Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Missy1 skrev (1 minutt siden):

Den eneste stemmen hun er for psykisk syke, er den stemmen som gjør folk psykisk syke..

Angst og depresjon meg i ræva… hun hadde ikke levd slik hun gjør om hun hadde hatt så store psykiske utfordringer som hun tidvis påstår. Hun spytter på psykisk syke, det er det hun gjør

Hvor mange diagnoser har hun satt på seg selv opp gjennom årene? Hun ødelegger virkelig for de som sliter psykisk. Jeg vil tro at hun har noen diagnoser som går på det psykiske, men det er vanskelig å se mellom all selvdiagnostiseringen.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IreneV skrev (3 minutter siden):

Ikke sant... Hva med en norsk Andrew Tate? NRK mangler en mannlig kvinnefiendtllg stemme.

Kanskje han der Stay Classy gutten kan få seg podkast. Han kan lære de unge om hvordan starte svindelbedrift, og hvordan hente seg inn igjen når man blir fersket

Det ville vært en mye mer innholdsrik podkast enn Sofie og Fetisha sitt ræl 😂

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Hvor mange diagnoser har hun satt på seg selv opp gjennom årene? Hun ødelegger virkelig for de som sliter psykisk. Jeg vil tro at hun har noen diagnoser som går på det psykiske, men det er vanskelig å se mellom all selvdiagnostiseringen.

Jeg tror noen har laget en liste her inne en gang… tror hun har vært igjennom nesten hele diagnoseboka. 

husker godt da hun påstod at hun hadde adhd. For jeg sendte henne en (hyggelig) melding med spørsmål om hvorfor hun ikke kunne snakke mer om temaet adhd hos jenter. Men fikk aldri svar, sikkert fordi det er et tema hun ikke kjenner til for hun har jo ikke adhd. Spiser bare Ritalin for gøy

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (6 minutter siden):

Ikke sant... Hva med en norsk Andrew Tate? NRK mangler en mannlig kvinnefiendtllg stemme.

Godt forslag. Tilbudet blir enda bredere. Egentlig må NRK virkelig prøve å nå absolutt alle og gi talerøret til gode representanter fra alle retninger innen alt mulig. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (44 minutter siden):

Helt uenig. Derimot viktig at Nrk ettersees i kortene og at de heretter ikke lager kontrakter med hyper-kommersielle influencere som verken representerer «nye stemmer», vanlige jenter mellom 15-30 eller kan speile samfunnet. 

Enig!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (3 timer siden):

Å bli rundtpult betyr ikke at man har sex med mange menn. Det kan bare betyr at man får seg en real omgang med en enkelt mann. 

Jeg synes det er greit at kvinner snakker åpent og direkte om hva de liker å gjøre seksuelt, og jeg mener at det ikke er feil at en kvinne synes det er fint å ha sex med mange menn som singel. Det som gjør det vanskelig i dette tilfellet, er fordi det kommer i en forvirrende innpakning. Det første debattanten i går, hun fra Bergen (husker ikke navnet), sa at hun syntes at podden var dårlig redigert. Den mangler mål og retning. Man sier en sak det ene øyeblikket, og noe helt motsatt i det andre. 
Hvis de hadde kommunisert at dette var en podd, rett fra levra, for unge kvinner mellom 20 og 30 år, men ikke barn under 18, tror jeg ikke like mange hadde reagert. 

Nei takk til å høre om andres sexliv, uansett syk eller frisk. Det er fullt mulig med åpenhet og normalisering, inkl.anerkjennelse og aksept for kvinners seksualliv såvel som menns, uten å bli privat utleverende i det offentlige rom. Det er også forskjell på å være personlig og privat. Jeg grøsser av den grenseløse utleveringstrenden som lenge har rådet i flere kanaler. Det er ingenting sunt ved å mangle privatliv. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

¤flicka¤ skrev (6 timer siden):

Hun følte seg kansellert på onsdag og i dag er hun «ekstremt lei seg», og sier at det er hennes egen feil? Ja, ok…det var troverdig 🤪

Ja, hadde hun nå endelig lagt seg mer skinnflat , å innrømmet at det var en idiotisk og tankeløs handling . Samt tatt klar avstand til narkotika & annen drugs mtp på alle hennes yngre følgere . Syns hun normaliserer både rusmisbruk , beroligende og skjønnhetsoperasjoner . Ekstremt navlebeskuende . Hun burde bli tatt av podcast i nrk,  inntil hun har redefinert seg selv og hvem hun ønsker å være, å hva hun ønsker å fronte  fremover .  

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (8 minutter siden):

Tooji,Adam.. 

Men SE? Såpass får man tåle.

Jævla bullshit.

Screenshot_20230224_183410_Jodel.jpg

Tenk hvor seksuelt liberalisert og ... modernisert (?) ... NRK er blitt i disse 5-6 årene da!

Å snakke om penis på en tøysete måte i 2017-18 var homsete.

Å snakke om det SE snakker om i 2023 er å nå bredt til yngre publikum.

Hvem skulle tro NRK har forfalt så forferdelig mye de siste få årene?

• Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Nei takk til å høre om andres sexliv, uansett syk eller frisk. Det er fullt mulig med åpenhet og normalisering, inkl.anerkjennelse og aksept for kvinners seksualliv såvel som menns, uten å bli privat utleverende i det offentlige rom. Det er også forskjell på å være personlig og privat. Jeg grøsser av den grenseløse utleveringstrenden som lenge har rådet i flere kanaler. Det er ingenting sunt ved å mangle privatliv. 

Det største problemet med podcasten er at den har elendig innhold,  målgruppen den er ment å nå, samt beskrivelsen.
Det finnes sikkert noen kvinner som liker vulgært språk der to kvinner beskriver sine seksuelle fantasier og eskapader, og enda flere menn. Jeg tror det er flere menn som hører på dette, mens de ser på noen utvalgte bilder av SE, naivt å tro noe annet.
NRK svarte de som klaget at de hadde hyret inn SE for å nå unge kvinner, og de pekte på sunne verdier som miljø- og dyrevern, som skulle speile målgruppen. Dette stemmer dårlig med det vi har hørt til nå. 
Så har vi mange unge som vil være som SE, og som kanskje nå har sex på den måten SE beskriver, selv om de egentlig ikke liker det, fordi det er kult, og sånn skal det sikkert være, og unge menn som tror det er greit å sende "dick picks", fordi SE sier hun elsker det. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (6 timer siden):

Dette reagerer jeg og på. 
Måten hun snakker om det i Podcasten vs. teksten hun nå la ut - er totale motpoler.

Må heller ikke glemme at det hun sa i den siste podkasten - det var gjennomgått på forhånd av Christina R. Resar og/eller hennes redaksjon, de hadde lyttet til alt og godkjent at det skulle sendes på Nrk...

Det som kommer nå er bare et nytt narrativ hvor SE AS og Nrk forsøker å redde samarbeidet, tror jeg.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altius skrev (6 timer siden):

Hvordan kan hun si hun ikke er spesielt nøye med bildene hun legger ut når hun legger ut et bilde med teksten "livet blir ca en milliard ganger morsommere når man bare gir faen"? 

Det er på ingen måte troverdig. Jeg skrev noe om det for en del sider siden, det at teksten til bildekarusellen ikke gir noen som helst mening uten den kokainposen. Uten den hadde dette vært heller dårlige bilder av de to venninnene i fylla (ev. ruset, minst den ene så jo temmelig ruset ut), kjedelig bilde, kjedelig bakgrunn, lite påfallende påkledning.

Det sier seg selv. SE ville ikke lagt ut slike kjedelige bilder og kommentert "livet blir ca en milliard ganger morsommerenår man bare gir faen".

Med andre ord, et pr-stunt og ikke noe annet. Akkurat som det SE kommer med i dag, nok et pr-stunt for å redde SE AS.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wilma89 skrev (5 timer siden):

Men hun unngår jo ikke kritikk på noen som helst måte. Den flommer jo over. Jeg støtter på ingen måte Sophie Elise. Var faktisk en av de som sendte inn klage, men i mange tilfeller har hun jo rett. Jeg er ganske sikker på at mange av de som kommenterer her inne misliker henne så sterkt at uansett hva hun gjør så blir det feil. Og ja, mye av det hun har gjort mener jeg er feil, men jeg er også tilhenger av at man skal få muligheten til å rette opp sine feil. Så vil tiden vise om hun faktisk lærer noe av denne hendelsen.

Ingen bedriftseier bør forvente å unngå kritikk når hun velger å legge ut et bilde med en pose kokain på sin bedriftskanal. Det er jo heller ikke første gang bedriftseier gjør dette helt bevisst, ikke mange sidene siden ble det her lagt ut et bilde av stuebord med pose med hvitt i og pulverstriper på bordet.

Så selvfølgelig måtte hun forvente kritikk!

Det betyr imidlertid ikke at "alt hun gjør blir feil uansett"!

Om det siste bildet ble lagt ut bevisst eller ikke, det er uvesentlig. SE AS har imidlertid tidligere også lagt ut bilde av kokain og kokainstriper på stuebordet. Det danner et mønster hos bedriftseiers valg av hvordan hun velger å fronte sitt firma og sin avatar Sophie Elise.

Hvis bedriftseier Sofie Steen Isachsen hadde kommet på banen med det samme, gått ut og beklaget alt, og vist til at hun innså at dette ikke er akseptabelt av en bedriftseier/bedrift, at hun selv tydeligvis fremdeles har utfordringer med rusmidler, og at hun nå vil tone ned en lengre periode fordi hun vil ta tak i livet sitt, da hun ser at det hun gjør ikke bare skader henne selv, men også venner, familie og samarbeidspartnere, inkl. Nrk - DA er jeg overbevist om at Sofie Steen Isachsen ville fått mye støtte.

Men hun valgte å ikke gjør noe. Hun valgte å gjemme seg bort, nektet å gi kommentarer, ikke en gang Nrks nyhetsredaksjon ville hun snakke med.

Og ikke bare det - i siste podkast valgte hun - med redaktør i Underholdningsavdelingen i Nrk, Christina R. Resars velsignelse - å gjøre seg selv til et offer som blir hatet av andre. Hun forklarte at det ikke stod på at hun ikke visste hva hun skulle si - men sa at "jeg gidder ikke, jeg vil ikke" og noe om at hun var så sliten. Stakkars lille, unge jente som blir så utrolig sliten av å få saklig og berettiget kritikk, og som ikke gidder å forsøke å rydde opp, ikke en gang for sin såkalte venninnes skyld.

Det er viktig å huske at dette er en taktikk som bedriftens eier har brukt i årevis. Gjøre noe som sjokker eller provoserer, hva som helst bare det gir voldsom mediaoppmerksomhet. Trekke seg litt tilbake, for å få saken til å gå enda lenger i media, og så kalle det en glipp, eller nå har hun lært - før hun fokuserer på noen nytt. Hun er også kjent for å bruke samme pr-strategi som Steve Bannon fronter "flood the zone with shit", som også er omtalt her før med eksempler.

Jeg har ingen grunn til å mislike Sofie Steen Isachsen som privatperson. Jeg misliker imidlertid svært sterkt hvordan hun så kynisk driver sin bedrift og de uredelige virkemidlene hun er villig til å bruke for å tjene penger på unge og sårbare personer. Derfor misliker jeg også avataren/produktet Sophie Elise, som også i årevis har brutt div. lover bedrifter plikter å følge. Derfor misliker jeg også hvor uetisk og umoralsk firmaet Sophie Elise AS drives. Å påstå at de som tenker som meg misliker Sofie S Isachsen, det blir dessverre brukt for å devaluere saklig kritikk av det som er så farlig med denne bedriften og bedriftseieren - det at hun kynisk tjener penger på å bevisst fronte farlig adferd til unge og sårbare.

Selv har jeg ingen tror på at det SE AS går ut med i dag på bedriftskanalen er noe annet enn bedriftsstrategi, slik hun har gjort før. Hun ønsker å roe situasjonen for å ikke miste oppdrag.

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sk57 skrev (5 timer siden):

Dette var veldig bra skrevet!

Anbefaler kringkastingssjefen, redaktør Christina R Resar og redaksjonssjef Rune Lind i Nrk å lese dette, skrive det ut og se på det hver eneste dag:

"Vi kan lite gjøre med farten i samfunnet og informasjonsflyten, men vi kan til en viss grad påvirke hva som bør aksepteres eller ikke.

DERFOR er det på tide at de som påvirker våre barn og unge mest også tilpasser seg den viktige samfunnsrollen de frivillig eller ufrivillig nå har pådratt seg. De må ha eierskap både til de positive og negative konsekvenser av deres handlinger. De må ha et mye større perspektiv for rekkevidden av deres ord.

De må, rett og slett, skjønne alvoret i å ha innflytelse for så mange."

Folk flest kan ikke påvirke farten i samfunnet og informasjonsflyten...

Men statskanalen Nrk, med bl.a. kringkastingssjefen, redaktør Christina R Resar og redaksjonssjef Rune Lind i Nrk - de har mulighet til å påvirke dette. De har til og med et samfunnsoppdrag de skal forvalte, et oppdrag de har fått fra Stortingen og hatt i tiår. Disse kan direkte påvirke hva som er akseptabelt å spre gjennom statskanalen og ikke.

Kringkastingssjefen, redaktør Christina R Resar og redaksjonssjef Rune Lind i Nrk kan ta eierskap over det de publiserer og hva de påvirker andre med, og de kan velge om de vil påvirke negativt eller positivt.

Jeg vet at Nrks samfunnsoppdrag bl.a. innebærer at de har et særskilt ansvar i så måte når det kommer til barn og unge.

Det triste er at både kringkastingssjefen, Resar og Lind synes å ikke vite dette. Eller rettere sagt, de synes å drite fullstendig i akkurat det, for de er småkåte på antall klikk og lyttere de kan presentere at de får. Kringkastingssjefen viste jo i går på offentlig tv, i statskanalen, at hun gir blaffen i dette særskilte ansvaret Nrk har overfor barn og unge og sårbare grupper - da hun la ansvaret over på barn og unge og sårbare grupper, at de heller fikk velge bort det som er skadelig innhold hun og hennes redaktører velger å publisere.

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sammenlignet med Jørgine som også er influenser med mange kommersielle samarbeid OG leid inn av NRK for å lage innhold:

Hun har fått karantene, hvorfor har de ikke krevd det samme av SE? 

«Jeg er i kommersiell karantene både før, under og etter sendeperioden. Det innebærer at jeg ikke får jobbe kommersielt, får ikke ha andre samarbeidspartnere, og får ikke promotere egne produkter, sier Vasstrand til NRK Nyheter.»

https://www.nrk.no/norge/nrk-skal-snakke-om-okonomiske-bindinger-med-sophie-elise-1.16311034

• Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at Charlo Halvorsen, fungerende direktør i Marienlyst-divisjonen, sier til VG her at:

Sitat

– Nå skal vi gå i dialog og regner med en avklaring i løpet av et par uker. Vi vil gi informasjon om hva vi har kommet frem til når det er klart.

Meeeeeen, trenger de flere uker på det da? Tror det beste er å bli ferdig med det en gang for alle og rett og slett bare bli kvitt det problemet de selv har skapt.

Endret av Skrottefar
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (9 minutter siden):

Dette var veldig bra skrevet!

Anbefaler kringkastingssjefen, redaktør Christina R Resar og redaksjonssjef Rune Lind i Nrk å lese dette, skrive det ut og se på det hver eneste dag:

"Vi kan lite gjøre med farten i samfunnet og informasjonsflyten, men vi kan til en viss grad påvirke hva som bør aksepteres eller ikke.

DERFOR er det på tide at de som påvirker våre barn og unge mest også tilpasser seg den viktige samfunnsrollen de frivillig eller ufrivillig nå har pådratt seg. De må ha eierskap både til de positive og negative konsekvenser av deres handlinger. De må ha et mye større perspektiv for rekkevidden av deres ord.

De må, rett og slett, skjønne alvoret i å ha innflytelse for så mange."

Folk flest kan ikke påvirke farten i samfunnet og informasjonsflyten...

Men statskanalen Nrk, med bl.a. kringkastingssjefen, redaktør Christina R Resar og redaksjonssjef Rune Lind i Nrk - de har mulighet til å påvirke dette. De har til og med et samfunnsoppdrag de skal forvalte, et oppdrag de har fått fra Stortingen og hatt i tiår. Disse kan direkte påvirke hva som er akseptabelt å spre gjennom statskanalen og ikke.

Kringkastingssjefen, redaktør Christina R Resar og redaksjonssjef Rune Lind i Nrk kan ta eierskap over det de publiserer og hva de påvirker andre med, og de kan velge om de vil påvirke negativt eller positivt.

Jeg vet at Nrks samfunnsoppdrag bl.a. innebærer at de har et særskilt ansvar i så måte når det kommer til barn og unge.

Det triste er at både kringkastingssjefen, Resar og Lind synes å ikke vite dette. Eller rettere sagt, de synes å drite fullstendig i akkurat det, for de er småkåte på antall klikk og lyttere de kan presentere at de får. Kringkastingssjefen viste jo i går på offentlig tv, i statskanalen, at hun gir blaffen i dette særskilte ansvaret Nrk har overfor barn og unge og sårbare grupper - da hun la ansvaret over på barn og unge og sårbare grupper, at de heller fikk velge bort det som er skadelig innhold hun og hennes redaktører velger å publisere.

Christina R Resar og Rune Lind bør gå snarest om det er de som har fått SE inn i NRK systemet uten å sette seg inn i hva hun driver med. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...