Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Noe så tiltaksløst som denne Nrk sjefen... 🙈 Fikk samme vibb som de som innkaller til pressekonferanse og svarer "ingen kommentar" på 9 av 10 spørsmål... :sjenert:

De yngste fremstod best, selv om dette ikke var en popularitetstest. Bemerket meg at Fredrik Solvang i tre setninger brukte ordet "nypult" (Redigert...rundpult skal det være....) Han tok sats, gitt :ler: 

Endret av Tradegy
Fra nypult til rundpult... 🙈🙈
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tradegy skrev (8 minutter siden):

Noe så tiltaksløst som denne Nrk sjefen... 🙈 Fikk samme vibb som de som innkaller til pressekonferanse og svarer "ingen kommentar" på 9 av 10 spørsmål... :sjenert:

De yngste fremstod best, selv om dette ikke var en popularitetstest. Bemerket meg at Fredrik Solvang i tre setninger brukte ordet "nypult". Han tok sats, gitt :ler: 

Var det ikke rundpult? ☺️

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (14 minutter siden):

De yngste fremstod best, selv om dette ikke var en popularitetstest. Bemerket meg at Fredrik Solvang i tre setninger brukte ordet "nypult". Han tok sats, gitt :ler: 

Den beste delen i programmet var nok å bruke alle disse ordene fra podcasten.

Se sjefen din i øynene og bruke de ordene på direkten  mens du griller med ubehagelige spørsmål - det var nok en opplevelse for ham! 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (24 minutter siden):

Fordi debatten ikke dreide seg om bildet per se. De hadde aldri hatt den om ikke Sophie Elise hadde engasjement for NRK.

Likevel har samtlige medier skånet Nora Haukeland som også er en stor influenser og vedkommende som holder posen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, IreneV said:

Hvordan klarte SE seg helt uten medikamenter på Farmen? Hvor lenge er man der?  Kebab og alkohol klarte hun seg ikke uten, og fikk noen til å smugle det inn. Hun betalte vel 30 000 kr for det, utrolig dyrt for litt fastfood og billig sprit. Men hun var så likegyldig, blid og mild der inne. Mulig det var forelskelsen.

Det var Isak og et par andre som ville ha kebab osvl, det var hun som la ut, men de var flere om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (4 minutter siden):

Likevel har samtlige medier skånet Nora Haukeland som også er en stor influenser og vedkommende som holder posen. 

Ikke samtlige.

Se og Hør og Nettavisen ihvertfall skrev navnet hennes.

Jeg synes kronprinsparet, Marius og Nora selv har vært altfor trege med å kommentere saken.

Venter de bare på stormen å stilne av seg selv?

Hvor er Haukeland å forklare hva som var i posen? 

Jo mer hun tier, jo mer er det tydelig at det var tung narkotika. 

Det gjør saken ca en milliard ganger verre.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Kollontaj said:

Her var du god...enda verre i grunnen :ler: My bad :klaske: :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie Elise - Norges feigeste forbilde.

Seriøst, 16-åringen fremstod mer moden og reflektert enn denne snart 30 år gamle kvinnen som var for feig til å møte opp.

Endret av Vaati
  • Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Babushka said:

Er dette pga hennes link til Marius Borg Høiby? Har sønnen til norges Kronprinsesse gått i sin mors fotspor? 
Hvorfor skal hun skånes?

Det har vært gjentatt her mange ganger: det har ikke noe med slottet å gjøre. Det handler om Vær Varsom Plakaten, og dette punktet blant annet: 

4.7. Vær varsom med bruk av navn og bilde og andre klare identifikasjonstegn på personer som omtales i forbindelse med klanderverdige eller straffbare forhold. Vis særlig varsomhet ved omtale av saker på tidlig stadium av etterforskning, i saker som gjelder unge lovovertredere, og der identifiserende omtale kan føre til urimelig belastning for tredjeperson. Identifisering må begrunnes i et berettiget informasjonsbehov. Det kan eksempelvis være berettiget å identifisere ved overhengende fare for overgrep mot forsvarsløse personer, ved alvorlige og gjentatte kriminelle handlinger, når omtaltes identitet eller samfunnsrolle har klar relevans for de forhold som omtales, eller der identifisering hindrer at uskyldige blir utsatt for uberettiget mistanke.

Da denne saken sprakk visste man ikke om N hadde gitt samtykke til publisering av bildet, og da kan det heller ikke brukes i pressen. Det kom senere frem at hun ikke hadde samtykket. Noen medier har valgt å navngi henne, som Se og Hør, fordi de mener det er et berettiget informasjonsbehov i saken. Jeg tenker at ut fra sakens kjerne er det greit at hun ikke navngis. Dette er ikke en sak om kjendiser som tar dop, det er en sak om hva slags profiler vår allmennkringkaster NRK skal stå inne for, om bedriften Sophie Elise AS,  og i den saken er N helt uvesentlig. Å hevde at kongehuset dysser ned saken stemmer ikke. N har aldri vært interessant for denne saken. Sakens kjerne handler om to bedrifter. 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (4 minutter siden):

Det var Isak og et par andre som ville ha kebab osvl, det var hun som la ut, men de var flere om det. 

Hvis hun klarte seg uten medikamentene så lenge, så peker det i retning av at avrusning bare var  pr-strategi. for Farmen var vel i perioden hun hevdet å ha blitt avhengig av diverse medikamenter som man kun får på resept, men som hun ikke fikk på resept? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Drizzt said:

Ja, det er på grunn av hennes kobling til kongehuset og at media beskytter kongehuset. 

Helt feil etter min mening når det gjelder så alvorlige ting.

Nei, det stemmer ikke, og det fordummer debattene at slike ting trekkes inn. Da har man unngått hele sakens kjerne. Jeg kjenner journalister som har jobbet med denne saken, og kongehuset har ikke involvert seg. Hvis du tror de gjør det, kan du jo spørre deg hvorfor de da tillater at pressen skriver så mye negativt om Durek og Märtha, hun står enda nærmere tronen. 

Skal man først debattere, så er det greit å holde rykter og fake news utenfor. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Må si jeg gleder meg til nrk finner et nytt «forbilde « til å drive podcast for unge jenter . SE er neppe et forbilde særlig lenge . Hun ser jo helt oppblåst og unaturlig  ut med alt hun stapper i trynet og kroppen . Ikke mange år før hennes «følgere « vokser forbi hennes tomme verdier . Tror ikke det er særlig mange som har ett «mål « om å bli som henne . Folk må bare slutte å handle av henne å slutte å dyrke / finansiere Norges største narsissist . 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Drizzt said:

Ikke samtlige.

Jeg synes kronprinsparet, Marius og Nora selv har vært altfor trege med å kommentere saken.

Hvorfor skal kronprinsparet kommentere en sak som handler om bedriften Sophie Elise As?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, IreneV said:

Hvis hun klarte seg uten medikamentene så lenge, så peker det i retning av at avrusning bare var  pr-strategi. for Farmen var vel i perioden hun hevdet å ha blitt avhengig av diverse medikamenter som man kun får på resept, men som hun ikke fikk på resept? 

Jeg snakket ikke om medikamenter her, det vet jeg ikke noe om. Ville bare nyansere, da de var flere som sto bak dette og koste seg med det. Det var vel Isak som tok initiativet til dette, fordi han ville se hvor langt han kunne gå over grensene, det nevnte han vel i intervjuer etterpå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (2 minutter siden):

Jeg snakket ikke om medikamenter her, det vet jeg ikke noe om. Ville bare nyansere, da de var flere som sto bak dette og koste seg med det. Det var vel Isak som tok initiativet til dette, fordi han ville se hvor langt han kunne gå over grensene, det nevnte han vel i intervjuer etterpå. 

Man kan vel smugle inn det meste tenker jeg, hvis man har planlagt det. Høres rart ut at de bare stoppet noen på veien og tilbød dem enorme summer. Men det blir bare spekulasjoner, om hvem som sto bak og ikke. Isak virker ikke så lojal, så der kan det fort komme en bok på banen.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal kronprinsparet kommentere en sak som handler om bedriften Sophie Elise As?

Enig. Å hun er jo særdeles tankeløs og egoistisk som i det hele tatt poster et så kontroversielt bilde på insta . Et overgrep mot NH . Henne hadde jeg ikke turd å ha som veninne hvis jeg vanket i de kongelige kretser . Mulig NH oppdager det selv etterhvert og .  Hadde en veninne påført meg så mye ubehageligheter hadde det vært game over . 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kollontaj skrev (26 minutter siden):

Dorthe satt sikkert i stuen sin og klappet og jublet over nutteliten i det øyeblikket 💀

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (13 minutter siden):

Ikke samtlige.

Alle «vet» jo hva det er. Ingen hadde jo trodd på henne om hun sa det var melis eller setting powder🤪

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, IreneV said:

Hun hadde de med seg Xanax på Farmen, man så de på nattbordet i et klipp fra når hun og Isak sov i den senga i storbonde-huset.

Jeg la merke til de fordi jeg hadde hørt rykte om at hun var avhengig av det.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Enig. Å hun er jo særdeles tankeløs og egoistisk som i det hele tatt poster et så kontroversielt bilde på insta . Et overgrep mot NH . Henne hadde jeg ikke turd å ha som veninne hvis jeg vanket i de kongelige kretser . Mulig NH oppdager det selv etterhvert og .  Hadde en veninne påført meg så mye ubehageligheter hadde det vært game over . 

Men hun må ha sett at SE tok bilder? Det ser man på bildet. Hun poserer. Og hun må ha visst at det skulle legges ut, for hun "likte" bildet før det ble slettet. NH er selv influencer, og vet hvor mange følgere SE AS har, som hun der ble tatt bilde med. Hvorfor hadde hun en pose med kokain i hånden når hun  poserte på et bildet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...