Isild Skrevet 18. juni 2023 #37041 Skrevet 18. juni 2023 mater.sapiens skrev (34 minutter siden): Akkurat! Hun hadde flaks som fikk medieoppmerksomhet, ikke fordi hun var strategisk. Hvis noen har vært en hjerne bak alt tøvet hun har prestert, må det være pappa, for en som - i følge henne selv - var så på kjøret som ung tenåring, har neppe hatt kapasitet til å tenke strategisk. Hvis mediene videreformidler dette vaset uten å stille motspørsmål, er det kun fordi de er rammet hardt av demens eller likegyldighet. Mainstream media har blitt giddalause nikkedukker. Ingen av de gidder (tør) å grave frem historiene BAK narrativene 11 1
J.. Skrevet 18. juni 2023 #37042 Skrevet 18. juni 2023 https://e24.no/naeringsliv/i/BWn80v/aatte-millioner-i-inntekter-det-kunne-vaert-mer 3
J.. Skrevet 18. juni 2023 #37043 Skrevet 18. juni 2023 Sier i "Stopp verden" podden at det var pga KG/Jodel at NRK fikk så mye klager på henne/podden,å tror ikke det var "ekte" klager.. Hallo,selvinnsikt.. 17 1
Frisk Frosk Skrevet 18. juni 2023 #37044 Skrevet 18. juni 2023 Zenhouse skrev (7 timer siden): Se det ja. En annen ting er det narrativet hun får lov til å legge frem her, akkurat som om bloggdebuten hennes som 16-åring var en nøye gjennomtenkt strategi. ( dette var da midt oppi utsvevende liv,beskrivelser av fester med blackouter, daglige sprøyter med melatonan - alt dette vil jeg beskrive som manglende konsekvenstenking. Men bloggen- det var en perfekt, timet strategisk plan??? Hun kan godt ha tenkt: Jeg vil bli like stor som Kissie ( svensk blogger), men utalelsen nedenfor fra intervjuet med E24 er overdrevet geniforklart: «– Jeg opprettet en blogg i 2011. Jeg hadde brukt ganske lang tid på å finne riktig timing for å starte. Ikke for meg psykisk, men når jeg følte at det fantes et hull i markedet, sier Isachsen og forklarer: – For den største bloggeren på den tiden, Emilie Nereng, hadde akkurat lagt ned. Og da tenkte jeg at nå finnes det et vindu, for nå har vi ingen som er størst. Og da hadde jeg analysert, ok, hva er det de andre gjør som funker? Og hva er det som mangler?» Jeg antar at dette nye narrativet hennes er en del av den nye strategien for å redde henne inn igjen etter alle skandalene og påfølgende berettigede, selvpåførte omdømmesvikt. At media faller for det - det viser at store deler av norsk media har seriøse problemer. De og mediehusene de tilhører blir brukt som nikkedukker som gir Sophie Elise AS gratisreklame. Store norske mediehus bidrar til å skape dette falske narrativet om bedriftseier av Sophie Elise AS, Sofie Steen Isachsen, og for henne er det at hun får spredt dette falske narrativet verdt mange millioner om man omsetter det til reklameverdi. Nei, bedriftseier Sofie Steen Isachsen i Sophie Elise AS, er ikke en klok bedriftseier lenger. Hun er så langt ute å kjøre med rus og selvskading via kosmetiske operasjoner, inngrep og injeksjoner at hun ikke lenger kan stoles på som samarbeidspartner! Dette viste hun godt gjennom podkasten på Nrk, hun viste det i Lustrabadet, hun viste det da hun i Nrks lokaler reklamerte for egen oppdragsgiver, hun viste det på umerkede reklamebilder for godteriet Candy Girl sammen med kokainstriper på stuebordet hennes, hun viste det da hun la ut bilde på egen bedriftskanal av seg selv og venninnen som holdt en kokainpose, og hun viste det i samarbeidet med Fetisha Williams. Sofie Steen Isachsen / Sophie Elise AS har siste året mer enn tydelig vist at hun og bedriften ikke er til å stole på. Og de potensielle samarbeidspartnerne som vurderer å betale bedriftseier og Sophie Elise AS penger for annonseoppdrag eller annet samarbeid - de vil få samme rykte på seg, negativ omtale, bli forbundet med rus og selvskading, stadige brudd på markedsføringsloven m.m. Så lenge aktører i norsk media velger å la seg bruke av slike som Sophie Elise AS, så bygger de ned eget omdømme. Og ikke minst, de gjør seg selv mindre og mindre troverdige, fordi de er med på å spre falske narrativer. 13 5
Carabilla Skrevet 18. juni 2023 #37045 Skrevet 18. juni 2023 (endret) mater.sapiens skrev (9 timer siden): Akkurat! Hun hadde flaks som fikk medieoppmerksomhet, ikke fordi hun var strategisk. Hvis noen har vært en hjerne bak alt tøvet hun har prestert, må det være pappa, for en som - i følge henne selv - var så på kjøret som ung tenåring, har neppe hatt kapasitet til å tenke strategisk. Hvis mediene videreformidler dette vaset uten å stille motspørsmål, er det kun fordi de er rammet hardt av demens eller likegyldighet. Nok et tegn på null selvinnsikt og et ekstremt narsessistisk syn på seg selv , grandiose tanker rundt sin egen person og hvor strategisk og smart hun var allerede som 16 åring. Satt å så noen gamle episoder av bloggene med blandt annet Sofie, det var så hjernedødt innholdt og null substans. Tviler sterkt på at det lå noe som helst strategi og lure business planer bak. Det er nå engang slik at narsesisster har et helt annet syn på seg selv enn resten av verden rundt. Hun tror hun er viktigere og smartere enn andre. Endret 18. juni 2023 av Carabilla 8 5
Måne Rampelyset Skrevet 18. juni 2023 #37046 Skrevet 18. juni 2023 Tråden er ryddet for krenkelser. Måne, admin.
Loke37 Skrevet 19. juni 2023 #37047 Skrevet 19. juni 2023 Tenk å tjene penger på at dattra viser trutmunn, pupper og rumpe …. 17 3
Gjest IreneV Skrevet 19. juni 2023 #37048 Skrevet 19. juni 2023 (endret) Loke37 skrev (39 minutter siden): Tenk å tjene penger på at dattra viser trutmunn, pupper og rumpe …. Og på at hun utleverer seg selv døgnet rundt, der hun manipulerer egen virkelighet, og hun startet i en alder der hjernen ikke var ferdig utviklet. Det er en stor tragedie. Endret 19. juni 2023 av IreneV
Isild Skrevet 20. juni 2023 #37049 Skrevet 20. juni 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (På 18.6.2023 den 17.17): Jeg antar at dette nye narrativet hennes er en del av den nye strategien for å redde henne inn igjen etter alle skandalene og påfølgende berettigede, selvpåførte omdømmesvikt. At media faller for det - det viser at store deler av norsk media har seriøse problemer. De og mediehusene de tilhører blir brukt som nikkedukker som gir Sophie Elise AS gratisreklame. Store norske mediehus bidrar til å skape dette falske narrativet om bedriftseier av Sophie Elise AS, Sofie Steen Isachsen, og for henne er det at hun får spredt dette falske narrativet verdt mange millioner om man omsetter det til reklameverdi. Nei, bedriftseier Sofie Steen Isachsen i Sophie Elise AS, er ikke en klok bedriftseier lenger. Hun er så langt ute å kjøre med rus og selvskading via kosmetiske operasjoner, inngrep og injeksjoner at hun ikke lenger kan stoles på som samarbeidspartner! Dette viste hun godt gjennom podkasten på Nrk, hun viste det i Lustrabadet, hun viste det da hun i Nrks lokaler reklamerte for egen oppdragsgiver, hun viste det på umerkede reklamebilder for godteriet Candy Girl sammen med kokainstriper på stuebordet hennes, hun viste det da hun la ut bilde på egen bedriftskanal av seg selv og venninnen som holdt en kokainpose, og hun viste det i samarbeidet med Fetisha Williams. Sofie Steen Isachsen / Sophie Elise AS har siste året mer enn tydelig vist at hun og bedriften ikke er til å stole på. Og de potensielle samarbeidspartnerne som vurderer å betale bedriftseier og Sophie Elise AS penger for annonseoppdrag eller annet samarbeid - de vil få samme rykte på seg, negativ omtale, bli forbundet med rus og selvskading, stadige brudd på markedsføringsloven m.m. Så lenge aktører i norsk media velger å la seg bruke av slike som Sophie Elise AS, så bygger de ned eget omdømme. Og ikke minst, de gjør seg selv mindre og mindre troverdige, fordi de er med på å spre falske narrativer. Det kan virke som om Sophie Elise hadde fripass frem til ca Gullbarie. Fripass som "søt, snill, viktig stemme, åpen, undervurdert, mobbeoffer, offer, liten jente som bare prøver å finne sin vei, sterk fordi hun tålte så mye netthat" mm, Narrativene ble brukt alt ettersom hva som skulle brannslukkes. All kritikk var mobbing, fordommer eller sjalusi. Det var hakket i stein det - av media. Media skriver om ikke annet nå om alle skandalene også. De føler vel de må det nå som den lille jenta er en voksen dame som sier rett ut at hun gir faen, ruser seg, bader naken på familiebadeland, bryter forretningsavtaler, alkoholloven, retningslinjer om retusjering. Videre er hun mer og mer seksualisert, grov, drøy og påtrengende, og mer og mer ansvarsløs ift hvordan og hvem hun sårer eller påvirker, og hun er fullstendig uimottagelig for all kritikk. Endret 20. juni 2023 av Isild 7 3
Justlooking Skrevet 20. juni 2023 #37050 Skrevet 20. juni 2023 J.. skrev (På 18.6.2023 den 13.54): Sier i "Stopp verden" podden at det var pga KG/Jodel at NRK fikk så mye klager på henne/podden,å tror ikke det var "ekte" klager.. Hallo,selvinnsikt.. Okey? Var det ikke mellom fire og fem tusen klager da som ble sendt inn? Det var veldig mange som var forbannet over at podcasten gikk på akkurat nrk. Ingen hadde brydd seg ellers, hverken før eller siden. Hun har som vanlig altfor høye tanker om seg selv. 8
totti_1 Skrevet 20. juni 2023 #37051 Skrevet 20. juni 2023 Isild skrev (På 18.6.2023 den 8.58): Ingen tvil om at Pappa styrer. Hvor mye eier han på tvers av alle selskapene? 1
Justlooking Skrevet 20. juni 2023 #37052 Skrevet 20. juni 2023 totti_1 skrev (4 minutter siden): Hvor mye eier han på tvers av alle selskapene? Aner ikke hva han eier men han har vel hele tiden tatt seg av finansene - i alle fall etter at bloggen tok helt av og hun sa hun måtte spørre faren om penger. Det var nok et litt smart trekk akkurat det antagelig? Vet ikke om han var manager ett år eller to men det varte ikke veldig lenge, det ble vel søsteren til Kasper etter dette og frem til hun innrømmet utroskap på tv ovenfor henne oog hun fortalte selvfølgelig broren om det og trakk seg. Det var mens farmen ble innspilt et halvt år før det ble sendt på tv. Men det vet vel alle 😊 Men om faren eier noe er kanskje mer usikkert men han er ansatt i forbindelse med håndtering av finansene det jeg har forstått. 3 2
Carabilla Skrevet 21. juni 2023 #37053 Skrevet 21. juni 2023 (endret) Ble oppriktig glad over å se at Kasper har fått seg ny kjæreste og er super lykkelig. Nå har vel SE også fått ny type men uttaler at hun ikke har det noe bra om dagen... Karma hits like a boomerang in the head.. Syntes den utroskandalen som utspant seg på tv var fryktelig vondt å være vitne til...virkelig stygt gjort mot Kasper....hun prøvde ikke å holde det skjult engang da kamera var der...sier absolutt alt om hvor selvsentrert og egoistisk hun er...hun var fullt klar over all mediedekning denne romansen ville få i etterkant🤮🤢 Ikke minst alt hun la ut på SoMe om henne og Isak....snakk om å ta NULL hensyn og NULL respekt til det menneske du har hatt nærmest i så mange år...etter det gikk det bare nedenom og hjem med henne.... Endret 21. juni 2023 av Carabilla 21 7
Isild Skrevet 21. juni 2023 #37054 Skrevet 21. juni 2023 Carabilla skrev (3 timer siden): Ble oppriktig glad over å se at Kasper har fått seg ny kjæreste og er super lykkelig. Nå har vel SE også fått ny type men uttaler at hun ikke har det noe bra om dagen... Karma hits like a boomerang in the head.. Syntes den utroskandalen som utspant seg på tv var fryktelig vondt å være vitne til...virkelig stygt gjort mot Kasper....hun prøvde ikke å holde det skjult engang da kamera var der...sier absolutt alt om hvor selvsentrert og egoistisk hun er...hun var fullt klar over all mediedekning denne romansen ville få i etterkant🤮🤢 Ikke minst alt hun la ut på SoMe om henne og Isak....snakk om å ta NULL hensyn og NULL respekt til det menneske du har hatt nærmest i så mange år...etter det gikk det bare nedenom og hjem med henne.... Gratulerer til Kasper med det. Ryktene sier vel noe om at det er allerede er slutt mellom SE og den nye "mitt alt". At hun IGJEN har en vanskelig periode bekrefter kanskje det. 18
Isild Skrevet 21. juni 2023 #37055 Skrevet 21. juni 2023 Carabilla skrev (13 minutter siden): Kanskje begynne å innse hvor skoen trykker....tviler på at det er alle andre det er noe feil med😏 Tviler på at hun noensinne klarer å komme seg ut av offerrollen. Ser ut som Kasper har truffet ei grepa jente nå. Classy, blid, naturlig, vakker, ambisiøs og interessant. Han tilhørte "rekkehus-perioden" til Sophie Elise. Den perioden varte lenger enn periodene hennes pleier (før hun mister seg selv igjen, for så å finne seg .. med nye operasjoner, nye venner, ny hårfarge og fest, rus og utsvevende liv) Jeg kaller det "perioder", for det virker iscenesatt som det meste annet. Hun ser for seg noe, og skaper det "rommet" (evt utseendet) - men hun føler det ikke, for det er bare kulisser/roller. 22 3
Isild Skrevet 21. juni 2023 #37056 Skrevet 21. juni 2023 Tenker det stikker litt at han har fått en ny kjæreste nå, og jeg tviler sterkt på at hun er velkommen til å blande seg - uansett hva som evt skulle skje. Kasper har nok følt seg mer overkjørt enn han har gitt utrykk for. Unner han å ha funnet kjærligheten på nytt, den nye jenta ser ut til å være både kul, påkledd og smart. Mens SE selv etter bruddet opererte seg ganske ekstremt - igjen, har flydd fra mann til mann, ruset seg, lagt ut mye drøyt og kleint, og trynet ut i den ene skandalen og brutte relasjonen etter den andre. 35
Carabilla Skrevet 21. juni 2023 #37057 Skrevet 21. juni 2023 (endret) Isild skrev (1 time siden): Tenker det stikker litt at han har fått en ny kjæreste nå, og jeg tviler sterkt på at hun er velkommen til å blande seg - uansett hva som evt skulle skje. Kasper har nok følt seg mer overkjørt enn han har gitt utrykk for. Unner han å ha funnet kjærligheten på nytt, den nye jenta ser ut til å være både kul, påkledd og smart. Mens SE selv etter bruddet opererte seg ganske ekstremt - igjen, har flydd fra mann til mann, ruset seg, lagt ut mye drøyt og kleint, og trynet ut i den ene skandalen og brutte relasjonen etter den andre. Ingen tvil om hvem som trakk vinnerloddet til slutt. Har et kjempe godt inntrykk av den nye dama til K, oppleves veldig reflektert smart, naturlig og trygg på seg selv. Mens Sofie bruker og kaster alt og alle som dasspapir når hun er ferdig med å bruke dem... Hun bør seriøst søke hjelp å nøste opp i alle personlighetene og narativene hun har laget om seg selv. Så at hun nå kommer med ny bok igjen der hun forteller ALT...herre jesufader, tar det aldri slutt??? Endret 21. juni 2023 av Carabilla 25
cactus_ Skrevet 21. juni 2023 #37058 Skrevet 21. juni 2023 Carabilla skrev (15 minutter siden): Ingen tvil om hvem som trakk vinnerloddet til slutt. Har et kjempe godt inntrykk av den nye dama til K, oppleves veldig reflektert smart, naturlig og trygg på seg selv. Mens Sofie bruker og kaster alt og alle som dasspapir når hun er ferdig med å bruke dem... Hun bør seriøst søke hjelp å nøste opp i alle personlighetene og narativene hun har laget om seg selv. Så at hun nå kommer med ny bok igjen der hun forteller ALT...herre jesufader, tar det aldri slutt??? Er det 3 eller 4 gang hun forteller ALT?🤪 13
Gjest IreneV Skrevet 21. juni 2023 #37059 Skrevet 21. juni 2023 Frisk Frosk skrev (På 14.6.2023 den 21.20): Beklager, jeg fikk visst ikke helt med meg om at det var i en annens podkast. Men uansett, Fetisha kunne valgt å oppføre seg mer profesjonell enn SE, hun kunne sagt at det ikke er mer å snakke om, at hun nå står på egne ben helt fint uten SE. Hun må ikke svare på slike spørsmål. Men jeg antar at hun tror det styrker henne, gir henne sympati, og mer oppmerksomhet. Men særlig profesjonelt synes jeg ikke det er. Ikke av noen av dem. Men de lever jo av at all oppmerksomhet gir inntekt, og da er det vel ikke så farlig om det er profesjonelt eller ikke, virker det som. Stemmer det at Fetisha skal ha uttalt "Nei,det føler jeg ikke er din feil, men alle de stygge menneskene som hater deg." på spørsmål om hun mente at SE hadde skadet hennes omdømme etter kokain-bildet? Med slike venner og kollegaer er det ikke rart at SE har fått et oppblåst selvbilde. Fetisha kan faktisk takke seg selv for hvordan dette samarbeidet endte. Så får vi se om hun klarer seg uten, og om hun har lært av sine feil. For det finnes flere som SE der ute i inflienser-jungelen, hvis det er dem man vil menge seg med. Leser at det skal komme enda en tv-serie med de syltynne og istykkeropererte kvinnene. Når blir folk lei?
Blærgh Skrevet 21. juni 2023 #37060 Skrevet 21. juni 2023 (endret) IreneV skrev (2 timer siden): Stemmer det at Fetisha skal ha uttalt "Nei,det føler jeg ikke er din feil, men alle de stygge menneskene som hater deg." på spørsmål om hun mente at SE hadde skadet hennes omdømme etter kokain-bildet? Med slike venner og kollegaer er det ikke rart at SE har fått et oppblåst selvbilde. Fetisha kan faktisk takke seg selv for hvordan dette samarbeidet endte. Så får vi se om hun klarer seg uten, og om hun har lært av sine feil. For det finnes flere som SE der ute i inflienser-jungelen, hvis det er dem man vil menge seg med. Det stemmer at Fetisha uttalte noe sånt, men tenker det ikke er pga vennene sine at SE har det selvbildet hun har. Heller er en slik kommentar, og de gjentatte forsøkene fra Fetisha på å skape et profesjonelt samarbeid med henne, et bilde på at vennene gjerne "danser etter hennes pipe" og sier det hun vil høre for å holde seg inne med henne. Fordi hun har det bildet av seg selv. De er med på å bygge det opp, for sier du noe feil blir du jo bare erstatta av noen andre. En feil jeg personlig håper at Fetisha ikke vil gjøre flere ganger nå - virker som hun har etablert noen relasjoner med andre som har mer å by på (både profesjonelt og personlig) enn SE har. Jeg liker Fetisha godt, men har forståelse for at hun har gjort som hun har ift SE dersom hun vil tjene penger som influencer. Håper virkelig hun kommer seg videre opp og frem på egne premisser. Hvordan SE skal klare seg videre, blir spennende å se Det er som med alt annet man ikke klarer å la være å følge med på - "se hva som skjer" liksom. Endret 21. juni 2023 av Blærgh 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå