Isild Skrevet 4. mars 2023 #35721 Skrevet 4. mars 2023 Djerv2020 skrev (11 timer siden): Du vet sophie elise har fått for mye oppmerksomhet når fotballfrua flasher boobsa på insta. Steike, dettw var et flaut og depserat skrik om å bli sett. Snakkes i hennes tråd😂 Det siste fra herr og fru er noe av det flaueste og mest krampeaktige jeg har sett fra influencere. Sophie Elise skal iallefall ha for at hun klarer å iscenesette ekte rabalder og ekte `skandaler`. 16 1
Gjest IreneV Skrevet 4. mars 2023 #35722 Skrevet 4. mars 2023 - Brian skrev (6 timer siden): Ledelsen har fått økte lønninger og blitt like dekadante som de gamle romerne. I stedet for å skape et nytt og eget produkt, som er det NRK først og fremst er kjent for, med alt fra Norge Rundt til sakte-TV, har man nå valgt å satse på et ferdig utformet, helkommersielt konsept stikk i strid med det NRK har stått for tidligere. For romerne endte ikke dekadansen så bra, da Roma til slutt bli inntatt av barbarene. På Marienlyst har det ikke endt like dramatisk, men ledelsen gjør seg selv til latter med nesegrus beundring for noe som åpenbart ikke er deres felt; en beundring som minner om en kvisete 14-åring som tar idolet sitt i forsvar, og en vårkåt labrador på jakt etter et kjøttbein. For alle som ser dette fra sidelinjen, er det lett å se at NRK er på ville veier, og på godt norsk driter seg fullstendig ut. I gamle dager hadde man et praktisk ordtak som het: Skomaker, bli ved din lest. NRK-s oppgave er ikke å konkurrere med Se og Hør; dersom NRK ønsker å nå målgruppen det er snakk om, må de gå til prosjektbordet og skape noe på egen hånd slik de har gjort i seks tiår uten å kaste seg ut i den kommersielle hengemyra med selvopptatte plastikkbimboer og silikonpuppevrak; det er rett og slett ikke deres hjemmebane. NRK taper stadig terreng, og det ser ikke ut til at de klarer å snu det. Det kan ha mange årsaker, men de kan ikke anta at seerne ønsker søppel, og gå den veien. Jeg finner nesten ingenting interessant hos NRK lenger. Solvang og Seltzer gir ikke nok valuta for de drøye 5000kr vår husstand tvinges å betale dem årlig. Lederlønningene er altfor høye, de burde hatt et tak på 1 mill.
Gjest IreneV Skrevet 4. mars 2023 #35723 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Selv om det kan se ut til at reality og influencere stadig vinner terreng, så mener jeg at NRK må styre unna. Men det kan bli vanskelig, utviklingen går en vei, og skaper en spiraleffekt, med avhengighet i begge ender: "Close ties between family and friends are at all-time lows. Over time, we come to see the folks portrayed on the screen as friends. We identify with their struggles and triumphs. It’s much less time consuming to take in a half an hour television show than to connect with a friend." https://www.scoopwhoop.com/entertainment/psychology-behind-why-people-love-watching-reality-shows/ "She calls the smartphone the “modern-day hypodermic needle”: we turn to it for quick hits, seeking attention, validation and distraction with each swipe, like and tweet. Since the turn of the millennium, behavioural (as opposed to substance) addictions have soared." https://www.theguardian.com/global/2021/aug/22/how-digital-media-turned-us-all-into-dopamine-addicts-and-what-we-can-do-to-break-the-cycle Endret 4. mars 2023 av IreneV
Gjest IreneV Skrevet 4. mars 2023 #35724 Skrevet 4. mars 2023 Djerv2020 skrev (13 timer siden): Du vet sophie elise har fått for mye oppmerksomhet når fotballfrua flasher boobsa på insta. Steike, dettw var et flaut og depserat skrik om å bli sett. Snakkes i hennes tråd😂 Eksisterer den damen ennå som influencer? Jøjemeg. #Freetheplasticboobs
Djerv2020 Skrevet 4. mars 2023 #35725 Skrevet 4. mars 2023 Isild skrev (2 timer siden): Det siste fra herr og fru er noe av det flaueste og mest krampeaktige jeg har sett fra influencere. Sophie Elise skal iallefall ha for at hun klarer å iscenesette ekte rabalder og ekte `skandaler`. Enig. SE er tross alt god på å holde seg aktuell, selv om innholdet stort sett er latterlig. 3
Gjest IreneV Skrevet 4. mars 2023 #35726 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Fin artikkel om en kvinne som fjernet sine silikonimplantater, selvbildet ble ikke bedre, men verre kan hun fortelle: https://www.nrk.no/osloogviken/mange-fjerner-brystimplantat_---det-naturlige-er-trend-na-innen-kosmetiske-inngrep-1.16305289 Men hvorfor føler så mange at de må legge til at de synes det er helt greit at andre opererer seg? Sitat: Til sammen har Vilde og venninnen brukt nærmere hundre tusen kroner på operasjonene. Det er viktig for dem å si at det ikke er noe galt med å ville fikse på utseendet sitt. – For noen er det en del av et uttrykk man vil ha. Det viktigste er at man vet det kommer fra et godt sted, sier Vilde. Når kommer det å fikse på en i utgangspunktet normal og frisk kropp med plastisk kirurgi fra "et godt sted"? Endret 4. mars 2023 av IreneV
Pust Skrevet 4. mars 2023 #35727 Skrevet 4. mars 2023 IreneV skrev (31 minutter siden): Fin artikkel om en kvinne som fjernet sine silikonimplantater, selvbildet ble ikke bedre, men verre kan hun fortelle: https://www.nrk.no/osloogviken/mange-fjerner-brystimplantat_---det-naturlige-er-trend-na-innen-kosmetiske-inngrep-1.16305289 Men hvorfor føler så mange at de må legge til at de synes det er helt greit at andre opererer seg? Sitat: Til sammen har Vilde og venninnen brukt nærmere hundre tusen kroner på operasjonene. Det er viktig for dem å si at det ikke er noe galt med å ville fikse på utseendet sitt. – For noen er det en del av et uttrykk man vil ha. Det viktigste er at man vet det kommer fra et godt sted, sier Vilde. Når kommer det å fikse på en i utgangspunktet normal og frisk kropp med plastisk kirurgi fra "et godt sted"? De er livredde for å bli sett på som klokere og «bedre» enn andre. Tror jeg. 5
Gjest IreneV Skrevet 4. mars 2023 #35728 Skrevet 4. mars 2023 Pust skrev (1 minutt siden): De er livredde for å bli sett på som klokere og «bedre» enn andre. Tror jeg. Mulig det er svaret. Veldig synd. Det må jo gå an å si at det er feil. Ta et standpunkt. Er de kanskje redde for at de skal gjøre det igjen? Veldig mange sier at de ikke vet hva fremtiden vil bringe, at de ikke vil kaste sten i glasshus. Anniken Jørgensen gikk ut mot Botox, og fillers, men la samtidig til "Jeg kan ikke si at jeg aldri vil hviske ut rynkene." Hvorfor ikke? Jeg blir så trist. For å dra en litt drøy parallell, tenk om noen hadde sagt: "Jeg drikker meg ikke dritings foran barna mine, men jeg vil ikke dømme de som gjør det, hvis det kommer fra et godt sted."
Ardwinna Skrevet 4. mars 2023 #35729 Skrevet 4. mars 2023 MannenMedBart skrev (9 timer siden): Madonna er jo en legende. Dårlig sammenligning. Ja hun har i det minste hatt en ekte karriere basert på jobb og ekte kreativitet, så sånn sett kan de ikke sammenlignes. Det jeg tenkte på var alle operasjonene hun har ødelagt seg med og at hun fortsatt oppfører seg som om hun er like ung og nyskapende som da hun var på topp. Jeg har vokst opp med Madonnas musikk, og jeg har sunget og danset mye til musikken hennes gjennom barndommen og ungdommen, og et stykke opp i halvvoksen alder. Men hun hadde sin æra, og den æraen er over. Det hadde vært mer interessant om hun hadde tonet ned sjokkfaktoren (inkludert alle operasjonene) og heller valgt en ny og mer moden vei. Ekte legender vet å gi seg mens de er på topp Sophie Elise er ingen legende og kommer heller aldri til å bli det, det har du rett i. 18 2
MyMichelle Skrevet 4. mars 2023 #35730 Skrevet 4. mars 2023 anonymBbruker skrev (8 timer siden): Skulle nesten tro SE og fotballfrua hadde koordinert dette 😄 Hvem er managementet til SE om nå dagen? Management: Nora Collective. 1
anonymBbruker Skrevet 4. mars 2023 #35731 Skrevet 4. mars 2023 MyMichelle skrev (18 minutter siden): Management: Nora Collective. Med Jonas Forsang som styremedlem? The plot thickens... 8
MyMichelle Skrevet 4. mars 2023 #35732 Skrevet 4. mars 2023 Skjønner ikke helt hvorfor hun har valgt dem.
Pust Skrevet 4. mars 2023 #35733 Skrevet 4. mars 2023 (endret) anonymBbruker skrev (2 timer siden): Med Jonas Forsang som styremedlem? The plot thickens... Strawberry-Jonas? Der har du svaret @MyMichelle. Endret 4. mars 2023 av Pust 5
Pust Skrevet 4. mars 2023 #35734 Skrevet 4. mars 2023 IreneV skrev (6 timer siden): Mulig det er svaret. Veldig synd. Det må jo gå an å si at det er feil. Ta et standpunkt. Er de kanskje redde for at de skal gjøre det igjen? Veldig mange sier at de ikke vet hva fremtiden vil bringe, at de ikke vil kaste sten i glasshus. Anniken Jørgensen gikk ut mot Botox, og fillers, men la samtidig til "Jeg kan ikke si at jeg aldri vil hviske ut rynkene." Hvorfor ikke? Jeg blir så trist. For å dra en litt drøy parallell, tenk om noen hadde sagt: "Jeg drikker meg ikke dritings foran barna mine, men jeg vil ikke dømme de som gjør det, hvis det kommer fra et godt sted." SoMe har så stor makt, og man skal passe seg for å si noe som kan krenke noen. Hvem vil vel bli utsatt for fansen til silikon-babesene? Inkludert han som gjerne stalker deg og riper opp bilen din. 14 1
Gjest IreneV Skrevet 4. mars 2023 #35735 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Pust skrev (58 minutter siden): SoMe har så stor makt, og man skal passe seg for å si noe som kan krenke noen. Hvem vil vel bli utsatt for fansen til silikon-babesene? Inkludert han som gjerne stalker deg og riper opp bilen din. Jeg synes på en måte synd på dem, men er mest sint. De er voksne mennesker. Stakkars barna. Jeg er veldig glad for at jeg er utenfor SoMe, og at vi har valgt å ikke ha TV her i vårt hjem. Jeg så første sesong av BigBrother, fordi kjæresten min på den tiden hadde TV, men det ga ikke mersmak. Jeg vet at det finnes influencere som kan være av det gode, og at nettet sikkert kan ha sine positive sider. Men da må de høre på ekspertene, og forskningen. De som skapte "like" og som jobber med dette sier at det må komme regler på plass. For dette er like skadelig som tunge rusmidler, og må reguleres deretter. For både influencerne selv, og de som følger dem. Det må skapes noe nytt, som forkaster blant annet "likes", og algoritmer slik det fungerer i dag. Legger ved linker til interesserte. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/8QyvLG/regulering-av-sosiale-medier-er-noedvendig-for-folkehelsens-skyld https://www.nettavisen.no/livsstil/dette-skjer-med-hjernen-din-nar-du-bruker-sosiale-medier/s/12-95-3424027958 https://www.thesocialdilemma.com/ https://www.vice.com/en/article/mbag3a/the-inventor-of-the-like-button-wants-you-to-stop-worrying-about-likes https://www.womenshealthmag.com/health/a41946590/influencer-content-creation-hurting-mental-health/ https://www.theguardian.com/global/2021/aug/22/how-digital-media-turned-us-all-into-dopamine-addicts-and-what-we-can-do-to-break-the-cycle Endret 4. mars 2023 av IreneV
MoKath Skrevet 4. mars 2023 #35736 Skrevet 4. mars 2023 Ifølge KLM (Brødrene Dal) kan det gå hardt for seg i Kringkastningsrådet. Så lykke til til alle parter! 12
Gjest Kattedama Skrevet 4. mars 2023 #35737 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Fantastisk avslutning på Kåss til kvelds. Spark til både NRK og SE. Mye tyder på at det har vært oppvaskmøte på bakrommet hos NRK. Mange som støtter Else og Markus. Endret 4. mars 2023 av Lill :)
Gjest IreneV Skrevet 5. mars 2023 #35738 Skrevet 5. mars 2023 Alarmerende om Tik-Tok. Jeg synes dette er relevant for diskusjonen, da det har blitt etablert at SE AS er en mektig reklame- og medieaktør, som representerer et voksende problem , både når det gjelder folkehelsen og den påvirkningskraften det har ellers, og det er SoMe, slik det er utviklet pr. idag som gjør det mulig. "TikTok kan, som andre sosiale medier, bli brukt til spre propaganda og desinformasjon, i den hensikt å påvirke offentlig opinion og så spirene til sosial uro." "TikTok er mye mer enn underholdning. For mange unge er det den viktigste informasjonskilden. Det kan være et effektivt verktøy for propaganda, noe selskapet sier de er oppmerksomme på. Nylig avdekket TikTok at 1704 kontoer var blitt brukt i et koordinert og skjult forsøk på å påvirke brukernes syn på krigen i Ukraina. I virkeligheten var nesten alle disse kontoene styrt av et nettverk i Russland: De rettet sitt prorussiske budskap direkte til britiske, tyske og italienske brukere på deres eget språk." "Appen brukes ikke bare av unge. Politikere, også i USA, bruker den når de driver valgkamp. Små og store bedrifter er på TikTok for å markedsføre sine varer. Etablerte massemedier bruker TikTok som en plattform for nyheter, som for eksempel VG." https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/15WAzl/tiktok-i-troebbel
Gjest IreneV Skrevet 5. mars 2023 #35739 Skrevet 5. mars 2023 (endret) Ardwinna skrev (21 timer siden): Ja hun har i det minste hatt en ekte karriere basert på jobb og ekte kreativitet, så sånn sett kan de ikke sammenlignes. Det jeg tenkte på var alle operasjonene hun har ødelagt seg med og at hun fortsatt oppfører seg som om hun er like ung og nyskapende som da hun var på topp. Jeg har vokst opp med Madonnas musikk, og jeg har sunget og danset mye til musikken hennes gjennom barndommen og ungdommen, og et stykke opp i halvvoksen alder. Men hun hadde sin æra, og den æraen er over. Det hadde vært mer interessant om hun hadde tonet ned sjokkfaktoren (inkludert alle operasjonene) og heller valgt en ny og mer moden vei. Ekte legender vet å gi seg mens de er på topp Sophie Elise er ingen legende og kommer heller aldri til å bli det, det har du rett i. Men jeg skjønner godt hvorfor du trekker frem Madonna, for hun har skuffet meg, i de senere år. Jeg skulle så gjerne hatt flere som legenden Charlotte Rampling, som for meg er en av de mest stilfulle, og vakreste, ennå! Jeg synes ikke de ser bedre ut etter ansiktsløft, silikon, botox og fillers. De mister noe, de mister stilen, og x-faktoren de hadde. De fremstår svake og usikre. Her et intervju med Rampling fra 2022: https://www.standard.co.uk/esmagazine/charlotte-rampling-interview-benedetta-es-magazine-b994353.html Og et til: https://fashionmagazine.com/style/charlotte-rampling-fashion-canada-winter-issue-2020/ Endret 5. mars 2023 av IreneV
Isild Skrevet 5. mars 2023 #35740 Skrevet 5. mars 2023 IreneV skrev (8 minutter siden): Men jeg skjønner godt hvorfor du trekker frem Madonna, for hun har skuffet meg, i de senere år. Jeg skulle så gjerne hatt flere som legenden Charlotte Rampling, som for meg er en av de mest stilfulle, og vakreste, ennå! Jeg synes ikke de ser bedre ut etter ansiktsløft, silikon, botox og fillers. De mister noe, de mister stilen, og x-faktoren de hadde. De fremstår svake og usikre. Her et intervju med Rampling fra 2022: https://www.standard.co.uk/esmagazine/charlotte-rampling-interview-benedetta-es-magazine-b994353.html Enig i at det er skuffende at Madonna (og alle andre aldrende kvinner egentlig) velger Pillow face fremfor å aldres naturlig. Det ser ut som de har et syndrom hele gjengen. 25 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå