Gjest IreneV Skrevet 22. februar 2023 #33981 Skrevet 22. februar 2023 Isild skrev (11 minutter siden): Sutring? Jeg kan bare svare for meg selv, jeg følger henne ikke på Instagram eller noe annet sted. Man trenger ikke å trykke `følg` for å få med seg det meste hun gjør. Det havner som regel "overalt". Egentlig burde ingen ha instagram, eller tik tok. Hvis man leser om hva det representerer, hva det er, så burde det skremme de fleste til å slette appene.
Kollontaj Skrevet 22. februar 2023 #33982 Skrevet 22. februar 2023 IreneV skrev (Akkurat nå): Egentlig burde ingen ha instagram, eller tik tok. Hvis man leser om hva det representerer, hva det er, så burde det skremme de fleste til å slette appene. Jeg har ikke tro på å stikke hodet i sanda, det blir helt feil å uttale seg om noe man ikke vet særlig mye om, det blir nesten på nivå med «farge-Tv er skadelig» som noen hevdet da det kom. Trenger ikke følge kontoene aktivt, nei. 13
Gjest IreneV Skrevet 22. februar 2023 #33983 Skrevet 22. februar 2023 Kollontaj skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke tro på å stikke hodet i sanda, det blir helt feil å uttale seg om noe man ikke vet særlig mye om, det blir nesten på nivå med «farge-Tv er skadelig» som noen hevdet da det kom. Trenger ikke følge kontoene aktivt, nei. Man kan vel ha en "sovende" konto eventuelt. Uten at man poster noe, eller følger noen. Prøvde det på Facebook, fordi jeg ville ha med informasjon mange legger ut kun der, arrangement på skoler osv, men den ble flagget fordi jeg ikke hadde "venner". Aner ikke hvordan det er på de andre appene. TV har jeg aldri hatt heller, og det er derfor ekstra irriterende at vi nå må betale for NRK allikevel.
Jayne Skrevet 22. februar 2023 #33984 Skrevet 22. februar 2023 Isild skrev (22 minutter siden): Sutring? Jeg kan bare svare for meg selv, jeg følger henne ikke på Instagram eller noe annet sted. Man trenger ikke å trykke `følg` for å få med seg det meste hun gjør. Det havner som regel "overalt". Så flott, da var det ikke deg jeg siktet til heller 3
Isild Skrevet 22. februar 2023 #33985 Skrevet 22. februar 2023 IreneV skrev (9 minutter siden): Egentlig burde ingen ha instagram, eller tik tok. Hvis man leser om hva det representerer, hva det er, så burde det skremme de fleste til å slette appene. Sosiale medier har nok kommet for å bli, og jeg har tro på å følge med i og på utviklingen. Men man trenger ikke å følge kontroversielle kanaler, for egen del har jeg et klart standpunkt på at jeg personlig kun trykker følg på kontoer som interesserer meg. Jeg liker instagram, jeg følger kun kontoer som er innenfor egne interessefelt. All "støyen" man også får opp scroller man forbi. Men det er mye inspirasjon, interessante lenker og tankevekkende innhold også på IG. Jeg tenker at for å være med i debattene om influencerreklame, kroppspress, thinspo, eksponering av barn (som blandt annet opptar meg) - så er det litt avgjørende å vite hvordan det hele fungerer. Slutter vi å følge med på det så blir vi alle like akterutseilt som gubbegjengen i NRK - som ikke er istand til å vurdere noe så åpenbart som at det vil storme når de inngår samarbeid med Sophie Elise AS. 13
Gjest IreneV Skrevet 22. februar 2023 #33986 Skrevet 22. februar 2023 Isild skrev (1 minutt siden): Sosiale medier har nok kommet for å bli, og jeg har tro på å følge med i og på utviklingen. Men man trenger ikke å følge kontroversielle kanaler, for egen del har jeg et klart standpunkt på at jeg personlig kun trykker følg på kontoer som interesserer meg. Jeg liker instagram, jeg følger kun kontoer som er innenfor egne interessefelt. All "støyen" man også får opp scroller man forbi. Men det er mye inspirasjon, interessante lenker og tankevekkende innhold også på IG. Jeg tenker at for å være med i debattene om influencerreklame, kroppspress, thinspo, eksponering av barn (som blandt annet opptar meg) - så er det litt avgjørende å vite hvordan det hele fungerer. Slutter vi å følge med på det så blir vi alle like akterutseilt som gubbegjengen i NRK - som ikke er istand til å vurdere noe så åpenbart som at det vil storme når de inngår samarbeid med Sophie Elise AS. Fint hvis dere brukere kan prøve å endre dem da. Feks bude det blir slutt på "likes", da det trigger avhengighet.
Pust Skrevet 22. februar 2023 #33987 Skrevet 22. februar 2023 Isild skrev (2 minutter siden): Sosiale medier har nok kommet for å bli, og jeg har tro på å følge med i og på utviklingen. Men man trenger ikke å følge kontroversielle kanaler, for egen del har jeg et klart standpunkt på at jeg personlig kun trykker følg på kontoer som interesserer meg. Jeg liker instagram, jeg følger kun kontoer som er innenfor egne interessefelt. All "støyen" man også får opp scroller man forbi. Men det er mye inspirasjon, interessante lenker og tankevekkende innhold også på IG. Jeg tenker at for å være med i debattene om influencerreklame, kroppspress, thinspo, eksponering av barn (som blandt annet opptar meg) - så er det litt avgjørende å vite hvordan det hele fungerer. Slutter vi å følge med på det så blir vi alle like akterutseilt som gubbegjengen i NRK - som ikke er istand til å vurdere noe så åpenbart som at det vil storme når de inngår samarbeid med Sophie Elise AS. Jeg støtter deg på det at å følge med er viktig. Det nytter lite å diskutere en sak man ikke har kunnskaper om. Når det er sagt, så følger jeg @IreneVi tanken om å ønske seg en verden fri for aktører (eierne av appene, etc) som kun er ute etter å påvirke deg i en eller annen retning, helst til å bruke penger. Ledelsen i NRKs underholdningsavdeling burde definitivt ha fulgt bedre med, de har helt tydelig gått glipp av hva SEs instakonto og snapchatkonto handler om, de har kun sett feeden og ikke storyene, og storyene får man ikke tilgang til uten å følge. 9 2
Isild Skrevet 22. februar 2023 #33988 Skrevet 22. februar 2023 (endret) IreneV skrev (12 minutter siden): Fint hvis dere brukere kan prøve å endre dem da. Feks bude det blir slutt på "likes", da det trigger avhengighet. Helt enig i det. Men uten muligheten for likes så ville de fleste kanalene dø ut vil jeg tro, så maktapparatene bak tviholder nok på nettopp de funksjonene. Det er som du sier - det trigger avhengighetssenteret hos mennesker. Likes = bekreftelse og oppmerksomhet. En annen viktig ting er jo at antall likes og følgere styrer hele influencermarkedet. Uten disse så er de verdiløse hos annonsørene. Alt regnes og telles utifra disse tallene. Jeg har et håp om at det er generasjonene etter som kommer til å sørge for endringer. Man ser at det er i endring hele tiden. Facebook som var stort da jeg var yngre, er nå helt "bestemorsk" for dagens ungdommer. Endret 22. februar 2023 av Isild 7
Pust Skrevet 22. februar 2023 #33989 Skrevet 22. februar 2023 IreneV skrev (6 minutter siden): Fint hvis dere brukere kan prøve å endre dem da. Feks bude det blir slutt på "likes", da det trigger avhengighet. Man kan kontakte Meta og klage? Vi var nok ganske mange som prøvde oss på en klage den gangen FB gikk bort fra å vise innlegg i kronologisk rekkefølge og gikk over til å la algoritmene styre nyhetsstrømmen, uten hell. Likes og klikk styrer feeden, det blir det nok vanskelig å gjøre noe med. Nå har Meta riktignok gitt muligheten til å bare se de man følger, altså slippe reklame og forslag fra appen, men jeg tipper de fleste veksler mellom den «private» modellen og den åpne, altså den der man får en strøm av det algoritmene mener du bør se. Det er den modellen som forer deg med kattevideoer dersom du har klikket deg inn på en kattevideo. 6 1
Kollontaj Skrevet 22. februar 2023 #33990 Skrevet 22. februar 2023 Nå har jo også TikTok innrømmet å ha «heatet» innhold og profiler, altså er det ikke kun algoritmene som bestemmer innholdet du får opp. https://nrkbeta.no/2023/02/05/tiktok-trekker-i-tradene/ 8 1
DianaV Skrevet 22. februar 2023 #33991 Skrevet 22. februar 2023 (endret) "Kringkastingsrådet har mottatt 3549 klager på Sophie Elise Isachsens samarbeid med NRK." https://www.dagbladet.no/studio/kjendisstudio/668?post=124841 Blir det noen gang nok, er spørsmålet. Håper den nasty podcasten blir det siste tullet NRK bruker henne til. Endret 22. februar 2023 av DianaV 33 3
Gjest IreneV Skrevet 22. februar 2023 #33992 Skrevet 22. februar 2023 Pust skrev (4 minutter siden): Man kan kontakte Meta og klage? Vi var nok ganske mange som prøvde oss på en klage den gangen FB gikk bort fra å vise innlegg i kronologisk rekkefølge og gikk over til å la algoritmene styre nyhetsstrømmen, uten hell. Likes og klikk styrer feeden, det blir det nok vanskelig å gjøre noe med. Nå har Meta riktignok gitt muligheten til å bare se de man følger, altså slippe reklame og forslag fra appen, men jeg tipper de fleste veksler mellom den «private» modellen og den åpne, altså den der man får en strøm av det algoritmene mener du bør se. Det er den modellen som forer deg med kattevideoer dersom du har klikket deg inn på en kattevideo. Det er spennende utvikling nå. Her er en sak fra England: https://www.nytimes.com/2022/10/01/business/instagram-suicide-ruling-britain.html Kan komme regler om både algoritmebruk og "likes" tror jeg. Dette er første forumet jeg diskuterer på hvor man får "likes", og jeg merker at det trigger meg.
J.. Skrevet 22. februar 2023 #33993 Skrevet 22. februar 2023 IreneV skrev (22 minutter siden): Det er spennende utvikling nå. Her er en sak fra England: https://www.nytimes.com/2022/10/01/business/instagram-suicide-ruling-britain.html Kan komme regler om både algoritmebruk og "likes" tror jeg. Dette er første forumet jeg diskuterer på hvor man får "likes", og jeg merker at det trigger meg. Men dette kan vel uansett tas i egen tråd.. 6 1
Gjest IreneV Skrevet 22. februar 2023 #33994 Skrevet 22. februar 2023 DianaV skrev (1 time siden): "Kringkastingsrådet har mottatt 3549 klager på Sophie Elise Isachsens samarbeid med NRK." https://www.dagbladet.no/studio/kjendisstudio/668?post=124841 Blir det noen gang nok, er spørsmålet. Håper den nasty podcasten blir det siste tullet NRK bruker henne til. Ser at flere kaller det "heksejakt" nå. Kan bikke over i sympati, mediene bør roe litt ned. Og slutte å bruke bildene av SE der hun ser "liten og sårbar" ut. De bør ikke benytte bilder.
Gjest IreneV Skrevet 22. februar 2023 #33995 Skrevet 22. februar 2023 https://www.vg.no/rampelys/i/GMO1w6/sophie-elisepodkasten-setter-ny-rekord "Solid oppsving for «Sophie og Fetisha», som aldri har hatt høyere tall enn i episoden som kom etter det mye omtalte Instagram-bildet."
Gjest Tigerlilje86 Skrevet 22. februar 2023 #33996 Skrevet 22. februar 2023 Har møtt henne faktisk for noen år siden😑 candy girl og playboy passer perfekt🙄 mer usikker og rotete personlighet har jeg ikke møtt før. Kanskje noen ting er blitt bedre siden gen gang, men noen ting forandrer seg aldri (noen ganger til det værre i det skjulte)
Gjest IreneV Skrevet 22. februar 2023 #33997 Skrevet 22. februar 2023 (endret) altius skrev (5 timer siden): Hva har skjedd med denne Sophie? Skal hun ikke gi en kommentar til det som har fått flere tusen til å sende inn klage til NRK og all kritikk og fordømmelse omkring hennes forherligelse av narkotika? Alt er en glipp. Ingenting er strategi. Fra A-Å benytter hun seg av den unnskyldningen. Og det finnes ikke regelverk på plass, så hun slipper unna med det meste. Forsiktige smil, sårbare blikk, gråt og snakk om hvor tungt hun tar all kritikken, eller hetsen som de kaller det. Da rettes det pekefinger om ansvar. Vi har ansvaret for henne psyke. Men hun har intet ansvar, for de mange som har lagt seg under kniven, utvikler spiseforstyrrelser, som nå kanskje takker ja til kokain fordi SE sier du får det så mye bedre, og at du må gi faen, som ikke bruker kondom, fordi det er "fette nørd". Hun er jo bare et menneske. Endret 22. februar 2023 av IreneV
Leonaen Skrevet 22. februar 2023 #33998 Skrevet 22. februar 2023 IreneV skrev (24 minutter siden): https://www.vg.no/rampelys/i/GMO1w6/sophie-elisepodkasten-setter-ny-rekord "Solid oppsving for «Sophie og Fetisha», som aldri har hatt høyere tall enn i episoden som kom etter det mye omtalte Instagram-bildet." Ja det var det jeg tenkte meg. Nå ønsker alle å høre på podkasten hennes. Så bra jobbet SE 🙄🙄 all oppmerksomhet er bra oppmerksomhet. 16
Leonaen Skrevet 22. februar 2023 #33999 Skrevet 22. februar 2023 DianaV skrev (2 timer siden): "Kringkastingsrådet har mottatt 3549 klager på Sophie Elise Isachsens samarbeid med NRK." https://www.dagbladet.no/studio/kjendisstudio/668?post=124841 Blir det noen gang nok, er spørsmålet. Håper den nasty podcasten blir det siste tullet NRK bruker henne til. Klagene øker og det samme gjør jo antallet som nå skal ha med seg podkasten. Så NRK og SE kan ivertfall ikke klage 🙄 15
DianaV Skrevet 22. februar 2023 #34000 Skrevet 22. februar 2023 IreneV skrev (29 minutter siden): https://www.vg.no/rampelys/i/GMO1w6/sophie-elisepodkasten-setter-ny-rekord "Solid oppsving for «Sophie og Fetisha», som aldri har hatt høyere tall enn i episoden som kom etter det mye omtalte Instagram-bildet." https://m24.no/na-er-sophie-elise-saken-den-nest-mest-innklagete-saken-til-nrk/585915 "Sophie Elise har i løpet av den siste halvannen uken fått 3601 klager til Kringkastingsrådet. Det betyr at saken er på andreplass over mest innklagede saker i rådets historie." En viss balanse i dette i det minste 🤪 19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå