skrevet 14. november 2023 #38132 Skrevet 14. november 2023 Jeg skal være glad for barnets del hvis hun viser at hun absolutt ikke eksponerer barnet fra det er født og til det er godt opp i tenårene og kan bestemme selv. Jeg skal være glad på barnets vegne hvis hun viser at hun har tatt grep for å rydde opp i egen psyke og eget syn på egen kropp. Dessverre er jeg bekymret. Ikke noe vi har sett til nå viser tegn til at dette vil skje, og lite i intervjuet som tyder på det heller. Håper inderlig for både barnets og hennes skyld! Dessverre er jeg også bekymret for en annen ting. Foreldres ansiktsmimikk er veldig viktig for å regulere babyers følelser og for å lære barn å selvregulere. Forskning har vist at f.eks. botoxbehandling forstyrrer kommunikasjon og samhandling mellom foreldre og babyer. https://www.idunn.no/doi/10.18261/fokus.51.1.5 Så, jeg skal være glad om bedriftseier og snart mor SSI også i praksis viser at hun nå slutter med all den selvskadende kosmetiske "behandlingen" hun har utsatt både ansiktet og hele kroppen sin for i årevis. Babyer og barn kan bli direkte skadelidende av foreldre som holder på slik hun har gjort. Jeg håper for barnets skyld at SSI virkelig vil snu helt om. Dessverre har jeg liten tro på det. Men jeg håper for hennes og barnets skyld at jeg tar feil - ingenting ville gledet meg mer når det gjelder henne! 20 2 5
totti_1 Skrevet 14. november 2023 #38133 Skrevet 14. november 2023 (endret) fp Endret 14. november 2023 av totti_1
Xstrella Skrevet 14. november 2023 #38134 Skrevet 14. november 2023 Frisk Frosk skrev (7 minutter siden): Jeg skal være glad for barnets del hvis hun viser at hun absolutt ikke eksponerer barnet fra det er født og til det er godt opp i tenårene og kan bestemme selv. Jeg skal være glad på barnets vegne hvis hun viser at hun har tatt grep for å rydde opp i egen psyke og eget syn på egen kropp. Dessverre er jeg bekymret. Ikke noe vi har sett til nå viser tegn til at dette vil skje, og lite i intervjuet som tyder på det heller. Håper inderlig for både barnets og hennes skyld! Dessverre er jeg også bekymret for en annen ting. Foreldres ansiktsmimikk er veldig viktig for å regulere babyers følelser og for å lære barn å selvregulere. Forskning har vist at f.eks. botoxbehandling forstyrrer kommunikasjon og samhandling mellom foreldre og babyer. https://www.idunn.no/doi/10.18261/fokus.51.1.5 Så, jeg skal være glad om bedriftseier og snart mor SSI også i praksis viser at hun nå slutter med all den selvskadende kosmetiske "behandlingen" hun har utsatt både ansiktet og hele kroppen sin for i årevis. Babyer og barn kan bli direkte skadelidende av foreldre som holder på slik hun har gjort. Jeg håper for barnets skyld at SSI virkelig vil snu helt om. Dessverre har jeg liten tro på det. Men jeg håper for hennes og barnets skyld at jeg tar feil - ingenting ville gledet meg mer når det gjelder henne! Tar nok etter the Kardashian. De er operert fra A til Å etter sine fødsler. Mageoperasjoner, fettsuging, brystløft, botox, fillers, restylane, cellulittbehandlinger ++++ 10 3
Frisk Frosk Skrevet 14. november 2023 #38135 Skrevet 14. november 2023 Xstrella skrev (11 minutter siden): Tar nok etter the Kardashian. De er operert fra A til Å etter sine fødsler. Mageoperasjoner, fettsuging, brystløft, botox, fillers, restylane, cellulittbehandlinger ++++ Dessverre ser jeg ingen grunn til å tro at SSI vil gjøre noe annet heller... 13 1 2
Trude.lutt.lutt Skrevet 15. november 2023 #38136 Skrevet 15. november 2023 Jif skrev (8 timer siden): Får håpe helsevesenet følger tett opp med tanke på rushistorie. Tenker at rusomsorgen i kommunen kommer til å følge opp denne graviditeten. Norge er det eneste landet i verden som kan bruke tvang i forhold til gravide. Blir sikkert pålagt gjevnlige u-prøver. Hun kan selvfølgelig nekte, da blitt det ofte sendt bekymringsmelding til bv 12 2 5
Isild Skrevet 15. november 2023 #38137 Skrevet 15. november 2023 Det er noe veldig lite modent over å tro at en baby er en "vei ut av mørket". Det er helt fantastisk å få barn, men for første gangen i livet så må man sette seg selv ganske så mye til side. SE har et umettelig behov for oppmerksomhet, beundring og tid til å dyrke seg selv. Håper ikke det blir ennå mer "mørkt" når hun innser at det ikke blir så mye plass til det - de neste mange, mange årene. En baby kan ikke plasseres hos foreldrene når hun ikke orker mer heller. 23 3 8
Sol Rampelyset Skrevet 15. november 2023 #38138 Skrevet 15. november 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner og krenkende innlegg. Sol, admin. 2
Gjest Sprite Skrevet 15. november 2023 #38139 Skrevet 15. november 2023 For en som er såpass egosentrisk som SE,og som setter dyrene sine bort når det ikke lenger passer, må jeg si jeg er rimelig bekymret. og forresten, «har allerede sett på barnehageplass»? 🤣 i rest my case
Moongirl Skrevet 15. november 2023 #38140 Skrevet 15. november 2023 Får håpe det blir en gutt, pga.hennes egen problematikk med utseendet... 13 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå