Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Kanskje på tide å få nrk av skatteseddelen?
Betaler gjerne for nrk tv men jeg har ikke lyst til å sponse livstilen til sofie og fetisha

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Birdsson skrev (12 minutter siden):

Kanskje på tide å få nrk av skatteseddelen?
Betaler gjerne for nrk tv men jeg har ikke lyst til å sponse livstilen til sofie og fetisha

Absolutt på tide å få NRK av skatteseddelen.

De som vil høre på kvaliteten SE leverer på NRK kan jammen betale for det av egen lomme. 

Jeg vil heller at mine skattepenger brukes på at vi får bedre

eldreomsorg

helsevesen

skoler

barnehager

veier

jernbane

For meg er det mer verdi i dette enn at SE får skattepenger for å snakke om slappe dicks, rundpuling og snakke ned kondomer.

Endret av Drizzt
  • Liker 42
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (45 minutter siden):

NRK-sjefen synes ikke det var så ille at Sophie Elise sa at kondom var fette nørd, for hun har jo sagt etterpå at hun har begynt å bruke kondom. Det NRK-sjefen ikke tok med var at Sofie i samme setning sa at hun ikke hadde "sklidd på noen pinner" siden sist, så hva hun har begynt å bruke kondom til, vet jeg ikke. Frakte kokain i ræva?

Synes jeg aner et ørlite snev av harme i Eders uttalelse, Feils :nigo:

Det ble heller ikke tatt opp at det seksuelle innholdet, risikosex, dop og fyll og selvskading gjennom unødvendig og risikofyllt kirurgi presenteres til målgruppen 15-18 år.

Det ble heller ikke tatt opp redaktøransvaret Nrk har.

Kringkastingssjefen nevnte at Nrk har 50 krav til sin drift for å oppfylle sitt samfunnsoppdrag - og så gikk hun rett over på å fortelle at de skal treffe bredt, og at derfor satset de på Sophie Elise AS.

Men alle de andre kravene kringkastingssjefens redaktører (i hvert fall Christina R. Resar og Rune Lind) har valgt å bryte, det valgte kringkastingssjefen å ikke omtale.

At det er på grensen til å være ulovlig å presentere slikt innhold til barn under seksuell lavalder og umyndige, det er heller ikke adressert.

Og kringkastingssjefen sa, som så mange andre under henne har sagt siden de knyttet til seg Sophie Elise AS, at nå skal de ta seg en prat med Sofie Steen Isachsen.

La meg se... tok seg en prat etter røyk og fyll og nakenhet i Lustrabadet, eller syntes Nrk at det var helt greit å bli asossiert med? De tok i hvert fall en liten prat med bedriftseier Sofie etter reklamestuntet hennes inne i Nrks podkastlokale.

Om de ikke tok en prat etter fyll og ulovlig vin i Lustrabadet skulle Nrk kanskje ha ønsket at de gjorde det, da kunne de nå sikkert enklere og billigere kansellert kontrakten med Sophie Elise AS. De tok en prat etter reklamestuntet fra Nrks studio, men den løste jo Sophie Elise AS enkelt for seg selv, hun valgte å heller bruke selve podkasten til indirekte reklame av alle de produktene og annonsørene hun har samarbeid med. Men det har Nrk valgt å ikke ta en samtale om, kan det virke som.

Og nå skal Nrk igjen ta en prat med Sofie Steen Isachsen, eier av bedriften Sophie Elise AS... mens bedriftseier Sofie fortsetter å le hver gang hun går inn på kontoen. I hvert fall enn så lenge...

Den kronikken som kringkastingssjefen la ut på nrk.no rett før sending av Debatten er bare en merkelig lesning. Lettere panisk, vet ikke hva de skal stå for og hva de skal si. På ene siden skal de ta en prat (herlighet så lei jeg er av at sjefer skal ta en prat med Sophie Elise AS som det ikke kommer noe ut av annet enn mer penger inn for Sofie Steen Isachsen!) med Sophie Elise AS fordi det er uforenelig med kommersiell virksomhet i Nrks kanaler, og Nrk merkelig nok ikke har forstått omfanget av bedriftens kommersielle virksomhet før nå (seriøst - det finnes 12-åringer i Norge som er bedre opplyst enn statskanalens sjef på dette området). På den andre siden skal de ta seg en prat for å fortsette samarbeidet på en annen måte. Dette siste er jo urovekkende, for det kan tyde på at kontrakten Nrk har inngått er vanskelig å komme seg ut av.

En kringkastingssjef må greie å formulere seg litt mer troverdig og presist enn det makkverket av en kronikk, som ikke en gang tok opp halvparten av de viktigste sidene hvor Nrk har feilet og brutt egne regler de er forpliktet å følge.

Det er kanskje flere hoder som bør rulle i statskanalen...

• Liker 39
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (30 minutter siden):

Det er drøyt av SE å innta offerrollen og hevde hun er blitt kansellert.

Nei, det heter kritisert. Og med rette!

Sykepleieren som snakket i Debatten i kveld traff spikeren på hodet!

Hvis nå NRK ikke snur og avslutter samarbeidet med SE, så er det virkelig på tide med ny sjef som gjør det.

Samarbeidet kommer til å bli avsluttet om kort tid. Det tør jeg nesten garantere. Hvem av partene som trekker seg først er jeg ikke sikker på, men holder en knapp på nrk. Etter alt oppstyret nå kan de ikke fortsette. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (53 minutter siden):

Jeg synes det er trist at kringkastingssjefen ikke vil avsløre hvor mye skattepenger SE får betalt for å snakke om det hun snakker om.

Jeg har lurt noen dager på om de har lov å nekte om man søker innsyn?

Det er ganske mye man har innsynsrett i i statlige foretak.

Håper noen sjekker det. Jeg mener generelt at det kan være gode grunner til å ikke oppgi slikt, men akkurat i denne saken mener jeg det er en del av det Nrk bør gjøre for å starte gjennoppbyggingen av troverdighet og tillit hos folket. Alle kort på bordet, uansett hvor pinlige fakta er, og så innrømme feil og avslutte kontrakten med SE AS - og så fortsette med det gode arbeidet Nrk har vært kjent for innenlands og utenlands i årtier.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forkastelig at summen de betaler kommersielle aktører for å drive griseprat i NRK - skal holdes hemmelig.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloom13 skrev (2 minutter siden):

Hadde likt å se Sophie ansikt til ansikt med jenta som stilte opp på debatten. 
SE har ikke nok bein i nesa (bokstavelig talt) til å stille opp og stå inne for all dritten hun finner på. Det sier alt om henne. Hun er feig, og hun 16-åringen fremsto som mye mer moden en SE som nærmer seg 30..

Dessverre går SE i dekning hver gang det kommer kritikk mot henne.

Hun orker ikke, hun er sliten, hun synes det er urettferdig, hun føler seg angrepet, kansellert og alt mulig.

Så dukker hun opp med ny skandale kort tid etter og igjen orker hun ikke, for sliten og for vanskelig å svare på kritikken.

Jeg håper influencer-eraen er over før mine barn blir tenåringer for jeg er oppriktig bekymret om den dårlige påvirkningen slike personer utgjør på unge.

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (9 minutter siden):

Samarbeidet kommer til å bli avsluttet om kort tid. Det tør jeg nesten garantere. Hvem av partene som trekker seg først er jeg ikke sikker på, men holder en knapp på nrk. Etter alt oppstyret nå kan de ikke fortsette. 

Jeg håper det er en avtale det er lett å avslutte uten at SE må få noen millioner i sluttpakke eller noe.

Slike avtaler bør alltid inneholde klausul typ ''Avtalen blir automatisk ugyldig hvis innholdskaperen sier eller gjør noe som bryter med NRK sine verdier og samfunnsrolle''.

Er det noe sånt i avtalen er den automatisk avsluttet nå.

Endret av Drizzt
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Drizzt said:

Jeg håper det er en avtale det er lett å avslutte uten at SE må få noen millioner i sluttpakke eller noe.

Slike avtaler bør alltid inneholde klausul typ ''Avtalen blir automatisk ugyldig hvis innholdskaperen sier eller gjør noe som bryter med NRK sine verdier og samfunnsrolle''.

Blir nok X antall i sluttpakke
Nrk har har ikke baller til å gjøre noe annet

Og om et par månededer så er alt som før hos sofie og fatisha

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

koktreke skrev (5 minutter siden):

Jeg tipper de blir enige om at SE skal trekke seg. Da kan hun spille sympatikortet. Hvordan "hetsen" ble for mye for en stakkars jente som bare prøver å finne seg selv osv. 

For øvrig helt enig i at kringkastingssjefen gjorde en veldig dårlig figur. Bare fortsatte å si at det var rom til flere stemmer, at bredde var viktig. Men unngikk så godt hun kunne spørsmål om innhold og særlig knyttet opp mot NRK. Pinlig rett og slett. 

Men må si det er godt å høre at samfunnsdebatten ser ut til og ha dreid seg over til å handle mer om bedriften SE AS. Tidligere har alle debatter eller diskusjoner vært veldig preget av personfokus. Kristin G minnet jo også på dette, at det ikke var en debatt mellom henne og Sophie Elise, men at det handlet om NRK sitt samarbeid med den superkommersielle bedriften SE AS. Håper dette kan bidra til mer saklige diskusjoner fremover, og at det ikke blir så lett å gå i offerrolle som privatperson, hver gang man har tøyd strikken for langt for å tjene enda mer penger.

Selvfølgelig handler det ikke om henne som person, men om henne som leder av sin egen bedrift.

En av forsvarerne hennes i Debatten kalte henne for en herlig person eller noe sånt. Det kan godt være at hun er en herlig person, men business-delen og verdiene hun formidler er ikke noe å skryte over eller man må la seg påvirke av. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (3 minutter siden):

Fredrik Solvang var i sitt ess i dag  :) :) 

Ja, han var virkelig på topp!

Og en liten oppsiktsvekkende video her ... https://tv.vg.no/video/259017/solvang-hores-ut-som-forskjellsbehandling?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos2&utm_medium=dre-63f7dffd5334f4bcceb4f71b

Her sier kringkastingssjefen rett ut at NRK ikke har kontroll på SE.

https://www.vg.no/rampelys/i/jlklL9/kringkastingssjefen-tar-selvkritikk-i-sophie-elise-saken

Wow, tenkte dere ikke på det FØR dere inngikk avtalen med henne? Har dere ingen jurister i NRK å advare dere mot avtaleinngåelsen med SE?

Endret av Drizzt
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Drizzt skrev (3 minutter siden):

Tja, med det nivået kringkastingssjefen viste i kveld, kan man jo spørre seg om hvordan den avtalen faktisk ser ut. 

Nrk har mistet fryktelig mye troverdighet nå, og det blir spennende å se hvordan de skal klare å rette opp skaden. De har rett og slett tisset i buksen for å holde seg varm: Ved å knytte til seg SE for å tiltrekke seg unge brukere, har de istedenfor utløst en omdømmesvekking av dimensjoner og mistet mange trofaste fans på veien.  

Man kan spørre seg hvilke «strategiske hoder» som tenkte at dette samarbeidet var lurt… kanskje på tide at de finner seg jobber som ikke er betalt av skattepengene våre?

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår faktisk at kringkastingssjefen ikke kan stå på direktesendt TV å snakke ned en av sine samarbeidspartnere før de har hatt en samtale. Og jeg tolket henne faktisk dithen at den samtalen kommer til å ende med at podcasten trekkes. Hun gjorde ingen god figur nei, men var nok tøylet av sin egen arbeidsinstruks. Jeg syns det så ut som hun slet med å forsvare produktet, og hun innser nok at eneste løsning på dette er brudd. 

Nrk har laget masse fine programmer. Skam, folkeopplysningen, newton, innafor osv osv. De bør gå tilbake til sånt, for de kan virkelig bedre enn det rælet SE serverer. 

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (39 minutter siden):

Jeg likte at Solvang grillet NRK-sjefen. Hun hadde virkelig ikke stort å stille opp med. Makan til svada og lite konkrete svar. 

Høydepunktet er da «forsvareren» fortalte at flere av hennes venninner ville spare konfirmasjonspenger til plastiske operasjoner, og at hun selv fritt valgte å slutte å følge SE fordi hun opplevde å bli negativt påvirket. Da er vi ved kjernen av hvor problematisk dette er. 

En artig logisk brist, er også at man kan jo bare avfølge ETTER skaden har skjedd. Veldig løsningsorientert der.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...