koktreke Skrevet 27. februar 2023 #35001 Skrevet 27. februar 2023 Det beste med det bildet SE posta, var at det utløste nok bråk til at folk begynte å på innholdet i podcasten og hvordan NRK snor seg rundt eget regelverk (og mandat) når de inngår hemmelige samarbeid med superkommerse influencere KUN for å få gode lyttertall. Ingen har klart å forsvare innholdet i den podcasten og hva den tilfører målgruppa, etter at media begynte å se på hva som faktisk ble sagt der, opp mot hva NRK hadde sagt var årsakene til at hun ble hyret inn (dyrevelferd osv.). FLOTT at NRK nå gjennomgår kontrakten, men helt utrolig at dette har tatt så lang tid. Enig med de som skriver over...hvor er alle folkene fra NRK som har forsvart dette tullete samarbeidet nå? 15 4
kraftwerk Skrevet 27. februar 2023 #35002 Skrevet 27. februar 2023 (endret) IreneV skrev (1 time siden): Fant noe tall her: https://www.vrangproduksjon.no/sophie-elise Dette er podkasten der Sophie Elise forteller alt hun ikke forteller andre steder, utdyper kontroverser, er morsom og reflektert. Som en fast lytter har skrevet i iTunestilbakemeldingen sin: “Unner alle som tror Sophie Elise er den de tror å høre denne podcasten!”. Med seg har hun sin gode venninne og frisør Fetisha Williams som stiller alle spørsmålene vi som lytter lurer på, samt deler av egen bakgrunn og erfaringer.Målgruppe: Kvinner mellom 18 & 34 Sophie & Fetishas interesser: Klima, mat, makeup, reiseliv, hår, mote, kultur (spesielt litteratur), livsstil 2,8 MILLIONER NEDLASTINGER TOTALT 250000 NEDLASTINGER SISTE MÅNED 60000 NEDLASTINGER SISTE 7 DAGER DEMOGRAFI 88% ER KVINNER 78% AV LYTTERNE ER 18-34 15% ER OVER 35 7% ER UNDER 18 Den gamle podden var faktisk ganske populær, men der hadde de vel også helt andre temaer og en annen fremgangsmåte. Dette var også på den tiden hvor Sophie Elise var engasjert i følgerne sine, hun var sammen med Casper og lagde regelmessige YouTube-videoer, og folk fulgte henne på Bloggerne og den andre serien hennes. Svært mye har forandret seg siden den gang. Til og med jeg satt å så på YT-videoene hennes rundt den tiden, men tror hun har mistet mye engasjement og respekt fra mange i min målgruppe (18-30 år) Endret 27. februar 2023 av kraftwerk 6
Gjest IreneV Skrevet 27. februar 2023 #35003 Skrevet 27. februar 2023 kraftwerk skrev (14 minutter siden): Den gamle podden var faktisk ganske populær, men der hadde de vel også helt andre temaer og en annen fremgangsmåte. Dette var også på den tiden hvor Sophie Elise var engasjert i følgerne sine, hun var sammen med Casper og lagde regelmessige YouTube-videoer, og folk fulgte henne på Bloggerne og den andre serien hennes. Svært mye har forandret seg siden den gang. Til og med jeg satt å så på YT-videoene hennes rundt den tiden, men tror hun har mistet mye engasjement og respekt fra mange i min målgruppe (18-30 år) Ok. Ja, da håper jeg vi får nye tall på plass. Hvorfor etterspør ingen i media det?
Snublefot62 Skrevet 27. februar 2023 #35004 Skrevet 27. februar 2023 IreneV skrev (17 minutter siden): Ok. Ja, da håper jeg vi får nye tall på plass. Hvorfor etterspør ingen i media det? Jeg tipper det er fordi de ikke vil vite, eller vet og ikke vil avsløre det. 1
Gjest IreneV Skrevet 27. februar 2023 #35005 Skrevet 27. februar 2023 Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Jeg tipper det er fordi de ikke vil vite, eller vet og ikke vil avsløre det. Skulle jo tro at de fleste mediene nå synes det er interessant, etter alle klagene og kritikken...? Rart.
