Isild Skrevet 23. februar 2023 #34141 Del Skrevet 23. februar 2023 Vixella skrev (6 minutter siden): Jeg er skeptisk i og med at de kun ønsker å debattere dette ordentlig på en kanal som er en veldig stor del av problemet. Hadde det vært debatt i regi av en annen, mer nøytral, kanal så skulle jeg kanskje ha vært hakket mer optimistisk. Her vil NRK, igjen, legge føringen - og høyst sannsynlig forsette med å forsvare Sophie Elise for alt det er verdt. Bare måten de lot forrige debatt rundt Sophie Elise blir til et eneste stort sirkus gjør at jeg har svært lave forventninger til at dette blir noe bedre opplegg. Grunn til skepsis her! Leste akkurat at NRK la føringer for hva Sophie Elise kunne si i dagens podcast https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/63f738ab81d1067a8bf95b3d/vg-nrk-la-foringer-pa-sophie-elise-for-podkastinnspilling?fbclid=IwAR3x4txSFZNLfwqxf_thjM9XBIwMt96O8Xs2KuoGg6RZFkJ7_icZExUpGJQ Så da blir det vel føringer for debatten også hvis hun ikke selv møter opp for å svare for seg (og det tviler jeg sterkt på at hun gjør, så "sliten" som hun er) Ny debatt uten konfrontasjoner og med generell prat. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 23. februar 2023 #34142 Del Skrevet 23. februar 2023 Fra siste podcast-episode: «Hun sier hun har tilbrakte helgen hjemme hos foreldrene i Harstad. Hun legger også til at hun den siste uken har tenkt mye på at alle skal dø en dag: – Det har vært min trøst den siste uken – å tenke på døden – ikke på en suicidal måte, men en eller annen gang skal alt være over. Så, med den ånden, jeg skal leve mer spennende sånn generelt, jeg skal gjøre det jeg vil gjøre, med dem jeg vil.» -Altså, nei jeg vet ikke hva jeg skal si. Vet ikke om det er imponerende eller skremmende lenger- hun får trukket inn tanker på døden på en veldig spesiell måte, samt sagt at hun endrer ikke på en ting nei, snarere tvert i mot. Jeg tenker også tilbake på et gammelt intervju med moren, som sa at hun ble skremt av operasjonene, skulle ønske det ikke forekom, men var samtidig stolt over at Sofie ikke lot seg forme eller tilpasse seg andres meninger ( noe sånt). Så regner med Sofie har vært hjemme i Harstad og fått gode råd nå… 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 23. februar 2023 #34143 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) Isild skrev (12 minutter siden): Grunn til skepsis her! Leste akkurat at NRK la føringer for hva Sophie Elise kunne si i dagens podcast https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/63f738ab81d1067a8bf95b3d/vg-nrk-la-foringer-pa-sophie-elise-for-podkastinnspilling?fbclid=IwAR3x4txSFZNLfwqxf_thjM9XBIwMt96O8Xs2KuoGg6RZFkJ7_icZExUpGJQ Så da blir det vel føringer for debatten også hvis hun ikke selv møter opp for å svare for seg (og det tviler jeg sterkt på at hun gjør, så "sliten" som hun er) Ny debatt uten konfrontasjoner og med generell prat. NRKs etiske regelverk? Er det bare meg som begynner å få frysninger av ordene "NRK" og "etisk" i samme setning? Først lot de henne få fritt spillerom mens hun fortalte om avrusning i ekspressfart. Null stress med pilleavhengighet, dere, bare sett av 5 uker til å klappe ponnier på Gjerdrum, så blir alt bra igjen! Så har vi podcasten, hvor hun snakker ned prevensjon i sin helhet og kondomer spesielt. Hvor fyll og sex er hovedtema, gjerne i kombinasjon. Hvor det er greit å være så drita at du ikke husker noe, "skli på et par pinner", ta noen tatoveringer du angrer på i ettertid. Men det var gøy, da, for fylla har skylda. Og når jenter i målgruppa sier at dette ikke er greit, da er kritikken "kjønnet". Og nå er det altså feil å reagere på promotering av rusbruk, for det er tross alt krig... Jeg synes Sophie Elise burde være en parantes i den debatten, de som burde svare for seg er Rune Lind, Christina Rezk Resar og resten av gjengen. Hva skjedde med moralen deres? Hva f**n bruker de skattepengene våre til? Endret 23. februar 2023 av Felis 35 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. februar 2023 #34144 Del Skrevet 23. februar 2023 Kinder skrev (21 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/P40ynX/du-tar-feil-sophie-elise God kommentar av Selma Moren👏 Denne var god! Kansellert er når man ikke FÅR snakke. Sophie Elise VIL ikke snakke, det er noe helt annet. Hun har hatt mikrofoner løpende etter seg hele uken, for å få høre hva hun har å si. Hun har løpt unna. Hun har driti seg ut, og gjemte seg etterpå. Det er ikke Cancel Culture. 35 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 23. februar 2023 #34145 Del Skrevet 23. februar 2023 Isild skrev (10 minutter siden): Grunn til skepsis her! Leste akkurat at NRK la føringer for hva Sophie Elise kunne si i dagens podcast https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/63f738ab81d1067a8bf95b3d/vg-nrk-la-foringer-pa-sophie-elise-for-podkastinnspilling?fbclid=IwAR3x4txSFZNLfwqxf_thjM9XBIwMt96O8Xs2KuoGg6RZFkJ7_icZExUpGJQ Så da blir det vel føringer for debatten også hvis hun ikke selv møter opp for å svare for seg (og det tviler jeg sterkt på at hun gjør, så "sliten" som hun er) Ny debatt uten konfrontasjoner og med generell prat. Hva var så galt med den føringen der? Etter mitt syn var den veldig logisk. Hun ønsker/vil ikke uttale seg offentlig om dette omtalte bildet, da er det en selvfølge at hun ikke skal uttale seg om dette i en podcast hvor det vil bli en ensidig fremstilling. Hvordan saken blir vinklet og hva som blir sagt i Debatten vil tiden vise. Forøvrig ganske så utrolig hvor mange som virker å lete med lupe og pinsett for å finne negative vinklinger i den minste lille sak. For å ikke glemme drar alle over en kam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. februar 2023 #34146 Del Skrevet 23. februar 2023 Felis skrev (5 minutter siden): NRKs etiske regelverk? Er det bare meg som begynner å få frysninger av ordene "NRK" og "etisk" i samme setning? Først lot de henne få fritt spillerom mens hun fortalte om avrusning i ekspressfart. Null stress med pilleavhengighet, dere, bare sett av 5 uker til å klappe ponnier på Gjerdrum, så blir alt bra igjen! Så har vi podcasten, hvor hun snakker ned prevensjon i sin helhet og kondomer spesielt. Hvor fyll og sex er hovedtema, gjerne i kombinasjon. Hvor det er greit å være så drita at du ikke husker noe, "skli på et par pinner", ta noen tatoveringer du angrer på i ettertid. Men det var gøy, da, for fylla har skylda. Og når jenter i målgruppa sier at dette ikke er greit, da er kritikken "kjønnet". Og nå er det altså feil å reagere på promotering av rusbruk, for det er tross alt krig... Jeg synes Sophie Elise burde være en parantes i den debatten, de som burde svare for seg er Rune Lind, Christina Rezk Resar og resten av gjengen. Hva skjedde med moralen deres? Hva f**n bruker de skattepengene våre til? Jeg syns de skulle barbert dagens `Debatten` ned til det : "Er det denne dritten skattepengene våre går til?" Rune Lind og Resar er helt blendet av lyttertall, men bryr seg ingenting om hva lytterne lytter TIL tydeligvis. De burde blitt konfrontert med innholdet i Podcasten. Trenger 15 åringer (Trenger noen som helst) å høre på alt dette rølpet om sex, fyll, fyllesyk, fyllesex og at prevensjon er fette nørd ? Jeg ønsker at de skal forklare meg hvorfor vi trenger en podcast med disse temaene i NRK. 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. februar 2023 #34147 Del Skrevet 23. februar 2023 Oida skrev (1 minutt siden): Hva var så galt med den føringen der? Etter mitt syn var den veldig logisk. Hun ønsker/vil ikke uttale seg offentlig om dette omtalte bildet, da er det en selvfølge at hun ikke skal uttale seg om dette i en podcast hvor det vil bli en ensidig fremstilling. Hvordan saken blir vinklet og hva som blir sagt i Debatten vil tiden vise. Forøvrig ganske så utrolig hvor mange som virker å lete med lupe og pinsett for å finne negative vinklinger i den minste lille sak. For å ikke glemme drar alle over en kam. Føringen var riktig. Jeg er imot at influencere kun svarer i egne kanaler, men at dette handler om NRKS etiske regelverk, klinger helt feil etter alle unnamanøvreringene ellers i saken. "Føringer" kan også være et annet ord for litt internt brannslukking og damage control. Jeg er en av de som ikke stoler på NRK lenger. Hvem er dratt over kammer? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 23. februar 2023 #34148 Del Skrevet 23. februar 2023 Zenhouse skrev (24 minutter siden): Fra siste podcast-episode: «Hun sier hun har tilbrakte helgen hjemme hos foreldrene i Harstad. Hun legger også til at hun den siste uken har tenkt mye på at alle skal dø en dag: – Det har vært min trøst den siste uken – å tenke på døden – ikke på en suicidal måte, men en eller annen gang skal alt være over. Så, med den ånden, jeg skal leve mer spennende sånn generelt, jeg skal gjøre det jeg vil gjøre, med dem jeg vil.» -Altså, nei jeg vet ikke hva jeg skal si. Vet ikke om det er imponerende eller skremmende lenger- hun får trukket inn tanker på døden på en veldig spesiell måte, samt sagt at hun endrer ikke på en ting nei, snarere tvert i mot. Jeg tenker også tilbake på et gammelt intervju med moren, som sa at hun ble skremt av operasjonene, skulle ønske det ikke forekom, men var samtidig stolt over at Sofie ikke lot seg forme eller tilpasse seg andres meninger ( noe sånt). Så regner med Sofie har vært hjemme i Harstad og fått gode råd nå… Jeg føler at hun prøver å dempe kritikk ved å rette fokus mot egen psykiske helse. Offerrollen. Det hun burde tenke på er hva hun har gjort i livet som er av det gode. For henne selv og andre. Hun er en kvinne på snart 30 år. På tide å finne en mening med livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 23. februar 2023 #34149 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) Her har vi en dame som mener SE er satt i gapestokken, og som roser NRK for ikke å la seg presse. Hun mener vi er "moralpolitiet på sitt verste": Men er SE ansatt da? Trodde hun bare var hyret inn. https://www.nettavisen.no/okonomi/roser-nrk-lar-seg-ikke-presse-av-en-gapestokk/s/5-95-934441 https://hammerhanborg.no/kontakt/trine-larsen/ Endret 23. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 23. februar 2023 #34150 Del Skrevet 23. februar 2023 1 hour ago, Kinder said: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/P40ynX/du-tar-feil-sophie-elise God kommentar av Selma Moren👏 Den var veldig bra. Dessverre tviler jeg på at Sophie Elise kommer til å lese den, selv om hun sikkert hadde hatt godt av det. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. februar 2023 #34151 Del Skrevet 23. februar 2023 IreneV skrev (14 minutter siden): Her har vi den dame som mener SE er satt i gapestokken, og som roser NRK for ikke å la seg presse. Hun mener vi er "moralpolitiet på sitt verste": Men er SE ansatt da? Trodde hun bare var hyret inn. https://www.nettavisen.no/okonomi/roser-nrk-lar-seg-ikke-presse-av-en-gapestokk/s/5-95-934441 https://hammerhanborg.no/kontakt/trine-larsen/ Nok en utenfor målgruppen som ikke forstår hva kritikken handler om. Ja, Nora Haukland holder posen, men det er SE som publiserte bildet i sin store kommersielle kanal med en tekst om å gi faen. Bildet er antagelig arrangert for å være "morsomt", men ikke alle "gode" ideer man får på fylla burde realiseres. Disse som ikke er opplyst nok til å vite hva kritikken mot influencere går i en gang burde ikke få spalteplass. Det ser bare utrolig dumt ut. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 23. februar 2023 #34152 Del Skrevet 23. februar 2023 Hvem tror dere stiller til debatten?😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 23. februar 2023 #34153 Del Skrevet 23. februar 2023 IreneV skrev (30 minutter siden): Her har vi den dame som mener SE er satt i gapestokken, og som roser NRK for ikke å la seg presse. Hun mener vi er "moralpolitiet på sitt verste": Men er SE ansatt da? Trodde hun bare var hyret inn. https://www.nettavisen.no/okonomi/roser-nrk-lar-seg-ikke-presse-av-en-gapestokk/s/5-95-934441 https://hammerhanborg.no/kontakt/trine-larsen/ Og hun jobber for et seriøst rådgiverhus, men har ikke forstått at SE ikke er i et arbeidstaker/ansatt-forhold med NRK? Hun driter seg loddrett ut. NRK har etter alle solemerker en kontrakt om podcast med SE som kan termineres. Da er det ikke arbeidsrett som gjelder, men kontraktsrett. 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luvinesta Skrevet 23. februar 2023 #34154 Del Skrevet 23. februar 2023 14 hours ago, LinnHenrikke said: Det hadde vært en sann glede å se @FruJohansen der 🤩 En saklig, fornuftig og viktig stemme 👏 Sitat Fredrik Solvang: «De som bare mener SE er dum, trenger vi ikke. Heller ikke de som bare mener NRK burde vært som det alltid var. Skjønner?» Gjetter nok på de er på utkikk etter noen utenfor KG som er nøytrale og som ikke er så farget i synet på enkelte influenserne. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 23. februar 2023 #34155 Del Skrevet 23. februar 2023 Luvinesta skrev (11 minutter siden): Sitat Fredrik Solvang: «De som bare mener SE er dum, trenger vi ikke. Heller ikke de som bare mener NRK burde vært som det alltid var. Skjønner?» Gjetter nok på de er på utkikk etter noen utenfor KG som er nøytrale og som ikke er så farget i synet på enkelte influenserne. Jeg tror egentlig at de vil ha en god debatt, mer nyansert enn bare at SE er dum, eller at NRK er ikke som det var. Men om Solvang har satt seg grundig nok inn i hele saken lurer jeg på. Saken handler nemlig ikke bare om dette bildet. Det er bare en liten bit av helheten. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 23. februar 2023 #34156 Del Skrevet 23. februar 2023 Just now, Havnefogden said: Jeg tror egentlig at de vil ha en god debatt, mer nyansert enn bare at SE er dum, eller at NRK er ikke som det var. Men om Solvang har satt seg grundig nok inn i hele saken lurer jeg på. Saken handler nemlig ikke bare om dette bildet. Det er bare en liten bit av helheten. Jeg tar en råsjans og tipper at NRK kommer til å fokusere denne debatten på bildet, og ikke helheten. For dersom man fokuserer på helheten, da vil noen stille spørsmålstegn til måten Sophie Elise AS holder på, og det er jo som kjent "mobbing" - og det må ikke stakkars Sophie Elise utsettes for. 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koktreke Skrevet 23. februar 2023 #34157 Del Skrevet 23. februar 2023 Isild skrev (1 time siden): Har desverre liten tro på "Debatten" når det kommer til Sophie Elise jeg også. Den nedtonede og prektige SE hun dukket opp som da (en "utkledning" hun hadde gjort med fullt overlegg for å påvirke debattenm) - og senere inviterte de "Sint og følelsesstyrt Pappa" til å snakke på hennes vegne. Vel, det gjorde at jeg ikke klarer å ta debatt om Sophie Elise særlig seriøst fra det programmet lenger. Sophie Elise trenger jo faktisk ikke møte opp til denne debatten. Det blir bare offerrolle og personlige greier. Det burde være NRK som stiller opp, for å svare for at de har inngått et samarbeid med en influenser på falske premisser. "En viktig stemme innefor dyrevelferd osv." Som flere skriver så brukes jo podkasten til å lufte hvem som har pult hvem siste uka osv. og det er ganske tydelig at NRK driter i samfunnsansvar, etikkhåndbok osv. for å få høye lyttertall. DET bør være fokus for debatten. Ikke hvor sliten og lei SE er av at alle er så slemme med henne og ikke skjønner at hun blir sliiiiten og trenger ro. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 23. februar 2023 #34158 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) Luvinesta skrev (4 timer siden): Sitat Fredrik Solvang: «De som bare mener SE er dum, trenger vi ikke. Heller ikke de som bare mener NRK burde vært som det alltid var. Skjønner?» Gjetter nok på de er på utkikk etter noen utenfor KG som er nøytrale og som ikke er så farget i synet på enkelte influenserne. De har nok å velge mellom, ref: alle saklige gode artikler og debattanter som har kommet ut i ulike medier angående denne saken. Håper ikke debatten kun skal handle om bildet, men også om innholdet i podcasten, en podcast NRK mener Norge trenger. Har egentlig sansen for FS, men synes han dessverre til tider har opptrådt noe feigt og forsiktig. At NRK utvikler seg er fint det, men en podcast som forheliger sex med ulike partnere og samtidig nedsnakker den eneste prevensjonen som beskytter mot kjønnssykdommer er ikke en god utvikling. Kan jo legge til at Gonoré-smitten øker blant de yngre. Skulle gjerne likt å få en forklaring på hvorfor NRK menet de unge trenger denne podcasten? Fordi det er kult å pule i fylla uten kondom? Endret 23. februar 2023 av K_mb 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 23. februar 2023 #34159 Del Skrevet 23. februar 2023 Luvinesta skrev (41 minutter siden): Sitat Fredrik Solvang: «De som bare mener SE er dum, trenger vi ikke. Heller ikke de som bare mener NRK burde vært som det alltid var. Skjønner?» Gjetter nok på de er på utkikk etter noen utenfor KG som er nøytrale og som ikke er så farget i synet på enkelte influenserne. Hvis dette er føringene for debatten, så ønsker jeg heller en debatt om hvorvidt vi fortsatt skal ha et statsfinansiert NRK. Hvorfor skal vi måtte tvinges til å betale for NRK over skatteseddelen? Personlig har jeg kun en Apple-tv, og betaler for de kanalene/strømmetjenestene jeg ønsker å ha. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wednesday Addams Skrevet 23. februar 2023 #34160 Del Skrevet 23. februar 2023 Just now, Era Vulgaris said: Hvis dette er føringene for debatten, så ønsker jeg heller en debatt om hvorvidt vi fortsatt skal ha et statsfinansiert NRK. Hvorfor skal vi måtte tvinges til å betale for NRK over skatteseddelen? Personlig har jeg kun en Apple-tv, og betaler for de kanalene/strømmetjenestene jeg ønsker å ha. Enig her. Det er på høy tid at denne debatten tas og at den blir tatt på en ordentlig måte. Hvis NRK ønsker å bli finansiert av staten må de også være lydhøre for meninger, ikke bare dysse det ned og kjøre på med sin agenda. Jeg ønsker i all fall ikke på noen som helst måte at mine skattepenger skal havne i lomma på Sophie Elise, for eksempel. 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå