Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Tvillingsjel skrev (24 minutter siden):

3,4 millioner ? :skratte: Herregud. Og så stod hun der som et nek på debatten uten et eneste reflektert svar?

Enig at hu virket ganske dum på debatten, men når jg har tenkt meg om så gir det mening. På denne tiden (altså debatten sendingen) var Sofie fortsatt ansatt/tilknyttet NRK så hu kunne jo ikke si noe sånn egentlig?! Kaste Sofie under bussen og gi hu sparken på beste sendetid uten å ha snakka med hu først ?! det går jo ikke. For min del så har denne debatten nå gått helt av skaftet selv om jg aldri har  vært enig på «verdiene « hennes og det hu står for. Hu er fortsatt et menneske - husk på det alle som skriver dritt👍🏻👍🏻

Endret av Sofie Maria
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

altfor mange aseksuelle bitre folk  her inne 😁

• Liker 1
Skrevet

Måtte bare høre litt på denne podcasten det har vært så mye snakk om i det siste. Herregud så kjedelig og innholdsløst makkverk. Orket ikke en hel episode en gang, men jeg er vel for gammel kanskje.

• Liker 3
Skrevet

Kjedelig at denne nyheten ble offentliggjort ETTER innspillingen av ukas Nytt på nytt.

• Liker 16
Skrevet

Da ble det som jeg tenkte. NRK gjorde det helt umulig for Sophie Elise å bli, og det ble da HUN som trakk seg fra podcasten.  

Men en ting er jeg enig med Sophie Elise i faktisk. NRK har jo vært gjennom mange runder FØR de inngikk dette samarbeidet. Hvorfor gjorde de så elendig forarbeid? Det er veldig inkompetent at de kommersielle bindingene først ble synlig for NRK noen måneder etter at samarbeidet begynte.

...og etter badelandgate, fette nørd og posebilde - som alle vet er de egentlig årsakene til at ballen begynte å rulle.  

Personlig så gjenoppretter ikke dette min tillit til NRK, tvert imot så er de avslørt som feige og akterutseilte. Sophie Elise har sittet i mange sofaer og fortalt sine tåredryppende røverhistorier for å lansere noe, men den kosepraten som har brent seg mest fast er nok da hun satt hos Lindmo. 

Det er godt å se at "folket" fortsatt har noe vi skulle sagt. 

Ingen hater Sophie Elise, men mange har fått mer enn nok av det kyniske i måten hun driver på. Hun har selv sagt at hun er bevisst kynisk når det passer (dette sa hun i en annen sofa - Morten Hegseth sin) Det er på høy tid at hun IKKE kan gjøre akkurat som hun vil. 

https://tv.vg.no/video/236172/sophie-elise-det-mest-kyniske-jeg-har-gjort

• Liker 23
  • Nyttig 2
Gjest NordreSving
Skrevet

Når vi snakker om inkompetanse, skal vi reflektere litt over å sette målgruppe 15-30 år? Det er selvfølgelig helt uhørt å presentere vill festing, sex og fyll til mindreårige. Bare tenk på hensynsløsheten i å fremme dickpics som en bra greie. Eller å skryte av rundpuling og tilfeldige sex.

Men tygg litt på å sette målgruppen til 15-30 år. Hva har egentlig en 15 åring til felles med en 30 åring? Er ikke det å devaluere kvinner? Det føyer seg jo inn i påstanden om at F og SE er unge jenter. Hvilken NRK-ansatt er det som virkelig tror at en kvinne på 28 er interessert i det samme som en ungdom på 15? Forhåpentligvis er det den samme ansatte som tenkte at SE kunne dekke behovet. For hvor mange inkompetente mennesker jobber egentlig i NRK? 

Skrevet
Tvillingsjel skrev (5 timer siden):

3,4 millioner ? :skratte: Herregud. Og så stod hun der som et nek på debatten uten et eneste reflektert svar?

Og så tar de Kåss til kvelds av lufta for å spare penger. Ikke at jeg var noen fast seer av det, men det høres ut som de har en annen post de kunne (og burde) kuttet litt ned på først.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Gjest jentekvinne
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Da ble det som jeg tenkte. NRK gjorde det helt umulig for Sophie Elise å bli, og det ble da HUN som trakk seg fra podcasten.  

Men en ting er jeg enig med Sophie Elise i faktisk. NRK har jo vært gjennom mange runder FØR de inngikk dette samarbeidet. Hvorfor gjorde de så elendig forarbeid? Det er veldig inkompetent at de kommersielle bindingene først ble synlig for NRK noen måneder etter at samarbeidet begynte.

...og etter badelandgate, fette nørd og posebilde - som alle vet er de egentlig årsakene til at ballen begynte å rulle.  

Personlig så gjenoppretter ikke dette min tillit til NRK, tvert imot så er de avslørt som feige og akterutseilte. Sophie Elise har sittet i mange sofaer og fortalt sine tåredryppende røverhistorier for å lansere noe, men den kosepraten som har brent seg mest fast er nok da hun satt hos Lindmo. 

Det er godt å se at "folket" fortsatt har noe vi skulle sagt. 

Ingen hater Sophie Elise, men mange har fått mer enn nok av det kyniske i måten hun driver på. Hun har selv sagt at hun er bevisst kynisk når det passer (dette sa hun i en annen sofa - Morten Hegseth sin) Det er på høy tid at hun IKKE kan gjøre akkurat som hun vil. 

https://tv.vg.no/video/236172/sophie-elise-det-mest-kyniske-jeg-har-gjort

Grunnen til at de gjorde dårlig forarbeid var at kringkastingssjefen var ny og ville være med å sette sine spor på NRK fra starten av. Hun var villig til å ta en kontroversiell sjanse og håpe på at hun skulle skinne når alle bare så hvor bra det var. Dessverre overså hun veldig mange røde flagg og sitter nå med skjegget langt ned i postkassen. 

Jeg tror at SE sin glanstid er forbi. Tidligere kunne hun komme unna med å være overfladisk og ha en naiv fremtoning, men folk forventer mer av en dame på snart 30. Mange på hennes alder har nå utdanning, har modnet og er på vei inn i nye faser i livet der det handler om mer enn pupper, sminke og festing. Hvis SE tviholder på et overfladisk liv i mange år til vil det bare se patetisk ut til slutt. Tror også den yngre generasjonen som vokser opp vil ha mer naturlige forbilder. 

Gjest jentekvinne
Skrevet
- Brian skrev (5 timer siden):

Kanskje ikke så rart.

Det kan umulig være sunt i det lange løp å leve i en beskyttet boble med millionlønn i et kontor på Marienlyst der virkeligheten utenfor virker like fjern som dagliglivet på den andre siden av Berlinmuren var i sin tid.

Noe som ikke bare gjelder denne saken, men også politiske saker man ikke evner å ta opp; når man leser nyhetene på NRK, kan man nesten få inntrykk av at det eneste som i deres øyne er et reelt problem idag, er klima, og løsningen på verdensproblemene er Greta Thunberg.

Et skjermbilde fra TV2 som sier alt om dagens utgave av statskanalen:

nrk-2.png.72fd0c1f65a49d7b382e25426775e5fa.png

NRK er nok ikke vant til å samarbeide med en som har levd av å manipulere media i ti år. De har trodd at de har fått det som stod i kontrakten mens SE hadde en strategi for hvordan hun skulle ta innersvingen på de hvis ikke samarbeidet gikk i hennes favør. Hun er kynisk og manipulerende. 

Det at man skal skille SE som person og SE som bedrift er hundre prosent feil. Hun er jo bedriften sin. Hun bestemmer hvordan hun vil fremstå, hvem hun vil samarbeide med og hvordan hun vil kommunisere. Man hadde aldri kommet unna med det i næringslivet. Hvis toppleder hadde vært manipulerende og hatt dårlig fremtoning så hadde ikke den lederen hatt jobb særlig lenge. En leder skal være et bilde av en bedrift sine verdier, ha integritet og være tydelig på hva de står for. SE er jo tydelig på hva hun står for, men om det er riktige verdier å ha for seg selv og bedriften sin er en annen sak. 

Skrevet (endret)
Justlooking skrev (6 timer siden):

Nrk kjenner seg ikke igjen i posten til Sofie 

https://www.seher.no/studio/kjendisdognet-/664?post=125873

:rulle: Jeg må bare le.

De skjønner ikke ... De har jo gått fult inn med tungt artilleri å forsvare henne og å være entusiastiske for hennes podcast om slappe pikk, rundtpuling og annen griseprat med sløv stemme.

Så ja - hva er egentlig manglende støtte her? :rulle: Bortsett fra det jeg skrev istad - når du blir stilt krav til og får kritikk for noe du har sagt og gjort, så mener du at det er manglende støtte. Litt som de små barna mine som mener mamma ikke er snill når hun stiller krav og sier nei. 

Endret av Drizzt
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker at adskillige fler har fått opp øynene for hva influencere faktisk driver med. 
Ansvarsfraskrivelsen til NRK gir meg litt hakeslepp. 

«Nye ting»? 

• Liker 32
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette samarbeidet burde nå bli til skrekk og advarsel for alle aktører som vurderer samarbeid med SE AS. Det er godt mulig SE er en kynisk forretningskvinne som spinner det meste til sin fordel, men denne saken ble veldig offentlig, og skaden er skjedd. Hvis jeg var bedriftsleder ute etter reklamesamarbeid, ville jeg styrt langt unna SE, i hvert fall. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Fredagspanelet i dag må sees! 😂

• Liker 1
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Aricia skrev (1 time siden):

Kringkastingssjefen skal komme i studio i NRKs Nyhetsmorgen kl 0800 for å snakke direkte om den avsluttede avtalen med Sophie Elise.

Jeg må si jeg er så GLAD for hvordan denne saken viser at det fremdeles er et skille mellom redaktørstyrte medier og kommersielle SoMe - og det skillet måtte statskanalen få beskjed om av lytterne sine. 

Noe av det første man lærer om kringkasting både i journaliststudier og i medievitenskap er skillet mellom kommersielle kanaler og public service (som BBC og NRK). Mens førstnevnte er reklamefinansiert, styres av tilbud/etterspørsel og "gir oss det vi vil ha", skal statsfinansierte etermedier oppdra oss, sørge for at alle samfunnsgrupper blir representert og kommer til orde, og ivareta ulike kvalitetskriterier. 

Influencere som Sophie Elise har imidlertid dreid kommersielle medier i retning av å ikke gi oss det vi vil ha en gang, men mot det de selv vil ha. De får følgerne sine til å se på seg med samme blikk som de ser på seg selv (eller på et konstruert og iscenesatt SoMe-vrengebilde av seg selv). Noe annet budskap formidler de ikke. 

Dette er ikke tilbud og etterspørsel, som i tradisjonelle kommersielle medier. Det er propaganda, og algoritmene sørger for å forsterke effekten av den inntil det absurde. Innsalget av SE-podkasten i NRK bekrefter det helt presist: "Storesøstrene (jepp) du IKKE VISSTE AT DU TRENGTE - før nå". 

Imidlertid har generasjoner med public service rustet NRKs lyttere/seere til å ikke la seg by hva som helst, og stille noen minimumskrav til hva man vil være på å finansiere. Så ironisk nok var det de som måtte fortelle statskanalen at nei, dette trenger vi faktisk ikke på noen som helst slags måte, og nekter å betale for.

Mange i tråden her har skrevet at Sophie Elise ikke kan noe som helst. Det er jeg ikke helt enig i: Hun er en genial manipulator som får hele medie-Norge til å danse etter sin pipe. Hennes talent er å ta i bruk alle virkemidler for å få alle til å se på henne, og så få annonsører (evt statskanalen) til å betale dyrt for de blikkene. Det gjør hun blant annet med episoder som IG-posten med den lille posen med hvitt pulver - som ikke var noen "glipp", men et eksempel på kjernemekanismene i virksomheten hennes. Det er sånn som dette hun opererer. Det er DET hun ikke kan slutte med for å "redde" NRK. 

Nå er hun ute av NRK. Hurra!
NRK har fått en stygg ripe, og må vise at de er sitt ansvar bevisst nå, der de tar vare på sine ansatte og sine lyttere og seere.

Nå må det jobbes for å få regelverk på plass mot influencer-bransjen generelt. Det må komme klare skiller mellom person og bedrift, barn må skjermes i begge ender, seriøse aktører må slutte å grønnvaske miljøverstingene, og media må fokusere mer på dobbeltmoral og villedende markedsføring.

SE AS er helt klart en som ikke spiller etter vanlige regler. Hun går ikke av veien for å lyve eller bryte regler. Den typen lar seg først stoppe hvis de stoppes av regelverk. Forskning viser at influencerbransjen kryr av den type mennesker, og næringslivet elsker det, for det genererer masse, masse penger. Det vil ikke bli så lukurativt hvis det kommer klare regler på plass.

Endret av IreneV
Gjest Fru G
Skrevet
Frisk Frosk skrev (9 timer siden):

Jeg er veldig uenig med begge to!

Det er ingen andre mediekanaler som har så stor bredde i veldig dyktige fagfolk, kompetanse og erfaring som er bygd opp gjennom 90 år i Norge.

Det å ha en uavhengig statskanal er umåtelig viktig for demokratiet.

Vi så hva som skjedde i USA sist valg. Trump tapte, noe Fox meldte. Trumps velgere likte ikke at Fox News meldte dette, så de gikk umiddelbart til enda mer konservative nyhetskanaler. Og Fox' reaksjon for å få tilbake seerne med det samme, det var å melde om valgfjusk og at valgmaskinene ikke var til å stole på. Seerne kom tilbake. Men til hvilken pris for demokratiet? Vi så jo stormingen av Kongressen. Neste gang noen ønsker å gjøre noe slikt vil det være langt bedre planlagt, for man så jo hva som skjedde første gang.

Norge trenger statskanalen!

Og Nrk trenger alle de enormt dyktige fagpersonene som jobber hos dem.

Skal Nrk omdannes til en kommersiell kanal, da er det noen i denne tråden som heller burde kjempet for å få beholde SE AS i kanalen. For gjøres Nrk om til en kommersiell kanal, da vil dere raskt nok se og betale for SE AS igjen.

Ja, nrk har stor bredde fordi de ikke må konkurrere. Ang USA så er det delte meninger. Jeg skal ikke gå inn på det for det blir avsporing, dessuten kjenner jeg ikke godt nok til det. Fagpersonene i nrk skifter stadig beite, så om nrk nedlegges i sin nåværende form så vil fagpersonene bli brukt i andre kanaler. De blir jo ikke borte om nrk legges ned..Den siste påstanden din forstår jeg ikke. 

Skrevet (endret)
Aricia skrev (1 time siden):

Kringkastingssjefen angrer ingenting mht samarbeidet med SE, for det er NRKs rolle å ha "stort ytringsrom, prøve nye ting og være modige".

🙄

Sophie Elise er ikke "nye ting" i 2023. Å gi henne taletid og frie tøyler i NRKs sendeflater er ikke "modig" det er grådig - ren pengegriskhet, NRK. Stå nå for det, i det minste.

Jeg tror K-sjefen mente nye ting som i ting man aldri har gjort før.

Som å hoppe foran et tog i høy fart i fart eller drikke kaustisk soda. 

Hverken toget eller kaustisk soda er nye, men handlingene - de er nye og noe man ikke har prøvd før.

Det som er kritikkverdig og fellende her er ikke NRKs ønske å prøve nye ting, men vurderingsevnen i valget av hva man skal prøve.

Endret av Drizzt
  • Liker 20
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...