Carabilla Skrevet 9. juni 2023 #36921 Skrevet 9. juni 2023 Finlay skrev (53 minutter siden): Enig med deg. Tenker at dette er en god løsning for Fetisha, på sikt. Hun har en god stemme å lytte til, lar gjestene få plass, og virker oppriktig interessert i hva de har å si. Ikke som SE, som ikke makter å skjule at hun kjeder seg når andre snakker, og formelig dirrer etter å slippe til. Fetisha er også god til å utnytte situasjonen ved stadig å ta opp konflikten med SE, media skriver om det, folk blir nysgjerrige, og så baller det på seg. (Rykter på Jodel om at Thodesen skal stille som gjest😬) Litt for mye knis og fnis for min smak, men tror dette kommer til å gå bra. Jeg er nok absolutt ikke i målgruppen deres,er 10 år eldre enn de. For min del blir det alt for vulgært og grafisk å høre om en fremmed sitt intime liv, men mulig jeg er litt for konservativ akkurat der. Innen vennindegjengen kan vi prate og kødde om absolutt alt, men ikke noe jeg ville delt med andre jeg ikke kjenner. 6 1
Gjest IreneV Skrevet 9. juni 2023 #36922 Skrevet 9. juni 2023 Carabilla skrev (17 minutter siden): Jeg er nok absolutt ikke i målgruppen deres,er 10 år eldre enn de. For min del blir det alt for vulgært og grafisk å høre om en fremmed sitt intime liv, men mulig jeg er litt for konservativ akkurat der. Innen vennindegjengen kan vi prate og kødde om absolutt alt, men ikke noe jeg ville delt med andre jeg ikke kjenner. Jeg er så lei denne "utleveringsunderholdningen". Det blir for mye. De skal liksom overgå hverandre med drøye historier, og vi vet ikke om det er sant engang... De lyver jo så det renner av dem hele gjengen. De lever for klikk, likes og delinger. Alt dreier seg om det. Jeg hører heller på podcasts, eller leser bøker som handler om noe annet, noe som er større og har et annet perpektiv enn å dele at man bæsjet på seg under innspilling av Farmen, hadde trekantsex, tisset i bassenger, vise sprekkeferdige hemoroider etc etc, i lett blanding med flashing av pupper og avsløringer om spiseforstyrrelser og angst. Det er gått for langt. Drittlei.
Carabilla Skrevet 9. juni 2023 #36923 Skrevet 9. juni 2023 IreneV skrev (46 minutter siden): Jeg er så lei denne "utleveringsunderholdningen". Det blir for mye. De skal liksom overgå hverandre med drøye historier, og vi vet ikke om det er sant engang... De lyver jo så det renner av dem hele gjengen. De lever for klikk, likes og delinger. Alt dreier seg om det. Jeg hører heller på podcasts, eller leser bøker som handler om noe annet, noe som er større og har et annet perpektiv enn å dele at man bæsjet på seg under innspilling av Farmen, hadde trekantsex, tisset i bassenger, vise sprekkeferdige hemoroider etc etc, i lett blanding med flashing av pupper og avsløringer om spiseforstyrrelser og angst. Det er gått for langt. Drittlei. Ja, det er sånn som kanskje er veldig morsomt internt i vennegjengen. I min gjeng kan vi dele drøye ting og le oss ihjel, men det er fordi vi kjenner hverandre så godt å kjenner til situasjonen som beskrives Men å bruke dette som underholdning for vilt fremmede blir for rart for meg. Det er også masse hensyn å ta med tanke på andre som blir utlevert og familien rundt. 17 1
Gjest IreneV Skrevet 9. juni 2023 #36924 Skrevet 9. juni 2023 (endret) Carabilla skrev (21 minutter siden): Ja, det er sånn som kanskje er veldig morsomt internt i vennegjengen. I min gjeng kan vi dele drøye ting og le oss ihjel, men det er fordi vi kjenner hverandre så godt å kjenner til situasjonen som beskrives Men å bruke dette som underholdning for vilt fremmede blir for rart for meg. Det er også masse hensyn å ta med tanke på andre som blir utlevert og familien rundt. De selger seg selv. Livet sitt. Familien sin. Vennene sine. Alt sammen. For likes, klikk og shares. Først meg selv, så meg selv, så meg selv, så min neste, hvis det tjener til mitt eget beste. Men de finner ikke mening. Tomrommet lar seg ikke fylle. Da er det kanskje på tide å innse at det finnes noe som er større enn seg selv. Endret 9. juni 2023 av IreneV
Gjest Finlay Skrevet 9. juni 2023 #36925 Skrevet 9. juni 2023 IreneV skrev (1 time siden): Jeg er så lei denne "utleveringsunderholdningen". Det blir for mye. De skal liksom overgå hverandre med drøye historier, og vi vet ikke om det er sant engang... De lyver jo så det renner av dem hele gjengen. De lever for klikk, likes og delinger. Alt dreier seg om det. Jeg hører heller på podcasts, eller leser bøker som handler om noe annet, noe som er større og har et annet perpektiv enn å dele at man bæsjet på seg under innspilling av Farmen, hadde trekantsex, tisset i bassenger, vise sprekkeferdige hemoroider etc etc, i lett blanding med flashing av pupper og avsløringer om spiseforstyrrelser og angst. Det er gått for langt. Drittlei. Kunne ikke vært mer enig. Det er gått for langt. Mediesamfunnet har utviklet se til å bli drøyere og drøyere, og folks toleranse blir høyere og høyere. Det som var sjokkerende, pikant eller oppsiktsvekkende for fem år siden, er kjedelig i dag. Nå er vi kommet dit at vi nærmest må inn i kroppens hulrom for å bli underholdt. Kan ikke se for meg annet enn at grensen snart er nådd, og at noe annet trer fram. Forhåpentligvis noe friskere.
AnonymBruker4247 Skrevet 9. juni 2023 #36926 Skrevet 9. juni 2023 IreneV skrev (3 timer siden): Og nå har hun hyret inn en rådyr PR-rådgiver til krisehåndering. 600k er ikke mye penger for SE. Hun benytter 1 million i året til "estetisk vedlikehold", går til frisøren tre ganger i uken., og bytter ut møbler to ganger i året. siste sofa kostet 150k. Bruk og kast mentalitet på alle bauger og kanter. 4
Carabilla Skrevet 9. juni 2023 #36927 Skrevet 9. juni 2023 IreneV skrev (1 time siden): De selger seg selv. Livet sitt. Familien sin. Vennene sine. Alt sammen. For likes, klikk og shares. Først meg selv, så meg selv, så meg selv, så min neste, hvis det tjener til mitt eget beste. Men de finner ikke mening. Tomrommet lar seg ikke fylle. Da er det kanskje på tide å innse at det finnes noe som er større enn seg selv. Det er iallefall ikke rart de sliter med psykisk helse, rus eller å kunne opprettholde gode relasjoner. Det blir så overfladisk og falskt alt sammen, de bruker hverandre for å klatre opp den sosiale stigen, rive noen ned eller stå i runkering for egen vinning. Hverken romantiske, familiere eller vennskapelig relasjoner verdsetters lenger, kun " what's in it for me". Er det ikke personlig vinning så blir man kastet under bussen... 11
Isild Skrevet 10. juni 2023 #36928 Skrevet 10. juni 2023 IreneV skrev (10 timer siden): Jeg er så lei denne "utleveringsunderholdningen". Det blir for mye. De skal liksom overgå hverandre med drøye historier, og vi vet ikke om det er sant engang... De lyver jo så det renner av dem hele gjengen. De lever for klikk, likes og delinger. Alt dreier seg om det. Jeg hører heller på podcasts, eller leser bøker som handler om noe annet, noe som er større og har et annet perpektiv enn å dele at man bæsjet på seg under innspilling av Farmen, hadde trekantsex, tisset i bassenger, vise sprekkeferdige hemoroider etc etc, i lett blanding med flashing av pupper og avsløringer om spiseforstyrrelser og angst. Det er gått for langt. Drittlei. Jeg tror vi er mange som begynner å bli drittlei - heldigvis! "Utleveringsunderholdning" var et dekkende ord på det man er lei. Vi lever med et ekstremt kjør på TV og i sosiale medier med realitykjendiser og influencere hvor INGENTING skal overlates til fantasien, og hvor det naturlige blir sett på som stygt, kjedelig og "feil". D.R.I.T.T.L.E.I. 20 1
Gjest IreneV Skrevet 10. juni 2023 #36929 Skrevet 10. juni 2023 Carabilla skrev (10 timer siden): Det er iallefall ikke rart de sliter med psykisk helse, rus eller å kunne opprettholde gode relasjoner. Det blir så overfladisk og falskt alt sammen, de bruker hverandre for å klatre opp den sosiale stigen, rive noen ned eller stå i runkering for egen vinning. Hverken romantiske, familiere eller vennskapelig relasjoner verdsetters lenger, kun " what's in it for me". Er det ikke personlig vinning så blir man kastet under bussen... I tillegg dette jaget om å se bra ut, holde seg ung, vise fram dyre møbler, dyre klær, klokker, vesker, luksusferier. Som du skriver, det er så overfladisk. Og falskt. For de har det jo tydeligvis ikke bra. En etter en innlegges eller sykmeldes. Hvis ikke det er en del av markedsføringen. Det står jo i "manualen" at det er viktig at de viser sårbarhet, skaper konflikter og viser fram sine svakheter, slik at folk ikke mister interessen, skandalene er viktig. Men de må være salgbare, riktige, i tiden, trendy. Og til slutt vet de vel ikke selv hva som er virkelig og ikke. De lever av å utlevere seg selv, få mest mulig klikk, likes og shares. Og det er det som styrer retningen livet deres tar. Online. Og offline. De blir et produkt. Et produkt som forsvinner fort fra hyllene hvis ingen kjøper. For de er jo helt like alle sammen. Jeg leste at det nå har kommet mange animerte influencere. Avatars. Ser ikke forskjell jeg. For de "ekte" er så opererte og retusjerte at de ser animerte ut de også. "Exploring how Gen Z will suffer an identity crisis: Excessive social comparison and communication on Instagram." https://networkconference.netstudies.org/2020Curtin/2020/05/12/exploring-how-gen-z-will-suffer-an-identity-crisis-excessive-social-comparison-and-communication-on-instagram/
Sannhetsøkende Skrevet 10. juni 2023 #36930 Skrevet 10. juni 2023 Carabilla skrev (16 timer siden): Ja, da hun kom ut av farmen i fjor sommer opererte hun ansiktet, ser det kjempe godt på de " paparatsi bildene" i se og hør med Isak...hun ser ut som de damene i real housewife. Ble helt forskrekket da jeg så det. Hun jobbet i god kveld Norge med Niklas og var lenge sykemeldt etterpå. Så øyne hennes var strekt veldig i en historie hun la ut på snap for en tid tilbake. Så veldig dumt ut der hun stirret på seg selv som vanlig. Uff, kan ikke folk bare slutte å følge sånne narsissister? 4
Gjest IreneV Skrevet 10. juni 2023 #36931 Skrevet 10. juni 2023 (endret) Jeg har prøvd å finne ut hvem F. Williams. er. Og hvorfor hun fortjener kjendisstatus. Jeg finner ikke spesielt mye. Hun dukket opp i en tv-serie som venninne av SE? Ble med på diverse reality-shows, og vært på alle røde løpere med andre influencere? Hva har hun av kvaliteter? Utdannelse? Annet enn å kjenne andre influencere som også har blitt kjent etter å ha vært med på reality, og få dem til å utlevere flaue historier i en podcast... Jeg skjønner faktisk ikke dette. Greit nok at mange tydeligvis hører på en slik podcast, og at man derfor kan ønske henne lykke til med sitt prosjekt, men jeg klarer ikke å like det. Jeg vil ha mindre sånt, og mer Ekko, Trygdekontoret og Verdibørsen. Jada, jeg vil ha underholdning jeg også, men helst ikke med virkelige mennesker. Jeg liker fiksjon, filmer og humorserier, Bonusfamilien, Unge lovende, Heimebane. Der ekte skuespillere har rollene, og de skaper situasjoner man kan kjenne seg igjen i, uten å utlevere seg selv personlig. Og noen talk-show i ny og ned, der det kan komme litt hemmeligheter om kjente skuespillere. Men reality-shows og influencere kan bare pakke sammen for min del. Ser nå at hun jobber, eller har jobbet som frisør. Da burde hun satse sin energi på det, hvis det er noe hun liker å drive med. Starte sin egen salong og bli en gründer, skape arbeidsplasser og glede. Frisør- og skjønnhetssalonger går så det suser, også i krisetider. Endret 10. juni 2023 av IreneV
n_97 Skrevet 10. juni 2023 #36932 Skrevet 10. juni 2023 Hvor lenge har FW og SE vært venner? Jeg mener at SE har nevnt henne siden rundt 2015, kan ikke si sikkert. Uansett har de hatt en relasjon i ganske mange år. Om SE ghostet henne er det veldig lite pent gjort. 7
Gjest IreneV Skrevet 10. juni 2023 #36933 Skrevet 10. juni 2023 n_97 skrev (11 minutter siden): Hvor lenge har FW og SE vært venner? Jeg mener at SE har nevnt henne siden rundt 2015, kan ikke si sikkert. Uansett har de hatt en relasjon i ganske mange år. Om SE ghostet henne er det veldig lite pent gjort. Et liv på nett, styrt av likes har antagelig skadet empatisenteret i hjernen. Nyere forskning indikerer at utstrakt bruk av sosiale medier kan resultere i redusert empati. Lover godt for fremtiden dette...
J.. Skrevet 10. juni 2023 #36934 Skrevet 10. juni 2023 IreneV skrev (57 minutter siden): Jeg har prøvd å finne ut hvem F. Williams. er. Og hvorfor hun fortjener kjendisstatus. Jeg finner ikke spesielt mye. Hun dukket opp i en tv-serie som venninne av SE? Ble med på diverse reality-shows, og vært på alle røde løpere med andre influencere? Hva har hun av kvaliteter? Utdannelse? Annet enn å kjenne andre influencere som også har blitt kjent etter å ha vært med på reality, og få dem til å utlevere flaue historier i en podcast... Jeg skjønner faktisk ikke dette. Greit nok at mange tydeligvis hører på en slik podcast, og at man derfor kan ønske henne lykke til med sitt prosjekt, men jeg klarer ikke å like det. Jeg vil ha mindre sånt, og mer Ekko, Trygdekontoret og Verdibørsen. Jada, jeg vil ha underholdning jeg også, men helst ikke med virkelige mennesker. Jeg liker fiksjon, filmer og humorserier, Bonusfamilien, Unge lovende, Heimebane. Der ekte skuespillere har rollene, og de skaper situasjoner man kan kjenne seg igjen i, uten å utlevere seg selv personlig. Og noen talk-show i ny og ned, der det kan komme litt hemmeligheter om kjente skuespillere. Men reality-shows og influencere kan bare pakke sammen for min del. Ingen "fortjener" kjendisstatus. 10
J.. Skrevet 10. juni 2023 #36935 Skrevet 10. juni 2023 n_97 skrev (50 minutter siden): Hvor lenge har FW og SE vært venner? Jeg mener at SE har nevnt henne siden rundt 2015, kan ikke si sikkert. Uansett har de hatt en relasjon i ganske mange år. Om SE ghostet henne er det veldig lite pent gjort. Siden 2013. 2
J.. Skrevet 10. juni 2023 #36936 Skrevet 10. juni 2023 (endret) IreneV skrev (1 time siden): Hva har hun av kvaliteter? Utdannelse? Hun er utdannet frisør,jobbet i flere år for Jan Thomas. Endret 10. juni 2023 av J.. 6 3
Justlooking Skrevet 10. juni 2023 #36937 Skrevet 10. juni 2023 J.. skrev (35 minutter siden): Hun er utdannet frisør,jobbet i flere år for Jan Thomas. Hun jobbet vel på cutters også og fikk jobb hos jan Thomas etter sophies verden hvor hun ble litt kjent. Hun er god på parykker visstnok.Tror ikke det varte så veldig lenge før kun kastet seg på influencer og realitydeltaker «yrket». 2 1
J.. Skrevet 10. juni 2023 #36938 Skrevet 10. juni 2023 (endret) Justlooking skrev (36 minutter siden): Hun jobbet vel på cutters også og fikk jobb hos jan Thomas etter sophies verden hvor hun ble litt kjent. Hun er god på parykker visstnok.Tror ikke det varte så veldig lenge før kun kastet seg på influencer og realitydeltaker «yrket». Hun ble ansatt hos JT før hun ble venn med SE. Hun ble kjent med SE fordi hun var ansatt som hårstylisten hennes ift eventer etc,etter anbefaling av JT,som en felles venn av de begge. Så nei,ikke alt hun har oppnådd har vært pga SE. Endret 10. juni 2023 av J.. 17 3
Loke37 Skrevet 10. juni 2023 #36939 Skrevet 10. juni 2023 Hun fikk jobb hos JT mens hun var med i tvserien til Sophie, det var med i en episode. 2 2
MissCoverdale Skrevet 10. juni 2023 #36940 Skrevet 10. juni 2023 n_97 skrev (4 timer siden): Hvor lenge har FW og SE vært venner? Jeg mener at SE har nevnt henne siden rundt 2015, kan ikke si sikkert. Uansett har de hatt en relasjon i ganske mange år. Om SE ghostet henne er det veldig lite pent gjort. Vi vet jo ingenting om hvordan F har oppført seg, og hva som er bakgrunnen for at SE trakk seg. Blir for dumt å dømme når man kun får høre én side av saken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå