Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Å være sexy er det viktigste for henne, og hun tror fullt og helt på at denne bimbo-Lolita-Pamela looken er sexy. 

Har du faktisk lest Nabokov's "Lolita"?

For du bruker begrepet helt feil.

SE vil være (og er....) det rake motsatte.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
kraftwerk skrev (På 14.4.2023 den 12.40):

Jeg tolket ikke parodien slik du gjør. 

Jeg tolket "reklamen" som et stikk til alle kritikere, mer enn selvironi. Hun sier hun jobber, tar operasjoner - "det ble drama på SoMe", så klasker hun seg på opererte kroppsdeler. Jeg tolker det som at hun driter i hva som blir sagt, for hun kommer til å fortsette å operere seg, og er stolt. Den parodien var hennes måte å svare kritikken på, og avfeie den.

Slik tolket jeg det også.

• Liker 2
Skrevet
MadamMatcha skrev (Akkurat nå):

Hun prater om det i podden.

Etter K så var det Isak,så var det han kjendissønnen,så han fra Kompani,nå denne (inntil videre) anonyme fyren.

Skrevet
J.. skrev (3 minutter siden):

Hun prater om det i podden.

Etter K så var det Isak,så var det han kjendissønnen,så han fra Kompani,nå denne (inntil videre) anonyme fyren.

Hvem var denne kompanifyren? 

Skrevet
Justlooking skrev (5 minutter siden):

Hvem var denne kompanifyren? 

Hun namedropper han i en av de første ep i podden hos NRK,jeg husker ikke navnet i farten,men det er en "privatperson",ikke fra kjendis kompani.

• Liker 1
Skrevet
J.. skrev (26 minutter siden):

Har du faktisk lest Nabokov's "Lolita"?

For du bruker begrepet helt feil.

SE vil være (og er....) det rake motsatte.

Ja, det har jeg. På hvilken måte mener du jeg bruker begrepet feil? Og det var det du fikk ut av innlegget mitt? 
Hovedpoenget mitt var selvskading kontra selvmedisinering koblet opp mot imaget hun lager av seg selv som et objekt. 

• Liker 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (16 minutter siden):

Ja, det har jeg. På hvilken måte mener du jeg bruker begrepet feil?

Fordi SE er og vil se ut som en voksen,men ung kvinne,ikke et barn.

"Lolita" beskrives ut fra Herberts oppfattelse av henne,hvordan han ser henne.

Hun beskrives bl.a som ett 12 år gammelt barn,med en sped,prepubertal kropp.

"A beautiful nymphet!"

Hun beskrives også å ha dårlig hygiene (han nevner konkret de konstant skittne føttene hennes,feks..) og hvordan han elsker at moren hennes fortsatt kler henne opp.

Mens SE på den andre siden,har jo en kropp som har overdimensjonerte "kvinnelige former",kler seg som en voksen,men vulgær kvinne,og ser også ut som en.

SE vil gjerne se ut som hva hun oppfatter som "sexy".

I "Lolita" blir Herbert så besatt av Dolores nettopp fordi hun er,oppfører seg som,og ser ut som et barn.

Mao - for "normale" folk skal boken gi deg en følelse av vemmelse,da han seksualiserer et barn.

SE seksualiserer seg selv (som 28 år gammel voksen kvinne....)

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
J.. skrev (10 timer siden):

"A beautiful nymphet!"

Hun beskrives også å ha dårlig hygiene (han nevner konkret de konstant skittne føttene hennes,feks..) og hvordan han elsker at moren hennes fortsatt kler henne opp.

Mens SE på den andre siden,har jo en kropp som har overdimensjonerte "kvinnelige former",kler seg som en voksen,men vulgær kvinne,og ser også ut som en.

I "Lolita" blir Herbert så besatt av Dolores nettopp fordi hun er,oppfører seg som,og ser ut som et barn.

Mao - for "normale" folk skal boken gi deg en følelse av vemmelse,da han seksualiserer et barn.

Hun viser seg ofte i fletter og noe som kan minne om skoleuniform, og er veldig opptatt av å være liten og ung. Tror nok vi oppfatter henne forskjellig i så fall. 

• Liker 9
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Hun viser seg ofte i fletter og noe som kan minne om skoleuniform, og er veldig opptatt av å være liten og ung. Tror nok vi oppfatter henne forskjellig i så fall. 

Er fletter for barn? 😶

• Liker 2
Gjest Doktorgraden
Skrevet
velociraptor skrev (27 minutter siden):

Er fletter for barn? 😶

Ja!

Gjest Doktorgraden
Skrevet
Doktorgraden skrev (Akkurat nå):

Ja!

Eller til nød til trening eller ekstra fine fletter til pynt. Desperate kvinner med fletter som tror det gjør de yngre. Bare flaut 🙈

Skrevet
Era Vulgaris skrev (11 timer siden):

Ja, det har jeg. På hvilken måte mener du jeg bruker begrepet feil? Og det var det du fikk ut av innlegget mitt? 
Hovedpoenget mitt var selvskading kontra selvmedisinering koblet opp mot imaget hun lager av seg selv som et objekt. 

Er enig i hvordan du beskrev henne. Idag brukes Lolita (image) begrepet om voksne kvinner som kler seg i typ skoleuniform, gjerne dådyr-øyne, musefletter  og slikkende på en slikkepinne. Så og si at hun bruker et Lolita-image er helt innafor mener jeg ( selv om Lolita boken beskriver en helt annen type pike). 

• Liker 23
Gjest IreneV
Skrevet
Era Vulgaris skrev (12 timer siden):

Hun bedriver selvskading på høyt nivå og maskerer det med å spille på sex. Å være sexy er det viktigste for henne, og hun tror fullt og helt på at denne bimbo-Lolita-Pamela looken er sexy. Hun synes ikke å forstå at less is more, og at utstråling og å overlate mer til fantasien er mye mer sexy. Jeg tror også at en sexy look er viktigere for henne enn et sunt og trygt sexliv. Hun ønsker å være et objekt, og opererer seg til det ekstreme for å oppnå det. Selvskading. Rusen i form av alkohol og muligens andre substanser er selvmedisinering for å holde det gående. 

Det hele er et trist skue, og de siste 1,5-2 årene viser at det går raskt nedoverbakke. Hvordan skal hun klare å opprettholde dette når alderen kommer og tar henne? Hvilke inngrep og behandlinger kan hun gjennomføre uten å bli fullstendig ødelagt her etter? Hvilke grenser skal hun pushe for å fortsette å framstå som edgy og kul etter 30? 

Det er en slags fetish for noen vet jeg. Hun kan tjene store penger på onlyfans, men vekker kun avsky og forakt på vanlig arena. Ikke uvanlig å måtte ty til det, eller ende opp på den måten når utseende ikke lenger står i stil med imaget man har levd på. Skandale og  provokasjon hele veien. Gunilla Perdson, Nicole Smith, Katie Price osv osv. Triste skjebner. Men det skaper fortsatt klikk.

Skrevet
Doktorgraden skrev (4 timer siden):

Eller til nød til trening eller ekstra fine fletter til pynt. Desperate kvinner med fletter som tror det gjør de yngre. Bare flaut 🙈

Uenig i premisset om at alle som har fletter tror at det gjør dem yngre. Fransk flette, dutch braid - mange kule fine måter å flette vekk håret fra ansiktet. Praktisk, behagelig, pent.

Musefletter derimot er noe annet.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (11 minutter siden):

Uenig i premisset om at alle som har fletter tror at det gjør dem yngre. Fransk flette, dutch braid - mange kule fine måter å flette vekk håret fra ansiktet. Praktisk, behagelig, pent.

Musefletter derimot er noe annet.

enig

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (6 timer siden):

Er fletter for barn? 😶

Er det interessant for debatten? Kjenner jeg blir oppgitt over å bruke tid og energi på å skrive innlegg som omhandler fenomenet SE, også er det Lolita-begrepet og fletter folk får ut av det. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (8 minutter siden):

Er det interessant for debatten? Kjenner jeg blir oppgitt over å bruke tid og energi på å skrive innlegg som omhandler fenomenet SE, også er det Lolita-begrepet og fletter folk får ut av det. 

Jeg synes det er en rar og usann påstand, men nei, sikkert ikke. Hvorfor spør du ikke personen som påstår at fletter er for barn, om DET er interessant for debatten? 

Har forøvrig skrevet mange relevante innlegg i tråden, men anser at tråden blir dårligere om man kommer med usaklig kritikk.

• Liker 4
Skrevet
J.. skrev (17 timer siden):

"A beautiful nymphet!"

SE seksualiserer også  seg selv som veldig ung, til og med som en jente - ref. Candy Girl og reklamebildene for godteriet, men også til det at hun stadig har referert til seg selv som "en liten jente" når hun som bedriftseier har fått saklig kritikk av uakseptabel bedriftsinnhold.

Det er tydeligvis bevisst fra SE side å fremstille henne som en miks mellom voksen, sexy kvinne OG sexy, uskyldig jente.

Det går rett inn i kynismen til bedriftseier. Selv om Sofie Steen Isachsens kropp ikke kan sammenlignes med slik Lolita beskrives, så spiller hun helt klart på det å være svært ung og uskyldig stadig vekk, har i hvert fall gjort det i årevis. Men se bare på nakenbildet hun har lagt ut av seg selv og NH - der har hun også fremstilt seg selv som ung og uskyldig i posering og minespill.

For så å legge ut bilder som det latterlige "pms"-bildet, som rett og slett skriker desperat oppmerksomhetsbehov, å spille på sex, og fordumming av både seg selv og mottakerne.

Hadde hun lagt ut dette på onlyfans eller lignende, så hadde det i det minste vært litt ærlighet ved det.

Ved å stadig fremstille seg selv som både Lolita-uskyldig og som voksen kvinne så får hun mer oppmerksomhet. Og det er det hun er ute etter.

• Liker 14
  • Hjerte 1
Gjest Finlay
Skrevet

Sophie Elise beskriver selv hvilken estetikk hun liker (om noen skulle være i tvil).

Kanskje det blir musefletter og trutmunn når hun runder 50 også, hvem vet.

214A4BB4-2488-44E9-A74C-FC53A59D89AA.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...