Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest Glufseguri
Skrevet

JEG kan i det minste si at livet blir cirka en milliard ganger morsommere når man bare slipper SE på NRK😏 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
K_mb skrev (45 minutter siden):

Jeg håper og tror at klagene og reaksjonene som har preget nyhetsbildet fører til en terminering av kontrakten. 

Det er ikke noe annet alternativ.

Hun er ferdig i NRK.

Egentlig burde hun aldri vært i NRK, men en del skattepenger ble kastet bort på slappe pikker og rundpuling.

Kollontaj skrev (1 time siden):

Ikke noe å juble for, synes jeg. Bare veldig skremmende og trist at Nrk i første omgang skrev kontrakt for deretter å tåkelegge alle innsigelser. Den tillitssmellen vil sitte lenge i. 

Au contraire. Det er mye å juble for. Nå slutter NRK å kaste bort skattepenger på søppelinnhold.

Men jeg er veldig spent på detaljene og lurer på om NRK vil avsløre akkurat hvorfor og om SE får noe mer penger.

• Liker 12
Skrevet
badevakta skrev (2 minutter siden):

Det er jo smått utrolig at det har gått 15 dager uten at NRK har greid å fått en avklaring, les: terminert kontrakten.

Enten så mangler noen handlekraft eller så er det inngått en særs dårlig avtale for NRK sin del. Sannsynligvis en kombinasjon av de to momentene.

Noen bør ta hatten sin og gå i NRK også. 

Flere enn 1 bør ta hatten sin og gå.

Jeg så en video med SE nå nettopp og hun har ingen ansiktsmimikk. Ansiktet virker fullstendig paralysert av hva hun har fylt det med. Skremmende at dette skal være et forbilde for unge jenter.

• Liker 13
Skrevet
Drizzt skrev (13 minutter siden):

Jeg så en video med SE nå nettopp og hun har ingen ansiktsmimikk. Ansiktet virker fullstendig paralysert av hva hun har fylt det med. Skremmende at dette skal være et forbilde for unge jenter.

Ja. Men er hun virkelig et forbilde for unge jenter ennå? Kan ikke det bare være reklame fra NRK på grunn av antall følgere hun har.  Kan det ikke være de som har vokst opp med henne som forbilde som fortsatt følger henne. De her som har snakket med tenåringer har hørt hun ikke er noe forbilde for dem. Og det er jo bra! 

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (20 minutter siden):

Det er ikke noe annet alternativ.

Hun er ferdig i NRK.

Egentlig burde hun aldri vært i NRK, men en del skattepenger ble kastet bort på slappe pikker og rundpuling.

Au contraire. Det er mye å juble for. Nå slutter NRK å kaste bort skattepenger på søppelinnhold.

Men jeg er veldig spent på detaljene og lurer på om NRK vil avsløre akkurat hvorfor og om SE får noe mer penger.

Det går sikkert mye skattepenger til å bli kvitt henne også, avhengig av hva som står i kontrakten.

• Liker 3
Skrevet
MyMichelle skrev (4 minutter siden):

Ja. Men er hun virkelig et forbilde for unge jenter ennå? Kan ikke det bare være reklame fra NRK på grunn av antall følgere hun har.  Kan det ikke være de som har vokst opp med henne som forbilde som fortsatt følger henne. De her som har snakket med tenåringer har hørt hun ikke er noe forbilde for dem. Og det er jo bra! 

Hvis nedre aldersgrense er 15-18 år, så snakker vi om unge jenter. Selv 20-21-åringene er unge jenter. SE selv er snart 30, så hun er ingen ung jente lenger. Men med såpass redigert utseende er vel målet å ikke avsløre alderen. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Made4u skrev (5 timer siden):

Nå må media og ikke minst dere slutte å fremme dette moralsk forkastlige mennesket, hun senker standarden for moralske verdier og er en serdeles dårlig rollemodell for unge mennesker. NRK bør sparke henne, media må slutte å løfte henne frem og slik markedsføre henne, og dere må slutte å følge alt hun publiserer. Jeg forstår at dere ser opp til henne og føler sjalusi, men stopp galskapen det er å klikke dere inn på linker som opprettholder galskapen det er at hun får fortsette å ha suksess og tjene penger på at dere er stalkere.

Og hvem er du, som tydeligvis henger her inne selv? 

Det er svært få her inne som ser opp til Sophie Elise, tror ikke flertallet her følger henne engang. Jeg følger hun ikke, og titter aldri innom noen steder. Så disse hersketeknikkene av spekulasjoner, ligner bare på dårlig trolling.  

Endret av kraftwerk
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
IreneV skrev (2 timer siden):

Du hadde jo Brennhovd og Nitter,  to andre influencere, som sa at de var gravide, men skulle ta abort, og at det var som "å kaste en brødskive i søpla", så lo de, og dro videre på fest fra rød løper. Det er så trist. Fritt fall.Ingen kjærlighet, verken til seg selv eller andre.

MyMichelle skrev (19 timer siden):

Jeg hadde aldri hørt om Fetisha før «posebildet», annet enn sett reklame for podcasten. Har også hørt noe. De snakker også om kjendiser, Jodel, Atle Antonsen. Er anti-rasisme. Også snakker de om nyheter om seg selv. Og Fetisha legger i vei om at hun har lyst å bli gravid bare for å vite om hun kan bli gravid, og så ta abort. Er jo veldig «sunn» prat nå som aborttallene blant unge øker. 

Dette er bare utrolig trist og provoserende lesing. Abort er for veldig mange kvinner forbundet med skam, anger mm. Og ikke noe man burde ta så lett på, og disse damene klarer vel også å få dette til å handle om "feminisme", men jeg vil påstå det er absolutt det motsatte. Fødselsraten har gått drastisk ned i Norge, og overleger er kjempe redde for økende abort-tall (vil påstå at abort allerede er et økende problem, og det er veldig dumt) Proklamer heller prevensjon i det minste. Jeg tok abort en gang, og hadde ting sett annerledes ut hadde jeg aldri gjort det - tårene mine rant idet anestesisykepleieren skrudde på narkosen. Det var vondt å gjennomføre. 

Caroline Nitter er en tråd for seg selv, hun virker helt blåst i topplokket sitt. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (29 minutter siden):

Hvis nedre aldersgrense er 15-18 år, så snakker vi om unge jenter. Selv 20-21-åringene er unge jenter. SE selv er snart 30, så hun er ingen ung jente lenger. Men med såpass redigert utseende er vel målet å ikke avsløre alderen. 

Men finnes det noe «bevis» for at det er nettopp den målgruppen som hører på? Jeg tror SE har kroppsdysmorfisk lidelse (men det er det kanskje ikke lov å si på KG).

Endret av MyMichelle
  • Liker 1
Skrevet (endret)
MyMichelle skrev (4 minutter siden):

Men finnes det noe «bevis» for at det er nettopp den målgruppen som hører på? Jeg tror SE har kroppsdysmorfisk lidelse.

De bevisene ligger ikke offentlig ihvertfall. 

I forrige episode (or so) av podden, så hadde de jo bare fått spørsmål innsendt av menn. Og de begge fniste og ønsket flere spørsmål fra menn, siden de elsker menn 😉 knis. 

Jeg tror som sagt NRK har bommet totalt med målgruppe. Jeg tenker de kvinnene som har lyttet er av alder 26-36 år, som har fulgt henne "fra start" - og jeg tror ikke det er særlig mange. Resten av lytterne tror jeg helt ærlig er menn. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Drizzt skrev (54 minutter siden):

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at jeg føler at jeg selv ser bedre ut enn SE gjør på dette bildet, og jeg kunne vært moren hennes. 
Og jeg vil også påpeke hvor utrolig forskjellig hun ser ut på bilder hun publiserer av seg selv, og bilder publisert av andre. Hun bruker mye filter på bildene sine, og det er egentlig ganske sykt å tenke på, når en vet hvor mye penger hun har brukt på operasjoner. Er hun ikke fornøyd med resultatet?

Personlig synes jeg denne pillow face-looken er grusom. De som har pillow face ser syke ut. Øynene forsvinner inn i skallen, og resten ser ut som om man har en allergisk reaksjon. 

For øvrig er jeg svært fornøyd med at NRK terminerer kontrakten. Det tok sin tid, men bedre sent enn aldri. 

DC6463F5-ED04-4CB5-BFA9-797E8F22EB11.jpeg

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
kraftwerk skrev (12 minutter siden):

Dette er bare utrolig trist og provoserende lesing. Abort er for veldig mange kvinner forbundet med skam, anger mm. Og ikke noe man burde ta så lett på, og disse damene klarer vel også å få dette til å handle om "feminisme", men jeg vil påstå det er absolutt det motsatte. Fødselsraten har gått drastisk ned i Norge, og overleger er kjempe redde for økende abort-tall (vil påstå at abort allerede er et økende problem, og det er veldig dumt) Proklamer heller prevensjon i det minste. Jeg tok abort en gang, og hadde ting sett annerledes ut hadde jeg aldri gjort det - tårene mine rant idet anestesisykepleieren skrudde på narkosen. Det var vondt å gjennomføre. 

Caroline Nitter er en tråd for seg selv, hun virker helt blåst i topplokket sitt. 

Jeg orker ikke dykke ned i Nitter og Brennhovd. Men de er der de hører hjemme vel, på onlyfans.
Det er forferdelig trist og opprørende å lese  om slike holdninger. Abort er et inngrep som påvirker både kropp og psyke (sjel). Det at noen tar tilsynelatende så lett på det vitner om et stort mentalt mørke, og manglende kjærlighet til seg selv ikke minst. I tillegg sårer de mange, og brer om seg med mørke sitt. .Ingenting betyr noe. Bruk og kast. Gi faen. Ta dop. Døden kommer.

Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Det er jeg HELT sikker på.

De drar sannsynligvis med seg en stor lytterskare, og litt kokain her og et nakenbad der, blandet med en god dose sexprat, er på ingen måte avskrekkende for en kommersiell aktør. Kanskje tvert i mot.

Podimo er sikkert veldig  interessert. De viste jo sitt sanne ansikt i kjølvannet av saken med Iselin Guttormsen  "som gikk gjennom en tøff tid" nylig. Null etisk refleksjon eller ryggrad der altså....

• Liker 10
Skrevet
IreneV skrev (5 minutter siden):

Jeg orker ikke dykke ned i Nitter og Brennhovd. Men de er der de hører hjemme vel, på onlyfans.
Det er forferdelig trist og opprørende å lese  om slike holdninger. Abort er et inngrep som påvirker både kropp og psyke (sjel). Det at noen tar tilsynelatende så lett på det vitner om et stort mentalt mørke, og manglende kjærlighet til seg selv ikke minst. I tillegg sårer de mange, og brer om seg med mørke sitt. .Ingenting betyr noe. Bruk og kast. Gi faen. Ta dop. Døden kommer.

Jeg er helt enig. 

• Liker 2
Skrevet
kraftwerk skrev (23 minutter siden):

Nei prevensjon kan de ikke bruke eller promotere! Kan jo få akne eller depresjon av p-produkter, og kondom er jo ÆSJ og uaktuelt og veldig UKULT!! I følge podcasten til SE og fetisha.. 

• Liker 11
Skrevet
Vixella skrev (2 timer siden):

Jeg vil ha meg frabedt at du sier at jeg og andre føler noe som slags helst for sjalusi for Sophie Elise, for det gjør vi faktisk ikke. Er det en ting du finner i den tråden her, så er det saklig kritikk til hvordan hun driver businessen sin på, og hvordan hun over en lang periode har jobbet iherdig med å spille på pupper, sex og rusmidler i ulik grad. Hun har i en årrekke vært en stor aktør i å knuse selvbildene til unge jenter. Hva i alle DAGER er det som gjør at du tror det er sjalusi det er snakk om? 

Sophie Elise sin formue hadde jeg ikke tatt i om jeg så fikk betalt for det engang. De blodpengene hennes har hun sannelig gjort seg "fortjent" til. 

Det er ikke snakk om sjalusi, det er snakk om en reell bekymring for hvordan hun har fått holdt på så og si uten å møte kritikk for noe som helst, i altfor, altfor mange år. 

Dersom du virkelig tror at dette dreier seg om sjalusi, så har du først og fremst ikke forstått noe som helst av hva denne saken går ut på - og du bagatelliserer all form for saklig kritikk som har blitt fremmet i denne tråden her. 

Og en annen ting.. Stalker? For ordens skyld følger jeg ikke frøkna på Instagram engang.

Ser man på hvem disse bloggerne er, så er de alle personligheter kvinner generelt beundrer og ser opp til, og nettopp derfor er det kvinner (i hovedsak yngre) som frekventerer slike blogger. Klart det i stor grad handler om dyrkelse og dertil sjalusi, dere damer har i deres DNA å se opp til og ønske at dere hadde en annen sitt liv, det er det som styrer dere mot å grafse i disse personlighetenes tilværelse også. Tør påstå at mer enn 95% av de som besøker Sophie Elise og andres blogger, det er hunnkjønn som er misfornøyd med egen tilværelse og misunner hennes... Hva er ellers motivet deres når dere er fult klar over at det er deres besøk inn på hennes sider, som også gjør henne aktuell.

Det nytter i alle fall ikke å klage på noe dere selv bidrar til og er skyld i at eksisterer, forstår dere ikke selv at det er dere som er opptatt av og beundrer henne som er årsaken til at hun har blitt kjent? Det er dere som må sette en stopper for galskapen, altså slutte å besøke hennes sider, da blir hun ikke lenger aktuell og vi andre som ikke frekventerer hennes (og andre) sine nettsteder, vi slipper også å få servert hvor dårlig rollemodell hun (og flere andre) er. VG, NRK, Dagbladet, Aftenposten, altså media vi jevnlig besøker, man kommer ikke bort fra disse influenserne der heller takket være at dere beundrer dem så høyt at dere åpenbart ikke evner å stoppe å klikke dere inn for å lese om dem....

Stoppe med det, så tar dette slutt og jeg og andre slipper unna slike toske-nyheter som bare er irriterende.

Skrevet
Made4u skrev (1 minutt siden):

Ser man på hvem disse bloggerne er, så er de alle personligheter kvinner generelt beundrer og ser opp til, og nettopp derfor er det kvinner (i hovedsak yngre) som frekventerer slike blogger. Klart det i stor grad handler om dyrkelse og dertil sjalusi, dere damer har i deres DNA å se opp til og ønske at dere hadde en annen sitt liv, det er det som styrer dere mot å grafse i disse personlighetenes tilværelse også. Tør påstå at mer enn 95% av de som besøker Sophie Elise og andres blogger, det er hunnkjønn som er misfornøyd med egen tilværelse og misunner hennes... Hva er ellers motivet deres når dere er fult klar over at det er deres besøk inn på hennes sider, som også gjør henne aktuell.

Det nytter i alle fall ikke å klage på noe dere selv bidrar til og er skyld i at eksisterer, forstår dere ikke selv at det er dere som er opptatt av og beundrer henne som er årsaken til at hun har blitt kjent? Det er dere som må sette en stopper for galskapen, altså slutte å besøke hennes sider, da blir hun ikke lenger aktuell og vi andre som ikke frekventerer hennes (og andre) sine nettsteder, vi slipper også å få servert hvor dårlig rollemodell hun (og flere andre) er. VG, NRK, Dagbladet, Aftenposten, altså media vi jevnlig besøker, man kommer ikke bort fra disse influenserne der heller takket være at dere beundrer dem så høyt at dere åpenbart ikke evner å stoppe å klikke dere inn for å lese om dem....

Stoppe med det, så tar dette slutt og jeg og andre slipper unna slike toske-nyheter som bare er irriterende.

Nå skyter du langt forbi mål. De kvinnene du sikter til er ikke de samme som de kvinnene du finner i denne tråden. Jeg tviler på at du i det hele tatt har lest innleggene, hadde du gjort det ville du funnet at det er sterke kvinnestemmer her (i denne tråden) som kritiserer nettopp influensere og det de står for. 

• Liker 20
  • Nyttig 15
Skrevet
kraftwerk skrev (42 minutter siden):

Og hvem er du, som tydeligvis henger her inne selv? 

Det er svært få her inne som ser opp til Sophie Elise, tror ikke flertallet her følger henne engang. Jeg følger hun ikke, og titter aldri innom noen steder. Så disse hersketeknikkene av spekulasjoner, ligner bare på dårlig trolling.  

Hun er en blogger er hun ikke, eller influenser som de så fint kaller det der de opphøyes av ukritiske følgere, at hun har kommet opp og frem er åpenbart at er fordi hun har generert masse klikk. Så det er altså ikke helt på jordet, når jeg hevder at det er andres behov for å beundre henne og et ønske om å følge henne som har båret henne frem.

I hovedsak yngre jenter vil jeg tro, men sjokkerende mange voksne damer også, bare at sistnevnte kritiserer i sterkere grad.

Skrevet
Pust skrev (1 minutt siden):

Nå skyter du langt forbi mål. De kvinnene du sikter til er ikke de samme som de kvinnene du finner i denne tråden. Jeg tviler på at du i det hele tatt har lest innleggene, hadde du gjort det ville du funnet at det er sterke kvinnestemmer her (i denne tråden) som kritiserer nettopp influensere og det de står for. 

Jeg har sett litt i denne og andre tråder, og det er ganske åpenbart for meg at det er mange her som frekventerer hennes (og andre) sine sider, det er hva som er lagt ut der det ofte refereres til og synses om her.

Skrevet
Vixella skrev (2 timer siden):

Jeg vil ha meg frabedt at du sier at jeg og andre føler noe som slags helst for sjalusi for Sophie Elise, for det gjør vi faktisk ikke. Er det en ting du finner i den tråden her, så er det saklig kritikk til hvordan hun driver businessen sin på, og hvordan hun over en lang periode har jobbet iherdig med å spille på pupper, sex og rusmidler i ulik grad. Hun har i en årrekke vært en stor aktør i å knuse selvbildene til unge jenter. Hva i alle DAGER er det som gjør at du tror det er sjalusi det er snakk om? 

Sophie Elise sin formue hadde jeg ikke tatt i om jeg så fikk betalt for det engang. De blodpengene hennes har hun sannelig gjort seg "fortjent" til. 

Det er ikke snakk om sjalusi, det er snakk om en reell bekymring for hvordan hun har fått holdt på så og si uten å møte kritikk for noe som helst, i altfor, altfor mange år. 

Dersom du virkelig tror at dette dreier seg om sjalusi, så har du først og fremst ikke forstått noe som helst av hva denne saken går ut på - og du bagatelliserer all form for saklig kritikk som har blitt fremmet i denne tråden her. 

Og en annen ting.. Stalker? For ordens skyld følger jeg ikke frøkna på Instagram engang.

Jeg tror rett og slett at vedkommende så at tråden var populær, antok at her var det ivrig skravling om influensere og andre rosa jentegreier, og hoppet rett inn i tråden uten å lese hva folk faktisk diskuterer. Men nå modererte han seg litt, så jeg tror han skjønte at han hadde bommet litt.

Jeg følger ikke verken Sophie Elise eller andre tanketomme influensere som kun fokuserer på utseende og partyfaktor, og har rett og slett ikke brydd meg om Sophie Elise tidligere. Hun har bare vært uinteressant for meg, rett og slett. Men når denne saken ble blåst opp i media, kjente jeg at det rykket i sinnanerven. Hun gikk plutselig fra uinteressant til direkte provoserende. Greit at bedriften er tuftet på oppmerksomhet rundt festinga og utseendet hennes (og alle produktene hun markedsfører), men tidligere har man sluppet å forholde seg til alt fjaset hennes. Når man via NRK nå tvinges til å betale lønna til denne drittbedriften, så har man ufrivillig blitt dratt inn i denne bedriftens fjas og vas. Det er ikke rart at veldig mange reagerer.

Kanskje NRK kunne ha inngått en avtale med denne unge damen istedet for å bare skrive en sak om henne? Hun er jo både ung og pen og jobber med kjendiser, men har faktisk jobbet hardt for å komme dit hun er og jeg vil påstå at dette er et mye bedre forbilde for unge jenter. Ren, skjær gründervirksomhet og ståpåvilje.

https://www.nrk.no/osloogviken/xl/rikke-gajda-forlot-norge-for-a-folge-drommen---na-star-kjendisene-i-ko-for-henne-1.16289263

• Liker 26
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...