Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Just now, Djungelvrål said:

Tror jeg ikke, hun inviteres vel snart dit igjen for å snakke om den grusomme tiden når bildet ble lagt ut. 

Ja, det tror jeg også. Da er jeg spent på om hun stiller med extensions eller ikke. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malindalin skrev (Akkurat nå):

Er hun egentlig Norges største påvirker? Påvirker hun egentlig ungdommen i særlig stor grad? 
Alle tenåringene jeg snakker med verken følger henne eller bryr seg om henne og hva hun gjør. Hun er da «gammel».  

Nei, jeg støtter verken henne eller hva som har skjedd og det er helt krise at NRK ikke har sparket henne på hue og ræva ut hvis det er pga ungdommen de har ansatt henne. (Yeah right)

Veldig relevant spørsmål. 

Jeg tror det man mener er at hun er Norges mest profilerte påvirker (påvirker er yrkestittelen) og den av påvirkerne med størst millionbedrift. 

Håper du har rett i at hun ikke på noen måte er interessant for ungdom. Hun prater bare "griseprat", og om seg selv, og hun har et helt forskrudd forhold til kropp. Videre en svært lemfeldig forhold til sannheter og ansvar. 

Hun er kanskje mer til skrekk og advarsel for ungdom etterhvert, enn et faktisk forbilde (det man er redd for er jo at unge mennesker skal få ideer til risikofyllte operasjoner, unødvendige og dyre behandlinger og `finne` feil på seg selv - fordi Sophie Elise skriver bøker om dårlig selvbilde - og viser at "løsningen" er modifisert kropp i sine lettkledde kanaler parallelt med det budskapet. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Vixella skrev (5 minutter siden):

Spiller ingen rolle hva enkeltpersoner i NRK måtte tenke så lenge de på toppen har bestemt seg for å forsvare Sophie Elise med nebb og klør.

Djungelvrål skrev (3 minutter siden):

Tror jeg ikke, hun inviteres vel snart dit igjen for å snakke om den grusomme tiden når bildet ble lagt ut. 

Jeg er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (9 minutter siden):

Veldig relevant spørsmål. 

Jeg tror det man mener er at hun er Norges mest profilerte påvirker (påvirker er yrkestittelen) og den av påvirkerne med størst millionbedrift. 

Håper du har rett i at hun ikke på noen måte er interessant for ungdom. Hun prater bare "griseprat", og om seg selv, og hun har et helt forskrudd forhold til kropp. Videre en svært lemfeldig forhold til sannheter og ansvar. 

Hun er kanskje mer til skrekk og advarsel for ungdom etterhvert, enn et faktisk forbilde (det man er redd for er jo at unge mennesker skal få ideer til risikofyllte operasjoner, unødvendige og dyre behandlinger og `finne` feil på seg selv - fordi Sophie Elise skriver bøker om dårlig selvbilde - og viser at "løsningen" er modifisert kropp i sine lettkledde kanaler parallelt med det budskapet. 

Ja! Jeg har mer inntrykk av at det er vi på hennes alder (og litt eldre) som er mest engasjert i dette, ikke ungdommen selv 😅

Jeg er 34 og har fulgt henne fra dag 1. Men for meg som antagelig mange andre handler det ikke om at det hun legger ut er så i interessant men at det er som en bilkræsj. Du klarer ikke la vær å se selv om du egentlig ikke burde. 

Tenåringen her hjemme gjør i alle fall narr av henne og synes hun er helt idiot. Det samme gjør omgangskretsen og det synes jeg faktisk vi må høre på! Vi kan ikke sitte å hause opp et problem (at hun påvirker ungdom i negativ grad) som egentlig ikke er der .

Det som er et problem et at hun alltid slipper unna og at alle de store beskytter henne med nebb og klør.

Endret av Malindalin
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Send Aas Olsen til Debatten . ) 🙌🏼

🙌🏼https://www.nettavisen.no/livsstil/hudfletter-nrk-etter-sophie-elise-uttalelse-burde-aldri-ansatt-henne/s/5-95-934078 

Det sier seg selv at når det er krig så er jobben til NRK å få folk interessert i krigen, og ikke underlivet til Sophie Elise, eller hva hun har i posen for den saks skyld.  

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at Kristin Gjelsvik er med i Debatten jeg, men kanskje NRK ønsker å skåne Sophie Elise for det (hvis hun i det hele tatt skal møte opp selv denne gangen).

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Frisk Frosk Jeg tror jeg elsker deg! 

Jeg håper virkelig du sender materialet til KKR - og til Fredrik Solvang:  Jeg er redd Debatten kun blir noe småprat rundt toalettbildet med godteposen. Det er neppe noen som kommer til å ta opp den egentlige problematikken rundt det å hyre inn SE og Fetisha, og dersom noen gjør det, vil det antakelig bli avfeid (av programleder) med at det ikke er kveldens tema/SE ikke er til stede og kan forsvare seg. Solvang har sannsynligvis ikke lest seg opp i dette forumet (KG har et velfortjent dårlig rykte) og trenger at du opplyser ham:)

Endret av Pust
  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (1 minutt siden):

Jeg håper at Kristin Gjelsvik er med i Debatten jeg, men kanskje NRK ønsker å skåne Sophie Elise for det (hvis hun i det hele tatt skal møte opp selv denne gangen).

Tviler på at hun møter opp selv... Hun har vel selv fortalt om "trikset" hun brukte den gangen med å stille opp til debatt tilnærmet usminket og rimelig anonym. Så det trikset kan vel neppe gjentas...

Tenker det beste for den nu voksne dama er å trekke seg tilbake fra offentligheten, få begge beina planta på jorda, og så stake ut en kurs fremover som gjør at hun kan slå seg til ro. Finne roen og være fornøyd med seg selv og det som er rundt henne. Altså leve livet som de fleste av oss, ganske så vanlig og "anonymt".

Håper inderlig for hennes del at det vil skje 🤞

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (12 minutter siden):

@Frisk Frosk Jeg tror jeg elsker deg! 

Jeg håper virkelig du sender materialet til KKR - og til Fredrik Solvang:  Jeg er redd Debatten kun blir noe småprat rundt toalettbildet med godteposen. Det er neppe noen som kommer til å ta opp den egentlige problematikken rundt det å hyre inn SE og Fetisha, og dersom noen gjør det, vil det antakelig bli avfeid (av programleder) med at det ikke er kveldens tema/SE ikke er til stede og kan forsvare seg. Solvang har sannsynligvis ikke lest seg opp i dette forumet (KG har et velfortjent dårlig rykte) og trenger at du opplyser ham:)

Jeg har null forventninger om at debatten blir særlig virkningsfull. Den blir sannsynligvis like tam og tannløs som den om eksponering av barn for noen uker siden, for så å forsvinne inn i evigheten. Og SE kommer aldri i livet til å stille opp. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (33 minutter siden):

Ja, det tror jeg også. Da er jeg spent på om hun stiller med extensions eller ikke. 

Hun har jo glatt innrømmet at det var kalkulert.

Samtidig påstår hun ikke er kalkulert 

Bestem deg daaaa!😒

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo være landets mest privilegerte kvinne;

hvem andre kan føkke opp så mange ganger og samtidig få fri tale med statskanalen i ryggen og selv sette narrativet for hva hun sier om saken?

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper Marte Valle kommer til debatten. Hun har tatt kjernen i det hele helt på kornet.

Og så er hun ekte opptatt av de viktige tingene - men klarer å ha to tanker i hodet samtidig.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glufseguri said:

Hun må jo være landets mest privilegerte kvinne;

hvem andre kan føkke opp så mange ganger og samtidig få fri tale med statskanalen i ryggen og selv sette narrativet for hva hun sier om saken?

Ja, men likevel mener hun at hun blir dårlig behandlet. Forstå det den som kan.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har desverre liten tro på "Debatten" når det kommer til Sophie Elise jeg også. Den nedtonede og prektige SE hun dukket opp som da (en "utkledning" hun hadde gjort med fullt overlegg for å påvirke debattenm) - og senere inviterte de "Sint og følelsesstyrt Pappa" til å snakke på hennes vegne. Vel, det gjorde at jeg ikke klarer å ta debatt om Sophie Elise særlig seriøst fra det programmet lenger. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (Akkurat nå):

Ja, men likevel mener hun at hun blir dårlig behandlet. Forstå det den som kan.

Og hun unngår glatt å se alle kommentarene som faktisk sier at de bryr seg om henne, om hennes helse. Alle vi som skriver om hvor trist det er å se at hun fortsetter å ødelegge kroppen sin, med plastisk kirurgi, med rus, med å utlevere seg selv på nett. Hun ser bare kritikk. Men det er mye omsorg hos mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Isild said:

Har desverre liten tro på "Debatten" når det kommer til Sophie Elise jeg også. Den nedtonede og prektige SE hun dukket opp som da (en "utkledning" hun hadde gjort med fullt overlegg for å påvirke debattenm) - og senere inviterte de "Sint og følelsesstyrt Pappa" til å snakke på hennes vegne. Vel, det gjorde at jeg ikke klarer å ta debatt om Sophie Elise særlig seriøst fra det programmet lenger. 

Jeg er skeptisk i og med at de kun ønsker å debattere dette ordentlig på en kanal som er en veldig stor del av problemet. Hadde det vært debatt i regi av en annen, mer nøytral, kanal så skulle jeg kanskje ha vært hakket mer optimistisk. Her vil NRK, igjen, legge føringen - og høyst sannsynlig forsette med å forsvare Sophie Elise for alt det er verdt.

Bare måten de lot forrige debatt rundt Sophie Elise blir til et eneste stort sirkus gjør at jeg har svært lave forventninger til at dette blir noe bedre opplegg.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, IreneV said:

Og hun unngår glatt å se alle kommentarene som faktisk sier at de bryr seg om henne, om hennes helse. Alle vi som skriver om hvor trist det er å se at hun fortsetter å ødelegge kroppen sin, med plastisk kirurgi, med rus, med å utlevere seg selv på nett. Hun ser bare kritikk. Men det er mye omsorg hos mange.

Jeg tror mye av problemet her er at influensere for en del år tilbake begynte å tolke konstruktive tilbakemeldinger som kritikk. Kritikk ble personangrep, og plutselig satt de der som landets største mobbeofre. 

Sophie Elise, og flere, vil aldri kunne se noe annet enn at alle andre kommentarer en hyllest er mobbing, hets og hva som verre er.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke hun egentlig er ute etter omsorg. Hun er kun ute etter oppmerksomhet, uansett hvilken form den kommer i. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...