altius Skrevet 17. februar 2023 #33341 Skrevet 17. februar 2023 J.. skrev (6 minutter siden): Ingen leser blogg lenger. Men denne dama her har jo masse følgere og det går vel ikke en dag uten at hun er klistret utover en artikkel i VG eller Dagbladet. 2
Populært innlegg missLynch Skrevet 17. februar 2023 Populært innlegg #33342 Skrevet 17. februar 2023 (endret) Enda godt at NRK har hyret inn de frekke «storesøstrene» og «forbildene» Sophie og Fetisha, som kan fortelle unge lyttere at kondombruk er «fette nørd» 🙄 Godt jobbet, NRK 🤯 https://www.nrk.no/norge/fhi_-kraftig-okning-i-gonoretilfeller-_-na-ma-vi-fa-de-unge-til-a-bruke-kondom-1.16300211 Jeg er så ferdig med NRK nå. Lindmo, Debatten, Nyheter…alt. Håper seertallene stuper. De fortjener ikke bedre. Da har jeg sendt inn en klage også, gitt 🙄 Endret 17. februar 2023 av missLynch 45 1 9
Felis Skrevet 17. februar 2023 #33343 Skrevet 17. februar 2023 (endret) diam0nd skrev (2 timer siden): NRK ansatte har mange regler, og oppførsel å følge, da de er i staten og får lønn av skatt. Og at det at SE kan komme inn å gjøre "ka fan hu vil", det må være ganske frustrerende innad i NRK. Skulle gjerne visst hva NRK ansatte mener, og ikke bare "ledelsen"... Det er flere ansatte og tidligere ansatte i NRK som har uttalt seg i denne saken, blant annet NRKs klubbleder Rolf Johansen. De er tydelig på at NRK opererer med to sett med regler, et for Sophie Elise og et for alle andre. Og de synes det er blodig urettferdig. Men nå har jo prinsessa dratt offerkortet og trukket seg opp til Harstad, hvor hun kan kose med designerkatten og pønske ut et comeback, så da tror nok NRK-ledelsen at stormen har blåst over. Når det gjelder "gubbe" påstander i NRK-ledelsen, så tror jeg det bunner i at det tidligere er Rune Lind, redaksjonssjef, som har forsvart kontrakten med Sophie Elise. Det er han som hevdet at hun skulle nå unge jenter i alderen 15-30, og beviste dermed at han har null forståelse for hva unge jenter har lyst til å høre om. Litt sånn som han pappaen som tror han er kul, ved å si cringe og serr, for er det ikke det ungdommen gjør, da? Videre forsvarte Snorre Valen samarbeidet med at kritikken ga han «en litt ekkel følelse», og pekte på at mye av kritikken mot podkasten var «kjønnet». Det var vel en som sa at det handlet om utseende også. At de nå har overlatt pressekontakten til en kvinne, tror jeg er for å prøve å overbevise publikum at Sophie Elise er noe alle i NRK stiller seg bak, ikke bare de grisete gubbene. Det har vel kommet beskyldninger om alt fra at Sofie selv har fått såre knær i ansettelsesprosessen, og enda sårere knær etter første klagestorm, til at hun "har noe på dem" i gata sex & drugs. Jeg skjønner at det er belastende, særlig siden kokainbruk er kjent blant NRK-ledelsen. De vil beholde Candy Girl, men også ryktet sitt, dermed var det Christina Rezk Resar sin tur i manesjen. Forøvrig minner begge gubbene om det Sophie Elise og Fetisha betegner som kjernepublikum, heterofile, ikke nødvendigvis single, menn... Ansatt av menn, for menn, unge jenter har tydeligvis lite med saken å gjøre. Endret 17. februar 2023 av Felis 40 1 5
J.. Skrevet 17. februar 2023 #33345 Skrevet 17. februar 2023 altius skrev (7 minutter siden): Men denne dama her har jo masse følgere og det går vel ikke en dag uten at hun er klistret utover en artikkel i VG eller Dagbladet. Ja men det er ikke lenger pga bloggen. Etter hun la ned bloggen økte følgertallene hennes på IG med ca 170K. Folk (unge) idag ønsker kjapp,lett underholdning i form av podcast og tiktoks,heldigvis gjør hun det ganske dårlig på tiktok da hun ikke har "forstått" flyten der. 2
Gjest IreneV Skrevet 17. februar 2023 #33346 Skrevet 17. februar 2023 Felis skrev (1 minutt siden): At de nå har overlatt pressekontakten til en kvinne, tror jeg er for å prøve å overbevise publikum at Sophie Elise er noe alle i NRK stiller seg bak, ikke bare de grisete gubbene. Det har vel kommet beskyldninger om alt fra at Sofie selv har fått såre knær i ansettelsesprosessen, og enda sårere knær etter første klagestorm, til at hun "har noe" på dem i gata sex & drugs. Jeg skjønner at det er belastende, særlig siden kokainbruk er kjent blant NRK-ledelsen. De vil beholde Candy Girl, men også ryktet sitt, dermed var det Christina Rezk Resar sin tur i manesjen. Forøvrig minner begge gubbene om det Sophie Elise og Fetisha betegner som kjernepublikum, heterofile, ikke nødvendigvis single, menn... Ansatt av menn, for menn, unge jenter har tydeligvis lite med saken å gjøre. Her tror jeg du er inne på noe. Maskot.
Entern Skrevet 17. februar 2023 #33347 Skrevet 17. februar 2023 IreneV skrev (40 minutter siden): Det mangler regelverk. Influenserbransjen har funnet et smutthull, og NRK har hengt seg på. Og de kan vise til høye lyttertall, men ennå vet ingen hvem målgruppen egentlig er, og de må gi opp podcasten mener jeg, hvis det viser seg at de ikke når målgruppen den var ment for. Se og Hør skriver følgende i dag om hvorfor de har valgt å publisere bildet med NH synlig: "Derfor publiserer Se og Hør bildet Av Ulf André Andersen, ansvarlig redaktør NRK har mottatt over 2000 klager etter at Instagram-bildet av Sophie Elise og Nora Haukland ble offentlig kjent. Radarparet er blant Norges største influensere. De har en følgerskare mange norske medier bare kan drømme om. Denne posisjonen gir stor makt og innflytelse blant norske ungdommer. De to er viktige rollemodeller. Det har derfor sterk offentlig interesse at Sophie Elise har lagt ut et bilde på Instagram som klart må oppfattes som en flørt med narkotika, helt uavhengig av om det faktisk var narkotika i plastposen på bildet. Mange norske medier har valgt å anonymisere Nora Haukland. Se og Hør er ikke enig i den vurderingen. Nora Haukland er et stort navn blant norske influensere, og må forvente at bilder av henne på sosiale medier uansett vil ha interesse. Dette gjelder også dersom hun selv ikke var med på beslutningen om å publisere bildet. Det styrker den offentlige interessen at hun har flyttet inn på Skaugum hvor også kronprinsparet har offisiell adresse. Denne tilknytningen til Norges mest offentlige familie har selvstendig betydning. Jeg vet om mange helt vanlige norske familier som er blitt ødelagt av at flotte ungdommer har glidd inn i miljøer med rusmisbruk i tilknytning til en uheldig festkultur. Sophie Elise og Nora Haukland er voksne kvinner med et stort ansvar for hvilke signaler de sender ut, både offentlig og privat. Kronprinsesse Mette-Marit har selv vært et forbilde da hun gikk ut før bryllupet med kronprinsen og beklaget sin utagerende ungdomstid. Jeg håper at de to mektige influenserne kan bryte tausheten og selv stå frem som tydelige rollemodeller." Se og Hør har bedre moral enn NRK 😳 41 2
Teflonhjernen Skrevet 17. februar 2023 #33348 Skrevet 17. februar 2023 En ting er hvertfall sikkert: SE engasjerer folk noe veldig….1669 sider på KG med innlegg!! At dere orker… 5
J.. Skrevet 17. februar 2023 #33349 Skrevet 17. februar 2023 Teflonhjernen skrev (1 minutt siden): En ting er hvertfall sikkert: SE engasjerer folk noe veldig….1669 sider på KG med innlegg!! At dere orker… Flott bidrag,god helg 36
K_mb Skrevet 17. februar 2023 #33350 Skrevet 17. februar 2023 (endret) Over 3000 klager nå 👏 Bare synd det var dette som skulle til for å få folk til å reagere på samarbeidet med statskanalen. Jeg er en av de som aldri har skjønt hypen med denne dama. Hun er så langt unna det jeg ønsker for mine barn. De fleste er nok enig i at kropps-og utseendepress er en trussel mot unges psykiske helse. Hvorfor en av de verste i klassen har blitt så beskyttet og fremhevet er for meg ubegripelig. Egne tv-programmer, prisvinner, blitt rådført av nåværende statsminister, samarbeidspartnere i fleng. Jeg fatter det ikke! Endret 17. februar 2023 av K_mb 19 1
Raven.Writingdesk Skrevet 17. februar 2023 #33351 Skrevet 17. februar 2023 Jeg synes dette er veldig misvisende reklame av S.E. Meg bekjent er ikke hvitt pulver det rusmidlet som gjør at man «gir millioner av faen». Tvert imot er det vel heller kjent for å være et prestasjonsfremmende middel; Økt energi, nedsatt appetitt osv. skal hun først reklamere for narkotika som gir millioner av faen er det et helt annet rusmiddel, men det blir du lat og sulten av, Har jeg hørt. 1
Era Vulgaris Skrevet 17. februar 2023 #33352 Skrevet 17. februar 2023 Entern skrev (7 minutter siden): Se og Hør har bedre moral enn NRK 😳 Hvem hadde sett den komme? 😳 13 1
Breakeven Skrevet 17. februar 2023 #33353 Skrevet 17. februar 2023 Entern skrev (12 minutter siden): Se og Hør har bedre moral enn NRK 😳 Trodde ikke jeg skulle se den dagen komme. 6
Gjest Fru G Skrevet 17. februar 2023 #33354 Skrevet 17. februar 2023 Teflonhjernen skrev (12 minutter siden): En ting er hvertfall sikkert: SE engasjerer folk noe veldig….1669 sider på KG med innlegg!! At dere orker… Orker du og ser jeg. Bra at engasjementet er stort. Et sunnhetstegn, spør du meg. Nok er nok.
Drizzt Skrevet 17. februar 2023 #33355 Skrevet 17. februar 2023 Tror dere NRK vil snu etter klagestormen? NRK er dessverre skattefinansiert. Vurderer å sende klage selv. 14 1
J.. Skrevet 17. februar 2023 #33356 Skrevet 17. februar 2023 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/sophie-elise-stotter-narko-terroristene/o/5-95-920450?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1676624160 6 2
Jadaomatte Skrevet 17. februar 2023 #33357 Skrevet 17. februar 2023 Noen som tror noen nrk ansatte setter seg ned med sine døtre, sine barnebarn og sier; hør her jenter, nå skal dere få se/høre ett SKIKKELIG forbilde, ett menneske dere børe bestreve dere etter å bli lik, strekk dere etter henne! Fantastiskt menneske, hør på henne dere!» 34 2
J.. Skrevet 17. februar 2023 #33358 Skrevet 17. februar 2023 Jadaomatte skrev (1 minutt siden): Noen som tror noen nrk ansatte setter seg ned med sine døtre, sine barnebarn og sier; hør her jenter, nå skal dere få se/høre ett SKIKKELIG forbilde, ett menneske dere børe bestreve dere etter å bli lik, strekk dere etter henne! Fantastiskt menneske, hør på henne dere!» Men så er det jo slik at man ikke kan velge barnas forbilder,uansett om det måtte være SE eller noen annen. 3
altius Skrevet 17. februar 2023 #33359 Skrevet 17. februar 2023 Drizzt skrev (2 minutter siden): Tror dere NRK vil snu etter klagestormen? NRK er dessverre skattefinansiert. Vurderer å sende klage selv. De har vel ikke noe valg om de skal bli tatt seriøst? De lever tross alt ikke av reklamekroner. Blir det for mange slike saker er det noen tusen NRK-ansatte som skjelver i buksene. Blir det for mye protester fra folket truer det eksistensgrunnlaget deres. 6
Missmischief Skrevet 17. februar 2023 #33360 Skrevet 17. februar 2023 J.. skrev (36 minutter siden): Passende bilde vedrørende saken. Syns hun ser passe sløv ut i blikket. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå