Pust Skrevet 2. mars 2023 #35581 Skrevet 2. mars 2023 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Det er rart de ikke har sjekket nøyere opp hvem de faktisk har ansatt. Jeg trodde det var normalt å undersøke før man ansetter noen? Jeg kjøper faktisk ikke at en mediekanal ikke vet hva Norges mektigste mediekvinne står for. Jeg tror nok at de kun har sett på hennes innspill om hvilken bra pod hun kunne lage. En pod om miljø og dyrevern, om veganisme og sikkert litt kvinnesak. Hun har sikkert lagt fram tall på følgere og snakket om hvor viktig det er at bimboer får vise at de er smarte og ikke bare implantater. Manageren hennes har sikkert sydd sammen en strålende «søknad» om alle følgerne, om hvor viktig det er for NRK å gi plass til sterke jenter som Sofie, hun har jo tjent masse penger og skrevet bøker, funnet opp Glöd og solbrillene og candyposene … Et scoop vil det være, å få med en så tøff dame som Sofie. Og så er alle i redaksjonen enige om at det er lurt og ingen kommer på at de kanskje skulle gjort en liten research selv og hvis noen sier at de burde lese på KG Rampelys, så er det et så latterlig forslag at det tenker de at de i alle fall ikke skal gjøre. Det er bare misunnelige kjerringer som skriver der, sånne som ikke tåler litt silikonpupper og botox. 9 8
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35582 Skrevet 2. mars 2023 jokke1 skrev (26 minutter siden): Det mest skremmende her er hvor lang tid det tok før så stor andel i norges befolkning skjønte at hun ikke var er godt forbilde. Jiiizez. Det er sikkert mange som ikke skjønner det ennå. «Stakkars henne som fikk sparken fra NRK bare fordi noen sure folk klagde» Forundrer meg ikke om mange tenker slik. 10 1
Gjest Kattedama Skrevet 2. mars 2023 #35583 Skrevet 2. mars 2023 Frisk Frosk skrev (20 minutter siden): Og derfor mener jeg at Resar, Lind og Halvorsen må gå, og at kringkastingssjefen - som får 3,4 millioner i årslønn for å gjøre jobben sin - må gå fordi hun ikke har tatt ansvar i noe av tiden kritikken mot podkasten/SE AS har pågått siste halvåret. Hodeløse høns bruker å bli ribbet og kastet i gryten ...i dette tilfellet er det greit å bare ribbe dem for jobbene deres som de har vist seg uegnet til når det kommer til å forvalte egne avdelingers budsjett, selv følge Nrks regelverk og sørge for at de oppdragstakerne de hyrer inn også følger Nrks reglement... så får andre koke suppe på seige høns og haner, om de tør ta sjansen... Er det 3,4 millioner delt på flere?
Citha Skrevet 2. mars 2023 #35584 Skrevet 2. mars 2023 3 minutter siden, MyMichelle said: Er det den overfor? Kommer bare på forsiden med den linken 🤷♀️
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35585 Skrevet 2. mars 2023 Jeg er i så merkelig godt humør i kveld! Mon tro hvorfor 3 2
Ænema Skrevet 2. mars 2023 #35586 Skrevet 2. mars 2023 MyMichelle skrev (1 minutt siden): Jeg er i så merkelig godt humør i kveld! Mon tro hvorfor me 2 3 1 1
Frisk Frosk Skrevet 2. mars 2023 #35587 Skrevet 2. mars 2023 Lill skrev (Akkurat nå): Er det 3,4 millioner delt på flere? Nei, 3,4 milloner er årslønnen til kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen... https://www.dagbladet.no/nyheter/advarer-nrk-ingenting-a-ga-pa/76074559 Statsministeren tjener ca 1,9 millioner kroner i året... 8 2
jokke1 Skrevet 2. mars 2023 #35588 Skrevet 2. mars 2023 Kan noen forklare meg hvorfor folk plutselig er imot SE nå? Er det pga dopet eller noe annet? Orker ikke scrolle meg igjennom ørten sider og har ikke fulgt med i saken annet enn overskrifter.
jokke1 Skrevet 2. mars 2023 #35589 Skrevet 2. mars 2023 Synes forøvrig det er morsomt at dette har vært "hemmelig" all den tid det er mange kjendisfestere og potensielle varslere. 1
Zenhouse Skrevet 2. mars 2023 #35590 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Først ble jeg litt overrasket over frekkheten i SE sin exit, men etter å ha tenkt litt over det, tenker jeg det er like greit hun gjorde det slik. Er nok en del som nå tenker at «unnskyld meg, men har du glemt at dette ( starten på slutten) startet med kokain-bildet»?? Det er bra hun ikke tok varianten med at «nå må jeg gi meg for jeg orker ikke mer, stakkar meg hva jeg må tåle». Det er noe av det mest provoserende ved hennes stil for meg. Jeg tror den tiden er over nå- hun er avslørt og hun vet det. Så hun vil fortsette å kjøre på- men takk og lov ikke via NRK. Hun kommer fortsatt til å ha et stort publikum, og millioninntekt , men masken har falt og ansiktet bak blir bokstavelig talt bare stivere og stivere. Endret 2. mars 2023 av Zenhouse 14 1
Minapålandet Skrevet 2. mars 2023 #35591 Skrevet 2. mars 2023 I dag er jeg så fornøyd! Hvem som avsluttet samarbeidet bryr jeg meg lite om. Det er bare så bra at noen ting får konsekvenser. Å hva Iselin liksom sexolog måtte mene om det er meg revnende likgyldig👏 30 1 1
Zenhouse Skrevet 2. mars 2023 #35592 Skrevet 2. mars 2023 Pust skrev (11 minutter siden): Jeg tror nok at de kun har sett på hennes innspill om hvilken bra pod hun kunne lage. En pod om miljø og dyrevern, om veganisme og sikkert litt kvinnesak. Hun har sikkert lagt fram tall på følgere og snakket om hvor viktig det er at bimboer får vise at de er smarte og ikke bare implantater. Manageren hennes har sikkert sydd sammen en strålende «søknad» om alle følgerne, om hvor viktig det er for NRK å gi plass til sterke jenter som Sofie, hun har jo tjent masse penger og skrevet bøker, funnet opp Glöd og solbrillene og candyposene … Et scoop vil det være, å få med en så tøff dame som Sofie. Og så er alle i redaksjonen enige om at det er lurt og ingen kommer på at de kanskje skulle gjort en liten research selv og hvis noen sier at de burde lese på KG Rampelys, så er det et så latterlig forslag at det tenker de at de i alle fall ikke skal gjøre. Det er bare misunnelige kjerringer som skriver der, sånne som ikke tåler litt silikonpupper og botox. Så enkelt og så teit var det nok,ja! 3 1 2
Gjest Blinkie Skrevet 2. mars 2023 #35593 Skrevet 2. mars 2023 DianaV skrev (1 time siden): Jeg ler så jææævlig av NRK nå. De ble rett og slett "rundpult" og de kan ikke si de ikke ble advart av FORBRUKERNE. Herregud så pinlig for dem. Så velfortjent. Sophie Elise klarte å dra NRK helt ned på sitt nivå. Nå som det er over er det BARE latterlig, vi forventer forsvar fra det evige offeret SE, men dette kommer NRK aldri til å få sjans til å glemme. Ah... Herlig. Håper på flere konsekvenser og kanskje noen IQ tester på de involverte i NRK for her har de virkelig fått stryk. Lol. Enig. Blir forbannet av hele denne saken😡
Gjest supernova_87 Skrevet 3. mars 2023 #35594 Skrevet 3. mars 2023 jokke1 skrev (56 minutter siden): Det mest skremmende her er hvor lang tid det tok før så stor andel i norges befolkning skjønte at hun ikke var er godt forbilde. Jiiizez. Hva får deg til å si at en stor andel ikke har skjønt det? Mitt inntrykk er at få syns hun er et godt forbilde. Men at hun når ut til mange unge. Kontaktflate er visst tingen, uavhengig av innhold, og hva man "influencer" til å gjøre.
Justlooking Skrevet 3. mars 2023 #35595 Skrevet 3. mars 2023 Et godt innlegg av Selma Moren https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Mod0jB/det-gikk-som-det-maatte-gaa 9 1
Pust Skrevet 3. mars 2023 #35596 Skrevet 3. mars 2023 Citha skrev (51 minutter siden): Det der med "norges mektigste mediekvinne", var ikke det bare et random påfunn fra en random avis? Som egentlig ingen andre var enige i? Hva var egentlig greia der, noen som husker? Random. Veldig random. Burde ikke fått oppmerksomhet i det hele tatt. Norge er et lite land og det meste er vevd inn i hverandre. Vara for leder i kringkastingsrådet er far til han som startet medier24 - og som fikk hjelp av sin far til å lage listen over de «viktigste menneskene i norske medier» det året (2015). Sønnen startet Medier24 etter å ha fått fyken fra en lokalavis i Finnmark, og laget den listen (sammen med pappa) som et av de første oppslagene de hadde på det nye nettstedet. Selvsagt «kåret» de SE til mektig mediekvinne, det visste de ville få masse oppmerksomhet. Tenk så mange andre flinke damer det finnes og så velger de en som SE!? Begrunnelsen deres er ganske svak, men pytt-pytt. https://m24.no/magasin-makt-mediebransjen/hvem-er-medie-norges-50-mektigste-her-er-var-2015-liste/124811 https://www.ht.no/nyheter/i/EwVV5G/har-gjort-avtale-med-aftenposten 12 5
Justlooking Skrevet 3. mars 2023 #35597 Skrevet 3. mars 2023 Nrk kjenner seg ikke igjen i posten til Sofie https://www.seher.no/studio/kjendisdognet-/664?post=125873 6 2
- Brian Skrevet 3. mars 2023 #35598 Skrevet 3. mars 2023 (endret) Justlooking skrev (3 timer siden): Nrk kjenner seg ikke igjen i posten til Sofie https://www.seher.no/studio/kjendisdognet-/664?post=125873 Kanskje ikke så rart. Det kan umulig være sunt i det lange løp å leve i en beskyttet boble med millionlønn i et kontor på Marienlyst der virkeligheten utenfor virker like fjern som dagliglivet på den andre siden av Berlinmuren var i sin tid. Noe som ikke bare gjelder denne saken, men også politiske saker man ikke evner å ta opp; når man leser nyhetene på NRK, kan man nesten få inntrykk av at det eneste som i deres øyne er et reelt problem idag, er klima, og løsningen på verdensproblemene er Greta Thunberg. Et skjermbilde fra TV2 som sier alt om dagens utgave av statskanalen: Endret 3. mars 2023 av - Brian 12
Silva Pluvialis Skrevet 3. mars 2023 #35599 Skrevet 3. mars 2023 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Nei, 3,4 milloner er årslønnen til kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen... https://www.dagbladet.no/nyheter/advarer-nrk-ingenting-a-ga-pa/76074559 Statsministeren tjener ca 1,9 millioner kroner i året... 3,4 millioner ? Herregud. Og så stod hun der som et nek på debatten uten et eneste reflektert svar? 29 3
Silva Pluvialis Skrevet 3. mars 2023 #35600 Skrevet 3. mars 2023 (endret) jokke1 skrev (1 time siden): Kan noen forklare meg hvorfor folk plutselig er imot SE nå? Er det pga dopet eller noe annet? Orker ikke scrolle meg igjennom ørten sider og har ikke fulgt med i saken annet enn overskrifter. Det er ingen som er imot SE. Her diskuterer vi ikke privatpersonen, men SE AS. Sofie Steen Isachsen er eier av en millionbedrift med over en halv million følgere på Instagram. Denne bedriften har over mange år frontet og pushet skadelige kroppsidealer, og har vunnet verstingsprisen for mest skadelige påvirkning på unge. Så har NRK valgt å satse på SE AS gjennom å gi bedriften rom for å lage en podcast. Som vanlig er ikke påvirkningen god. Podcasten handler om sex, fyll, slappe pikker og rølp. Den snakker ned kondomer, enda kjønnsykdommer og uønskede graviditeter florerer blant unge. Og på toppen av det hele har hun lagt ut et bilde av en pose med noe hvitt i, og slik promotert det som ligner på kokain. Vold, rus og overgrep øker blant unge. Det er stadig mer narkotika på fester. Flere som må pumpes, russefesten som går helt amok, kroppspress og psykiske lidelser som ingen ende vil ta. For å toppe det hele var kjæresten til sønnen til kronprinsessen Mette Marit med på bildet med den hvite posen. Så i tillegg til å promotere narkotika, har SE AS også vært hensynsløs og respektløst overfor Kongehuset. Nei, Marius er ikke kongelig, men likevel. Det verste, som de aller fleste reagerer på, er at NRK, som finansieres gjennom folks skatt, har godtatt dette. Og ikke bare det - vi tvinges til å betale NRK lisens. Vi betaler i praksis for at SE skal få lov til å promotere hva faen hun vil, enten det er narkotika eller skadelig seksuell atferd - enda generasjonen som vokser opp nå aldri har vært mer grenseløs. Dette støtter NRK opp om. For NRK ville nå målgruppen mellom 15 og 30 år. 15 åringer er under den seksuelle lavalderen, attpåtil, og trenger ikke å høre om rundpuling og slappe pikker i monitor. Unge trenger, mer enn noensinne, gode forbilder som trekker sunne grenser for seksualitet og rusmidler. Og dette samfunnsoppdraget har NRK sviktet i - NRK som skal være vår rikskringkaster, den eneste uavhengige mediekanaler som fremmer sunne idealer og verdier. Endret 3. mars 2023 av Tvillingsjel 19 1 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå