J.. Skrevet 17. februar 2023 #33541 Skrevet 17. februar 2023 (endret) Helene1982 skrev (7 minutter siden): Problemet er jo at det er mangel på dømmekraft uansett om det var en spøk eller ikke. Nesten mer om det var en spøk. Jeg tror Nora er en dame med en plan. Hun har blitt bestevenn med SE og kjæreste med Marius ut av ingenting. SE er fortsatt ansvarlig for egne handlinger, men jeg tror Nora er trøbbel. Slutt med denne ansvarfraskrivelsen på SEs vegne. SE har vært dårlig nytt for seg selv i 15 år og skriver også i "Elsk meg" at hun både brukte piller og sniffet kokain pga/sammen med Thodesen,altså før hun og Nora noensinne begynte å henge. SE har tatt idiotiske valg i en årrekke,venner har kommet å gått av ulike årsaker,valgene hennes rundt ting er garantert en stor del av det. Endret 17. februar 2023 av J.. 29 1 4
Helene1982 Skrevet 17. februar 2023 #33542 Skrevet 17. februar 2023 J.. skrev (2 minutter siden): Slutt med denne ansvarfraskrivelsen på SEs vegne. SE har vært dårlig nytt for seg selv i 15 år og skriver også i "Elsk meg" at hun både brukte piller og sniffet kokain pga/sammen med Thodesen,altså før hun og Nora noensinne begynte å henge. SE har tatt idiotiske valg i en årrekke,venner har kommet å gått av ulike årsaker,valgene hennes rundt ting er garantert en stor del av det. Jeg er ikke uenig med deg. Jeg mener ikke at det behøver å være en skurk og en helt i det hele tatt. De begge må ta ansvar for det de har gjort. jeg står for det jeg har sagt om at jeg er bekymret for SE, da det er noe ved henne som får meg til å tro at hun sliter, men det farger ikke mine tanker om at jeg tror at Nora er muffins og ganske utspekulert (har ikke møtt dama, så kun magefølelse) 1
Cancelled Skrevet 17. februar 2023 #33543 Skrevet 17. februar 2023 Helene1982 skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke uenig med deg. Jeg mener ikke at det behøver å være en skurk og en helt i det hele tatt. De begge må ta ansvar for det de har gjort. jeg står for det jeg har sagt om at jeg er bekymret for SE, da det er noe ved henne som får meg til å tro at hun sliter, men det farger ikke mine tanker om at jeg tror at Nora er muffins og ganske utspekulert (har ikke møtt dama, så kun magefølelse) Snortfie vil at du skal være bekymret for henne og synes synd på henne, mens det er en høy sannsynlighet for at hun sitter hjemme med tidenes orgasme, etter all oppmerksomhet som hun har fått denne uken. Hun har kåtet seg opp på slottstrappen for en mindreårig og det var tydeligvis helt greit og normalt. Hun har sluppet unna med så mye i så mange år, at jeg hadde ikke vært overrasket om hun tenker det skjer denne gangen også. Den dagen ingen bryr seg om hennes frekkogsexypupperumpesjokk-opplegg, da kan du være bekymret, for det blir den dagen hun ikke har mål og mening i livet lengre. 28 1 9
Entern Skrevet 17. februar 2023 #33544 Skrevet 17. februar 2023 Drizzt skrev (54 minutter siden): Alle modner en dag. Dessverre er ikke det alltid tilfelle 😕 10
Ardwinna Skrevet 17. februar 2023 #33545 Skrevet 17. februar 2023 Skrottefar skrev (27 minutter siden): Tviler på at SE modner, virker ikke slik i alle fall 😛 Hun er vel så full av konserveringsmidler at hun aldri modner. (Ja, nå er jeg slem, men litt galgenumor får hun tåle). 31 1 2
Entern Skrevet 17. februar 2023 #33546 Skrevet 17. februar 2023 Ardwinna skrev (1 minutt siden): Hun er vel så full av konserveringsmidler at hun aldri modner. (Ja, nå er jeg slem, men litt galgenumor får hun tåle). Ikke før hun når holdbarhetsdatoen i alle fall 🤣 5
Helene1982 Skrevet 17. februar 2023 #33547 Skrevet 17. februar 2023 (endret) Biscuit Vælruni skrev (12 minutter siden): Snortfie vil at du skal være bekymret for henne og synes synd på henne, mens det er en høy sannsynlighet for at hun sitter hjemme med tidenes orgasme, etter all oppmerksomhet som hun har fått denne uken. Hun har kåtet seg opp på slottstrappen for en mindreårig og det var tydeligvis helt greit og normalt. Hun har sluppet unna med så mye i så mange år, at jeg hadde ikke vært overrasket om hun tenker det skjer denne gangen også. Den dagen ingen bryr seg om hennes frekkogsexypupperumpesjokk-opplegg, da kan du være bekymret, for det blir den dagen hun ikke har mål og mening i livet lengre. Absolutt mulig at hun kommer til å finne frem krokodilletårene igjen og starte med sin faste tale om heksejakt, hat og hets, og jeg tror at hun burde trekke seg tilbake og "finne seg sjæl" og da ikke 2 uker på rehab, men bruke tiden det tar. Jeg liker ingen ting av det hun gjør eller står for. Men jeg er ikke interessert i at dette skal bli en heksejakt, men jeg håper hun tar ansvar denne gangen. Naiv og lever i eventyrland? Sikkert. men jeg håper hun får hjelpen hun trenger. Endret 17. februar 2023 av Helene1982 5
Ardwinna Skrevet 17. februar 2023 #33548 Skrevet 17. februar 2023 Entern skrev (Akkurat nå): Ikke før hun når holdbarhetsdatoen i alle fall 🤣 Ikke sikkert hun modnes da heller! 😜 Jeg husker en gang jeg pakket med meg en sånn liten 2-pk med tjukklefser som niste på tur (man tager hva man haver). Jeg spiste den ene, men den andre ble glemt igjen i sekken og ble liggende der i over ett år. Den så helt fin ut, ingen tegn til verken mugg eller forråtnelse. Den var bare knusktørr og steinhard. 😄 Ser for meg at det samme kan skje med Sophie. 13 3 3
Entern Skrevet 17. februar 2023 #33549 Skrevet 17. februar 2023 Ardwinna skrev (2 minutter siden): Ikke sikkert hun modnes da heller! 😜 Jeg husker en gang jeg pakket med meg en sånn liten 2-pk med tjukklefser som niste på tur (man tager hva man haver). Jeg spiste den ene, men den andre ble glemt igjen i sekken og ble liggende der i over ett år. Den så helt fin ut, ingen tegn til verken mugg eller forråtnelse. Den var bare knusktørr og steinhard. 😄 Ser for meg at det samme kan skje med Sophie. Haha ja 🤣🤣🤣🤣🤣 Jeg ser for meg noe a la Døden Kler Henne, kjempebra svart komedie med Bruce Willis, Goldie Hawn og Meryl Streep 🤣 12 1
Gjest IreneV Skrevet 17. februar 2023 #33550 Skrevet 17. februar 2023 Entern skrev (10 minutter siden): Ikke før hun når holdbarhetsdatoen i alle fall 🤣 Jeg har hørt snakk om at silikonimplantater ikke er så greit å kremere, når den tid kommer. Men vet ikke om det stemmer. Blir jo mange med det fremover.
Gjest IreneV Skrevet 17. februar 2023 #33551 Skrevet 17. februar 2023 Jeg husker saken der fotballspilleren Erik Mykland "Myggen" ble siktet i en kokainsak, der han over tid jevnlig hadde kjøpt kokain av et kriminelt nettverk. Han ble dømt til samfunnstjeneste. Kun for kjøp til eget bruk, men det var vel snakk om 50 gram til sammen, over 4 mnd. Han innrømte misbruk, tok sin straff, og gjorde et intervju med bladet Erlik Oslo der han fortalte om avhengigheten. Så gjorde han comeback i fotballen og er vel nå topptrener. Men han hadde jo et stort talent, og noe å lene seg på.
Kathrina Skrevet 17. februar 2023 #33552 Skrevet 17. februar 2023 Hadde sett fram til Nytt på Nytt i dag og var spent på hva de ville si ang Saken. Tamt og ganske kjedelig var nå min litt strenge dom. Hadde de munnkurv? Det hele manglet en snert som de på sitt beste kan ha.De virket noe ufrie og latteren var x falsk. Det var tydligvis viktig at ikke NRK skulle bli latterliggjort ..NRK har jo en så sinnsykt dårlig sak at her må en trå varsomt...😉 15 1
Entern Skrevet 17. februar 2023 #33553 Skrevet 17. februar 2023 IreneV skrev (4 minutter siden): Jeg husker saken der fotballspilleren Erik Mykland "Myggen" ble siktet i en kokainsak, der han over tid jevnlig hadde kjøpt kokain av et kriminelt nettverk. Han ble dømt til samfunnstjeneste. Kun for kjøp til eget bruk, men det var vel snakk om 50 gram til sammen, over 4 mnd. Han innrømte misbruk, tok sin straff, og gjorde et intervju med bladet Erlik Oslo der han fortalte om avhengigheten. Så gjorde han comeback i fotballen og er vel nå topptrener. Men han hadde jo et stort talent, og noe å lene seg på. Myggen er en kjempehyggelig og snill fyr, men han var ute å kjøre. Tror det var bra for han at det ble såpass alvorlig, kanskje lettere for han å slutte med de greiene da 🙂 7
Entern Skrevet 17. februar 2023 #33554 Skrevet 17. februar 2023 Kathrina skrev (2 minutter siden): Hadde sett fram til Nytt på Nytt i dag og var spent på hva de ville si ang Saken. Tamt og ganske kjedelig var nå min litt strenge dom. Hadde de munnkurv? Det hele manglet en snert som de på sitt beste kan ha.De virket noe ufrie og latteren var x falsk. Det var tydligvis viktig at ikke NRK skulle bli latterliggjort ..NRK har jo en så sinnsykt dårlig sak at her må en trå varsomt...😉 Tror du har helt rett. Siden Jon og Knut ble byttet ut med Bård og Golden har NPN vært tannløs, ensidig PK-suppe 😕 11 1
VXL100 Skrevet 17. februar 2023 #33555 Skrevet 17. februar 2023 Fint at Nettavisen også har tatt ansvar og skrevet navnet til Nora. Men med nye DnB-reklamen vil nok SE også tjene på dette pga. all den økte publisiteten. 10
Gjest IreneV Skrevet 17. februar 2023 #33556 Skrevet 17. februar 2023 Entern skrev (18 minutter siden): Myggen er en kjempehyggelig og snill fyr, men han var ute å kjøre. Tror det var bra for han at det ble såpass alvorlig, kanskje lettere for han å slutte med de greiene da 🙂 Ja. Og han fikk virkelig gjennomgå i media. Men var nok bra han ble tatt. Ikke noe pent syn når menn på 30-40 fester sammen med russejenter, Så når kvinner forsvarer SE og henne gjeng kan de tenke litt på hva de syntes om Myggen den gangen.
Havnefogden Skrevet 17. februar 2023 #33557 Skrevet 17. februar 2023 Ardwinna skrev (2 timer siden): Nå har jeg sett store deler av Nytt på Nytt og synes de lar både Sophie Elise og NRK få kjørt seg. Synes på ingen måte de tar Sophie og Nora i forsvar eller ufarliggjør dette. De harsellerer jo ganske godt med saken. Hvis man tror Golden faktisk tar Sophie i forsvar når han sier det med at det er for ille å få sparken bare fordi kompisen har gjort noe galt, så tar man ikke ironien i det hele tatt. Golden sikter jo tydelig til saken med Antonsen, som er hans kompis. De drar saken veldig langt i mange sekvenser i NPN. Meget god satire i dag, som så ofte ellers! Kudos! 👏👏 8
Djerv2020 Skrevet 17. februar 2023 #33558 Skrevet 17. februar 2023 Entern skrev (1 time siden): Myggen er en kjempehyggelig og snill fyr, men han var ute å kjøre. Tror det var bra for han at det ble såpass alvorlig, kanskje lettere for han å slutte med de greiene da 🙂 Fullstendig uenig. De er drøyere nå enn noensinne! Har ikke sett ukas episode, men fy søren som atle antonsen fikk gjennomgå. 5
Entern Skrevet 17. februar 2023 #33559 Skrevet 17. februar 2023 Djerv2020 skrev (11 minutter siden): Fullstendig uenig. De er drøyere nå enn noensinne! Har ikke sett ukas episode, men fy søren som atle antonsen fikk gjennomgå. Selvsagt, enkelt og «riktig» mål. 1 1
Populært innlegg - Brian Skrevet 18. februar 2023 Populært innlegg #33560 Skrevet 18. februar 2023 Og her kommer mitt lille bidrag til klagebunken; e-posten jeg nettopp har sendt NRK: Klage på podcasten Sophie og Fetisha Hei! Selv om jeg ikke er den som har for vane å klage, er jeg dypt skuffet over holdningen NRK har vist i Sophie Elise-saken; vil nødig fornærme noen, men dette minner meg litt om en bestefar som begynner å nærme seg 80, og i et desperat forsøk på å virke ung og kul, lager hockeysveis av det som er igjen av håret og tapetserer soverommet sitt med plakater av New Kids On The Block. Kort sagt - med tanke på NRK-s rike og tradisjonsrike historie som kulturformidler, burde dere kunne vise litt verdighet og moden fornuft, noe det å promotere et superkommersielt produkt er den rake motsatsen til, særlig nå som dere har fått et ekstra ansvar ved å pålegge folk å finansiere NRK-s drift gjennom skatteseddelen, uten at man kan velge bort lisensen, slik man kunne tidligere. Hvis man ønsker å vise frem forbilder for unge, finnes det utallige jenter og kvinner i Norge som faktisk står for noe, og har uendelig mye mer intelligente meninger enn bortskjemte kjendiser som lider av en uhelbredelig trang til oppmerksomhet, og tror man kan oppnå noe her i livet ved å oppføre seg på et vis som får en omtåket orangutang til å fremstå som en kandidat til Nobelprisen i litteratur; når selve ordet "kjendis" får meg til å grøsse, burde det ikke være vanskelig å forestille seg hva jeg føler når jeg hører begrepet "influencer"; et ord som for øvrig er synonymt med å kaldkverke det norske språket. For min del setter jeg stor pris på glemte, eldre produksjoner som man kan finne i nettarkivet deres som forteller hvordan dagliglivet i Norge var i gamle dager, og har som følge av dette ikke noe imot å sørge for NRK-s virksomhet med min andel gjennom skatten, men jeg er ikke overraskende motstander av å finansiere dumhet uten snev av kunstnerisk eller intellektuelt innhold, og når morgendagens historiebøker en dag skal skrives, er det ikke vanskelig å forestille seg hva man vil mene om satsingen på ting som den omtalte podkasten; at noe får mye oppmerksomhet der og da, er ikke synonymt med at dette er positivt; det er bare å se på forfallet i dagens musikkproduksjon der tidløse, klassiske rockealbum er blitt erstattet med behovet for å bli sett i to minutter på Spotify. Leser man landsdekkende aviser fra etterkrigstiden, kan man se journalistikk av en helt annen verden enn det som preger dagens medier fylt av se-og-hør- kjendis- og puppestoff, og det er trist at NRK i sin iver etter å følge med i tiden, tar valg som man med stor sannsynlighet vil angre på i ettertid. Dagens samfunn er fylt av et intenst behov for å bli lagt merke til i et hav av informasjon, noe som resulterer i at ting man ville ha ristet på hodet av for noen tiår tilbake, kommer på forsiden i VG, og i denne jungelen av sjokkeffekter og dumhet kunne NRK ha vært en fornuftig motvekt; det NRK man kan se i eldre TV-programmer fra 1960- og 1970-årene levde også i en tid med store kulturelle omveltninger der verden beveget seg fremover med rask hastighet; mennesket fløy til månen, musikken utviklet seg radikalt, ungdommen lot håret vokse og hasjrøykende hippier inntok Slottsparken, men likevel gikk ikke NRK av hengslene - institusjonen var en kanskje litt kjedelig, men solid klippe i en ellers kaotisk hverdag; det var noe som bandt folk sammen i en felles forståelse og kulturarv. Blir verden bedre og får samfunnet noen utbytte av dagens jag etter oppmerksomhet og selvrealisering ...? Når man ser seg rundt og får øye på hvor mange som føler seg ensomme og sliter psykisk, ser man hvilken vei dette går, og hvis NRK ønsker å gi unge jenter et reelt forbilde, finnes det som sagt mange alternativer der ute; intelligente, reflekterte mennesker som har noe fornuftig å komme med, uten å krampaktig gå inn for å sjokkere og provosere for å få mest mulig oppmerksomhet. Og å tro at man ukritisk kaster seg over alt bare personen er kjent nok, er etter min mening å grovt undervurdere folks mentale kapasitet; man må ha store problemer for ikke å forstå at dette ikke er tiden for å reklamere for hvor fancy kokain er i en tid der flere tenåringer har dødd en tragisk død som følge av overdose; dette er å håne familiene som har mistet barna sine; et ansvar også NRK har med sine bortforklaringer og forsvar av podkasten - iblant må man rett og slett kunne sette grensen et sted, og klart si "nei". Det er aldri for sent å snu, heller ikke for NRK. Med vennlig hilsen Brian M. Janice P.S.: Kan legge til at jeg - ironisk nok - ikke har hørt noe som helst av den omtalte podcasten, og selv ikke ti ville flodhester kunne få meg til å gjøre det; livet varer ikke evig, og tiden er altfor verdifull til å brukes til å lytte til meningsløst vås; da foretrekker jeg heller å høre på Beatles eller annen kvalitetsmusikk, sette meg foran tangentene, lese en god bok, se på stjernehimmelen, eller fordype meg i en dokumentar om pingviner i NRK-s nettarkiv. Det finnes utallige bedre måter å bruke tiden på enn å høre på hva en "kjendis" har å si. D.S. 48 5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå