Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spanky skrev (4 minutter siden):

Du kom meg i forkjøpet.

«I tilfellet med Sophie Elise, har vi ikke tatt godt nok innover oss hvor omfattende den kommersielle virksomheten er – og mer generelt hvor krevende det er å ha tilstrekkelig løpende kontroll opp mot presseetikken og våre interne retningslinjer. 

Vi skal derfor sette oss ned med Sophie Elise i nær fremtid og diskutere hvordan vi skal håndtere dette, og hvorvidt det er forenelig å være influenser og NRK-oppdragstaker på fulltid samtidig.»

https://www.nrk.no/norge/nrks-samarbeid-med-sophie-elise-1.16310113

🙃🙃🙃🙃

Endret av RedLights
  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RedLights skrev (1 minutt siden):

Du kom meg i forkjøpet.

«I tilfellet med Sophie Elise, har vi ikke tatt godt nok innover oss hvor omfattende den kommersielle virksomheten er – og mer generelt hvor krevende det er å ha tilstrekkelig løpende kontroll opp mot presseetikken og våre interne retningslinjer. 

Vi skal derfor sette oss ned med Sophie Elise i nær fremtid og diskutere hvordan vi skal håndtere dette, og hvorvidt det er forenelig å være influenser og NRK-oppdragstaker på fulltid samtidig.»

🙃🙃🙃🙃

To siste setningene der - kan det ligge et «brudd» i nærmeste fremtid?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (2 minutter siden):

"Det vi allerede vet er at dette er en vanskelig sak, med flere sider, som har blitt krevende for NRKs omdømme, akkurat som at jeg vet at den har vært krevende for Sophie Elise. 

Det er jeg lei meg for."

Her driter NRK seg ut. En ting er at SE går inn i offerrollen, men nrk? Virkelig? 
De har blitt så useriøse nå at man nesten bare må le

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Othelia08 skrev (Akkurat nå):

"Det vi allerede vet er at dette er en vanskelig sak, med flere sider, som har blitt krevende for NRKs omdømme, akkurat som at jeg vet at den har vært krevende for Sophie Elise. 

Det er jeg lei meg for."

Her driter NRK seg ut. En ting er at SE går inn i offerrollen, men nrk? Virkelig? 
De har blitt så useriøse nå at man nesten bare må le

Det er 3500 klager og mange dager for sent NRK...

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Othelia08 skrev (2 minutter siden):

Det vi allerede vet er at dette er en vanskelig sak, med flere sider, som har blitt krevende for NRKs omdømme, akkurat som at jeg vet at den har vært krevende for Sophie Elise. 

Det er jeg lei meg for."

Hun har virkelig balletak på alle sjefene på Marienlyst.

Hva gjør henne til en sånn hellig ku?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydelig at de ikke har satt seg inn i fenomenet Sophie Elise godt nok på forhånd.

Greit at de prøver å knytte til seg en influenser, men å starte med den største, mest kommersielle som gjør det meste for oppmerksomhet er kanskje ikke veien å gå NRK?

Det er en grunn til at folk reagerer. Ikke bare «hatere» som gjorde det.

Endret av BaHare
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (41 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/folk-trekker-seg/78578052

Lurer på hvilken side de er på, de som trekker seg?

Folk får kalde føtter og trekker seg iflg. Fredrik Solvang ja, og ja, lurer på om det er de som er kritiske tilSE eller hennes støttespillere, men kan tenke meg det er de sistnevnte

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (3 minutter siden):

SE kommer! Dæven.

J.. skrev (3 minutter siden):

Nå skal jeg i hvert fall se.

Og hva er oddsen for at SE fremstiller seg som et offer og at hun sier hun ennå er ung og forsøker å finne ut av livet sitt? Tror ikke den er særlig høy nei 😛

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glufseguri skrev (3 minutter siden):

SE kommer! Dæven.

Æsj. Skulle ønske de droppet henne og tok den prinsipielle debatten uten henne tilstede. Nå blir det offerrolle, sutring og fokus på person i stedet for bedrift.

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik Solvang til Dagsrevyen nå nettopp: Omtaler debatten rundt bildet til Sophie Elise som "NRK er kastet inn i en tillitskrise."

Han sa også at om ikke Sophie Elise var ansatt i NRK hadde det kanskje ikke vært behov for denne debatten. Sendingen kommer til å ta for seg akuratt det som er kjernen av debatten. Ikke hva Sophie Elise gjør med livet sitt, men hvordan folket kan ha tillitt til en kanal som ikke tar avstand fra ansatte de kaller en viktig stemme for unge jenter, som pusher kokain som noe kult og gøy for ungdom.

Delta i kommentarfeltet her https://www.nrk.no/debatten/

Endret av Blueberrysmoothie
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrottefar skrev (3 minutter siden):

Og hva er oddsen for at SE fremstiller seg som et offer og at hun sier hun ennå er ung og forsøker å finne ut av livet sitt? Tror ikke den er særlig høy nei 😛

Jeg tror hun kommer til å stå der "liten" og veik,fordi hun eier ikke ryggrad.

Jeg håper hun presenterer seg selv,som seg selv,ikveld å ikke sitt "politisk korrekte jeg" slik som sist.

Håper også at den evt "stilforandringen"/innrømmelsen om at det var manipulert og planlagt oppførsel fra SEs side tas opp.

Tviler,selvfølgelig,men er jo lov å håpe.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Justlooking skrev (5 minutter siden):

Tenk å gjøre en så dårlig jobb i forkant …

E67E00B0-A1F6-4BB5-A221-338DC25D423D.png

Hva med å sjekke ut både skattelister og produkter hun pusher, før de signerer henne hos NRK? Det sier nemlig noe om hvor omfattende den kommersielle virksomheten er.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (8 minutter siden):

Hvordan vet du det?

Fredrik Solvang sa det på slutten av Dagsrevyen 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...