Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Wald86 skrev (35 minutter siden):

Der er i det hele tatt så mye kopiering og så mye som rett og slett ikke er sant i det hele tatt. Ikke halvsannheter, ikke overdrivelser, men rene løgner. Noen skulle tatt jobben og satt opp hendelser i parallelle tidslinjene. Sophie e  har "sliding doors" liv, minst tre av dem! 🤫

Og nå har det gått såpass lang tid at hun glemmer hva hun har løyet om, og så blir det forviklinger. Hun husker ikke hva som er fakta og hva hun har løyet om i sosiale medier, og så oppstår blemmer som denne. Dama har jo ikke akkurat hatt høy troverdighet fra før, men når glipper som denne skjer så blir det så innmari åpenbart. 

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TheGoodWitch skrev (15 timer siden):

La meg arrestere deg litt her. Det du skriver stemmer nok på en Mac som er blitt godt brukt. Jeg kjøpte min Mac i desember 2011. Fortsatt har jeg 3-4timers batterikapasitet på den. Skal sies at jeg ikke har oppgradert de siste årene, men både operativsystemet og Microsoft office pakken fungerer utmerket enda. Så det er fullstendig mulig at en så gammel Mac fungerer bra nok til sitt bruk. Min fungerer i alle fall til mitt bruk.

Dog tror jeg ikke på noen måte på at SE benytter en så gammel Mac. Den vil ikke være egnet til hennes bruk. Både det at den såkalt ble stjålet i 2018 og det at hun skriver bøker på den. Og det faktum at hu vanligvis liker å flashe at hu har penger. Gjør at jeg tror at «Mytomanen» nok en gang lyver for clout.

Utover at du selv eier en gammel mac, hvilken kompetanse har du til å «arrestere» meg? Du skriver at det jeg har beskrevet nok godt kan stemme for en mac som har blitt godt brukt. Å skrive bøker tar lang tid og vil kreve at man bruker mye strøm bare i kraft av det. Apple selv skriver at batteriene deres er 80% oppbrukt etter 1000 sykluser. Gitt at SE påstår å ha skrevet alle sine bøker på den samme macen er det rimelig å anta at hun har gjennomført godt over 1000 ladesykluser i løpet av de 10 årene. Macen hennes er dermed godt brukt, og det jeg har beskrevet er realiteten for hennes mac.

Det kan godt være du opplever at pcen din fungerer, men det har nok mye med at du bruker en gammel, utdatert versjon av operativsystemet og muligens ikke er klar over hva det innebærer. Hva mener jeg med det? Jo, operativsystem og andre programvarer oppdateres av leverandør fordi de ønsker å tilby fornyet funksjonalitet, de har kanskje jobbet med brukergrensesnittet slik at det skal være enklere og mer estetisk å ta i bruk og ønsker å tilby oppdateringer for å holde seg konkurransedyktige. I tillegg inneholder slike oppdateringer viktige sikkerhetsoppgraderinger. Grunnen til at disse er viktige å installere er fordi det stadig vekk oppdages sårbarheter i kildekoden som gjør det mulig for uatoristerte brukere å gjennomføre ondsinnede operasjoner – altså det man kaller hacking. Slike oppdateringer sørger også for å beskytte pcen mot nye sårbarheter i nettlesere og eksterne programmer. Altså alt en ikke ønsker å ha på pcen vil jevnlige oppdateringer være et preventivt tiltak mot.

Hvis du nå prøver å installere nyeste versjon av macOS på din mac fra 2011 (som pr i dag er Ventura) så vil du få beskjed om at det ikke er nok lagringsplass og minne til å gjennomføre installasjonen. Det innebærer at du ikke får oppdatert til nyeste Microsoft office (altså Word), og du må dermed jobbe, for Sofie: skrive bok, på en pc med upatchede sårbarheter i både operativsystem og programvare (Word). Betyr det at pcen overhode ikke funker? Nei, du vil kunne skru den på, surfe på nettet og jobbe i utdaterte program, om enn at man må sitte med ladderen i 24/7. Men det er gode grunner til at oppdateringer kommer og de er derfor viktige å installere. Har ikke pcen kapasitet til å installere disse er den heller ikke kapabel til å håndtere nyere programvarer og vil dessuten være svært sårbar for ulike hacktools og ondsinnede programvarer.

Med en utdatert versjon av Word så vil det dessuten være tungvint for henne dersom hun skal dele dokumentet/boka/manus med feks en redaktør eller korrekturleser gitt at disse bruker nyeste versjon av Word.

Jeg har ikke sagt at det er umulig for henne å gjøre dette eller bruke/skru på macen, men det innebærer som jeg har nevnt et betydelig styr å skulle bruke en så gammel Mac til det formålet som SE beskriver. Og er det en ting Sofie ikke står lenge i så er det styr, enten det er i form av hårvask eller omsorg for kjærledyr så er styrete oppgaver noe hun helst outsourcer til Harstad zoo eller kjøper seg ut av.

Endret av AntiBullshit
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kunnskap om pc-er og macer her, men la oss ikke glemme at den macen Sophie Elise viser frem i innlegget - umulig kan brukes til å skrive noe som helst på … fordi den ble stjålet i Paris og aldri kom til rette, til Sofies store sorg (hun hadde lagret en hel bok (sic!) på den).

• Liker 30
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ikke har fått med seg "Ranet i Paris" https://www.seher.no/kjendis/ble-ranet-pa-hotell-i-paris/69603959

Får også håpe at forfatteren nå har lært seg å lagre noe så dyrebart som et bokmanuskript i Cloud og evt på ekstern harddisk. 

Og ... blir hun konfrontert med denne historien om Mac`en som mirakuløst har dukket opp igjen - så svarer hun garantert at hun selvsagt hadde flere Mac`er. Lying comes easy to this one. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wald86 skrev (22 timer siden):

Noen som vet når denne nye serien har premiere? Isabel R er nå flyttet til Dubai.Skal leie leilighet for 90 tusen mnd.  Anniken E Jorgensen i Paris. Sophie Elise i Trondheim, Nora Haukland i Oslo. Initiativtaker for serie er kvinnen i Trondheim. Serien skulle komme i høst på Prime Video. Høsten er her, men lite om serien. Og lite om kvinnene. De sparer vel det lille av content som er.

Isabell Raad sa på SC at hun kommer tilbake til Norge i slutten av oktober pga premieren til serien. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litenstjerne skrev (Akkurat nå):

Isabell Raad sa på SC at hun kommer tilbake til Norge i slutten av oktober pga premieren til serien. 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Natta1980 said:

Bare lurer på hva det var SE gjorde mot Fetisha? 

Fetisha ble idet hun hadde uttjent sin rolle i SEs fesjå kastet lukt til ulvene (eller under bussen som noen kaller det). Fetisha passet dessverre ikke inn i SEs n-te rebranding av seg selv. Når du skal skape nok en illusjon rundt deg selv og nok en ny persona, så passer det dårlig å dra med seg folk som kjenner dine tidligere personae. De kan jo blottlegge deg, forstås.

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Wald86 said:

Det blir spennende å se hvem denne barteby Sophie E blir! Stakkars nye mannen, en brikke i en ny føljetong. Hvis han er denne mannen hun var sammen med for så mange år siden, første kjæreste 14-15 år gammel,  i en  føljetongen i samme tidsperiode var det et overgrep:

https://www.nordlys.no/sophie-elise-tok-abort-som-14-aring/s/5-34-47292

"Jeg hadde sex for å bekrefte ovenfor meg selv at jeg var bra nok, sier Sophie Elise Isachsen åpenhjertig til VG.

Først i ettertid ble hun i stand til å forstå hva som hadde skjedd. Hun hadde blitt utsatt for et overgrep.

- Det virker sykt å skulle si at jeg ble voldtatt, fordi jeg ikke kan si at jeg protesterte så veldig heftig. Men det er kanskje det mange jenter gjør i ettertid - prøver å rettferdiggjøre det den andre personen har gjort."

https://sophieelise.blogg.no/1335126960_personlig.html

"Siden veldig mange av dere har spurt og siden mange lurer så kan jeg forelle om min efaring med abort. Det stemmer at jeg tok abort da jeg nettopp hadde blitt 15 år, og for å være helt ærlig er det ikke noe jeg tenker spessielt mye på den dag i dag"

https://www.dagbladet.no/kjendis/tilbake-med-tenaringskjaeresten/79234957

«Vi var faktisk kjærester da vi var unge, 14-15 år gamle! Så vi var hverandres første på det meste», avslører hun i en spørsmålsrunde."

Lurer på om ei bok hvor samtlige av SEs selv-revisjonismer blottlegges ville ha solgt? Alle lurendreier-historiene dette mennesket har kommet med gjennom sin karriere? Disse løgnene, fakta-forvridningene, og villede utelatelser som alle har et overordnet formål: Penger! Klingende mynt! 

Må jo være litt kjedelig for SE at både NRK og TV2 smått om senn har sluttet å bruke gullkalven fra Harstad. For det var alt SE var - en lukrativ gullkalv som dro lesere/tittere/tilhørere. Men når gullkalven ikke lenger gir de forespeilte inntektene og/eller klarer å egenhendig skape et særdeles lurvete rykte om seg selv som ikke er formålstjenlig for potensielle oppdragsgivere, så er det på hue og ræva ut. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wald86 skrev (4 timer siden):

Det blir spennende å se hvem denne barteby Sophie E blir! Stakkars nye mannen, en brikke i en ny føljetong. Hvis han er denne mannen hun var sammen med for så mange år siden, første kjæreste 14-15 år gammel,  i en  føljetongen i samme tidsperiode var det et overgrep:

https://www.nordlys.no/sophie-elise-tok-abort-som-14-aring/s/5-34-47292

"Jeg hadde sex for å bekrefte ovenfor meg selv at jeg var bra nok, sier Sophie Elise Isachsen åpenhjertig til VG.

Først i ettertid ble hun i stand til å forstå hva som hadde skjedd. Hun hadde blitt utsatt for et overgrep.

- Det virker sykt å skulle si at jeg ble voldtatt, fordi jeg ikke kan si at jeg protesterte så veldig heftig. Men det er kanskje det mange jenter gjør i ettertid - prøver å rettferdiggjøre det den andre personen har gjort."

https://sophieelise.blogg.no/1335126960_personlig.html

"Siden veldig mange av dere har spurt og siden mange lurer så kan jeg forelle om min efaring med abort. Det stemmer at jeg tok abort da jeg nettopp hadde blitt 15 år, og for å være helt ærlig er det ikke noe jeg tenker spessielt mye på den dag i dag"

https://www.dagbladet.no/kjendis/tilbake-med-tenaringskjaeresten/79234957

«Vi var faktisk kjærester da vi var unge, 14-15 år gamle! Så vi var hverandres første på det meste», avslører hun i en spørsmålsrunde."

I det intervjuet Nordlys linker til og skriver om blir han nye kjæresten beskrevet som en overgriper og mer enn det, kan vel ikke være så hyggelig å vite det i dag? 
https://tv.vg.no/video/105315/i-sofaen-med-morten-sophie-elise

Men igjen, får håpe det var en av de mange løgnene hennes siden de er sammen nå.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (5 timer siden):

Fetisha ble idet hun hadde uttjent sin rolle i SEs fesjå kastet lukt til ulvene (eller under bussen som noen kaller det). Fetisha passet dessverre ikke inn i SEs n-te rebranding av seg selv. Når du skal skape nok en illusjon rundt deg selv og nok en ny persona, så passer det dårlig å dra med seg folk som kjenner dine tidligere personae. De kan jo blottlegge deg, forstås.

Også tror jeg SE takler dårlig at venner og kjærester også blir kjent og populære. De skal holde seg i kulissene sånn at Norges mektigste får skinne. 

Det var også det første jeg tenkte når jeg så kokainbildet. Tror ikke noe på at hun ikke var klar over at den posen ble med på bildet. "Nå skal jeg fucke opp skikkelig for henne"

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Justlooking skrev (42 minutter siden):

I det intervjuet Nordlys linker til og skriver om blir han nye kjæresten beskrevet som en overgriper og mer enn det, kan vel ikke være så hyggelig å vite det i dag? 
https://tv.vg.no/video/105315/i-sofaen-med-morten-sophie-elise

Men igjen, får håpe det var en av de mange løgnene hennes siden de er sammen nå.

Jeg klarer ikke helt å lande på at det er den nye kjæresten hun snakker om i intervjuet. Hva er det som gjør at dere tenker det?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Wald86 said:

Media har ikke gjort jobben sin. Og kanskje det kunne selge å gi ut hennes mange kolliderende liv og åpenbare løgner. Men det er sensitive tema, og selektiv hukommelse kan helt sikkert forsvares med flere løgner...
Media har valgt Fetisha ser det ut til. Etter "skilsmissen".
Skuffende å lese D2 portrettintervjuet med Fetisha W. Der hun uttaler:  " Det bør kun være lipgloss i vesken din. Du trenger ikke ta med deg bankkortet ditt, ingenting. (..) Hvis han ikke håndterer regninga, he's not for you."
Måtte disse menneske- og miljøfiendtlige influencere snart miste alle inntektskilder. 

Jeg er helt enig med deg at media ikke har gjort jobben sin. Samtidig er det innenfor tabloid-journalistikken gjengs å klistre forsidene med sensasjons-"journalistikk" fordi det er der pengene ligger. Det balanseres hårfint på presse-etiske retningslinjer og redaksjoner tar dette velvitende med på kjøpet så lenge klikk, lytter- og seertall gir nok uttelling. Selve mennesket som omtales er strengt tatt journalistene rivende likegyldig, så lenge saken selger som varmt hvetebrød. I tillegg spiller innsats vs. inntjening en stor rolle. En tabloidsak om f.eks. SE tar relativt kort tid å skrive. Gravejournalistiske artikler derimot tar gjerne lang tid og involverer mange tråder som skal nøstes opp i og bekreftes hhv. avkreftes. En betraktelig større arbeidsinnsats med simpelthen mindre finansiell uttelling for såvel journalist som redaksjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (På 10.9.2023 den 8.13):

Hver gang SE får ny kjæreste, tar hun opp hans personlighet/interesser. Liker han jakt og friluftsliv, så gjør hun det. Er han intellektuell, så prøver hun veldig hardt å fremstå som det. Den nyeste flammen liker garantert fotball, for nå ser hun plutselig fotballdokumentarer. 

Hun er en pick me girl uten personlighet. Hvem er DU Sophie Elise? Jeg tror faktisk ikke hun vet det selv en gang, etter å ha endret hele seg fysisk, og tatt ulike persona ut fra hvem hun er sammen med. 
Det hele er i grunnen ganske trist. 

Ja ,dette har jeg skrevet før her. Stemmer det. Ny livstill har hun flere ganger i året, alt etter hvilke nye venner hun har,og spesielt ny kjæreste ja...

Meditasjon, Friluftsliv, partylivet, hjemme livet, reise livet....alt dette er hun innom titt eller ofte. Spør hva den nåværende kjæreste interesserer seg for😳

Nå er det tydeligvis hjemme livet, kanskje barn?,bort med fest og attention..... For en stund😉

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...