Isild Skrevet 17. september 2023 #37661 Del Skrevet 17. september 2023 Wald86 skrev (2 minutter siden): Istedet løfter de henne frem som et forbilde. En gründer. Som "tør". Det blir kanskje feil å henge henne ut alene, men noen skulle tatt tak i alle usannheter, halvsannheter og åpenbare forsøk på å knytte til seg de mest sårbare, ved å dele historier som ikke kan være sanne. Bare å følge tidslinjen. Bloggen er tilgjengelig. Ingen tør! Tar noen av de tak i det, så vil det ropes opp om mobbing og trakassering og "la nå den stakkars jenta få være i fred, hun gjør jo så mye bra" (nei, det gjør hun ikke, hun bare SIER at hun gjør det) 11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 17. september 2023 #37662 Del Skrevet 17. september 2023 Det er forferdelig å se at verden ‘godtar’ slike influensere. Jo mere tomme de føler seg på innsiden, jo mer gjør de på utsiden. I form av operasjoner eller å være oppmerksomhetssøkende (eller begge). De har en stor blindsone, og de klarer ikke å bli glad nok i seg selv. Så de prøver å bli ‘glade’ ved å få bekreftelse av andre. Det er en ‘kreftsvulst’ i verden at vi har kommet dit. Det strander alltid i forhold når man ikke lenger får nok oppmerksomhet.. (Jeg har vært der på en måte, og depresjonen som fulgte da jeg forsto sammenhengen drev meg nesten til døden) Å komme helskinnet ut av noe sånt er nesten umulig, men det er mulig å komme ut av det. Man må skjønne at man har hatt et ‘hull’ i hjertet og at de har vært sin egen verste fiende. Dessverre så selger navnet hennes så sykt mye 😞 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 17. september 2023 #37663 Del Skrevet 17. september 2023 Det burde være en tidsgrense på minimum 2 år fra man har tatt en plastisk operasjon til man kan korrigere på samme kroppsdel igjen! (med unntak av når operasjonen har gått ordentlig skeis, da er det innafor å fikse tidligere) Det tar faktisk såpass med tid før man ser ser det endelige resultatet. Jeg opererte brystene og med dårlig resultat, endte med å få igjen en del av beløpet og gjorde aldri noe mer med det (skulle korrigere stor høyde og størrelseforskjell etter svangerskap og amming, men kirurgen lyttet ikke til meg og jeg fikk bare større volum uten å få korrigert det jeg faktisk ønsket). Senere når de hadde fått «satt seg» litt, etter minst 2 år så ble de mye bedre. Føler det tok såpass tid før de hadde fått blitt en del av kroppen min. I ettertid har jeg fått kapsling i det brystet som hang og det har resultert i at brystet har dratt seg opp i samme høyde som det andre. Har faktisk vært ganske heldig estetisk sett, men jeg hater de puppene. De er bare i veien og jeg har litt angst for at plager jeg har kan komme av silikonsyke. Syns også oppmerksomheten de gir er svært ubehagelig og ville mye heller hatt mine egne naturlige bryster. Det er sinnsykt hva SE har gjort mot kroppen sin. Hun kommer nok til å ha en tung alderdom full av smerter. Den stakkars kroppen har ikke fått hvile siden hun var tidlig i tenårene jeg har selv vært en ung usikker jente og kan relatere til mye av usikkerheten til SE. Er så takknemlig for at jeg ikke har hatt nok penger til å prøve å fikse psyken min med plastiske operasjoner. For det å gjøre slike estetiske inngrep gjør at man bare leter etter flere ting å fikse på, så man blir bare mer usikker. Og det har (iallfall for meg) ingen verdi om noen kun liker mitt ytre og ikke er interessert i å bli kjent med meg som person. Det ytre vil alltid være i naturlig forandring og det er vakkert ❤️ Det er forkastelig at kirurger har tillatt henne alle de operasjonene, men det er pengene som rår 16 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 17. september 2023 #37664 Del Skrevet 17. september 2023 Isild skrev (5 timer siden): Ufattelig trist. Hun har klart å "slette" sitt opprinnelige jeg fullstendig. Det er så langt forbi å ha "litt komplekser". At media ikke skriver mer om dette psyke greiene "påvirkere" holder på med/selger videre i form av nettopp påvirkning - det er en skam! Det er en skam at media ikke tar opp dette på et generelt nivå. Utfordringen ligger i at det hos f.eks. SE - iflg. hva hun selv har utbrodert tidligere - så ligger det åpenbart psykisk sykdom bak. Og det gjør balansegangen til media vanskeligere. Absolutt ikke umulig, men vanskeligere. Så ekstrem som SE holder på med inngrep, det er selvskading satt i system, støttet av helsepersonell som også tjener penger på det. CBEs samarbeid med TM Klinikken AS i Fredrikstad er også noe media i samme slengen kunne tatt tak i, og det finnes sikkert mange andre eksempler også fra andre influencere. Når man ser at media ofte velger å sette type mote- eller kjendisjournalister (gjerne uten ordentlig journalistisk utdanning) på saker om influencere, så blir også fokuset som presenteres deretter. Interessefeltet til journalistene som skriver mote- og kjendisstoff gjenspeiles i det de skriver. Skal media ta slike saker på alvor må de sette sine beste journalister innen helse, økonomi, samfunnsutvikling m.m. og få inn anerkjente fagfolk - og så ha en følgeserie om alle de uheldige følgene av disse totalt useriøse influencerne. 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 17. september 2023 #37665 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 17. september 2023 #37666 Del Skrevet 17. september 2023 Wald86 skrev (40 minutter siden): Jeg er ikke uenig i dette. Men hvis utfordringen er at de mistenker psykisk ubalanse, bør de ikke da trå varsomt hele veien? Ikke gi henne og bedriften spalteplass overhode? Og en annen problematikk, reality shows. Hvordan kan de ta med personer som de har mistanke om sliter med rus og annet? NRK tok kaka. Men de måtte også avslutte samarbeid etter kritikk. De tok ansvaret. Jo, det burde de absolutt! Å gi en person som selvskader i all offentlighet i så stor grad som det SE gjør, det er en person som media ikke burde gitt oppmerksomhet, for ved å gjøre det forsterker de nok "behovet" for mer selvskading i form av kirurgi/injeksjoner o.l. Samme med rus. Nrk mener jeg tok ansvar altfor sent, og det er en skandale at de har latt sjefene som vedtok det samarbeidet (og støttet det helt til det siste, og fortalte løgner til Kringkastingsrådet...) få fortsette. Er det Tv2 som nå har en serie hvor både SE og NH er med? Helt uforsvarlig det også! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 17. september 2023 #37667 Del Skrevet 17. september 2023 Frisk Frosk skrev (3 timer siden): Jo, det burde de absolutt! Å gi en person som selvskader i all offentlighet i så stor grad som det SE gjør, det er en person som media ikke burde gitt oppmerksomhet, for ved å gjøre det forsterker de nok "behovet" for mer selvskading i form av kirurgi/injeksjoner o.l. Samme med rus. Nrk mener jeg tok ansvar altfor sent, og det er en skandale at de har latt sjefene som vedtok det samarbeidet (og støttet det helt til det siste, og fortalte løgner til Kringkastingsrådet...) få fortsette. Er det Tv2 som nå har en serie hvor både SE og NH er med? Helt uforsvarlig det også! Serien legges ut på Amazon prime. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 17. september 2023 #37668 Del Skrevet 17. september 2023 mater.sapiens skrev (2 timer siden): Serien legges ut på Amazon prime. Takk for oppklaringen Jeg har ikke tenkt å se den uansett hvor den går, men greit å ha fakta riktig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. september 2023 #37669 Del Skrevet 18. september 2023 Frisk Frosk skrev (15 timer siden): Jo, det burde de absolutt! Å gi en person som selvskader i all offentlighet i så stor grad som det SE gjør, det er en person som media ikke burde gitt oppmerksomhet, for ved å gjøre det forsterker de nok "behovet" for mer selvskading i form av kirurgi/injeksjoner o.l. Samme med rus. Nrk mener jeg tok ansvar altfor sent, og det er en skandale at de har latt sjefene som vedtok det samarbeidet (og støttet det helt til det siste, og fortalte løgner til Kringkastingsrådet...) få fortsette. Er det Tv2 som nå har en serie hvor både SE og NH er med? Helt uforsvarlig det også! Helt forkastelig at det lages underholdning "av"/ med de. Det burde heller lages en serie som tar for seg hvor farlig det kan være å ta slike operasjoner, hvor usunt det er å dyrke eget speilbilde, og hvor skadelig det er å ruse seg. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 18. september 2023 #37670 Del Skrevet 18. september 2023 (endret) . Endret 12. november 2023 av Wald86 12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 18. september 2023 #37671 Del Skrevet 18. september 2023 Frisk Frosk skrev (12 timer siden): Takk for oppklaringen Jeg har ikke tenkt å se den uansett hvor den går, men greit å ha fakta riktig. Og jeg lurer på hvorfor TV2 ikke har kjøpt inn serien … 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. september 2023 #37672 Del Skrevet 18. september 2023 Isild skrev (3 timer siden): Helt forkastelig at det lages underholdning "av"/ med de. Det burde heller lages en serie som tar for seg hvor farlig det kan være å ta slike operasjoner, hvor usunt det er å dyrke eget speilbilde, og hvor skadelig det er å ruse seg. En slik serie tror jeg hadde fått seere, og det ville skapt langt større samfunnsdebatt. Men de som produserer disse programmene ønsker jo bare å lage underholdning, og jeg antar at slike som SE må bli langt mer reduserte før de ev. velger å stille opp. Jeg tror likevel det er mer enn nok av "vanlige" folk som hadde vært villig til å stille opp med sine erfaringer - og dette kunne så linkes opp mot hvor mange influencere som forsøker å påvirke andre til å foreta slike potensielt helsefarlige valg. Og de som har stått frem så tydelig som det SE har gjort, de burde i en slik sammenheng også blitt dratt frem. Men slik det gjøres i dag, å lage underholdning av og med disse såkalte påvirkerne, det er forkastelig og uansvarlig. Like kynisk som det disse påvirkerne selv er. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 18. september 2023 #37673 Del Skrevet 18. september 2023 (endret) . Endret 12. november 2023 av Wald86 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 19. september 2023 #37674 Del Skrevet 19. september 2023 Wald86 skrev (15 timer siden): Jeg savner virkelig en serie som tar for seg plastisk kirurgi sine skyggesider på en ordentlig måte. Ikke som mobber og fremstiller dem som "freaks", eller tilbyr korreksjoner, slik som "Botched". Det er så mange kvinner, godt voksne kvinner, som gråter over smerter og elendige resultat, som de skjuler og føler de ikke kan klage over. Plastiske kirurger har beskyttet seg. Pasienten må skrive under en liten bok, der de fraskriver dem det meste av ansvar... Før operasjon er kirurgene så imøtekommende og koselige. Klager du er det plutselig en annen tone. Da får du høre at man ikke kan forvente ditt og datt.Alt de lovet dem før operasjon er glemt. Noen som har sett denne? https://tv.nrk.no/se?s=prisen-vi-betaler&autoplay=false 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 19. september 2023 #37675 Del Skrevet 19. september 2023 (endret) . Endret 12. november 2023 av Wald86 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 19. september 2023 #37676 Del Skrevet 19. september 2023 (endret) . Endret 12. november 2023 av Wald86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 20. september 2023 #37677 Del Skrevet 20. september 2023 Wald86 skrev (På 2.9.2023 den 13.46): Hvorfor mobbe utseende til de som har operert seg? Jeg mener Sophie elise som påvirker bedrift har stort ansvar. Men latteligjøring og meninger om at noen er stygge kan man fint holde for seg selv!. Det er lavt nivå. Jeg vil heller diskutere hvorfor unge kvinner og menn opererer sine friske og naturlige kropper, mer og mer, flere og flere. Kroppen til Sophie Elise er verken stygg, latterlig eller "ommøblert". Men jeg synes det er trist at hun opererer seg så mye, trist at hun aldri ser ut til å bli fornøyd, og enda tristere at hun påvirker andre med sin mentalitet rundt dette. For det er ikke bra å operere en frisk og ung kropp. Mange mennesker trives ikke i egen kropp. Og bruker mye tid og krefter til å bekymre seg om den. Det er ikke luksusproblem. Det er vondt og sårt å skamme seg over sin egen kropp. Smitteeffekten fra påvirkere er stor. Media og sosiale medier plattformene har enda større ansvar. Skjønnhets- og moteindustri er i ekstrem vekst. Sosiale medier og konvensjonelle medier er deres løpegutter, tar del i samme aksjeselskaper. Influencere er bare brikker i en enorm pengemaskin, og et symptom på en større og skummel mentalitet som vokser i samfunnet. Du synes ikke gigarumpe og gigahofter ser latterlig ut sammen med tynne utrenede lår? Det syns jeg 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 20. september 2023 #37678 Del Skrevet 20. september 2023 (endret) . Endret 12. november 2023 av Wald86 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duskelapp Skrevet 20. september 2023 #37679 Del Skrevet 20. september 2023 Pust skrev (På 18.9.2023 den 13.24): Og jeg lurer på hvorfor TV2 ikke har kjøpt inn serien … Hun snakker om dette på podkasten 730.no 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 20. september 2023 #37680 Del Skrevet 20. september 2023 Gravid? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå