Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Sonit skrev (19 minutter siden):

Vel. Jeg ble kalt en nyttig idiot som lot meg lede med medfølelse og dermed bidrar til SE sin suksess nylig her. Og min kommentar var nyansert og ikke komplett negativ som mesteparten her inne. Hvorfor nevner du ikke det som persondebatt?

Kunne ha nevnt det også, men syntes det siterte innlegget skilte seg ut ved å kun diskutere brukerne og i tillegg være dobbeltmoralsk. Men nå blir dette også avsporing. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dumpappen skrev (34 minutter siden):

For å dra parallellen litt langt så gjorde også Hitler noe riktig som f.eks bygging av folkevogn bra veier, men vil si at jeg var uening med alt annet 😀

Dette blir for dumt..........

• Liker 6
Skrevet
Betty3 skrev (2 timer siden):

Jeg har fulgt denne tråden i månedsvis fordi jeg synes det er interessant å se hvordan enkelte kvinner lar sin smålighet manifestere seg i hat og forakt mot et menneske de antakelig føler seg svært truet av. 

Det er ingenting nyansert over dette. Det er en ren mobbetråd. Den oser av usikkerhet og et primalt behov for å trykke noen ned. Jeg vil følge den videre også av samme grunn. 

Utover det vil jeg bare si at en ørliten selvransakelse antakelig kan gjøre det lettere for en del av dere å være i seg selv. Sophie Elise er antakelig det minste problemet dere har i livet. 

Kjærlighet og respekt til alle.

Jeg skjønner at det er frustrerende å lese i en såpass ensidig tråd, men er det ikke da mer givende å hive seg med i debatten og prøve å gjøre den bedre? Skriv hva du mener, motsi det du er uenig i og si ifra når du mener noen er usaklige og bedriver direkte mobbing.
Å hoppe inn i en tråd og skjære samtlige deltakerne over én kam, kalle dem mobbere og beskylde dem for å være smålige, hatefulle, usikre og føle seg truet, er bare kontraproduktivt. Hvem er disse enkelte kvinnene du sikter til? Snakk direkte til dem, ikke henvend deg til alle i tråden.

Dette er en tråd om en bedrift som består av en person der produktet er personen selv, der det dermed er umulig å unngå at kritikken som rettes mot bedriften også rettes mot personen bak. Skal influenserbedrifter skånes fra kritikk? Og hvor mener du grensen mellom kritikk og mobbing/hets går?
Noen i tråden har vært usaklige og gått på utseende eller private ting som ikke har med bedriften å gjøre, men krenkende/hetsende innlegg blir tatt tak i både av andre brukere og moderatorene. Hvis du leser i tråden og ser noe du mener er ugreit, har du som deltaker i tråden også et ansvar for å rapportere.

Velkommen i tråden, forresten. Nå er du en av deltakerne i SE-tråden og har muligheten til å være den endringen du ønsker. :)

Sonit skrev (51 minutter siden):

Vel. Jeg ble kalt en nyttig idiot som lot meg lede med medfølelse og dermed bidrar til SE sin suksess nylig her.

Og det er ikke ok. Det må være greit å se positive sider ved personen Sophie Elise og hennes bedrift uten å bli kalt nyttig idiot.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
J.. skrev (10 minutter siden):

Ikke sant. Samtidig føler jeg det underbygger alt jeg har sagt. Når et menneske helt skamløst sammenligner en litt kontroversiell person med store pupper, med en av historiens største despoter som gjorde grusomme forbrytelser mot menneskeheten. Det er i beste fall naivt, historieløst og idiotisk. I verste fall ondskapsfull mobbing. Jeg tror nok mest på det siste. 

• Liker 3
Skrevet
Ardwinna skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner at det er frustrerende å lese i en såpass ensidig tråd, men er det ikke da mer givende å hive seg med i debatten og prøve å gjøre den bedre? Skriv hva du mener, motsi det du er uenig i og si ifra når du mener noen er usaklige og bedriver direkte mobbing.
Å hoppe inn i en tråd og skjære samtlige deltakerne over én kam, kalle dem mobbere og beskylde dem for å være smålige, hatefulle, usikre og føle seg truet, er bare kontraproduktivt. Hvem er disse enkelte kvinnene du sikter til? Snakk direkte til dem, ikke henvend deg til alle i tråden.