Gjest Made4u Skrevet 27. februar 2023 #35006 Skrevet 27. februar 2023 Nå må media og ikke minst dere slutte å fremme dette moralsk forkastlige mennesket, hun senker standarden for moralske verdier og er en serdeles dårlig rollemodell for unge mennesker. NRK bør sparke henne, media må slutte å løfte henne frem og slik markedsføre henne, og dere må slutte å følge alt hun publiserer. Jeg forstår at dere ser opp til henne og føler sjalusi, men stopp galskapen det er å klikke dere inn på linker som opprettholder galskapen det er at hun får fortsette å ha suksess og tjene penger på at dere er stalkere.
Gjest IreneV Skrevet 27. februar 2023 #35007 Skrevet 27. februar 2023 Made4u skrev (12 minutter siden): Nå må media og ikke minst dere slutte å fremme dette moralsk forkastlige mennesket, hun senker standarden for moralske verdier og er en serdeles dårlig rollemodell for unge mennesker. NRK bør sparke henne, media må slutte å løfte henne frem og slik markedsføre henne, og dere må slutte å følge alt hun publiserer. Jeg forstår at dere ser opp til henne og føler sjalusi, men stopp galskapen det er å klikke dere inn på linker som opprettholder galskapen det er at hun får fortsette å ha suksess og tjene penger på at dere er stalkere. Du er klar over at det er en bedrift vi snakker om? Tror neppe det hadde kommet inn så mange klager på samarbeidet med NRK uten denne tråden. SE AS har unngått kritikk altfor lenge. Og den drives av en kvinne som stikker hodet i sanden og som uttaler at «tanker om døden» trøster henne når hun får kritikk for hvordan bedriften drives.
Frisk Frosk Skrevet 27. februar 2023 #35008 Skrevet 27. februar 2023 MannenMedBart skrev (12 timer siden): Har du hørt 😃 Ikke inkluder meg er du snill 👍 Du er selvfølgelig ikke inkludert ☺️ 1
Isild Skrevet 27. februar 2023 #35009 Skrevet 27. februar 2023 Klarer ikke å se det som annet enn trolling når noen skriver at man her i tråden ser opp til Sophie Elise og føler sjalusi. 28 5
Gjest Aowyn Skrevet 27. februar 2023 #35010 Skrevet 27. februar 2023 Det er utrolig viktig at vi får stoppet den pågående normaliseringen av plastisk kirurgi, botox, fillers, hair-extensions, parykk-bruk, hårtransplantasjoner, romantiserende rusmisbruk osv. Her har NRK et gigant-ansvar som de tydeligvis ikke har skjønt eller respektert. Eller kanskje bare "gitt faen" i, som det er å så populært å si nå, for å tjene penger. Av NRK, som skattefinansiert selskap, bør vi kunne forvente at det ansettes kun de mest empatiske, kloke og miljøvennlige personer, som er i mot skjønnhetsindustriens/kapitalismens skadelig krefter, og som bryr seg om miljøet, dyr og befolkningens psykiske helse!
Frisk Frosk Skrevet 27. februar 2023 #35011 Skrevet 27. februar 2023 Made4u skrev (36 minutter siden): Nå må media og ikke minst dere slutte å fremme dette moralsk forkastlige mennesket, hun senker standarden for moralske verdier og er en serdeles dårlig rollemodell for unge mennesker. NRK bør sparke henne, media må slutte å løfte henne frem og slik markedsføre henne, og dere må slutte å følge alt hun publiserer. Jeg forstår at dere ser opp til henne og føler sjalusi, men stopp galskapen det er å klikke dere inn på linker som opprettholder galskapen det er at hun får fortsette å ha suksess og tjene penger på at dere er stalkere. Jeg har aldri fulgt noen influencere, av prinsipp, så har ingen å avfølge. Jeg ser heller ingenting misunnelsesverdig i å ha så store problemer med seg selv at man ser seg nødt til å få foretatt titalls kosmetiske operasjoner før man er 30 år, det er bare trist for den det gjelder. Jeg ser heller inne noe misunnelsesverdig i å ha rusproblemer og et grenseløst forhold til seg selv og andre. Jeg engasjerer meg fordi jeg ser slike influencsere gjør så stor skade blant sårbare grupper og at de bidrar til et farlig overfladisk fokus som gir rom for at det vokser frem kapitalistiske krefter som kun virker ødeleggende på samfunnet. Det du ser helt bort fra, det er at hvis ikke media - og ikke minst privatpersoner! - hadde engasjert seg så bredt som de nå gjør da hadde Sophie Elise AS kunnet fortsette som før. For Nrk, de gikk jo umiddelbart ut og sa at dette ikke ville få noen konsekvenser for SE overhodet. Så hvis ikke så mange privatpersoner ikke hadde fortsatt å engasjere seg, da hadde heller ikke media tatt saken videre. Men nettopp fordi folk har engasjert seg så sterkt, og fagfolk engasjerer seg og nå blir hørt mer også, så måtte media ta et ordentlig oppgjør med ikke bare Nrk og Sophie Elise AS, men også med egen praksis. Media hadde ikke annet valg enn å fortsette å drive frem denne saken. Og jeg tror saken nå blir drevet videre både av privatpersoners engasjement og fagfolks kunnskap - men også av et medianorge som har måttet gå litt i seg selv, fordi de så overtydelig ble konfrontert med hvordan bedriften Sophie Elise AS har drevet sin kyniske bedriftsstrategi og også manipulert/utnyttet media til å falle for de strategiene Sofie Steen Isachsen og slike som henne har benyttet i årevis. Det er nettopp pga. det enorme engasjementet dette har blitt synlig for media selv hvordan de har latt seg fange av nettet til disse influencerne. Media har overvillig delt ut gratis reklame verdt sikkert hundrevis av millioner, kanskje også over i milliardklassen siste tiåret, til influencerne som har drillet media rundt lillefingeren for å skrive intetsigende artikler som riktig nok gir klikk, men som influencerne kun har gjort for å tjene millioner selv. Og hva er mer genialt da, enn å få media til å betale influencerne for å få lov til gi bort gratis reklame for dem i riskdekkende media i årevis? Influencere som Sophie Elise AS er reklamebyrå og salgskanaler, ikke noe annet. Og merkelig nok gir media disse millionbedriftene helt ukritisk reklame konstant. Jeg tror medianorge nå ble så oppmerksom på dette at de ble sjokkert. Når til og med Nrks redaktører har lagt seg på knærne og hyllet denne kommersielle bedriften, Sophie Elise AS, og lot bedrift og eier få unntak fra Nrks reglement og de lovene Nrk er forpliktet å følge - da ble det overtydelig for de fleste hvor kynisk denne typen influencere driver. Det ble så tydelig at ingen kunne overse det. Men uten engasjementet fra tusenvis av privatpersoner hadde denne saken trolig blitt nok en uakseptabel sak hvor hele medianorge, inkl. statskanalen Nrk, hadde fortsatt å la seg dra etter neseringen av den kalkulerende og kyniske bedriftseieren Sofie Steen Isachsen. Og så hadde hun kunnet fortsette å øke sine egne kommersielle interesser på bekostning av statskanalen og dennes troverdighet, mens hun fortsatte å spre skadelig innhold til unge under seksuell lavalder og umyndige. Nrk har nå fått tydelig beskjed om at dette ikke blir akseptert, hverken fra folket eller resen av medianorge eller fagfolk. Siden Resar og Lind nå synes å ha fått munnkurv av Nrk, eller de velger å ta en "Sofie" og ikke uttale seg mer, så antar jeg at selv Nrk nå begynner å innse den enorme tabben de gjorde da de hyret Sophie Elise AS og Fetisha til denne podkasten, og at slikt elendig arbeid og brudd på eget regelverk ikke lenger aksepteres. Men uten dette enorme engasjementet hadde Nrk og Sophie Elise AS og Fetisja bare ha fortsatt som før, for det var jo både Resars, Linds og Halvorsens kommentarer til media - før de ble gitt munnkurv eller valgte å ikke uttale seg mer. Og nå går heldigvis Nrk gjennom kontrakten med Sophie Elise AS. 27 1 4
Frisk Frosk Skrevet 27. februar 2023 #35012 Skrevet 27. februar 2023 Aowyn skrev (15 minutter siden): Det er utrolig viktig at vi får stoppet den pågående normaliseringen av plastisk kirurgi, botox, fillers, hair-extensions, parykk-bruk, hårtransplantasjoner, romantiserende rusmisbruk osv. Her har NRK et gigant-ansvar som de tydeligvis ikke har skjønt eller respektert. Eller kanskje bare "gitt faen" i, som det er å så populært å si nå, for å tjene penger. Av NRK, som skattefinansiert selskap, bør vi kunne forvente at det ansettes kun de mest empatiske, kloke og miljøvennlige personer, som er i mot skjønnhetsindustriens/kapitalismens skadelig krefter, og som bryr seg om miljøet, dyr og befolkningens psykiske helse! Nettopp - det er tross alt dette som er mye av Nrks samfunnsoppdrag som de er pålagt å forvalte på en klok og samfunnsnyttig måte! Det gjorde de ikke ved å knytte til seg Sophie Elise AS og Fetisha og la dem herje med den podkasten. 6 1
Humas Skrevet 27. februar 2023 #35013 Skrevet 27. februar 2023 Kom på dette.. (også til NRK om dere leser her inne). Hvis ikke NRK har med en klausul på at de kostnadsfritt kan si opp avtalen m SE om hun (og fettisja) hvis de bryter NRKs retningslinjer(ev samfunnsoppdrag). Da har de vel laget en veldig dårlig avtale? Sophie E er jo proff på dette, så har hun bedre forståelse enn NRK på forettningsdrift? Som (igjen) kan gi SE og F stor gevinst? Håper de kan stoppe tv-serien som lages også. F er jobb gang m Tinder for å få seg noe.. Kanskje best å gå over til OnlyFans med det samme? 10
Gjest Made4u Skrevet 27. februar 2023 #35014 Skrevet 27. februar 2023 Frisk Frosk skrev (11 minutter siden): Jeg har aldri fulgt noen influencere, av prinsipp, så har ingen å avfølge. Jeg ser heller ingenting misunnelsesverdig i å ha så store problemer med seg selv at man ser seg nødt til å få foretatt titalls kosmetiske operasjoner før man er 30 år, det er bare trist for den det gjelder. Jeg ser heller inne noe misunnelsesverdig i å ha rusproblemer og et grenseløst forhold til seg selv og andre. Jeg engasjerer meg fordi jeg ser slike influencsere gjør så stor skade blant sårbare grupper og at de bidrar til et farlig overfladisk fokus som gir rom for at det vokser frem kapitalistiske krefter som kun virker ødeleggende på samfunnet. Det du ser helt bort fra, det er at hvis ikke media - og ikke minst privatpersoner! - hadde engasjert seg så bredt som de nå gjør da hadde Sophie Elise AS kunnet fortsette som før. For Nrk, de gikk jo umiddelbart ut og sa at dette ikke ville få noen konsekvenser for SE overhodet. Så hvis ikke så mange privatpersoner ikke hadde fortsatt å engasjere seg, da hadde heller ikke media tatt saken videre. Men nettopp fordi folk har engasjert seg så sterkt, og fagfolk engasjerer seg og nå blir hørt mer også, så måtte media ta et ordentlig oppgjør med ikke bare Nrk og Sophie Elise AS, men også med egen praksis. Media hadde ikke annet valg enn å fortsette å drive frem denne saken. Og jeg tror saken nå blir drevet videre både av privatpersoners engasjement og fagfolks kunnskap - men også av et medianorge som har måttet gå litt i seg selv, fordi de så overtydelig ble konfrontert med hvordan bedriften Sophie Elise AS har drevet sin kyniske bedriftsstrategi og også manipulert/utnyttet media til å falle for de strategiene Sofie Steen Isachsen og slike som henne har benyttet i årevis. Det er nettopp pga. det enorme engasjementet dette har blitt synlig for media selv hvordan de har latt seg fange av nettet til disse influencerne. Media har overvillig delt ut gratis reklame verdt sikkert hundrevis av millioner, kanskje også over i milliardklassen siste tiåret, til influencerne som har drillet media rundt lillefingeren for å skrive intetsigende artikler som riktig nok gir klikk, men som influencerne kun har gjort for å tjene millioner selv. Og hva er mer genialt da, enn å få media til å betale influencerne for å få lov til gi bort gratis reklame for dem i riskdekkende media i årevis? Influencere som Sophie Elise AS er reklamebyrå og salgskanaler, ikke noe annet. Og merkelig nok gir media disse millionbedriftene helt ukritisk reklame konstant. Jeg tror medianorge nå ble så oppmerksom på dette at de ble sjokkert. Når til og med Nrks redaktører har lagt seg på knærne og hyllet denne kommersielle bedriften, Sophie Elise AS, og lot bedrift og eier få unntak fra Nrks reglement og de lovene Nrk er forpliktet å følge - da ble det overtydelig for de fleste hvor kynisk denne typen influencere driver. Det ble så tydelig at ingen kunne overse det. Men uten engasjementet fra tusenvis av privatpersoner hadde denne saken trolig blitt nok en uakseptabel sak hvor hele medianorge, inkl. statskanalen Nrk, hadde fortsatt å la seg dra etter neseringen av den kalkulerende og kyniske bedriftseieren Sofie Steen Isachsen. Og så hadde hun kunnet fortsette å øke sine egne kommersielle interesser på bekostning av statskanalen og dennes troverdighet, mens hun fortsatte å spre skadelig innhold til unge under seksuell lavalder og umyndige. Nrk har nå fått tydelig beskjed om at dette ikke blir akseptert, hverken fra folket eller resen av medianorge eller fagfolk. Siden Resar og Lind nå synes å ha fått munnkurv av Nrk, eller de velger å ta en "Sofie" og ikke uttale seg mer, så antar jeg at selv Nrk nå begynner å innse den enorme tabben de gjorde da de hyret Sophie Elise AS og Fetisha til denne podkasten, og at slikt elendig arbeid og brudd på eget regelverk ikke lenger aksepteres. Men uten dette enorme engasjementet hadde Nrk og Sophie Elise AS og Fetisja bare ha fortsatt som før, for det var jo både Resars, Linds og Halvorsens kommentarer til media - før de ble gitt munnkurv eller valgte å ikke uttale seg mer. Og nå går heldigvis Nrk gjennom kontrakten med Sophie Elise AS. Registrerer meg også at NRK ser ut til å ha snudd og at de nå gjennomgår kontrakten de har med Sophie Elise, jeg håper inderlig at den gjennomgangen medfører at hun tas av lufta og er ferdig i NRK. Håper også at det vil være en tankevekker for andre mediehus, og at samtlige av dem slutter å løfte henne frem i media (noe som er gratis reklame for henne), mindre publisitet rundt henne vil medføre at hun i mindre grad vil ha sjanse til å ha inflytelse over andre som det horrible forbildet hun er. Selv er jeg sjokkert over hvordan media ukritisk har løftet henne frem tross den skadlige påvirkningen hun har, verre forbilde for unge mennesker er vanskelig å finne, hun representerer rett og slett moralsk forfall og derfor er det skremmende at hun er løftet frem som hun er. Selv ikke oss som ikke ville funnet på å klikke oss inn på hennes sider, og slik støtte opp under galskapen, vi kan ikke unngå å få med oss hva som skjer da hun løftes frem i medier vi også benytter, det er ille at media er så ukritisk. Mest av alt er det jo dem som frekventerer hennes profiler som må slutte med det, bare om mennesker slutter å følge henne så vil galskapen ta slutt - det virker dessverre ikke som om vi er der da alt for mange klikker seg inn på hennes profiler og slik opprettholdes jo også galskapen. Hadde det vært opp til meg så skulle hun aldri mer blitt nevnt i media og så kunne det med hell vært blokkert for at folk kunne besøke hennes profiler også, det ville vært det beste både for henne og omverden. Tenker at hun ikke hadde hatt vondt av å måtte finne en annen jobb, snarere heller at det ville vært sunt for henne og kunne nok hjulpet henne til å få bedre verdier også (verdiene hun står for nå må jo sees som moralsk forfall, overfladisk så det blir horribelt å betrakte).
Frisk Frosk Skrevet 27. februar 2023 #35015 Skrevet 27. februar 2023 Made4u skrev (6 minutter siden): Registrerer meg også at NRK ser ut til å ha snudd og at de nå gjennomgår kontrakten de har med Sophie Elise, jeg håper inderlig at den gjennomgangen medfører at hun tas av lufta og er ferdig i NRK. Håper også at det vil være en tankevekker for andre mediehus, og at samtlige av dem slutter å løfte henne frem i media (noe som er gratis reklame for henne), mindre publisitet rundt henne vil medføre at hun i mindre grad vil ha sjanse til å ha inflytelse over andre som det horrible forbildet hun er. Selv er jeg sjokkert over hvordan media ukritisk har løftet henne frem tross den skadlige påvirkningen hun har, verre forbilde for unge mennesker er vanskelig å finne, hun representerer rett og slett moralsk forfall og derfor er det skremmende at hun er løftet frem som hun er. Selv ikke oss som ikke ville funnet på å klikke oss inn på hennes sider, og slik støtte opp under galskapen, vi kan ikke unngå å få med oss hva som skjer da hun løftes frem i medier vi også benytter, det er ille at media er så ukritisk. Mest av alt er det jo dem som frekventerer hennes profiler som må slutte med det, bare om mennesker slutter å følge henne så vil galskapen ta slutt - det virker dessverre ikke som om vi er der da alt for mange klikker seg inn på hennes profiler og slik opprettholdes jo også galskapen. Hadde det vært opp til meg så skulle hun aldri mer blitt nevnt i media og så kunne det med hell vært blokkert for at folk kunne besøke hennes profiler også, det ville vært det beste både for henne og omverden. Tenker at hun ikke hadde hatt vondt av å måtte finne en annen jobb, snarere heller at det ville vært sunt for henne og kunne nok hjulpet henne til å få bedre verdier også (verdiene hun står for nå må jo sees som moralsk forfall, overfladisk så det blir horribelt å betrakte). De aller fleste som skriver her inne er enige i alt dette. Og nettopp det er årsaken til engasjementet hos de fleste, de ønsker en viktig endring, ønsker å stoppe disse kynisk kommersielle interessene som influencere som SE AS representerer. Sjalusi og misunnelse-kortet gagner bare Sofie selv, som hun kan spille videre på. Godt å se at du egentlig ikke mener det. 10 4
Fant80 Skrevet 27. februar 2023 #35016 Skrevet 27. februar 2023 Dama er psykologisk ustabil for å si det meget pent. Denne kjendis luksus tilværelsen har nok kommet litt brått på,samtidig som hun ikke helt klarer å håndtere den. Den dama der bikker snart fullstendig. Det er jeg 100% sikker på. 8
Honey Dew Skrevet 27. februar 2023 #35017 Skrevet 27. februar 2023 MyMichelle skrev (16 timer siden): Jeg hadde aldri hørt om Fetisha før «posebildet», annet enn sett reklame for podcasten. Har også hørt noe. De snakker også om kjendiser, Jodel, Atle Antonsen. Er anti-rasisme. Også snakker de om nyheter om seg selv. Og Fetisha legger i vei om at hun har lyst å bli gravid bare for å vite om hun kan bli gravid, og så ta abort. Er jo veldig «sunn» prat nå som aborttallene blant unge øker. Det der er så umodent og kaldt at til og med en 5-åring hadde blitt flau 9 2
Gjest Finlay Skrevet 27. februar 2023 #35018 Skrevet 27. februar 2023 SE er ferdig i NRK. https://www.seher.no/kjendis/nrk-vraker-sophie-elise/78608781
Honey Dew Skrevet 27. februar 2023 #35019 Skrevet 27. februar 2023 kraftwerk skrev (3 timer siden): Ganske sikker på at flertallet av lytterne til podcasten er i målgruppen "kåte menn" 😂. Misjonen har ny episode (fredag) hvor de prater om dette, og om Debatten. Morsom episode, anbefales å lytte. Johan Golden spurte sønnen sin på 13-år om han vet om noen som lytter til podden, "nei er ikke det bare sånne gamle menn som hører på den" - svarte trettenåringen 🤗. Og jeg sier som Golden, jeg stoler mer på trettenåringen enn de andre som mener noe annet. Pluss noen damer i 40+ som synes SE er en så god jente... 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå