Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 2/25/2023 at 3:44 PM, Sharpa VinterBerg said:

Så mye skriverier og greier det har vært rundt denne dama i media blir det for dumt å si at de er overrasket.. de er en av de største mediene i dette landet 🥴

Ja, ha ha. Et kjempe mediehus som ikke følger med i mediene 😄

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alin skrev (2 minutter siden):

Ja, ha ha. Et kjempe mediehus som ikke følger med i mediene 😄

De har sikkert dårlig dekning på mediehuset da de nettopp har oppdaget Sophie Elise. 🤣

• Liker 5
Skrevet
Frisk Frosk skrev (29 minutter siden):

Sofie S Isachsen er jo ikke egentlig dum, hun innser nok at hun synger på siste verset, at det hun har bygd seg opp sin formue på risikerer å smuldre opp når som helst, av ingen annen grunn så fordi hun blir eldre og for fremmed for de hun selv har hatt som målgruppe.

Så hun trodde nok at samarbeidet med Nrk kunne gi henne mer legitimitet, som du sier. Og kanskje at det kunne bli begynnelsen på en vridning i karrieren. Den enorme tabben hun gjorde var jo å ikke ta det privilegiet hun fikk på alvor, men valgte å fortsette i nesten verre stil i podkasten, ikke fremmet noen av de verdiene hun liker å påstå hun har, men som hun i praksis viser hver dag at hun ikke har (bl.a. miljøvern).

Dette er en dame med virkelig store problemer, og hun kan ikke lenger gis oppmerksomhet av media, for gjør media, inkl. Nrk, det så bidrar de til hennes videre selvskading som blir tydeligere og tydeligere. Det samme gjelder for annonsører, de bidrar til selvskadingen og frontingen av skadelig innhold rettet mot unge og sårbare grupper. Ingen seriøse aktører bør støtte det!

#avfølgsophieelise

Hun ble gitt en fantastisk mulighet. NRK er litt av et apparat å ha i ryggen, og litt av en "stall" å være i. Det kunne blitt en gamechanger i karrieren hennes.

Veldig merkelig at denne sexprat-podcasten var det hun ønsket å bruke den nye plattformen og muligheten til. 

Jeg tenker nok også at hun har store problemer - og har mistet litt kontrollen rett og slett. Man skal ikke spekulere i om noen har problemer. Men hun skriver selv at hun selv vet hvem hun er, og hvem hun vil være .men at det har vært en stund siden osv. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (35 minutter siden):

Sofie S Isachsen er jo ikke egentlig dum, hun innser nok at hun synger på siste verset, at det hun har bygd seg opp sin formue på risikerer å smuldre opp når som helst, av ingen annen grunn så fordi hun blir eldre og for fremmed for de hun selv har hatt som målgruppe.

Så hun trodde nok at samarbeidet med Nrk kunne gi henne mer legitimitet, som du sier. Og kanskje at det kunne bli begynnelsen på en vridning i karrieren. Den enorme tabben hun gjorde var jo å ikke ta det privilegiet hun fikk på alvor, men valgte å fortsette i nesten verre stil i podkasten, ikke fremmet noen av de verdiene hun liker å påstå hun har, men som hun i praksis viser hver dag at hun ikke har (bl.a. miljøvern).

Dette er en dame med virkelig store problemer, og hun kan ikke lenger gis oppmerksomhet av media, for gjør media, inkl. Nrk, det så bidrar de til hennes videre selvskading som blir tydeligere og tydeligere. Det samme gjelder for annonsører, de bidrar til selvskadingen og frontingen av skadelig innhold rettet mot unge og sårbare grupper. Ingen seriøse aktører bør støtte det!

#avfølgsophieelise

Jeg synes det er veldig rart om ikke terapeuter og psykologer har anbefalt SE å logge av sosiale medier. Forskningen har vært på plass en god stund, og det kan ikke være sånn at Norge er så bakpå at de ikke følger med på den.
Selv om jeg ble sjokkert da jeg så debatten om bruk av nettbrett i barneskolene. Der er dessverre forskningen ikke helt på plass, men man skal ikke være noen Einstein for å forstå at den forskningen som er gjort på genZ også vil gjelde for GenAlpha. 
Jeg har lagt ut noen linker tidligere, der man kan lese om hvordan influencere som har levd store deler av livet på nett utvikler identitetsproblemer og en type narsissisme, "den sårbare narsissisten". Den sosiale og emosjonelle utviklingen tar stor skade.

Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Hun ble gitt en fantastisk mulighet. NRK er litt av et apparat å ha i ryggen, og litt av en "stall" å være i. Det kunne blitt en gamechanger i karrieren hennes.

Veldig merkelig at denne sexprat-podcasten var det hun ønsket å bruke den nye plattformen og muligheten til. 

Jeg tenker nok også at hun har store problemer - og har mistet litt kontrollen rett og slett. Man skal ikke spekulere i om noen har problemer. Men hun skriver selv at hun selv vet hvem hun er, og hvem hun vil være .men at det har vært en stund siden osv. 

Ja, enig i at det er veldig merkelig at hun valgte å bruke podkasten på den måten.

Det ble imidlertid veldig, veldig avslørende. På den måten valgte hun å avsløre at hun faktisk ikke har noe annet å komme med, det er dette hun kan og vil, og annet enten kan hun ikke eller vil ikke gjøre.

Det er dessverre ingenting i det hun har vist etter siste skandalen som viser at hun har forstått eller endret noe. Tvert imot viser hun at hun fortsetter i samme spor som alltid før.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
IreneV skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er veldig rart om ikke terapeuter og psykologer har anbefalt SE å logge av sosiale medier. Forskningen har vært på plass en god stund, og det kan ikke være sånn at Norge er så bakpå at de ikke følger med på den.
Selv om jeg ble sjokkert da jeg så debatten om bruk av nettbrett i barneskolene. Der er dessverre forskningen ikke helt på plass, men man skal ikke være noen Einstein for å forstå at den forskningen som er gjort på genZ også vil gjelde for GenAlpha. 
Jeg har lagt ut noen linker tidligere, der man kan lese om hvordan influencere som har levd store deler av livet på nett utvikler identitetsproblemer og en type narsissisme, "den sårbare narsissisten". Den sosiale og emosjonelle utviklingen tar stor skade.

Det er skremmende at dette hylles og støttes. Og ikke bare det, media og kommersielle aktører utnytter det og støtter det maks ved å bruke disse influencerne som "forbilder" for sine produkter.

Det er klart det må være skadelig når man bruker så mange av sine formative år på å leve seg inn i en ytrestyrt boble, hvor det som teller mest er ens ytre, klikk og penger. De som startet med blogging som svært unge tror jeg i mange tilfeller blir skadet for livet av egen adferd, og det at de lærer seg selv og blir påvirket til at de må skape seg en identitet ingen kan leve opp til for å bli likt og være verdt noe. Dette er noe de gjør til sin identitet mange år før hjernen deres er ferdig utviklet, og det blir skadelig.

Slik sosiale medier og storkapitalismen fungerer nå så er det nesten som om folk generelt skal lulles inn i en massesuggesjon og massepsykose uten å forstå det selv. Det er jo det splitter pine vanvidd når respekterte medarbeidere og sjefen selv i statskanalen Nrk blåholder på sitt forsvar av å hyre inn Sophie Elise AS og like standhaftig forsvarer innholdet i podkasten.

(Don't get me started når det gjelder nettbrett i skolen... ;) )

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (18 minutter siden):

Det er ikke spekulasjon lenger. Hun har hatt livesendinger fra akutten, hun har avbrutt rusbehandling, mot legenes anbefalinger, og dro rett på talk-show hvor hun fortalte om kjøp av piller på gata, hun legger så ut bilde av seg selv og venninnen som holder en pose med kokain, eller annet partydop, hun snakker om at hun finner trøst i å tenke på døden. 

Skrevet
Frisk Frosk skrev (14 minutter siden):

Ja, enig i at det er veldig merkelig at hun valgte å bruke podkasten på den måten.

Det ble imidlertid veldig, veldig avslørende. På den måten valgte hun å avsløre at hun faktisk ikke har noe annet å komme med, det er dette hun kan og vil, og annet enten kan hun ikke eller vil ikke gjøre.

Det er dessverre ingenting i det hun har vist etter siste skandalen som viser at hun har forstått eller endret noe. Tvert imot viser hun at hun fortsetter i samme spor som alltid før.

Observerer det samme. Det ble så veldig tydelig og synlig at hun forsøkte samme taktikker som alltid :"Jeg orker ikke", "Jeg vil ikke", "Jeg kan gjøre det, men velger å ikke gjøre det", "At folk er opptatt av meg når det er krig her i verden...", "Jeg er sliten, cancelled og utsatt for heksejakt". 

Etter dette tror jeg hun er nødt til å komme opp med noe nytt og mer seriøst hvis hun skal bli tatt alvorlig, eller så blir hun en parodi. Seriøse annonsører vil ikke nødvendigvis bruke pengene hos en som er mest kjent for skandaler og bråk. 

Hvis hun virkelig ønsker å være en en voksen dame som snakker om slappe pikker og rundpuling med en venninne i et rosa studio, så må hun selvsagt få lov til det - men da vil hun fra nå bli satt i bås deretter. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
IreneV skrev (8 minutter siden):

Det er ikke spekulasjon lenger. Hun har hatt livesendinger fra akutten, hun har avbrutt rusbehandling, mot legenes anbefalinger, og dro rett på talk-show hvor hun fortalte om kjøp av piller på gata, hun legger så ut bilde av seg selv og venninnen som holder en pose med kokain, eller annet partydop, hun snakker om at hun finner trøst i å tenke på døden. 

Dette er jo bare helt forstyrrende oppførsel. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Med den ene kommentaret valgte Fetisha å fremstille seg selv som svært lite oppegående, som en person som ikke har forståelse for hva statskanalens (hennes oppdragsgivers) samfunnsoppdrag er. Hun fremstilte seg som svært lite smart, for å si det mildt. Og ikke så rent lite respektløs også. Hun fortjener ikke en eneste krone av de altfor mange Nrk betaler henne.

Det er helt utrolig at statskanalen har latt seg blende så totalt av glansbildet Sophie Elise AS ønsker å selge, at de ikke har brukt et øyeblikk på å vurdere det at hele bedriften er bygget på pill råtne verdier.

Men det er tydelig at Rune Lind, CR Resar, Charlo Halvorsen og Kringkastingssjefen mener disse pill råtne verdiene er ønsket og viktige for Nrk. Disse fire bør finne seg andre jobber, for den feilen de har gjort er så grov. En ting er å gjøre en feil og så rette opp i den igjen. Det toget gikk tidlig sist høst. Istedenfor fortsetter disse fire å forsvare egne grove feilvurderinger i offentlig media.

Men jeg registrerer at Christina R Resar og Rune Lind har vært merkelig tause i denne siste stormen etter Debatten. De skulle vært på Debatten og tatt ansvar for sine uttalelser i saken, og ikke minst for sine redaksjonelle ansvar de har, de som har godkjent innholdet av hver episode av podkasten.

Jeg mistenker at Resar og Lind ga henne frie tøyler og trodde oppriktig at hun var voksen og kunne skille mellom griseprat på Instagram og podcast på NRK hvor de forventet hun skulle snakke om dyrevern, veganisme, miljø og andre ting de trodde hun var opptatt av.

Det står sikkert ikke i avtalen hva hun skulle/burde og ikke kunne/burde snakke om.

Litt som å slippe reven i hønsehuset og forvente at reven vil oppføre seg pent. For så å bli sjokkert hvor sulten reven var som drepte alle høner. 

• Liker 14
Skrevet
Zenhouse skrev (3 timer siden):

https://www.vl.no/meninger/2023/02/24/nei-sophie-elise-er-ikke-et-forbilde/?fbclid=IwAR0GshtSKHBzQydFMFl3XrqJ6e5MYyYEYZ1Txx--MZ-4ys_D6CZbt_t2vhs 

Denne er litt artig. Vårt Land føler for å presisere at David «Sophie er ei herlig jente» Sviland er ikke ansatt i Vårt Land nå og representerer ikke avisens syn på SE. 

Haha, så viktig å presisere.

De i redaksjonen fikk nok sjokk da de hørte på ham. Sånne meninger vil de ikke assosieres med.

• Liker 18
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin. 

Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Det er helt utrolig at statskanalen har latt seg blende så totalt av glansbildet Sophie Elise AS ønsker å selge, at de ikke har brukt et øyeblikk på å vurdere det at hele bedriften er bygget på pill råtne verdier.

De så kanskje ikke helt for seg at de skulle fokusere så mye på singellivet deres (pent oversatt), men ingen er uvitende om denne profilen og alle diskusjonene rundt hvor dårlig forbilde hun er. NrK tok til og med «generalprøven» på Lindmo - da hadde hun vært rusfri i et par uker var det vel, og var allerede klar for å snakke ut for mikrofonstativene. Nå er det full pupp rølp og utagering fra det rehabiliterte forbildet, og alle episodene godkjennes av statskanalen. Flaut, flaut, flaut.

• Liker 13
Gjest Cancelled
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Observerer det samme. Det ble så veldig tydelig og synlig at hun forsøkte samme taktikker som alltid :"Jeg orker ikke", "Jeg vil ikke", "Jeg kan gjøre det, men velger å ikke gjøre det", "At folk er opptatt av meg når det er krig her i verden...", "Jeg er sliten, cancelled og utsatt for heksejakt". 

Etter dette tror jeg hun er nødt til å komme opp med noe nytt og mer seriøst hvis hun skal bli tatt alvorlig, eller så blir hun en parodi. Seriøse annonsører vil ikke nødvendigvis bruke pengene hos en som er mest kjent for skandaler og bråk. 

Hvis hun virkelig ønsker å være en en voksen dame som snakker om slappe pikker og rundpuling med en venninne i et rosa studio, så må hun selvsagt få lov til det - men da vil hun fra nå bli satt i bås deretter. 

Helt ærlig, den drittkjerringen bør ikke få flere sjanser. Hun er kun en hyperseksuell drittsekk med pupper og rumpe. Hun har ikke noe annet å by på. Det er ikke en menneskerett at hun må være kjendis. Jeg kommer ikke på en eneste ting hun har gjort som har vært genuint og positivt. Hun leker kansellert, vel da bør jo det manifesteres, siden hun er jo "manifestation kween" i tillegg til alt annet som hun "er". Hun kan bare stikke til Harstad og bli der og tørrjukke på et speil eller noe.

Skrevet
4 hours ago, Drizzt said:

Et veldig godt poeng.

På grunn av selveksponeringen og forretningsmodellen hennes har hun egentlig ikke hatt et normalt liv med de fasene som følger etter.

Når livet er en eneste fest med alkohol, piller, sex og kanskje narkotika, klarer man ikke koble seg helt til virkeligheten og det normale livet med alle oppturer og nedturer. 

Hva slags utdanning har hun? Har hun noensinne hatt en jobb?

Såvidt meg bekjent har hun hverken utdanning eller noen arbeidserfaring fra en "normal" jobb. Hun begynte vel å tjene ganske bra på bloggen da hun var svært ung.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
4 hours ago, Full Ugle said:

Veldig bra skrevet! 
Hun er jo nærmest som en «ødelagt barnestjerne» hvor verden rundt henne var virkelig sentrert «rundt henne». Så at hun tror hun alltid er offeret når livet gir litt motstand og har null evne til selvinnsikt, er kanskje ikke så merkelig.

Uansett så må NRK kutte alle bånd med henne, de kan ikke gi henne skjermtid. Det handler om at NRK må ha et viss moralsk og etisk ansvar, som S.E har fraskrevet seg for lenge siden. 

Ja, jeg tenker også at "ødelagt barnestjerne" er litt merkelappen man egentlig kan sette på henne. Det er vel ikke så rent få tilfeller der såkalte barnestjerner heller ikke har fått noen hjelp - eller korrekt form for hjelp - av personene rundt seg, eller at de ikke har klart å ta til seg den hjelpen. 

Forøvrig er jeg ekstremt enig i det du sier om at NRK må ta det moralske og etiske ansvaret siden Sophie Elise tilsynelatende hverken har lyst til å ha det, eller er i stand til det.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/svarer-ikke-pressen-uholdbart-og-uakseptabelt/15532947/

"Til tross for uttalelse både i podkast og på sin egen Instagram-profil, har influenseren til gode å svare på spørsmål fra pressen.

Dette får flere medieaktører til å reagere.

Medieleder og tidligere redaktør Kjersti Løken Stavrum er en av de som mener at pressen burde forvente å få svar fra Isachsen.

Det er helt naturlig at hun, i den rollen hun har, bidrar i den offentlige debatten. Det gjør man ikke ved å sende ut en podkast.

– Tror du det er en gjennomtenkt strategi?

– Ja, det tror jeg. Jeg tror ingenting hun gjør er tilfeldig, og da gjelder det også posting i sosiale medier, avslutter hun."

Skrevet
IreneV skrev (24 minutter siden):

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/svarer-ikke-pressen-uholdbart-og-uakseptabelt/15532947/

"Til tross for uttalelse både i podkast og på sin egen Instagram-profil, har influenseren til gode å svare på spørsmål fra pressen.

Dette får flere medieaktører til å reagere.

Medieleder og tidligere redaktør Kjersti Løken Stavrum er en av de som mener at pressen burde forvente å få svar fra Isachsen.

Det er helt naturlig at hun, i den rollen hun har, bidrar i den offentlige debatten. Det gjør man ikke ved å sende ut en podkast.

– Tror du det er en gjennomtenkt strategi?

– Ja, det tror jeg. Jeg tror ingenting hun gjør er tilfeldig, og da gjelder det også posting i sosiale medier, avslutter hun."

Selvfølgleig.

Hvis en samlet presse reagerer og forventer at hun svarer på spørsmål, så bør en samlet presse ikke gi henne oppmerksomhet og spalteplass i retur. 

Å innta strutsrollen passer ikke helt her.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg håper nå ingen har lyst til noe samarbeid eller spons med denne jentungen no mer! 

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...