Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, J.. said:

Overskrift og artikkel stemmer ikke overens.

Står ikke at hun er vraket (i artikkel),bare at de skal "se på saken".

Jo, står på midten av siden: 

Se og Hør kan nå avsløre at NRK skal ha kommet med sin konklusjon og at den innebærer at Sophie Elise er ferdig i NRK.
Ifølge Se og Hørs kilder tett på NRK og influenseren vil 28-åringens kontrakt med statskanalen bli terminert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (Akkurat nå):

Se der ja.

Venter med hurra-rop til det er bekreftet av NRK selv.

Ja, samme her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, kraftwerk said:

Den gamle podden var faktisk ganske populær, men der hadde de vel også helt andre temaer og en annen fremgangsmåte. Dette var også på den tiden hvor Sophie Elise var engasjert i følgerne sine, hun var sammen med Casper og lagde regelmessige YouTube-videoer, og folk fulgte henne på Bloggerne og den andre serien hennes. Svært mye har forandret seg siden den gang. Til og med jeg satt å så på YT-videoene hennes rundt den tiden, men tror hun har mistet mye engasjement og respekt fra mange i min målgruppe (18-30 år)

Jeg hørte på den gamle podden, og likte den veldig godt. De hadde en helt annen tilnærming, som du skriver. Det var både dyp og morsom, og gjorde meg i godt humør.Den nye stoppet jeg å lytte til etter et par episoder. Jeg forstår godt at NRK nå har lagt den ned, den kunne ikke fortsette etter dette, men de skulle jo aldri ha antatt den i utgangspunktet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper kringkastingssjefen har gitt en enkelt ordre - les igjennom kontrakten og finn en vei ut koste hva det koste vil.

Og slik ble det.

Noe jeg vil påstå er ei kraftig ripe i SE sin karriere. Hun får i følte disse to lekasjene ikke lov til å avslutte samarbeidet selv for å "finne mer strategisk riktige samarbeid som fremmer SE sine synspunkt og karriere".

Hun blir kastet av NRK.

Flott.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, IreneV said:

Du er klar over at det er en bedrift vi snakker om? Tror neppe det hadde kommet inn så mange klager på samarbeidet med NRK uten denne tråden. 
SE AS har unngått kritikk altfor lenge. Og den drives av en kvinne som stikker  hodet i sanden og som uttaler at «tanker om døden» trøster henne når hun får kritikk for hvordan bedriften drives. 

Tråden har nok bidratt noe, men jeg tror faktisk det hadde skjedd uansett. Kjenner flere som har klaget etter at de leste om andre klager i avisartikler. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (13 minutter siden):

Over 4000 klager.

Nora Haukeland stakk av for å slippe spørsmål. Spørsmålene kommer nok senere når hun er tilbake.

Så ble k-sjefen grillet i Debatten hvor hun ikke klarte å forsvare satsingen på SE og narrativet at det var det NRK og lytterne trengte. 

Det jeg ikke forstår er hvordan valget å avslutte samarbeidet kan være krevende. Hva er det som er krevende i å velge det riktige? 

Det blir spennende å høre begrunnelsen og om NRK skjuler sannheten eller for en gangs skyld er ærlige.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Sophie Elise - you have officially been cancelled.

Nja. Hvis man har inngått en kontrakt, og man bryter denne, så følger det jo av ren juss at man  kan bli sagt opp. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (23 minutter siden):

Overskrift og artikkel stemmer ikke overens.

Står ikke at hun er vraket (i artikkel),bare at de skal "se på saken".

Nei da må du lese hele. Det står at "Se og Hør kan nå avsløre at NRK skal ha kommet med sin konklusjon og at den innebærer at Sophie Elise er ferdig i NRK." og "Ifølge Se og Hørs kilder tett på NRK og influenseren vil 28-åringens kontrakt med statskanalen bli terminert."

Videre står det "Valget om å avslutte samarbeidet skal ha vært svært krevende, og skal ifølge Se og Hørs kilder ha ligget på kringkastingssjefens eget bord."

Kringkastingssjefen hadde ikke noe annet valg om hun ikke ville totalt ødelegge NRKs omdømme, så det er bra men ikke overraskende at hun til slutt har tatt til fornuft og lyttet til folket!

Det hjelper å klage folkens! 👏Og takk til Fredrik Solvang også som turte å konfronterte sin egen sjef så direkte!

Endret av Blueberrysmoothie
  • Liker 36
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrysmoothie skrev (Akkurat nå):

Nei da må du lese hele. Det står at "Se og Hør kan nå avsløre at NRK skal ha kommet med sin konklusjon og at den innebærer at Sophie Elise er ferdig i NRK." og "Ifølge Se og Hørs kilder tett på NRK og influenseren vil 28-åringens kontrakt med statskanalen bli terminert."

Videre står det "Valget om å avslutte samarbeidet skal ha vært svært krevende, og skal ifølge Se og Hørs kilder ha ligget på kringkastingssjefens eget bord."

Kringkastingssjefen hadde ikke noe annet valg om hun ikke ville totalt ødelegge NRKs omdømme, så det er bra men ikke overraskende at hun til slutt har tatt til fornuft og lyttet til folket!

Det hjelper å klage folkens! 👏

Jada,jeg leste hele men hos DB,ikke Se&Hør.

Og hadde du "lest hele" selv her hadde du sett noen allerede har rettet på meg,jeg takket og kommenterte også ar jeg avventer hurrarop til det er bekreftet av NRK.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (2 timer siden):

Du er klar over at det er en bedrift vi snakker om? Tror neppe det hadde kommet inn så mange klager på samarbeidet med NRK uten denne tråden. 
SE AS har unngått kritikk altfor lenge. Og den drives av en kvinne som stikker  hodet i sanden og som uttaler at «tanker om døden» trøster henne når hun får kritikk for hvordan bedriften drives. 

Nå er det vanskelig å skille bedrift og henne i dette tilfellet, for hennes bedrift er jo basert på hva hun er opptatt av og hva hun deler, altså soper hun inn penger for å drive med sitt og dele den usunne livsstilen som ikke er et eksempel til etterfølgelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MyMichelle skrev (17 timer siden):

Jeg hadde aldri hørt om Fetisha før «posebildet», annet enn sett reklame for podcasten. Har også hørt noe. De snakker også om kjendiser, Jodel, Atle Antonsen. Er anti-rasisme. Også snakker de om nyheter om seg selv. Og Fetisha legger i vei om at hun har lyst å bli gravid bare for å vite om hun kan bli gravid, og så ta abort. Er jo veldig «sunn» prat nå som aborttallene blant unge øker. 

Du hadde jo Brennhovd og Nitter,  to andre influencere, som sa at de var gravide, men skulle ta abort, og at det var som "å kaste en brødskive i søpla", så lo de, og dro videre på fest fra rød løper. Det er så trist. Fritt fall.Ingen kjærlighet, verken til seg selv eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-0 til de sjalu bitre kjerringene😘

Bra jobbet til dere som har sendt inn klager,

det hjelper å bruke stemmen sin❤️

• Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Jada,jeg leste hele men hos DB,ikke Se&Hør.

Og hadde du "lest hele" selv her hadde du sett noen allerede har rettet på meg,jeg takket og kommenterte også ar jeg avventer hurrarop til det er bekreftet av NRK.

De siste postene som har kommet her hvor andre rettet på deg ble postet mens jeg skrev innlegget mitt, så de så jeg ikke før etterpå.

Ser det er ny informasjon om at NRK ikke kan bekrefte det Se og Hør sier, så kanskje for tidlig å juble men det ville vært fullstendig totaaalt hinsides om hun fikk fortsette i NRK. Da hadde klagestorm til Stortinget vedrørende statskanalen blitt neste!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (1 minutt siden):

Nå er det vanskelig å skille bedrift og henne i dette tilfellet, for hennes bedrift er jo basert på hva hun er opptatt av og hva hun deler, altså soper hun inn penger for å drive med sitt og dele den usunne livsstilen som ikke er et eksempel til etterfølgelse.

De vil gjerne at det skal være det, vanskelig å skille. Men egentlig er det ikke det. Og nå må folk begynne å forstå hva en influencer er. At de velger å være en levende merkevare får være opp til dem selv, men de er på jobb når de poster bilder og meldinger ut til sine følgere, så lenge de er et AS, og har samarbeid med annonsører og selger produkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...