kraftwerk Skrevet 21. februar 2023 #33941 Skrevet 21. februar 2023 J.. skrev (6 minutter siden): 2016. https://www.tv2.no/video/underholdning/flashet-puppen-slik-takket-sophie-elise-isachsen-for-blogg-prisene/1010997/ Jøss 🤯🙈
Gjest IreneV Skrevet 21. februar 2023 #33942 Skrevet 21. februar 2023 nyjenta skrev (17 minutter siden): Trodde dette var fyfy? Å poste fra NRK-studioet? Eller hvordan fungerte det nå igjen? Har hun på egen "kolleksjon"? Da er det i mot reglene vi jeg tro. Syntetisk mikroplast av noe slag i alle fall. Må jo få konstant elektriske støt den dama der.
kraftwerk Skrevet 21. februar 2023 #33943 Skrevet 21. februar 2023 (endret) pew1 skrev (14 timer siden): Tja. Håper jo hun blir innlagt om hun sliter igjen, og får hjelp og alt sånt. Det jeg ikke liker er at folk ALLTID skal ta henne på noe, og det er jo litt som om hun er hatet av hele Norge. Personlig digger jeg henne, hun er kontroversiell, sier ting rett ut. Er ikke politisk korrekt osv. Desverre er ikke denne typen personlighet godtatt her i Norge, hvorfor hun ikke har flyttet til typ Hollywood aner jeg ikke. Da kunne hun hatt alle disse meningene og tatt så mye operasjoner hun ville uten at folk brydde seg. 🤷🏻 Tviler på at hun kommer til å legge seg inn med det første. Skal man gjennomgå rusbehandling, vellykket - så må man faktisk selv innse at man har et problem, og at det ikke er ytre faktorer som er problemet - en ruser seg på grunn av noe med "en selv". Og det kan for mange ta mange år å innse disse tingene. Mange som ruser seg skylder ofte på ytre faktorer, at det ikke er ens egen feil for at man ruser seg o.l Vel, jeg er en veldig direkte person og blir sjeldent flau. Jeg er en person som tør å si ifra, sier ifra og står for det jeg sier. Og det er ganske "sjeldent" her i landet, men jeg har aldri opplevd å få særlig med kritikk for den jeg er. Tvert imot har folk fulgt meg og mine spor, gang på gang - fordi jeg er en som "leder flokken" (ikke mine ord 😂). Og jeg vil si at en slik personlighet jeg har, kan være til plage for en del folk - nettopp fordi jeg sier ifra og ikke gir meg. Som sagt, jeg har bare blitt beundret for disse kvalitetene. Nordmenn flest kvier seg for å si ifra om ting generelt. Det jeg prøver å poengtere er at Sophie Elise er ikke blir hatet eller kritisert for den hun er. Og her mener jeg du må lære deg å skille mellom business og privat. For Sophie Elise er et aksjeselskap som selger en rollefigur i det offentlig rom, og da må man faktisk forvente og godta at man blir en del av samfunnsdebatten. Og når rollefiguren man selger tjener penger, og lever av å provosere, seksualisere og være anti-feministisk i et moderne samfunn, da må man faktisk regne med det. Og her ser jeg du drar samme taktikk som influencere flest, du blander hat og mobbing med kritikk og konstruktiv kritikk. Det tenker jeg også er ganske typisk for nordmenn generelt, og det tror jeg henger med at det generelle flertallet kvier seg. Så da er det veldig enkelt å blande to kategorier fordi man rett og slett ikke har kjennskap med sistnevnte (kritikk og konstruktiv kritikk). Tror ikke Sofie Steen ville slått an i Hollywood for å være ærlig. Det finnes så mange kvinner som Sofie i USA, det er gammelt nytt og ikke særlig å tjene penger på. Det skal mye til for å slå an i USA generelt, og det er nok en av grunnene til at Sofie valgte å ikke flytte til USA. Rett og slett fordi hun vet disse tingene, og i USA står kanselleringskulturen høyt, ihvertfall i Hollywood - så det skal lite til for å feile. Og sånn til sist, så tror jeg hun gjør rett i å bli i Norden, for det er her hun har og har hatt muligheten til å tjene store penger. Hadde hun bodd i USA hadde hun tvilsomt klart å bygge seg opp den formuen og businessen hun har her i Norge. Endret 21. februar 2023 av kraftwerk 19 1
mater.sapiens Skrevet 21. februar 2023 #33944 Skrevet 21. februar 2023 DianaV skrev (2 timer siden): Jeg er helt enig med deg, ville bare forklare hvordan det fort kan gå galt med bilder når du er midt oppi det, og det er en vanlig del av livet i "rus og dus". Jeg er blant de flere tusen som har sendt NRK mine tanker om dette og syns det er forkastelig at de knyttet seg til henne i første omgang, da hun rett og slett bare er problematisk og mest kjent for det. At hun behandler den offisielle kontoen sin som sin private burde ha konsekvenser mtp NRK men NEEEEEI. La henne kjøre på med glorifisering av rusbruk og for mye alkohol og sex og graps. De har fått det de ville ha og vi må betale for det. Vi finansierer på en måte rusbruken til en influencer takket være NRK og jeg kommer aldri til å forstå hvordan hun slipper unna med ALT. Enden er jo aldri nær en gang i media. Men den livsstilen kommer til å ta henne igjen på et eller annet tidspunkt og jeg vet hvordan det er, og jeg misunner henne ikke den smellen men det er ofte det som fører til endring. Jeg regner med at forklaringen hun ga til NRK var at bildet skulle på hennes private konto, at det slett ikke var meningen å legge det på businesskontoen. Og NRK … ja, de godtar alt bare de kan få litt griseprat på podkast. 13 1
Gjest IreneV Skrevet 21. februar 2023 #33945 Skrevet 21. februar 2023 kraftwerk skrev (31 minutter siden): Tviler på at hun kommer til å legge seg inn med det første. Skal man gjennomgå rusbehandling, vellykket - så må man faktisk selv innse at man har et problem, og at det ikke er ytre faktorer som er problemet - en ruser seg på grunn av noe med "en selv". Og det kan for mange ta mange år å innse disse tingene. Mange som ruser seg skylder ofte på ytre faktorer, at det ikke er ens egen feil for at man ruser seg o.l Vel, jeg er en veldig direkte person og blir sjeldent flau. Jeg er en person som tør å si ifra, sier ifra og står for det jeg sier. Og det er ganske "sjeldent" her i landet, men jeg har aldri opplevd å få særlig med kritikk for den jeg er. Tvert imot har folk fulgt meg og mine spor, gang på gang - fordi jeg er en som "leder flokken" (ikke mine ord 😂). Og jeg vil si at en slik personlighet jeg har, kan være til plage for en del folk - nettopp fordi jeg sier ifra og ikke gir meg. Som sagt, jeg har bare blitt beundret for disse kvalitetene. Nordmenn flest kvier seg for å si ifra om ting generelt. Det jeg prøver å poengtere er at Sophie Elise er ikke blir hatet eller kritisert for den hun er. Og her mener jeg du må lære deg å skille mellom business og privat. For Sophie Elise er et aksjeselskap som selger en rollefigur i det offentlig rom, og da må man faktisk forvente og godta at man blir en del av samfunnsdebatten. Og når rollefiguren man selger tjener penger, og lever av å provosere, seksualisere og være anti-feministisk i et moderne samfunn, da må man faktisk regne med det. Og her ser jeg du drar samme taktikk som influencere flest, du blander hat og mobbing med kritikk og konstruktiv kritikk. Det tenker jeg også er ganske typisk for nordmenn generelt, og det tror jeg henger med at det generelle flertallet kvier seg. Så da er det veldig enkelt å blande to kategorier fordi man rett og slett ikke har kjennskap med sistnevnte (kritikk og konstruktiv kritikk). Tror ikke Sofie Steen ville slått an i Hollywood for å være ærlig. Det finnes så mange kvinner som Sofie i USA, det er gammelt nytt og ikke særlig å tjene penger på. Det skal mye til for å slå an i USA generelt, og det er nok en av grunnene til at Sofie valgte å ikke flytte til USA. Rett og slett fordi hun vet disse tingene, og i USA står kanselleringskulturen høyt, ihvertfall i Hollywood - så det skal lite til for å feile. Og sånn til sist, så tror jeg hun gjør rett i å bli i Norden, for det er her hun har og har hatt muligheten til å tjene store penger. Hadde hun bodd i USA hadde hun tvilsomt klart å bygge seg opp den formuen og businessen hun har her i Norge. Det er så stusselig alt sammen. Trives nok best i andedammen Norge ja. Er bare en av mange her også, men hun er en av de første, en "pioner", og har bygget seg opp et stort nettverk, og lurt mange av dem med/til å grønnvaske seg. Mange nyttige idioter har latt seg lokke av "gratis" markedsføring og donasjoner. Veldig beklagelig. NOAH burde takket nei da hun donerte penger og startet Spleis nå nylig. For de kan ikke gjemme seg bak den utdaterte argumentasjonen der de hevder at SE AS har et miljøengasjement. Så dumme er de ikke. SE som privatperson sliter mentalt, det ser alle. Også NRK. Det de gjorde da de lanserte podcast i kjølvannet av en altfor tidlig avsluttet rusbehandling er uetisk. Rett fra livesending på rehab og akutten til rød løper og talk show.
Gjest IreneV Skrevet 21. februar 2023 #33946 Skrevet 21. februar 2023 mater.sapiens skrev (3 minutter siden): Jeg regner med at forklaringen hun ga til NRK var at bildet skulle på hennes private konto, at det slett ikke var meningen å legge det på businesskontoen. Og NRK … ja, de godtar alt bare de kan få litt griseprat på podkast. Har hun en privat konto uten så mange følgere, kun nære venner?
kraftwerk Skrevet 21. februar 2023 #33947 Skrevet 21. februar 2023 (endret) IreneV skrev (6 minutter siden): Det er så stusselig alt sammen. Trives nok best i andedammen Norge ja. Er bare en av mange her også, men hun er en av de første, en "pioner", og har bygget seg opp et stort nettverk, og lurt mange av dem med/til å grønnvaske seg. Mange nyttige idioter har latt seg lokke av "gratis" markedsføring og donasjoner. Veldig beklagelig. NOAH burde takket nei da hun donerte penger og startet Spleis nå nylig. For de kan ikke gjemme seg bak den utdaterte argumentasjonen der de hevder at SE AS har et miljøengasjement. Så dumme er de ikke. SE som privatperson sliter mentalt, det ser alle. Også NRK. Det de gjorde da de lanserte podcast i kjølvannet av en altfor tidlig avsluttet rusbehandling er uetisk. Rett fra livesending på rehab og akutten til rød løper og talk show. Jeg er ikke særlig fan av NOAH uansett, de ber om penger fra medlemer - men de lar ikke medlemmer gjøre noe arbeid for dem eller inkluderer dem. Annet enn at man kan henge opp flyers for NOAH, eller bli med i et fakkeltog. NOAH har fått statsstøtte i mange år for å være en «medlemsorganisasjon» når de egentlig ikke er det. Dyrevernsalliansen o.l - der blir man virkelig et medlem og kan arbeide med dem, og derfor mistet NOAH statsstøtten sin. Hvorfor NOAH ikke vil la noen andre komme inn i organisasjonen syntes jeg er rimelig spesielt og det fratar andre mennesker muligheten til både engasjement og gode gjerninger, ikke minst er det mange som sikkert ville hjelpe, men de får ikke lov av NOAH for de skal bare ha penger. Hadde NOAH lest dette hadde jeg nok fått så ørene flagret 😉🥱. Så jeg forstår godt at NOAH tok imot de pengene, de kjører ikke et åpent og inkluderende miljø, og de ekskluderer de med et stort engasjement for dyr. Støtt heller andre organisasjoner hvor man faktisk kan bidra og gjøre en forskjell, NOHA tigger bare penger og man får ikke se hva de egentlig driver med. Endret 21. februar 2023 av kraftwerk 16 2 1
Tradegy Skrevet 21. februar 2023 #33948 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Tenk at media bruker tid på å ta bilder/film ut i bilen på NRK.. Altså, så viktig er hun vitterlig ikke. Det som er så kjipt, er at i mange sine øyne er jo all pr god pr. Også for Nrk. Dette tøyset hennes er jo på sett og vis en bestilling fra kanalen. Så flaut! 🙈 De kunne kalt podkasten "Hver gang endene møtes" 🦆 🦆 Endret 21. februar 2023 av Tradegy 10 1
Gjest IreneV Skrevet 21. februar 2023 #33949 Skrevet 21. februar 2023 (endret) kraftwerk skrev (12 minutter siden): Jeg er ikke særlig fan av NOAH uansett, de ber om penger fra medlemer - men de lar ikke medlemmer gjøre noe arbeid for dem eller inkluderer dem. Annet enn at man kan henge opp flyers for NOAH, eller bli med i et fakkeltog. NOAH har fått statsstøtte i mange år for å være en «medlemsorganisasjon» når de egentlig ikke er det. Dyrevernsalliansen o.l - der blir man virkelig et medlem og kan arbeide med dem, og derfor mistet NOAH statsstøtten sin. Hvorfor NOAH ikke vil la noen andre komme inn i organisasjonen syntes jeg er rimelig spesielt og det fratar andre mennesker muligheten til både engasjement og gode gjerninger, ikke minst er det mange som sikkert ville hjelpe, men de får ikke lov av NOAH for de skal bare ha penger. Hadde NOAH lest dette hadde jeg nok fått så ørene flagret 😉🥱. Så jeg forstår godt at NOAH tok imot de pengene, de kjører ikke et åpent og inkluderende miljø, og de ekskluderer de med et stort engasjement for dyr. Støtt heller andre organisasjoner hvor man faktisk kan bidra og gjøre en forskjell, NOHA tigger bare penger og man får ikke se hva de egentlig driver med. Takk for info! Dyrevernalliansen har også benyttet seg av SE AS. Jeg har spurt dem om det, men de svarer med samme mynt som NRK. Skuffende. SE AS er en som motarbeider alt de driver med, hun er en ulv i fåreklær. Og ikke særlig god forkledning heller, så jeg synes det er rart de lar seg lure, da må det være snakk om penger tenker jeg. Gratis "reklame". Endret 21. februar 2023 av IreneV
mater.sapiens Skrevet 21. februar 2023 #33950 Skrevet 21. februar 2023 IreneV skrev (16 minutter siden): Har hun en privat konto uten så mange følgere, kun nære venner? Ja. Det har hun alltid hatt.
Glufseguri Skrevet 21. februar 2023 #33951 Skrevet 21. februar 2023 IreneV skrev (23 minutter siden): Har hun en privat konto uten så mange følgere, kun nære venner? Til med jeg har flere kontoer. Sjekk kontoene Dannyboy følger som heter Sophie, da dukker den mulighets opp?😏 (Han har en åpen konto, så de han følger er ingen hemmelighet) 1
Gjest IreneV Skrevet 21. februar 2023 #33952 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Glufseguri skrev (3 minutter siden): Til med jeg har flere kontoer. Sjekk kontoene Dannyboy følger som heter Sophie, da dukker den mulighets opp?😏 (Han har en åpen konto, så de han følger er ingen hemmelighet) Jeg er ikke på noen sosiale medier, så får ikke sett tror jeg. Men da fremstår jo bildet enda mer villet. Hun postet den så flest mulig skulle få det med seg. Ingen tvil. Endret 21. februar 2023 av IreneV
Wednesday Addams Skrevet 21. februar 2023 #33953 Skrevet 21. februar 2023 26 minutter siden, Fru G said: Jeg nekter å tro at hun er forbilde for unge jenter. Jeg tror at NRK bommer totalt ved å tenke at podcasten hennes når fram til 15 år gamle jenter, men jeg tror dessverre at Sophie når de på Instagram. Skal selvfølgelig ikke si at dette er utelukkende hennes skyld, men det har blitt så utrolig normalt for unge jenter å sprøyte inn litt her, og så litt der. Jeg har kollegaer som ikke engang har fylt tjue som har så stramme ansikter at de knapt kan smile, og leppene er gigantiske. Det er selvfølgelig ikke bare Sophie sin skyld, men hun har i stor grad bidratt til å normalisere det i det norske samfunnet. Og ja - majoriteten av disse kollegaene følger SE på Instagram. 25 1
Entern Skrevet 21. februar 2023 #33954 Skrevet 21. februar 2023 Vixella skrev (6 minutter siden): Jeg tror at NRK bommer totalt ved å tenke at podcasten hennes når fram til 15 år gamle jenter, men jeg tror dessverre at Sophie når de på Instagram. Skal selvfølgelig ikke si at dette er utelukkende hennes skyld, men det har blitt så utrolig normalt for unge jenter å sprøyte inn litt her, og så litt der. Jeg har kollegaer som ikke engang har fylt tjue som har så stramme ansikter at de knapt kan smile, og leppene er gigantiske. Det er selvfølgelig ikke bare Sophie sin skyld, men hun har i stor grad bidratt til å normalisere det i det norske samfunnet. Og ja - majoriteten av disse kollegaene følger SE på Instagram. Huff 🙁 4
Frisk Frosk Skrevet 21. februar 2023 #33955 Skrevet 21. februar 2023 IreneV skrev (7 timer siden): Skal vel invitere veldig unge menn og kvinner da. De er vel typen som drar på russefester tenker jeg. Med noe godteposer til ungene. Enten det var planlagt tidligere eller ei, jeg tenker den festen vil få en eller annen hendelse av ett eller annet slag som skal få fokuset bort fra posebildet og saken om kontrakten med Nrk. Nekter å tro at dette er noe de ikke vil bruke for å manipulere folk. Og ja, det er vel spekulasjon, men begrunnet i at dette er SEs vanlige praksis - avled, få fokuset over på noe annet, positivt eller negativt eller mye verre spiller ingen rolle, bare få fokuset bort fra det som er negativt for den kyniske måten bedriften driftes. 7
Gjest IreneV Skrevet 21. februar 2023 #33956 Skrevet 21. februar 2023 Frisk Frosk skrev (4 minutter siden): Enten det var planlagt tidligere eller ei, jeg tenker den festen vil få en eller annen hendelse av ett eller annet slag som skal få fokuset bort fra posebildet og saken om kontrakten med Nrk. Nekter å tro at dette er noe de ikke vil bruke for å manipulere folk. Og ja, det er vel spekulasjon, men begrunnet i at dette er SEs vanlige praksis - avled, få fokuset over på noe annet, positivt eller negativt eller mye verre spiller ingen rolle, bare få fokuset bort fra det som er negativt for den kyniske måten bedriften driftes. Jeg foreslår Playboy-tema, der SE er en slags kvinnelig Hugh Hefner, som inviterer til "grotte-fest" i beste Gaute Drevdal stil.
Frisk Frosk Skrevet 21. februar 2023 #33957 Skrevet 21. februar 2023 DianaV skrev (4 timer siden): Jeg er helt enig med deg, ville bare forklare hvordan det fort kan gå galt med bilder når du er midt oppi det, og det er en vanlig del av livet i "rus og dus". Jeg er blant de flere tusen som har sendt NRK mine tanker om dette og syns det er forkastelig at de knyttet seg til henne i første omgang, da hun rett og slett bare er problematisk og mest kjent for det. At hun behandler den offisielle kontoen sin som sin private burde ha konsekvenser mtp NRK men NEEEEEI. La henne kjøre på med glorifisering av rusbruk og for mye alkohol og sex og graps. De har fått det de ville ha og vi må betale for det. Vi finansierer på en måte rusbruken til en influencer takket være NRK og jeg kommer aldri til å forstå hvordan hun slipper unna med ALT. Enden er jo aldri nær en gang i media. Men den livsstilen kommer til å ta henne igjen på et eller annet tidspunkt og jeg vet hvordan det er, og jeg misunner henne ikke den smellen men det er ofte det som fører til endring. Generelt sett ang. det å bli blind for slike ting når man har et rusproblem, det er jeg enig med deg, det stemmer nok. Men hvis man analyserer bildet SE valgte å legge ut sammen med teksten, så avslører hun selv hva hensikten var, mener jeg. SE har lagt ut veldig mange provoserende bilder opp gjennom årene. Hvis vi ser bort fra posen med det hvite i, så var dette et bilde av to kvinner som så ut til å være full eller ruset i en pause i en fest. Ikke noe provoserende i det, ikke noe kontroversielt. Og til tross for at dette bildet er et heller kjedelig bilde, så valgte SE bevisst å skrive under bildere: "livet blir en milliard ganger gøyere om man bare gir faen" (fritt etter hukommelsen). Med andre ord, bilde og tekst henger overhodet ikke sammen hvis vi skulle gi henne fordelen av tvil og tenke at dette var en glipp. Men i det øyeblikket du tar posen med det hvite i med i analysen - DA henger bilde og tekst sammen. Dette var garantert ingen glipp, noe SE egentlig dokumenterte helt tydelig for alle med bildet og teksten. Jeg tenker også at hun kommer til å gå på en stor smell snart. Jo lenger tid hun fortsetter som nå, jo verre blir smellen, og jo tøffere blir veien til et normalt liv igjen. 10 1 3
Bloom13 Skrevet 21. februar 2023 #33958 Skrevet 21. februar 2023 Othelia08 skrev (23 timer siden): At NRK sier at de vil nå jenter ned i 15-årsalderen er ganske sykt i seg selv. Ingen 15-åring har behov for å høre måten de snakker om sex. De har ikke nådd lavalderen en gang. Mulig jeg er prippen, men jeg syns de gir unge, uerfarne jenter et usunt bilde på hva sex er. Operasjoner, sørpefylla og rus er ikke noe jeg hadde ønsket at min tenåring skulle hørt på podcast hver uke. Spesielt ikke fra selveste statskanalen. De har jo ikke en gang lov til å gjøre disse tingene enda. Dette! Sophie er Sophie, hun kommer aldri til å forandre seg. Hun er kynisk og har tilsynelatende null selvinnsikt. Hun skal fremstå som et bra forbilde, men det er så åpenbart at hun ikke kunne gitt mer faen i følgerne sine. Spesielt de yngste. Hun har en stor mulighet til å være en viktig stemme, men i stedet er hun kun opptatt av å provosere og å tjene penger. Personlig syns jeg at hun begynner å bli kjedelig, fordi hun er ekstremt forutsigbar. Hun skaper drama, trekker seg tilbake, kommer ut av hi igjen med en eller annen ny lansering. Hver. eneste. gang. Problemet er at det funker. Jeg syns NRK har driti på draget nå, og de har mista all troverdighet. 16 8
Populært innlegg Sassenach Skrevet 21. februar 2023 Populært innlegg #33960 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Kjempeglad for å se antallet klager når nye høyder. Tar endelig steget til å sende inn mitt bidrag. ---- Slik jeg har forstått det, har NRK hyret inn Sophie Elise som oppdragsyter for å styrke tilbudet til hovedsakelig kvinner 15-30 år med podkasten «Sophie og Fetisha». Etter mediestormen den siste tiden og NRKs respons til det omtalte partydop-bildet, opplever jeg det som nødvendig å sende inn en klage. Med kjennskap til noe av innholdet i podkasten i løpet av de 20+ episodene utgitt siden september, stiller jeg spørsmål ved overenstemmelsen mellom utgivelsene og en av frontpersonenes negative påvirkningskraft med NRKs samfunnsoppdrag og vedtekter. Noen ytringer fra podkasten vi kan minnes i denne sammenheng er blant annet at uttalelser om at «kondomer er fettenørd», «Viagra er bra», hun har «amfetamintights», «dick pics er ikke ekkelt», og hun ikke bryr seg om gaver, men elsker «å please menn» og «go down and dirty». I tillegg har det blitt brukt tid på å mime «lyden av slapp pikk» og snakk hvor ekkelt dette er. Her må jeg nesten belyse dobbeltmoralen og kjønnsdiskrimineringen da jeg ikke tror det hadde falt i god jord, og forhåpentligvis ikke vært publisert, dersom en mann hadde brukt NRKs sendeflate til å fremføre lyden av vid vagina og prate om hvor lite tiltalende dette er. Er dette budskap NRK som rikskringkaster kan stå inne for? I følge NRKs vedtekter skal deres tilbud være «kilde til innsikt, refleksjon, opplevelse og kunnskap gjennom innhold og tjenester av høy kvalitet» (ref. §39), og til forskjell fra kommersielle aktører skal de «etterstrebe å tilføye sitt tilbud et element av økt samfunnsverdi i forhold til det kommersielle tilbudet» (ref. §41). Videre står det tydelig at «NRK skal utvise særlig varsomhet med å tilby innhold som utsetter publikum for kommersielt press. Dette gjelder særlig for programmer rettet mot barn og unge» (ref. §46) som jeg jo forstår jenter i det nedre sjiktet av målgruppen er. Fra mitt ståsted er podkasten og kjøpet av tjenester fra nevnte aktør i strid med søken etter «høy kvalitet» og «økt samfunnsverdi i forhold til det kommersielle tilbudet». Med henvisning til annonsering av joggebukse i NRK-studio mener jeg det allerede foreligger et klart brudd på vedtekt angående kommersielt press. Dessuten er det problematisk å skille mellom frontpersons kommersielle interesser utenfor NRK-oppdraget der publikum i aller høyeste grad utsettes for kommersielt press – det være seg ulovlig alkoholreklame, overforbruk og nå narkotikareklame. Mens vedtektene deres ikke sier noe spesifikt om kroppspress, tenker jeg dette er også noe det i høyeste grad er relevant å stille spørsmål ved med tanke på fikseringen rundt sex og kropp i podkasten. Spørsmålene jeg da sitter igjen med er: Hva med deres samfunnsoppdrag? Hva med deres integritet og troverdighet? Er det virkelig dette NRK-bevilgningene skal brukes til? NRKs redaksjonelle etikkhåndbok sier «Ord og bilder er mektige våpen. Misbruk dem ikke!». Enda jeg forstår disse retningslinjene ikke er direkte gjeldende for Sophie Elise som oppdragstaker så tenker jeg dessverre NRK er på ville veier med å fortsette produksjon av dette tilbudet – deres våpen blir i aller høyeste grad misbrukt. Endret 21. februar 2023 av Sassenach 33 2 37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå