Inocybe Skrevet 23. februar 2023 #34161 Del Skrevet 23. februar 2023 Felis skrev (1 time siden): NRKs etiske regelverk? Er det bare meg som begynner å få frysninger av ordene "NRK" og "etisk" i samme setning? Først lot de henne få fritt spillerom mens hun fortalte om avrusning i ekspressfart. Null stress med pilleavhengighet, dere, bare sett av 5 uker til å klappe ponnier på Gjerdrum, så blir alt bra igjen! Så har vi podcasten, hvor hun snakker ned prevensjon i sin helhet og kondomer spesielt. Hvor fyll og sex er hovedtema, gjerne i kombinasjon. Hvor det er greit å være så drita at du ikke husker noe, "skli på et par pinner", ta noen tatoveringer du angrer på i ettertid. Men det var gøy, da, for fylla har skylda. Og når jenter i målgruppa sier at dette ikke er greit, da er kritikken "kjønnet". Og nå er det altså feil å reagere på promotering av rusbruk, for det er tross alt krig... Jeg synes Sophie Elise burde være en parantes i den debatten, de som burde svare for seg er Rune Lind, Christina Rezk Resar og resten av gjengen. Hva skjedde med moralen deres? Hva f**n bruker de skattepengene våre til? Enig. Det er NRKs rolle som er det virkelig debatt- og kritikkverdige her. SE har tross alt ikke gjort annet enn akkurat det hun pleier, så NRK burde vært 100% klar over hva de hadde i vente. Rune Lind og Christina Rezk Resar burde få svare for vurderingene de gjorde i utgangspunktet og om de er fornøyde med reaksjonene. Hvordan kan SE både være "en unge kvinner ser opp til" men ikke forbilde for eksempel. Mener RL og CRR de viktige temaene for å velge nettopp SE som miljø og dyrevern er godt og fyldig presentert av SE? Mange spørsmål jeg lurer på og ingen av dem handler egentlig om SE for SE er seg selv lik. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 23. februar 2023 #34162 Del Skrevet 23. februar 2023 Luvinesta skrev (59 minutter siden): Sitat Fredrik Solvang: «De som bare mener SE er dum, trenger vi ikke. Heller ikke de som bare mener NRK burde vært som det alltid var. Skjønner?» Gjetter nok på de er på utkikk etter noen utenfor KG som er nøytrale og som ikke er så farget i synet på enkelte influenserne. Sikker på @FruJohansen hadde debattert både godt og saklig om hun velges og vil stille 👍. Hun har tross alt aldri vist noe annet "til tross for" hun også har en KG-bruker. Vendettaen enkelte influencere kjører mot @FruJohansen stammer nok fra samme influenceres redsel for å bli satt på plass av henne. De vet nok meget godt FruJohansens argumenter holder mens de selv bare kan stille med syting og offerrolle. 32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 23. februar 2023 #34163 Del Skrevet 23. februar 2023 IreneV skrev (1 time siden): Her har vi en dame som mener SE er satt i gapestokken, og som roser NRK for ikke å la seg presse. Hun mener vi er "moralpolitiet på sitt verste": Men er SE ansatt da? Trodde hun bare var hyret inn. https://www.nettavisen.no/okonomi/roser-nrk-lar-seg-ikke-presse-av-en-gapestokk/s/5-95-934441 https://hammerhanborg.no/kontakt/trine-larsen/ Når privatpersonen og «jobben» er så tett knyttet sammen er ikke likegyldig hva man gjør på fritiden. Særlig når det gjelder forbudte stoffer. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 23. februar 2023 #34164 Del Skrevet 23. februar 2023 Tror ikke jeg tør å se på Debatten i kveld faktisk 🙈. Får følge med her inne, så skal jeg se hvis det ikke blir fullstendig mislykket. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 23. februar 2023 #34165 Del Skrevet 23. februar 2023 Glufseguri skrev (7 minutter siden): Når privatpersonen og «jobben» er så tett knyttet sammen er ikke likegyldig hva man gjør på fritiden. Særlig når det gjelder forbudte stoffer. Nå hun poster bilder på sin offisielle konto, så er hun på jobb, da er hun SE AS. Skal hun på fest og ruse seg, og poste bilder, så må hun poste det på sin andre, private konto, som hun visstnok har. Droppe å poste er kanskje det aller beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 23. februar 2023 #34166 Del Skrevet 23. februar 2023 IreneV skrev (1 minutt siden): Nå hun poster bilder på sin offisielle konto, så er hun på jobb, da er hun SE AS. Skal hun på fest og ruse seg, og poste bilder, så må hun poste det på sin andre, private konto, som hun visstnok har. Droppe å poste er kanskje det aller beste. Eller ikke ta dop generelt?😝 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 23. februar 2023 #34167 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) Glufseguri skrev (4 minutter siden): Eller ikke ta dop generelt?😝 Det hadde vært det aller beste... Hun ruser seg jo på klikk og engasjement også. Er egentlig ikke så spent på debatten i kveld. Så lenge hun ikke stiller selv blir det veldig tullete. Hun behandles som et barn. Endret 23. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 23. februar 2023 #34168 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) Så NRK og Rune Lind mener NRK sine etiske retningslinjer også gjelder 30 minutter prat om rundpuling, hvor teit kondomer er, amfetamin og at jenter skal please menn? Sikkert mye annet kritikkverdig også, som unge jenter i puberteten helst ikke burde få implantert som en sannhet. NRK som argumenterer for Sophie Elise sitt storslåtte engasjement for miljø, dyr og vegetar-mat. Har disse samfunnsmessige temaene i det hele tatt blir formidlet i podcasten? For meg virker det bare som et skalkeskjul å gjemme seg bak, og jeg er absolutt sint for at NRK gir oss alle langefingeren og kjører på med hva de syntes er "best". Jeg tror de balanserer på et gjerde uten å en gang fatte, at dette kan bli starten på en debatt vedrørende om NRK egentlig skal få lisenspenger av skattebetalerne. – Alle profilene i podkastene våre står for øvrig fritt til å si det vil, så lenge det er innenfor NRKs etiske regelverk og Vær Varsom-plakaten Sitat av Rune Lind i en nyhetsoppdatering fra Tv2. https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/63f75c4685dac1c9fbfcc6e6 Endret 23. februar 2023 av kraftwerk 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 23. februar 2023 #34169 Del Skrevet 23. februar 2023 Så Nygård-Hansen er pr-ekspert nå? https://www.dagbladet.no/kjendis/ekspert-reagerer/78573116 Han er mer kritisk enn han var på tv2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 23. februar 2023 #34170 Del Skrevet 23. februar 2023 Vixella skrev (40 minutter siden): Enig her. Det er på høy tid at denne debatten tas og at den blir tatt på en ordentlig måte. Hvis NRK ønsker å bli finansiert av staten må de også være lydhøre for meninger, ikke bare dysse det ned og kjøre på med sin agenda. Jeg ønsker i all fall ikke på noen som helst måte at mine skattepenger skal havne i lomma på Sophie Elise, for eksempel. Nettopp. Jeg er fullstendig uinteressert i å sponse SE og andre influensere med en eneste krone, men nå blir jeg altså tvunget til det av staten. Det er helt sykt. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg J.. Skrevet 23. februar 2023 Populært innlegg #34171 Del Skrevet 23. februar 2023 50 5 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 23. februar 2023 #34172 Del Skrevet 23. februar 2023 Kong Halvor for…konge!🤪 Veldig godt reflektert fra en som er selv kjent fra media 28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. februar 2023 #34173 Del Skrevet 23. februar 2023 J.. skrev (10 minutter siden): Så bra at en annen i bransjen "tør" å si fra så høyt! For NEI, dette er ikke kansellering. Dette er helt legitim kritikk av NRK sitt valg av påvirker for å nå ut til en ung målgruppe, og det er ellers helt forventede spørsmål til Sophie Elise (og Nora ) etter et svært oppsiktsvekkende bilde. Jeg er LEI av at påvirkere misbruker ordene mobbing, hat, cancel culture og heksejakt. Dette gjør de kun for å kneble kritikken og slippe å stå for det de har gjort. De er eksperter på å dreie det hele inn på at de er lei seg for at de får "kjeft". HVORFOR de får "kjeft" er det til slutt ingen som tør å konfrontere de med, for da begynner det igjen med rop om hat og mobbing. De er som de ungene som roper høyest i barnehagen. 44 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 23. februar 2023 #34174 Del Skrevet 23. februar 2023 Isild skrev (7 timer siden): https://www.tv2.no/underholdning/sophie-elise-bryter-tausheten-jaevlig-tungt/15531477/?fbclid=IwAR17Zb-ArK3FXZjI8xVjIJoQPXgkHOva_ODRxPedKubrz2TYFrG5j-wzcHI Og der kom det, første tilbakemeldingen fra Sophie Elise: - Hun vil ikke snakke om hverken posen eller bildet, ikke fordi hun ikke vet hva hun skal si, men fordi hun er så ...sliten. - Alt hun sier og gjør blir uansett feil - "Det er krig, sult osv, men dette er det folk er opptatt av. MEG" - Hun er misforstått - Hun er satt i offentlig gapestokk. Jøss, jeg tror sannelig vi er synske på KG! Dette var jo helt som forventet. Stonegiant skrev (5 timer siden): Hun vil ikke uttale seg fordi det blir feil uansett hva hun sier. Det er 100% korrekt. Det er faktisk helt sinnsykt at folk bryr seg om denne saken med tanke på hva annet som skjer i verden. Hun er definitivt satt i offentlig gapestokk. Du snakker som om dette bare er en tilfeldig ung dame som blir hengt ut. Dette er en stor bedrift, og kritikken er rettet mot bedriften. Er NRK og Rema 1000 også satt i gapestokk? Eller må de tåle mer kritikk enn Sophie Elise AS? I så fall hvorfor? Og når hun tuller med kokain så kan man også argumentere med at industrien bak det hvite pulveret i stor grad handler om "hva annet som skjer i verden" av krig og ufred. Jo flere som hiver seg på kokainkjøret, jo mer makt og penger i kassa blir det til de kriminelle bakmennene. Det er selvsagt ugreit når en av Norges største influenserbedrifter nærmest reklamerer for hvor moro det er å gi faen og ha med en pose på fest. Hva privatpersonen Sophie Elise gjør er revnende likegyldig for folk flest, det er når hun tar dumme valg som bedrift at folk reagerer. Det er viktig å skille bedriften fra personen og se ting i et litt større perspektiv, både for Sophie selv, folkene rundt henne og alle oss andre. Jeg har ignorert influenseren Sophie Elise lenge og bare ansett henne som irriterende støy jeg ikke gidder å bruke tid og energi på, men nå synes jeg faktisk det har gått over alle støvelskaft. Hadde dette vært en hvilken som helst annen bedrift eller ansatt i en bedrift, hadde det ikke vært snakk om kansellering, heksejakt eller gapestokk. Vixella skrev (3 timer siden): Jeg tror mye av problemet her er at influensere for en del år tilbake begynte å tolke konstruktive tilbakemeldinger som kritikk. Kritikk ble personangrep, og plutselig satt de der som landets største mobbeofre. Sophie Elise, og flere, vil aldri kunne se noe annet enn at alle andre kommentarer en hyllest er mobbing, hets og hva som verre er. Kanskje på tide at influencere ikke bruker sitt eget navn som bedriftsnavn, men heller oppretter et pseudonym, eller en rolle de kan operere under når de er på jobb. Da hadde det vært så mye lettere for disse influencerne å skille mellom kritikk av bedrift og kritikk av person. I tillegg hadde vi i større grad unngått at kritikk mot bedriften blir ansett som personhets. IreneV skrev (2 timer siden): Her har vi en dame som mener SE er satt i gapestokken, og som roser NRK for ikke å la seg presse. Hun mener vi er "moralpolitiet på sitt verste": Men er SE ansatt da? Trodde hun bare var hyret inn. https://www.nettavisen.no/okonomi/roser-nrk-lar-seg-ikke-presse-av-en-gapestokk/s/5-95-934441 https://hammerhanborg.no/kontakt/trine-larsen/ Denne eksperten sier altså at: – Vi har et sterkt stillingsvern i Norge, sier administrerende direktør Trine Larsen hos Hammer og Hanborg til Nettavisen. – Gudskjelov! Larsen har spesialisert seg på arbeidsliv og sier til Nettavisen at hun håper vi ikke kommer dit at hva våre venner holder i hånden i fritiden, påvirker våre arbeidsforhold. Hva om jeg jobber som ungdomsskolelærervikar på kontrakt og legger ut bilder av meg og ei venninne på skolens instagramkonto, der venninna mi holder en mystisk pose med hvitt pulver, og jeg skriver at "livet blir en million ganger bedre når man bare gir litt faen!" Hadde Trine Larsen da vært villig til å kjempe for min rett til å fortsette i jobben min fordi det ikke var jeg som holdt posen, og fordi jeg mente bildet var lagt ut ved et uhell? Hadde jeg blitt forsvart med at jeg var satt i gapestokk dersom masse foreldre hadde klaget og bedt meg om å miste jobben i skolen? Svaret er nok et rungende NEI. Det hadde garantert blitt mye oppstyr og jeg hadde blitt kalt inn på teppet. Greit at en influenser ikke har riktig samme ansvar som en lærer, men hvis man tenker over det så er begge deler en jobb, og man er et forbilde for unge. Hvis Sophie Elise ønsker å unngå gapestokk og stadig kritikk, er det bare å legge seg flat og innrømme sine feil og mangler. Eller i det minste prøve å forklare hva som gikk galt. Hva er historien bak bildet og hvorfor ble det lagt ut? Det hadde vært bedre om hun hadde diktet opp en dårlig historie/unnskyldning enn å bare gjemme seg bak at hun alltid får kjeft uansett hva hun gjør, og at det er så synd på henne som er så sliten av all denne kjeftingen. Hun er snart 30 år, så på tide å faktisk ta ansvar for egne handlinger, også når det skjer uhell. 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 23. februar 2023 #34175 Del Skrevet 23. februar 2023 kraftwerk skrev (1 time siden): Tror ikke jeg tør å se på Debatten i kveld faktisk 🙈. Får følge med her inne, så skal jeg se hvis det ikke blir fullstendig mislykket. Ta å se den likevel. Så får du med deg alt, enten den er bra eller dårlig. Ellers får du bare med deg det brukerne her velger å dele. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 23. februar 2023 #34176 Del Skrevet 23. februar 2023 Ardwinna skrev (3 minutter siden): Jøss, jeg tror sannelig vi er synske på KG! Dette var jo helt som forventet. Du snakker som om dette bare er en tilfeldig ung dame som blir hengt ut. Dette er en stor bedrift, og kritikken er rettet mot bedriften. Er NRK og Rema 1000 også satt i gapestokk? Eller må de tåle mer kritikk enn Sophie Elise AS? I så fall hvorfor? Og når hun tuller med kokain så kan man også argumentere med at industrien bak det hvite pulveret i stor grad handler om "hva annet som skjer i verden" av krig og ufred. Jo flere som hiver seg på kokainkjøret, jo mer makt og penger i kassa blir det til de kriminelle bakmennene. Det er selvsagt ugreit når en av Norges største influenserbedrifter nærmest reklamerer for hvor moro det er å gi faen og ha med en pose på fest. Hva privatpersonen Sophie Elise gjør er revnende likegyldig for folk flest, det er når hun tar dumme valg som bedrift at folk reagerer. Det er viktig å skille bedriften fra personen og se ting i et litt større perspektiv, både for Sophie selv, folkene rundt henne og alle oss andre. Jeg har ignorert influenseren Sophie Elise lenge og bare ansett henne som irriterende støy jeg ikke gidder å bruke tid og energi på, men nå synes jeg faktisk det har gått over alle støvelskaft. Hadde dette vært en hvilken som helst annen bedrift eller ansatt i en bedrift, hadde det ikke vært snakk om kansellering, heksejakt eller gapestokk. Kanskje på tide at influencere ikke bruker sitt eget navn som bedriftsnavn, men heller oppretter et pseudonym, eller en rolle de kan operere under når de er på jobb. Da hadde det vært så mye lettere for disse influencerne å skille mellom kritikk av bedrift og kritikk av person. I tillegg hadde vi i større grad unngått at kritikk mot bedriften blir ansett som personhets. Denne eksperten sier altså at: – Vi har et sterkt stillingsvern i Norge, sier administrerende direktør Trine Larsen hos Hammer og Hanborg til Nettavisen. – Gudskjelov! Hva om jeg jobber som ungdomsskolelærervikar på kontrakt og legger ut bilder av meg og ei venninne på skolens instagramkonto, der venninna mi holder en mystisk pose med hvitt pulver, og jeg skriver at "livet blir en million ganger bedre når man bare gir litt faen!" Hadde Trine Larsen da vært villig til å kjempe for min rett til å fortsette i jobben min fordi det ikke var jeg som holdt posen, og fordi jeg mente bildet var lagt ut ved et uhell? Hadde jeg blitt forsvart med at jeg var satt i gapestokk dersom masse foreldre hadde klaget og bedt meg om å miste jobben i skolen? Svaret er nok et rungende NEI. Det hadde garantert blitt mye oppstyr og jeg hadde blitt kalt inn på teppet. Greit at en influenser ikke har riktig samme ansvar som en lærer, men hvis man tenker over det så er begge deler en jobb, og man er et forbilde for unge. Hvis Sophie Elise ønsker å unngå gapestokk og stadig kritikk, er det bare å legge seg flat og innrømme sine feil og mangler. Eller i det minste prøve å forklare hva som gikk galt. Hva er historien bak bildet og hvorfor ble det lagt ut? Det hadde vært bedre om hun hadde diktet opp en dårlig historie/unnskyldning enn å bare gjemme seg bak at hun alltid får kjeft uansett hva hun gjør, og at det er så synd på henne som er så sliten av all denne kjeftingen. Hun er snart 30 år, så på tide å faktisk ta ansvar for egne handlinger, også når det skjer uhell. Det er rart de fleste ikke skjønner at SE var på jobb hos SE AS da hun postet det bildet. Hun har en privat konto, med kun nære venner, og det er den hun må benytte hvis hun skal ut og drikke seg full og ikke er i stand til å gå gjennom det hun poster til sine hundretusener av følgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Othelia08 Skrevet 23. februar 2023 #34177 Del Skrevet 23. februar 2023 Er jo Kong Halvor som burde stille på debatten🙌🏽 35 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 23. februar 2023 #34178 Del Skrevet 23. februar 2023 Kan det rett og slett være sjalusi inne i bildet? Hennes venninne er sammen med sønnen av kronprinsessen i Norge, noe Sofie Elise sikkert hadde likt godt å være selv. Så da ødelegger hun liksågodt ryktet hennes, samtidig som hun får oppmerksomheten som hun er så glad i. Det virker nesten som at hun har blitt avhengig av å være på forsidene? På tide å slutte å gi klikk. 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 23. februar 2023 #34179 Del Skrevet 23. februar 2023 Ja Sophie Elise, det er krig og elendighet i verden. No shit, Sherlock. Og ja, mennesker lider og har det virkelig fælt. Og hva gjør du? Sutrer om at du er akk så sliiiten og baaare blir misforstått og alle andre er så fæææle og gruuusomme og slemmeee. Oh fucking buuhuu. Buckle up, you stone cold bi-atch, and grow a spine! Gjør noe helt nytt, noe fullstendig revolusjonerende, noe komplett uventet: Ta ansvar! 38 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 23. februar 2023 #34180 Del Skrevet 23. februar 2023 Othelia08 skrev (8 minutter siden): Er jo Kong Halvor som burde stille på debatten🙌🏽 Enig. Han og @FruJohansensammen hadde vært knall. Kunne tenkt meg Mads Hansen og, men han er kanskje litt løs kanon. Spent på hvem som stiller på den andre siden også. Håper det er en representant for nrk, og at debatten, som flere nevner over her, kan utløse en ny debatt om NRK og statlig finansiering. Har vært skeptisk til nrk i lang tid grunnet baneheia-saken, men etter dette med SE så har toget gått for min del, og eneste som kan redde dem bittelitt nå er om de tar avstand til SE. Men egentlig er det for sent. De hører jo tydeligvis ikke på oss som finansierer dem. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå