Silva Pluvialis Skrevet 25. februar 2023 #34821 Del Skrevet 25. februar 2023 Knowem skrev (På 23.2.2023 den 22.22): Jeg blir helt svett av dette! Neida det er ikke greit at SE har lagt ut et bilde som kan tenkes å inneholde narkotika, men helt seriøst, stakkars jente som grilles, mister samarbeidspartnere for noe en annen person hadde i hånda! Snakk om sensur, kommentarer blir slettet, komentarfelt stengt, Solvang og alle på debatten har fått streng beskjed om å ikke nevne hennes navn av redaksjonen i nrk! Så skylder de på vær varsom plakaten? Er helt sjokkert, føler kongehuset og media driver med sensur Det er vel ingen mennesker i Norge som har blitt mindre sensurert enn SE. Det er vanskelig å få en stemme i media. Jeg har forsøkt i saker som har vært viktige for meg og andre voldsutsatte, uten å få særlig napp, inntil TV2 mulig ønsker at jeg medvirker i Norge bak fasaden. Jeg har alltid tenkt at skal man bli kjent, så bør man bli kjent for å gjøre noe bra. Hva er SE kjent for? Hun er kjent for plastiske operasjoner, seksualisert atferd, selvdiagnostisering, og et miljøengasjement som er grunnere enn en sølepytt. Det er ingen substans, bare om å gjøre å være mest mulig drøy. Ikke fronter hun heller noe som samfunnet trenger. Ikke kaster hun lys på reelle verdensproblemer. Hun snakker nesten bare om kropp, sex og operasjoner, og er selve dronningen av dobbeltmoral. Det "jente"-argumentet er oppbrukt. SE er snart 30 år gammel. Hun er ikke lenger et barn som kan unnskyldes med at hun ikke vet bedre, men hun spiller den strategien, og mange, som deg, tror på det manipulative narrativet hun har skapt seg. 26 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 25. februar 2023 #34822 Del Skrevet 25. februar 2023 IreneV skrev (7 minutter siden): Er det sant? Jeg har ikke ord.. Vet ikke om de gjør det hver gang, hørte bare såvidt på en episode og der gjorde de det. Ordlyden var noe alla «....fra 1 til 10, der 10 er fantastisk og der 1 er sånn typ suicidal». Fetisha var den dagen på 8,5. Så kniste og fniste de videre om sjekking. Sophie Elise lurte på hvilken stemme Fetisha har når hun skal være sexy, og Sophie Elise kunne fortelle hun ikke hadde fått noe napp av å legge ut sexy bilder av seg selv, men det ordna seg da hun la ut bilde av senga. Så snakket de om en morsom smiley og Fetisha fikk lattis i flere minutter. Det hørtes ut som to som var dagen derpå og jeg takka for meg. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 25. februar 2023 #34823 Del Skrevet 25. februar 2023 1 minutt siden, ~ Ada ~ said: Vet ikke om de gjør det hver gang, hørte bare såvidt på en episode og der gjorde de det. Ordlyden var noe alla «....fra 1 til 10, der 10 er fantastisk og der 1 er sånn typ suicidal». Fetisha var den dagen på 8,5. Så kniste og fniste de videre om sjekking. Sophie Elise lurte på hvilken stemme Fetisha har når hun skal være sexy, og Sophie Elise kunne fortelle hun ikke hadde fått noe napp av å legge ut sexy bilder av seg selv, men det ordna seg da hun la ut bilde av senga. Så snakket de om en morsom smiley og Fetisha fikk lattis i flere minutter. Det hørtes ut som to som var dagen derpå og jeg takka for meg. Bare av å lese dette får jeg litt lyst til å slå hodet inn i en murvegg. Hvordan kan noen, spesielt en aktør som NRK, tenke at dette har noen som helst underholdningsverdi eller at det er til nytte for unge mennesker å høre på? Forstår det ikke jeg. 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. februar 2023 #34824 Del Skrevet 25. februar 2023 Vixella skrev (3 minutter siden): Bare av å lese dette får jeg litt lyst til å slå hodet inn i en murvegg. Hvordan kan noen, spesielt en aktør som NRK, tenke at dette har noen som helst underholdningsverdi eller at det er til nytte for unge mennesker å høre på? Forstår det ikke jeg. NRK ville få hennes følgere over på sine platformer. NRK var ikke opptatt av kvalitet, men kvantitet. Folk er forbanna på SE og NRK. Med rette. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 25. februar 2023 #34825 Del Skrevet 25. februar 2023 Just now, Drizzt said: NRK ville få hennes følgere over på sine platformer. NRK var ikke opptatt av kvalitet, men kvantitet. Folk er forbanna på SE og NRK. Med rette. Da er det jo noen i NRK som totalt har glemt hvilken arbeidsgiver de jobber for. Enkelte der som antakelig burde ha jobbet i f.eks. TV2 eller lignende i stedet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. februar 2023 #34826 Del Skrevet 25. februar 2023 (endret) Vixella skrev (3 minutter siden): Da er det jo noen i NRK som totalt har glemt hvilken arbeidsgiver de jobber for. Enkelte der som antakelig burde ha jobbet i f.eks. TV2 eller lignende i stedet. Ikke det en gang. Mer som Dagbladet og Se og Hør. Og ut fra de fra NRK som har vært i media og forsvart satsingen sine påstander, kan man konkludere at NRK trenger en ganske stor opprydning i rekkene. For meg noe av det mest provoserende er at jeg er med på å betale for dette gjennom skatteseddelen! Endret 25. februar 2023 av Drizzt 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 25. februar 2023 #34827 Del Skrevet 25. februar 2023 Era Vulgaris skrev (12 minutter siden): Nettopp. Forandringen etter at det ble slutt med K er enorm. Og ikke i positiv retning. Jeg syntes alltid hun var veldig heldig med K. Etter alt røret med tidligere kjærester ble hun mye mer rolig med ham. Han støttet henne, laget mat til henne, hadde stor omsorg for henne, tok noen kamper for henne og virket i det hele tatt som en veldig fin kjæreste for henne. Det så ut til at de hadde det fint sammen og hun gråt når han kjørte henne til Farmen for hun ville savne ham så mye. Vel, helt til hun så Isak … Etter det har det bare vært kaos, fest og fyll i nærmere to år. Så K på bloggerne nylig som en venn av Gisle og han virket akkurat like fin. En ordentlig nydelig og spesiell kar. Giske ønsket å finne den samme roen som K har i seg. Tror det var SE sitt livs største tabbe å være utro med Isak. Før dette sjekket hun om hun kunne få barn mens hun var sammen med K og søsteren hans var tilstede da hun fikk svar om dette for hun var da en veldig god venninne og manager. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 25. februar 2023 #34828 Del Skrevet 25. februar 2023 Vixella skrev (9 minutter siden): Bare av å lese dette får jeg litt lyst til å slå hodet inn i en murvegg. Hvordan kan noen, spesielt en aktør som NRK, tenke at dette har noen som helst underholdningsverdi eller at det er til nytte for unge mennesker å høre på? Forstår det ikke jeg. Du kan så si. Definitivt den mest absurde skue (NRK) på en stund. Både at de gikk inn i et samarbeid med den bedriften og deres håndtering av reaksjonene. Men kringkastingssjefen synes jo det er en herlig stemning mellom Sophie Elise og Fetisha, så da så. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 25. februar 2023 #34829 Del Skrevet 25. februar 2023 2 minutter siden, Drizzt said: For meg noe av det mest provoserende er at jeg er med på å betale for dette gjennom skatteseddelen! Helt enig. NRK får gjerne kjøre omdømmet sitt i grøfta, men jeg ønsker overhodet ikke å være med på å finansiere det. Ikke ønsker jeg å sponse lønna til Sophie Elise heller. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 25. februar 2023 #34830 Del Skrevet 25. februar 2023 Just now, ~ Ada ~ said: Du kan så si. Definitivt den mest absurde skue (NRK) på en stund. Både at de gikk inn i et samarbeid med den bedriften og deres håndtering av reaksjonene. Men kringkastingssjefen synes jo det er en herlig stemning mellom Sophie Elise og Fetisha, så da så. Jeg så ikke hele debatten, men hun hadde altså hørt nok til å konkludere med at stemningen mellom Sophie Elise og Fetisha var herlig? Da burde hun jo også ha hørt nok til å konkludere med at innholdet er heller dårlig. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. februar 2023 #34831 Del Skrevet 25. februar 2023 Loboto skrev (På 23.2.2023 den 23.39): Men det er jo en viktig del av debatten. Det er utrolig mange program som isåfall også må tas vekk fordi det støter enkeltpersoner eller grupper. Man kan faktisk ikke fjerne alt som har dårlig påvirkning på enkelte. Hadde vi gjort det hadde ikke verden stått til påske 😄 Verden hadde ikke lidd noe nød dersom SE hadde blitt fjernet fra NRK, akkurat 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. februar 2023 #34832 Del Skrevet 25. februar 2023 Krokenguri skrev (På 24.2.2023 den 7.26): Det spiller vel ingen rolle. Hadde hun vært mann, ville nok dette ikke nådd sike høyder. Uansett tenker jeg det er fint at det blir slått litt ned på uansett hvor mange følgere man har. "Reklame" for narkotika er jo uansett ikke ok Jo, tvert imot. En mann ville aldri sluppet unna med så mye som SE har sluppet unna med. Han ville meget sannsynlig også blitt politianmeldt for seksualisert atferd på offentlig sted, på insta, eller for å stå utenfor Slottsparken og vente på en mindreårig kongelig. 13 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 25. februar 2023 #34833 Del Skrevet 25. februar 2023 Just now, Tvillingsjel said: Jo, tvert imot. En mann ville aldri sluppet unna med så mye som SE har sluppet unna med. Han ville meget sannsynlig også blitt politianmeldt for seksualisert atferd på offentlig sted, på insta, eller for å stå utenfor Slottsparken og vente på en mindreårig kongelig. Jeg er overrasket over at Sophie Elise ikke ble "cancelled" på grunn av det der, jeg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. februar 2023 #34834 Del Skrevet 25. februar 2023 Iso1 skrev (På 24.2.2023 den 10.21): Blir folk aldri ferdig med denne saken? La nå jenta være! Folk gjør da så mye rart for tiden, hvorfor henge seg oppi en enkel person? Ta heller de folka som vil ødelegge bøkene til Roald Dahl! Det er en skam det! 1. SE er ingen "jente". Hun er snart 30 år og eier av en multimillionær bedrift. 2. SE har ikke gjort "noe rart". Hun har gjort noe straffbart, dvs promotere narkotika. 3. Noen vil kansellere Roald Dahls bøker. Ok, men SE, og andre i påvirkerbransjen, kan ha ødelagt mange unge mennesker med sitt forkvaklede kroppsfokus. 14 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. februar 2023 #34835 Del Skrevet 25. februar 2023 Iso1 skrev (På 24.2.2023 den 10.43): Men hvorfor bare snakke om henne når det var venninna som holdt posen? Hun hører vi ikke så mye om? Det var to på det bildet, ikke la en ta all skylden. Fordi 1) den ble lagt ut på SEs bedriftskanal og 2) SE har et samarbeid med TV2 og er en mye mer profilert medieaktør. Hennes påvirkning på andre sårbare mennesker er derfor mer betydelig. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 25. februar 2023 #34836 Del Skrevet 25. februar 2023 Vixella skrev (7 minutter siden): Jeg er overrasket over at Sophie Elise ikke ble "cancelled" på grunn av det der, jeg. Det var jo bare en spøk, må vite. Det er bare alle andre med sine kjedelige liv som ikke forstår det. Og ja, gjett om det hadde blitt rabalder hvis en mann hadde gjort det samme! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. februar 2023 #34837 Del Skrevet 25. februar 2023 Hun får jo det hun vil ha oppmerksomhet. Well done. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. februar 2023 #34838 Del Skrevet 25. februar 2023 Humas skrev (På 24.2.2023 den 14.57): Jeg klarer ikke å ikke tenke på hvor farlig innholdet i podcasten er for unge (og mindreårige) er. At hun liker ‘å gå ned på menn’.. I rene ord; hun liker å suge menn. Gi blowjob, med mange forskjellige.. Hun liker også å ha sex med mange menn, å bli rundpult i rene ord. Dette ønsker NRK å bidra til blir spredt ut til unge lyttere.. Ønsker NRK dette?? Alle dere med småbarn og ungdommer. Det er ikke å bare høre på noe annet om man ikke liker innholdet, som sjefen i NRK sjokkerende nok uttalte.. Mange. barn og unge vil gjerne bli som henne. Særlig de som ikke har trygge grensesettende foresatte rundt seg. Én annen ting NRK ikke tenker på er alle unge, både gutter og jenter, som har opplevd seksuelle overgrep og kan bli trigger av at statskanalen, gjennom SE, promoterer pikk og rundpuling. NRK vil nå ut til jenter fra 15 års alder med et slikt innhold, enda de vet at veldig mange jenter utsettes for overgrep i barndommen. Tenker de ikke på hvor mange dette innholdet kan skade i den gruppen de forsøker å nå? 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 25. februar 2023 #34839 Del Skrevet 25. februar 2023 Tvillingsjel skrev (21 minutter siden): Én annen ting NRK ikke tenker på er alle unge, både gutter og jenter, som har opplevd seksuelle overgrep og kan bli trigger av at statskanalen, gjennom SE, promoterer pikk og rundpuling. NRK vil nå ut til jenter fra 15 års alder med et slikt innhold, enda de vet at veldig mange jenter utsettes for overgrep i barndommen. Tenker de ikke på hvor mange dette innholdet kan skade i den gruppen de forsøker å nå? De må jo selv ta ansvar og la være å høre podcasten #nrklogikk 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 25. februar 2023 #34840 Del Skrevet 25. februar 2023 (endret) Vixella skrev (1 time siden): Da bør de jo i så fall ringe ambulanse på henne eller noe i den duren. Det er åpenbart at hun er i en svært tøff situasjon nå, men den har hun satt seg i selv. Dersom hun oppriktig sliter med slike tanker så må hun ha hjelp. Dersom hun er kalkulerende og manipulerende nok til å kaste ut slike utsagn og/eller komme med trusler, hypotetisk sett, så trenger hun jo hvert fall også hjelp. Det har forøvrig blitt mer av den type "trusler" fra ungdom. De truer med å ta sitt eget liv. Mye snakk om at ditt og datt gir angst og depresjoner, at de ikke takler livet, presset. Mye mer vanlig enn før. Og dette er alvorlig, uansett hvordan man ser på det. Enten så benytter de det for å oppnå fordeler, unngå konflikter, eller det er reelt. Men begge deler er alarmerende. Endret 25. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå