Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
nyjenta skrev (8 timer siden):

Jeg forstår hva du prøver å si, men ser både du og mange andre referer til «eldre» menn med makt som om det er de som trekker i trådene. Vel det er jo en relativt ung fungerende redaktør i NRK Underholdning, Christina Rezk Resar, som svarer mediene og er den som har mulighet til å ta fra SE samarbeidet. Men hun støtter jo SE som om det skulle være dattera hennes. Så da blir det feil å si at menn i NRK ikke kjenner henne og bare ser på de gode tallene til SE

CDF1911B-6682-4FCC-806E-3A5FE56E1808.png

Jeg tror at grunnen til at det snakkes om "eldre menn med makt" når det gjelder ansettelsen av SE, er at det for mange (meg inkludert) oppleves som at noen har googlet "populær blant ungdom" og valgt SE uten å se på innholdet hennes. Hun er det første treffet, men hun er ikke et spesielt godt forbilde eller har spesielt mye å melde etter min mening.

Endret av Helene1982
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
18 minutter siden, Helene1982 said:

Jeg tror at grunnen til at det snakkes om "eldre menn med makt" når det gjelder ansettelsen av SE, er at det for mange (meg inkludert) oppleves som at noen har googlet "populær blant ungdom" og valgt SE uten å se på innholdet hennes. Hn er det første treffet, men hun er ikke et spesielt godt forbilde eller har spesielt mye å melde etter min mening.

Ja, det er akkurat det jeg mener. Du sa det bedre. 

Skrevet
26 minutter siden, nyjenta said:

Jeg forstår hva du prøver å si, men ser både du og mange andre referer til «eldre» menn med makt som om det er de som trekker i trådene. Vel det er jo en relativt ung fungerende redaktør i NRK Underholdning, Christina Rezk Resar, som svarer mediene og er den som har mulighet til å ta fra SE samarbeidet. Men hun støtter jo SE som om det skulle være dattera hennes. Så da blir det feil å si at menn i NRK ikke kjenner henne og bare ser på de gode tallene til SE

Hvem er hun? Kjenner du til henne? 

Skrevet

jeg er glad for at jeg ikke har jobben til personen som har skrevet denne artikkelen, men nei. En arbeidsgiver (spesielt statlig) er ikke ansvarlig for å ukritisk støtte deres ansattes handlinger. Det må gå an å si at dette er problematisk uten å si at SE er et dårlig menneske.

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
9 hours ago, SVK said:

Flaut også at NRK ansatte Sophie Elise. Hva er poenget med NRK om de skal være like kommersielle som de privateide tv-kanalene?

Synes også NRK undervurderer unge kvinner når de tror de må ha Sophie Elise til å nå ut til dem. Dette handler kanskje også om at det er billigere å lage en podcast med en influencer enn å lage et kvalitettilbud til unge kvinner. 

Skrevet

merker jeg gremmes sinnsykt over at de stjeler penger fra meg for å lønne denne dama.

og er så arrogante at de gir f i oss som betaler lønna deres, og beskytter kyniske SE. LEGG NED NRK!!

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest diam0nd
Skrevet

NRK ansatte har mange regler, og oppførsel å følge, da de er i staten og får lønn av skatt. Og at det at SE kan komme inn å gjøre "ka fan hu vil", det må være ganske frustrerende innad i NRK. Skulle gjerne visst hva NRK ansatte mener, og ikke bare "ledelsen"...

Skrevet (endret)
diam0nd skrev (9 timer siden):

NRK ansatte har mange regler, og oppførsel å følge, da de er i staten og får lønn av skatt. Og at det at SE kan komme inn å gjøre "ka fan hu vil", det må være ganske frustrerende innad i NRK. Skulle gjerne visst hva NRK ansatte mener, og ikke bare "ledelsen"...

Vel … til syvende og sist er vi sjefene over ledelsen. Det eneste som fungerer er å heve stemmen om man er uenig i hva vår felles lommebok/våre skattepenger brukes til. jeg har sendt inn klage (faktisk 2) da jeg mener at ansettelsen av henne er slapp, og basert på klikk og ikke innhold. Jeg mener at NRK forplikter seg ved at de har posisjonen de har (ikke reklamestyrt) at de bør gi oss innhold som har en viss kvalitet, og gjerne også i tillegg fokusere på nye talenter og godt innhold-

Endret av Helene1982
  • Liker 26
  • Hjerte 1
Skrevet
Ænema skrev (4 timer siden):

merker jeg gremmes sinnsykt over at de stjeler penger fra meg for å lønne denne dama.

og er så arrogante at de gir f i oss som betaler lønna deres, og beskytter kyniske SE. LEGG NED NRK!!

Enig!!

• Liker 1
Skrevet
Sunaia skrev (6 timer siden):

Jeg vil tenke litt høyt. Kanskje noen av dere kan kommentere min tanker? 

Jeg er straks 50 år. For 10 år siden leste jeg bloggen til SE for å bli trøtt, slik jeg gjorde med Mess-TV på 2000-tallet og tekst-TV før det. 

Så jeg vet da godt hvem SE er. Men jeg har aldri brydd meg. 

Min mann derimot "oppdaget" henne denne uken. Han har nok hørt om henne og sett noen bilder. Men ikke mer. Han heller har ikke brydd seg. 

Jeg dror menn med makt i NRK heller ikke har brydd seg. De ser tallene hennes og de er knallbra. De har hørt noe om en palmeoljesak og det er jo så flott med engasjert ungdom. 

Så jeg tror at gamle trauste gubber av begge kjønn prøver å være kule, og SE tror de er kult. De har ikke satt seg inn i det, de bare tror. 

Og når kuppet deres, den unge kule rike jenta driter seg ut begynner de å snakke om kansellering. For det har de også hørt om. - Vi kan ikke kansellere alt vi ikke liker, sier de. 

For meg handler saken litt om en manglende forståelse for og manglende vilje til å bry seg med unge jenter. Og liten eller ingen kjennskap til ungdomskultur. 

Så eksplodere hele greia i ansiktet på de og det er vel fortjent. 

Jeg ønsker SE kansellert og en debatt om rusbruk blant ungdom velkommen. NRK kan ta fatt på den FØR Exit sesong 3 (som også er reklame for kokain). 

Ikke jente. Kvinne.

• Liker 13
  • Hjerte 1
Gjest NordreSving
Skrevet
nyjenta skrev (6 timer siden):

Oooooog derrr kom det. 

SE har gjort som så uendelig mange ganger før, spilt ut «stakkars mæ» kortet. Æ e berre ei lita jente fra nord norge som prøve å finne min vei. Det er jo standard svaret når de prøver å unndra seg kritikk. Da er de ikke lenger suksessrike businesskvinner, men stakkarslige og beskyttelsestrengende småjenter. Det er som dagbladredaktøren skriver at skillet mellom privatperson og business er fullstendig utvisket og det er det som gjør det vanskelig å kritisere dem. 

Skrevet

Hørte litt av en pod-episode her om dagen, og jeg fatter virkelig ikke at noen vil utsette ørene sine for sånt flåseprat. Det er jo helt hjernedødt.  Ikke at jeg trodde noe annet, men det er jo veldig spesielt at selveste statskanalen velger å fronte slikt piss. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Blinkie skrev (9 timer siden):

Digger Kong Halvor 🙌🏻❤️

Ja, han bruker å treffe blink 🎯

• Liker 10
Skrevet (endret)
nyjenta skrev (7 timer siden):

Men så du Kringkastingsrådet der hun uttalte seg? Det var tydelig at det ikke var hennes ord, og at noen andre hadde skrevet det hun sa. Så jeg tror ikke CRR har så mye hun skulle sagt, rett og slett. Hun virker mer som en mediekontakt.
Skulle tro NRK er et  privat AS, der aksjonærene bestemmer, men de betales av skattebetalerne, som nå har sendt ca 3000 klager. Det spekuleres frem og tilbake hvem som egentlig lytter til denne dørgende kjedelige og vulgære podcasten, men ingen vet, vi vet bare at det er mange lyttere. Så jeg oppfordrer igjen alle medier til å komme med tall og demografisk info.

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (15 minutter siden):

Men så du Kringkastingsrådet der hun uttalte seg? Det var tydelig at det ikke var hennes ord, og at noen andre hadde skrevet det hun sa. Så jeg tror ikke CRR har så mye hun skulle sagt, rett og slett. Hun virker mer som en mediekontakt.
Skulle tro NRK er et  privat AS, der aksjonærene bestemmer, men de betales av skattebetalerne, som nå har sendt ca 2000 klager. Det spekuleres frem og tilbake hvem som egentlig lytter til denne dørgende kjedelige og vulgære podcasten, men ingen vet, vi vet bare at det er mange lyttere. Så jeg oppfordrer igjen alle medier til å komme med tall og demografisk info.

Enig, det er gode poeng.

• Liker 1
Skrevet (endret)
NordreSving skrev (47 minutter siden):

Oooooog derrr kom det. 

SE har gjort som så uendelig mange ganger før, spilt ut «stakkars mæ» kortet. Æ e berre ei lita jente fra nord norge som prøve å finne min vei. Det er jo standard svaret når de prøver å unndra seg kritikk. Da er de ikke lenger suksessrike businesskvinner, men stakkarslige og beskyttelsestrengende småjenter. Det er som dagbladredaktøren skriver at skillet mellom privatperson og business er fullstendig utvisket og det er det som gjør det vanskelig å kritisere dem. 

Det mangler regelverk. Influenserbransjen har funnet et smutthull, og NRK har hengt seg på. Og de kan vise til høye lyttertall, men ennå vet ingen hvem målgruppen egentlig er, og de må gi opp podcasten mener jeg, hvis det viser seg at de ikke når målgruppen den var ment for.
Se og Hør skriver følgende i dag om hvorfor de har valgt å publisere bildet med NH synlig:

"Derfor publiserer Se og Hør bildet

Av Ulf André Andersen, ansvarlig redaktør

NRK har mottatt over 2000 klager etter at Instagram-bildet av Sophie Elise og Nora Haukland ble offentlig kjent. Radarparet er blant Norges største influensere. De har en følgerskare mange norske medier bare kan drømme om. Denne posisjonen gir stor makt og innflytelse blant norske ungdommer. De to er viktige rollemodeller. Det har derfor sterk offentlig interesse at Sophie Elise har lagt ut et bilde på Instagram som klart må oppfattes som en flørt med narkotika, helt uavhengig av om det faktisk var narkotika i plastposen på bildet.

Mange norske medier har valgt å anonymisere Nora Haukland. Se og Hør er ikke enig i den vurderingen. Nora Haukland er et stort navn blant norske influensere, og må forvente at bilder av henne på sosiale medier uansett vil ha interesse. Dette gjelder også dersom hun selv ikke var med på beslutningen om å publisere bildet. Det styrker den offentlige interessen at hun har flyttet inn på Skaugum hvor også kronprinsparet har offisiell adresse. Denne tilknytningen til Norges mest offentlige familie har selvstendig betydning.

Jeg vet om mange helt vanlige norske familier som er blitt ødelagt av at flotte ungdommer har glidd inn i miljøer med rusmisbruk i tilknytning til en uheldig festkultur. Sophie Elise og Nora Haukland er voksne kvinner med et stort ansvar for hvilke signaler de sender ut, både offentlig og privat. Kronprinsesse Mette-Marit har selv vært et forbilde da hun gikk ut før bryllupet med kronprinsen og beklaget sin utagerende ungdomstid. Jeg håper at de to mektige influenserne kan bryte tausheten og selv stå frem som tydelige rollemodeller."

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (5 minutter siden):

Jeg vet om mange helt vanlige norske familier som er blitt ødelagt av at flotte ungdommer har glidd inn i miljøer med rusmisbruk i tilknytning til en uheldig festkultur. Sophie Elise og Nora Haukland er voksne kvinner med et stort ansvar for hvilke signaler de sender ut, både offentlig og privat. Kronprinsesse Mette-Marit har selv vært et forbilde da hun gikk ut før bryllupet med kronprinsen og beklaget sin utagerende ungdomstid. Jeg håper at de to mektige influenserne kan bryte tausheten og selv stå frem som tydelige rollemodeller."

Kan og legge til at mange familier med sårbare ungdom ikke nødvendig mister barna sine til rusmisbruk men også til gjenger, vold og drap. Jeg selv har flere unge gutter i slekta mi som har enten blitt drept, fengslet og havnet på fullstendig villspor allerede før de ble 18 år gamle. Vi glemmer ofte ungdommene som vokser opp i belastende miljøer som blir fristet til å tjene raske cash, se Sverige, Danmark og nå Norge. Det er jo helt ekstremt. Dette kan bare ikke bagateliseres, fordi det skjer ikke kun langt ut i latin amerika, men også her i vesten.

• Liker 22
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Heisann1234 skrev (7 minutter siden):

Kan og legge til at mange familier med sårbare ungdom ikke nødvendig mister barna sine til rusmisbruk men også til gjenger, vold og drap. Jeg selv har flere unge gutter i slekta mi som har enten blitt drept, fengslet og havnet på fullstendig villspor allerede før de ble 18 år gamle. Vi glemmer ofte ungdommene som vokser opp i belastende miljøer som blir fristet til å tjene raske cash, se Sverige, Danmark og nå Norge. Det er jo helt ekstremt. Dette kan bare ikke bagateliseres, fordi det skjer ikke kun langt ut i latin amerika, men også her i vesten.

Minerva tok opp dette. Og det er veldig bra å sette fokus på hvor forferdelig ødeleggende og grusom narkotikaindustrien er.
https://www.minervanett.no/etikk-narkotika-rus/palmeolje-og-kokain/422046

Og nå kom Nettavisen på banen:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/sophie-elise-stotter-narko-terroristene/o/5-95-920450

Endret av IreneV
Skrevet
Entern skrev (10 timer siden):

Haha digger den, veldig bra!!!👏👏👏👏

For min del treffer han spikeren. Jeg har aldri skjønt poenget med å følge med på disse såkalte rosabloggerne. Jeg mener de har jo ikke noe spesielt talent det er interresant å følge med på eller noe spesielt å melde bortsett fra en veldig sentrert overfladisk fokusering på seg selv. 
De som leser disse bloggene, blir de lurt? Er de dumme? Hvis jeg vil lese en blogg må det være fra noen som har noe konkret å melde. Det kan feks være en reiseblogg over interessante steder de reiser, mat de lager eller kanskje de tester en vare jeg vil kjøpe. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
altius skrev (1 minutt siden):

De som leser disse bloggene, blir de lurt? Er de dumme? Hvis jeg vil lese en blogg må det være fra noen som har noe konkret å melde. Det kan feks være en reiseblogg over interessante steder de reiser, mat de lager eller kanskje de tester en vare jeg vil kjøpe. 

Ingen leser blogg lenger.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...