Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
altius skrev (5 minutter siden):

De har vel ikke noe valg om de skal bli tatt seriøst? De lever tross alt ikke av reklamekroner. Blir det for mange slike saker er det noen tusen NRK-ansatte som skjelver i buksene. Blir det for mye protester fra folket truer det eksistensgrunnlaget deres. 

Det virker ikke for meg som at NRK vil tas seriøst.

Veldig rart at NRK vil assosieres med noen som promoterer narkotika. 

Jeg lurer veldig på hvilken målgruppe som er så viktig for NRK for å velge akkurat S.E.?

Er det ikke nok influensere med bedre og mer egnet innhold der ute?

• Liker 8
Skrevet
Felis skrev (Akkurat nå):

Sorry, er ikke helt ferdig med gubbene i NRK enda... Det var vel også Rune Lind som hevdet at Sophie Elise var viktig fordi hun var veganer og dyrevernsforkjemper og what not. Det beviser jo bare hvor i uttakt han er med resten av samfunnet, for nå har de aller fleste fått med seg at det er et enormt sprik mellom hva Sophie sier og hva Sofie gjør. Jeg håper han, og alle dyrevernere som fremdeles tror på Sophie Elise, merker seg hva hun gjorde i det som ble den siste episoden i podcasten til NRK

Der satt hun faktisk og reklamerte for uetisk avl av kjæledyr. Hun forteller at de ikke kunne kjøpe katt hor Dyrebeskyttelsen i Harstad, for de hadde ikke sånn katt som de ville ha. Altså katt med disneyprinsesselook. I stedet kjøpte hun en katt usett på Finn.no, av en tvilsom oppdretter som verken snakket norsk eller svarte på meldinger. Hun var faktisk redd for å ha blitt svindlet en stund. Det var verdt det, for katten hadde riktig utseende.

Er det ikke akkurat dette alle dyrevernsorganisasjoner advarer mot? Det avles altfor mange katter i dette landet, det finnes tusenvis av katter hos omplasseringsorganisasjoner som venter på et nytt hjem. Ikke kjøp katt etter utseende og sjekk hvor den kommer fra. For alt Sophie Elise vet, så kommer denne katten fra en kattungefabrikk, og de 13 000 hun impulsivt førte over får oppdretter til å kjøre på med nytt kull. For det er store penger i uetisk avl. 

Alt Sophie Elise prater om er til inspirasjon for andre, det er derfor hun kalles influenser. Og nå satt hun altså i studioet Rune Lind har satt henne i, og glorifiserte masseproduksjon av kjæledyr.

På tide med en kommentar fra Dyrevernalliansen og NOAH  kanskje? Eller fulgte det munnkurv med donasjonen på 100k og oppretting av Spleis?

Skrevet
Carrie_S skrev (19 timer siden):

Hvor har du de tallene fra, at hver 10 nordmann følger Sophie Elise? Det tror jeg ikke noe på! I min nære omgangskrets er jeg feks den eneste som har fulgt henne og lyttet til podden. Jeg kjenner veldig få blant venner som følger influensere generelt. Blant de unge er det annerledes, men de følger verken henne eller de bloggerne som var in for ti år siden. De følger folk på sin egen alder, eller som er nært opp til deres alder blant annet pga det er lettere å identifisere seg med dem. 

Av mine følgere er det kun damer på 45+ som følger henne merklig nok. Ingen på min alder (30) eller yngre følger. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Mamajune11 skrev (4 minutter siden):

Av mine følgere er det kun damer på 45+ som følger henne merklig nok. Ingen på min alder (30) eller yngre følger. 

Det er vel sånne som Heidi Bøhagen kanskje?  For noe møl!. Jobber for Subjekt, så er vel på oppdrag fra "bestevennen" til SE:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/det-er-en-helt-egen-form-for-kvinneforakt-i-den-gallen-vi-spyr-ut-til-unge-kvinnelige-influensere/o/5-95-919762?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR3UCU6gazbv5LjEON-y5VykV2N4sdr-UjTKBdrhMviXw1pslQ6ama-_goY#Echobox=1676586426

Endret av IreneV
Skrevet
Felis skrev (29 minutter siden):

Sorry, er ikke helt ferdig med gubbene i NRK enda... Det var vel også Rune Lind som hevdet at Sophie Elise var viktig fordi hun var veganer og dyrevernsforkjemper og what not. Det beviser jo bare hvor i uttakt han er med resten av samfunnet, for nå har de aller fleste fått med seg at det er et enormt sprik mellom hva Sophie sier og hva Sofie gjør. Jeg håper han, og alle dyrevernere som fremdeles tror på Sophie Elise, merker seg hva hun gjorde i det som ble den siste episoden i podcasten til NRK

Der satt hun faktisk og reklamerte for uetisk avl av kjæledyr. Hun forteller at de ikke kunne kjøpe katt hor Dyrebeskyttelsen i Harstad, for de hadde ikke sånn katt som de ville ha. Altså katt med disneyprinsesselook. I stedet kjøpte hun en katt usett på Finn.no, av en tvilsom oppdretter som verken snakket norsk eller svarte på meldinger. Hun var faktisk redd for å ha blitt svindlet en stund. Det var verdt det, for katten hadde riktig utseende.

Er det ikke akkurat dette alle dyrevernsorganisasjoner advarer mot? Det avles altfor mange katter i dette landet, det finnes tusenvis av katter hos omplasseringsorganisasjoner som venter på et nytt hjem. Ikke kjøp katt etter utseende og sjekk hvor den kommer fra. For alt Sophie Elise vet, så kommer denne katten fra en kattungefabrikk, og de 13 000 hun impulsivt førte over får oppdretter til å kjøre på med nytt kull. For det er store penger i uetisk avl. 

Alt Sophie Elise prater om er til inspirasjon for andre, det er derfor hun kalles influenser. Og nå satt hun altså i studioet Rune Lind har satt henne i, og glorifiserte masseproduksjon av kjæledyr.

Godt det ikke bare var meg som tenkte på det da jeg hørte episoden... Dyrebeskyttelsen har alltid mengder med katter som venter på et riktig hjem. Hadde jeg skulle skaffet meg katt, hadde det blitt via Dyrebeskyttelsen. Men neida, SE måtte finne en katt med rett utseende, uten å møte oppdretter først. Altså, nettkjøp er en ting, jeg kjøper mye rart på nettet uten å se på det, men dyr er ikke en gjenstand, det er et levende vesen og da bør man møte oppdretter hvis man går for en spesiell type hund eller katt gitt det lar seg gjøre, eller ha god kontakt i forkant før man betaler dette mennesket. Det å kjøpe en katt på lik linje som man kjøper en veske på nett, det blir litt rart etter min mening... Ikke at noen spurte etter den såklart.

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet
IreneV skrev (32 minutter siden):

På tide med en kommentar fra Dyrevernalliansen og NOAH  kanskje? Eller fulgte det munnkurv med donasjonen på 100k og oppretting av Spleis?

Den kommentaren tror jeg du må vente lenge på. Men dette viser at det var helt riktig å avslutte statsstøtten til NOAH. Organisasjoner som lar seg betale for å grønnvaske uetiske bedrifter kan ikke få penger finansiert av skattepengene våre! Hvis alle gir 10% av hva de bruker på eget utseende i løpet av året, så kommer de til å klare seg greit like vel. 

• Liker 21
Skrevet
IreneV skrev (17 minutter siden):

Ahhh! jeg blir så oppgitt og sint når jeg leser artikler som denne. jeg mener at det er kvinneforakt å tro at kvinner er så stakkarslige at vi ikke tåler å få konstruktiv kritikk. selvsagt har samfunnet og NRK ikke minst et ansvar for å fremme bedre verdier og forbilder, men å kritisere noen er ikke det samme som en heksejakt.

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (12 timer siden):

Det er flere definisjoner, jfr Urban Dictionary, og ingen av dem skulle man tro var noe man ville assosiere med sukkertøy:

- a girl who goes to clubs, dresses sexy, can wear wings, and does "E." She may also like the foam parties

- Japanese version of Love Doll. Candy girl is made of soft silicone material to feel like a real life woman. you can move it to any position you want and do anything to it.

- Slut

Definisjonene gir meg allefall assosiasjoner til Sophie Elise , så der har hun valgt et treffende navn.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Finlay skrev (10 minutter siden):

Aksel Hennie reposter Konghalvor sin post🙌

0348D249-F99A-46A7-86F7-4E353EC96B09.jpeg

Veldig  bra at kjendiser med talent og pondus faktisk kommer på banen, og fordømmer. SE og NH velger å ikke kommentere, det blir som avhørsnekt i en straffsak, det sender veldig dårlige signaler.

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (46 minutter siden):

Det vil tiden vise.

Kanskje var det riktig å stoppe skattepengestøtten til NOAH likevel?

• Liker 8
Skrevet
IreneV skrev (1 minutt siden):

Veldig  bra at kjendiser med talent og pondus faktisk kommer på banen, og fordømmer. SE og NH velger å ikke kommentere, det blir som avhørsnekt i en straffsak, det sender veldig dårlige signaler.

Hvem er NH?

Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Hvem er NH?

Venninnen til SE, hun med posen. Dama til Lille Marius. Tror jeg, da…

Skrevet (endret)
Drizzt skrev (4 minutter siden):

Hvem er NH?

Nora Haukland. Hun er navngitt og avbildet mange steder nå, med begrunnelsen at hun er et voksent menneske, med influencerplattform av en viss størrelse, og en person av offentlig interesse fordi hun har adresse på Skaugum, sammen med kronprinsparet. Hun la ikke selv ut bildet, men har figurert hyppig sammen med SE siste året, og de to sees som samarbeidpartnere på et vis.

Du kan lese SE og Hør, de har lagt ut en god begrunnelse:

https://www.seher.no/kjendis/derfor-publiserer-vi/78513095

Endret av IreneV
Skrevet
Mamajune11 skrev (38 minutter siden):

Jeg har samme opplevelse.

Det er stort sett middelaldrende damer som følger henne når debatten om henne har blitt tatt opp. De yngre har hørt om henne men har andre og mer "moderne"  forbilder som de velger å følge. Den eneste jeg kan komme på  er datteren til en venninne av samboeren min som er 22 år.

Hun er en stor beundrer og hun hogger hodet av alle som våger å stille kritiske spørsmål om Sophie Elise. Jeg har selv prøvd å utfordre henne litt når jeg har snakket om hvordan Sophie Elise behandler dyr og miljøet i den form av at kjæledyrene blir brukt som tilbehør og flyturene til USA + injeksjoner og proteser kan være skadelig, men det faller for døve ører. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
IreneV skrev (2 timer siden):

Bet meg spesielt merke i setningen at SE « i høst tok støyten ved å dele en historie om avrusning, 

Endret av Zenhouse
Tillegg navn
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
IreneV skrev (5 minutter siden):

Nora Haukland. Hun er navngitt og avbildet mange steder nå, med begrunnelsen at hun er et voksent menneske, med influencerplattform av en viss størrelse, og en person av offentlig interesse fordi hun har adresse på Skaugum, sammen med kronprinsparet. Hun la ikke selv ut bildet, men har figurert hyppig sammen med SE siste året, og de to sees som samarbeidpartnere på et vis.

Du kan lese SE og Hør, de har lagt ut en god begrunnelse:

https://www.seher.no/kjendis/derfor-publiserer-vi/78513095

Ah, den nye utvalgte til Marius.

Var det hun som ble avbildet med narkotika.

Så spennende å se reaksjonen til Marius og kronprinsfamilien.

Jeg skjønner ikke hva de to unge kvinnene kan være (positive) rollemodeller for.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Full Ugle skrev (1 time siden):

Jeg synes dette er veldig misvisende reklame av S.E. Meg bekjent er ikke hvitt pulver det rusmidlet som gjør at man «gir millioner av faen». Tvert imot er det vel heller kjent for å være et prestasjonsfremmende middel;
Økt energi, nedsatt appetitt osv. skal hun først reklamere for narkotika som gir millioner av faen er det et helt annet rusmiddel, men det blir du lat og sulten av, Har jeg hørt. 

Her er jeg uenig med deg. Alle får en litt forskjellig virkning av de forskjellige stoffene, og kokain er kjent som stimulerende og fremmer eufori - og man flykter fra andre følelser. Kokain er også kjent for å gjøre en svært aggressiv og sint, når man først har brukt det en stund. Derav utrykket "kolasint"

Hvis du hinter om Cannabis så må jeg også si meg litt uenig med deg, det er ikke slik at man gir mer faen når man inntar det. Cannabis virker på flere reseptorer i hjernen, som faktisk gjør at man kan bli mer sensitiv og følsom - derav får mange angst og sosial angst av Cannabis med ett høyt innhold av THC. Kjemiske rusmidler er de rusmidlene man faktisk "gir faen" på, siden konsekvenstenkning kan utebli, man blir impulsiv og undertrykker andre følelser, som empati. Tror aldri jeg har møtt noen som har røyker Cannabis som f.eks er aggressiv, stjeler biler og er voldelig - det skjer derimot når man inntar disse andre stoffene.

Endret av kraftwerk
  • Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...