Dette er en tråd om en bedrift som består av en person der produktet er personen selv, der det dermed er umulig å unngå at kritikken som rettes mot bedriften også rettes mot personen bak. Skal influenserbedrifter skånes fra kritikk? Og hvor mener du grensen mellom kritikk og mobbing/hets går?
Noen i tråden har vært usaklige og gått på utseende eller private ting som ikke har med bedriften å gjøre, men krenkende/hetsende innlegg blir tatt tak i både av andre brukere og moderatorene. Hvis du leser i tråden og ser noe du mener er ugreit, har du som deltaker i tråden også et ansvar for å rapportere.

Velkommen i tråden, forresten. Nå er du en av deltakerne i SE-tråden og har muligheten til å være den endringen du ønsker. :)

Og det er ikke ok. Det må være greit å se positive sider ved personen Sophie Elise og hennes bedrift uten å bli kalt nyttig idiot.

Jeg fortsetter å være tilskuer, takk. Diskuterer aldri med idioter. Nyttige eller ikke 🙂

Skrevet
12 minutter siden, J.. said:

Selvsagt, bare tok poenget ditt at ikke alt en person sier og gjør er negativt, men når hoveddelen er det så er det ikke bra.
Dette gjelder alle mennesker.

Sakens kjerne er ar SE drar inn store penger på unges usikkerhet som hun selv bidrar med. Dette er så drøyt at noen burde satt foten ned, men så fort hun blir konfrontert er det «offer kortet» som gjelder.

• Liker 8
Skrevet
Betty3 skrev (1 minutt siden):

Ikke sant. Samtidig føler jeg det underbygger alt jeg har sagt. Når et menneske helt skamløst sammenligner en litt kontroversiell person med store pupper, med en av historiens største despoter som gjorde grusomme forbrytelser mot menneskeheten. Det er i beste fall naivt, historieløst og idiotisk. I verste fall ondskapsfull mobbing. Jeg tror nok mest på det siste. 

SE har gjort,gjør og kommer sikkert til å gjøre mye dumt fremover også,men å dra paraleller til Hitler er virkelig over alle landegrenser og litt til.

Man trenger ikke å si noe så blåst for å gjøre et poeng.

Det kan på ingen måte sammenlignes,ikke engang for å sette ting på spissen..

Tråden virker jo fullstendig idiotisk hvis man kommer inn å ser slikt.

Ikke rart KG sitt rykte er så dårlig.

• Liker 3
Skrevet
Dumpappen skrev (1 minutt siden):

Selvsagt, bare tok poenget ditt at ikke alt en person sier og gjør er negativt, men når hoveddelen er det så er det ikke bra.
Dette gjelder alle mennesker.

Sakens kjerne er ar SE drar inn store penger på unges usikkerhet som hun selv bidrar med. Dette er så drøyt at noen burde satt foten ned, men så fort hun blir konfrontert er det «offer kortet» som gjelder.

Det kan på ingen måte sammenlignes med hva Hitler gjorde.

Skjerp deg.

Skrevet
Just now, J.. said:

Skjerp deg.

Det har jeg heller ikke gjort. Skrev at det var å dra det for langt, men poenget mitt var at alle kan si og gjøre noe positivt, men når det meste er skadelig og ødeleggende så overskygger det resten.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

SE kan privat gjøre hva hun vil, men når businessmodellen hennes er å tjene penger på det hun gjør og får forsette slik sjokkerer det meg. 

Nå er dagbladet ute med nytt SE stoff for å skape blest før bok og tv serie publisiteten setter inn for fullt. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/ikke-tenkt-a-forsvare-meg/79670628

Endret av Dumpappen
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Betty3 skrev (1 time siden):

Jeg fortsetter å være tilskuer, takk. Diskuterer aldri med idioter. Nyttige eller ikke 🙂

Nå synes jeg du er direkte ufin og går person.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Sonit skrev (5 timer siden):

Jeg har sagt mitt og trekker meg ut av tråden. Ikke fordi jeg er konfliktsky, men en så ensidig debatt gir meg ingenting.

Når til og med musikkvalgene hennes i Sommer i P2 blir gransket og hånet blir det for dumt.

Kommentaren om musikkvalget ble da ikke hånet, det ble bemerket at det var nøye gjennomtenkt for å manipulere lytterene (noe som er hele poenget med businissmodellen). 

Betty3 skrev (3 timer siden):

Jeg har fulgt denne tråden i månedsvis fordi jeg synes det er interessant å se hvordan enkelte kvinner lar sin smålighet manifestere seg i hat og forakt mot et menneske de antakelig føler seg svært truet av. 

Det er ingenting nyansert over dette. Det er en ren mobbetråd. Den oser av usikkerhet og et primalt behov for å trykke noen ned. Jeg vil følge den videre også av samme grunn. 

Utover det vil jeg bare si at en ørliten selvransakelse antakelig kan gjøre det lettere for en del av dere å være i seg selv. Sophie Elise er antakelig det minste problemet dere har i livet. 

Kjærlighet og respekt til alle.

Du må gjerne ut dype hva du mener folk føler seg truet av? Det er selvsagt truende for en klode på randen av kollaps med enda en kanal som pusher bruk og kast, forbruk forbruk forbruk, at man skal lage enda mer søppel, slippe ut mer miljøgifter etc. Men det er kanskje ikke det du mener…?

Usikkerhet? Over hva? Prøver du å insinuere at noen skulle være misunnelige på henne? For hva da? Pengene kanskje, for enkelte, men ut over det er det vel mer mer egnet til å vekke medlidenhet enn misunnelse. Og det finnes da virkelig fryktelig mange med flere penger, og som har fått dem uten å selge sjelen sin, så selv det er ikke særlig misunnelsesverdig?

Sammenligningen gikk da ikke på handlingene, og jeg tror ikke på at noen er så dumme at de tolket det dithen. Sammenligningen går på at en menneske som gjør dårlige ting kan ha gode sider (eller alltid også vil ha gode sider) men det er irrelevant når man snakker om de skadelige sidene ved en bedrift. Jeg anser fast fashion som noe svært negativt, og selv om man sikkert kan si at de gjør mote tilgjengelig for de fattige eller noe sånt, og skaper en del arbeidsplasser, så er det uinteressant for meg å diskutere. Fast fashion spyr ut enorme mengder søppel, oppfordrer til mer og mer forbruk, og lurer folk til å kjøpe dårlige klesplagg av elendig kvalitet, og så kjøpe nye igjen om kort tid. 

J.. skrev (1 time siden):

SE har gjort,gjør og kommer sikkert til å gjøre mye dumt fremover også,men å dra paraleller til Hitler er virkelig over alle landegrenser og litt til.

Man trenger ikke å si noe så blåst for å gjøre et poeng.

Det kan på ingen måte sammenlignes,ikke engang for å sette ting på spissen..

Tråden virker jo fullstendig idiotisk hvis man kommer inn å ser slikt.

Ikke rart KG sitt rykte er så dårlig.

Hun ble ikke sammenlignet med Hitler, han var et eksempel på at en dårlig sak kan ha gode sider uten at det veier opp eller er relevant.

Kreft kan få folk til å gå ned i vekt, noen får krøller etter gjennomgått cellegiftkur, og mange finner nye sider ved seg selv og setter mer pris på livet i etterkant. Men det er ikke det man diskuterer mest når man snakker om kreft, er det vel? Og nei, dette eksempelet betyr ikke at jeg ser på bedriften til Isachsen som kreft. 

J.. skrev (1 time siden):

Skjerp deg.

Du må nesten sitere hvor noen har påstått at det Isachsen og bedriften hennes gjør, ligner på det som Hitler gjorde. For det er sin helt ekstreme tolkning dratt fullstensig ut av intet.

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Kommentaren om musikkvalget ble da ikke hånet, det ble bemerket at det var nøye gjennomtenkt for å manipulere lytterene (noe som er hele poenget med businissmodellen). 

Sett ble hånet og latterliggjort. Men det er jo enkelte av dere som er besatt av å finne feil med SE og har laget dere en opplest og vedtatt sannhet om at alt hun driver med er manipulasjon.

Denne tråden burde vært slettet eller kraftig moderert da den er full av spekulasjoner, ufine innlegg og tilløp til mobbing. 

• Liker 3
Skrevet
Sonit skrev (2 minutter siden):

Sett ble hånet og latterliggjort. Men det er jo enkelte av dere som er besatt av å finne feil med SE og har laget dere en opplest og vedtatt sannhet om at alt hun driver med er manipulasjon.

Denne tråden burde vært slettet eller kraftig moderert da den er full av spekulasjoner, ufine innlegg og tilløp til mobbing. 

Med «dere» snakker du tydeligvis om blant annet meg. Siter innleggene hvor jeg er «besatt av å finne feil», er du snill. 

• Liker 10
Skrevet
velociraptor skrev (4 minutter siden):

Med «dere» snakker du tydeligvis om blant annet meg. Siter innleggene hvor jeg er «besatt av å finne feil», er du snill. 

Les det du skrev. Dette er spekulasjon og besatt av å finne feil i mine øyne. 

Kommentaren om musikkvalget ble da ikke hånet, det ble bemerket at det var nøye gjennomtenkt for å manipulere lytterene (noe som er hele poenget med businissmodellen

• Liker 1
Skrevet
Sonit skrev (6 minutter siden):

Les det du skrev. Dette er spekulasjon og besatt av å finne feil i mine øyne. 

Kommentaren om musikkvalget ble da ikke hånet, det ble bemerket at det var nøye gjennomtenkt for å manipulere lytterene (noe som er hele poenget med businissmodellen

Det ble bemerket, men ikke av meg. Jeg forklarte deg hva som sto i et annet innlegg. Jeg har ikke engang hørt det det er snakk om, jeg synes ikke influensere er interessante nok til å kaste bort tid på å se på TV eller høre på podcast/radio, jeg leser kun artikler.

Var det beviset ditt på at jeg er en spekulerende mobber som leter etter feil? 🤪

• Liker 12
Skrevet
J.. skrev (4 timer siden):

Man er ikke dum,"en idiot",naiv eller annet nedsettende ord fordi man tidvis er enig med SE eller ser hva hun mener med ting hun sier.

Man trenger ikke være uenig i ett og alt hun sier å gjør kun fordi det er henne.

Det er ikke nyansert,sunt eller vettu.

Jeg er en av de som har minst positivt å si om henne,men jeg klarer også å se når hun sier/gjør noe bra/riktig.

Ting er ikke så svart/hvitt at alt man sier/gjør er feil.

Det må være rom for å si noe positivt eller være uenig med flokken uten å bli kalt både det ene og andre eller kreve "forklaringer" og grunner til noe så enkelt som at man er uenig.

Man trenger ikke å dokumentere en personlig mening om noen,da den er subjektiv.

På tide med litt frisk luft,virker det som..

Kan du si meg et par ting hun gjør riktig på en oppriktig måte? Jeg finner ingen🤔

• Liker 9
Skrevet
velociraptor skrev (6 minutter siden):

Det ble bemerket, men ikke av meg. Jeg forklarte deg hva som sto i et annet innlegg. Jeg har ikke engang hørt det det er snakk om, jeg synes ikke influensere er interessante nok til å kaste bort tid på å se på TV eller høre på podcast/radio, jeg leser kun artikler.

Var det beviset ditt på at jeg er en spekulerende mobber som leter etter feil? 🤪

Du siterte det som du var enig i det.Forklarte meg? Jeg synes det var at hun valgte ut den låten. Men du la en helt annen mening i det, altså spekulasjon.  Og dropp sånne latteremojier, det bare fordummer debatten. Hold deg saklig er mitt råd.

Skrevet
M.H85 skrev (8 minutter siden):

Kan du si meg et par ting hun gjør riktig på en oppriktig måte? Jeg finner ingen🤔

Det er ingenting. Vi har ikke bruk for slike bråkete skriker som tjener fett på å formidle ukultur. 

• Liker 12
Skrevet

Kan du ikke i det minste rapportere innlegg du mener er krenkelser eller mobbing da?

Sonit skrev (21 minutter siden):

Nå synes jeg du er direkte ufin og går person.

Takk for støtten, men det var i grunnen helt som forventet. Såpass er man vant med etter mange år på forumet. ;)

Sonit skrev (8 minutter siden):

For at moderatorene skal kunne rydde, må brukerne rapportere når de ser innlegg som bryter reglene. Både spekulasjoner, mobbing og personangrep er regelbrudd, så rapporter når du ser sånne innlegg.

• Liker 11
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...