ToroJegergryte Skrevet 16. februar 2023 #33141 Skrevet 16. februar 2023 Carrie_S skrev (Akkurat nå): Hvor har du de tallene fra, at hver 10 nordmann følger Sophie Elise? Det tror jeg ikke noe på! I min nære omgangskrets er jeg feks den eneste som har fulgt henne og lyttet til podden. Jeg kjenner veldig få blant venner som følger influensere generelt. Blant de unge er det annerledes, men de følger verken henne eller de bloggerne som var in for ti år siden. De følger folk på sin egen alder, eller som er nært opp til deres alder blant annet pga det er lettere å identifisere seg med dem. Fordi hun har ca 550.000 følgere på insta, som er ca 10% av Norges befolkning på ca 5,5 mill? Med mindre jeg regner feil, matte er ikke min sterkeste side. 8
Carrie_S Skrevet 16. februar 2023 #33142 Skrevet 16. februar 2023 (endret) 9 minutter siden, Jadaomatte said: Det er vel de hun har noe på🐷 De våger nok ikke annet enn å tviholde på henne, ellers ryker de med i dragsuget. Det forsøpler en seriøs debatt å spre konspirasjonsteorier, om du da ikke troller? Endret 16. februar 2023 av Carrie_S 1
Carrie_S Skrevet 16. februar 2023 #33143 Skrevet 16. februar 2023 8 minutter siden, ToroJegergryte said: Helt klart 😊 Dog kan det være noen feilmarginer avhengig av kvaliteten på dataen de får inn (hvor den kommer fra). F. eks hadde vi et system på min gamle jobb hvor vi kjøpe data om kundene våre fra en 3part (helt lovlig), men dette var estimerte verdier avhengig av forskjellige ting som lokasjon, alder etc. Mens noe data kommer direkte fra apper / oppførsel på nett / oppgitt selv, og det er da nesten helt 100% riktig. Men, hvordan kan de vite dette om man hører på podden uten å ha registrert bruker på NRK?
J.. Skrevet 16. februar 2023 #33144 Skrevet 16. februar 2023 Carrie_S skrev (1 minutt siden): Men, hvordan kan de vite dette om man hører på podden uten å ha registrert bruker på NRK? Det kan de ikke. 1
Carrie_S Skrevet 16. februar 2023 #33145 Skrevet 16. februar 2023 2 minutter siden, ToroJegergryte said: Fordi hun har ca 550.000 følgere på insta, som er ca 10% av Norges befolkning på ca 5,5 mill? Med mindre jeg regner feil, matte er ikke min sterkeste side. Rent bortsett fra at hun også har mange utenlandske følgere, det er ikke bare folk i Norge som følger henne. Hun fikk bl.a mange engelske følgere da en engelsk avis skrev om henne. 4
Gjest IreneV Skrevet 16. februar 2023 #33146 Skrevet 16. februar 2023 Carrie_S skrev (2 minutter siden): Hvor har du de tallene fra, at hver 10 nordmann følger Sophie Elise? Det tror jeg ikke noe på! I min nære omgangskrets er jeg feks den eneste som har fulgt henne og lyttet til podden. Jeg kjenner veldig få blant venner som følger influensere generelt. Blant de unge er det annerledes, men de følger verken henne eller de bloggerne som var in for ti år siden. De følger folk på sin egen alder, eller som er nært opp til deres alder blant annet pga det er lettere å identifisere seg med dem. Vi må ha tall. Håpløst å diskutere dette frem og tilbake uten tall vi kan forholde oss til. Jeg vil jo anta at NRK ba om noen tall fra SE AS, før de hyret henne inn for å nå målgruppen jenter/kvinner 15-30? Men jeg vet ikke lenger. Mulig det var en vennetjeneste, og kun det. Det er i alle fall noen som mener deres tenåringsdøtre har SE som forbilde. Og en er en for mange. Vi har ingen å miste.
ToroJegergryte Skrevet 16. februar 2023 #33147 Skrevet 16. februar 2023 Carrie_S skrev (Akkurat nå): Men, hvordan kan de vite dette om man hører på podden uten å ha registrert bruker på NRK? Hvis du f. eks hører fra en smarttelefon, deler appene og Apple / Samsung etc. informasjon med hverandre. Har du godtatt cookies i nettleseren din vil det være mulig å hente informasjon derfra. Eksempel (veldig simpelt og kanskje ikke helt riktig, jeg har ikke jobbet så mye med mobil): Du har FB installert på telefonen din og godtatt alt av forhåndsinnstillinger, inkl. sporing. FB vet basert på dine cookies hva du gjør utenfor Facebook, og hva du har oppgitt til Facebook selv. Dette kan igjen deles med andre apper, som NRK sin. 5 2
ToroJegergryte Skrevet 16. februar 2023 #33148 Skrevet 16. februar 2023 Carrie_S skrev (1 minutt siden): Rent bortsett fra at hun også har mange utenlandske følgere, det er ikke bare folk i Norge som følger henne. Hun fikk bl.a mange engelske følgere da en engelsk avis skrev om henne. Godt poeng! Tenkte ikke på at noen utenfor Norge brydde seg om henne 🙈 2 1
Lollybby Skrevet 16. februar 2023 #33149 Skrevet 16. februar 2023 NOEN må da stå frem og avdekke all kriminell virksomhet og div hemmeligheter som Sophie har på DIV journalister, kjendiser og kulturfolk??! Jeg er direkte spykvalm og savner å bo i utlandet. 7 1
Sweet Caroline Skrevet 16. februar 2023 #33150 Skrevet 16. februar 2023 https://www.nettavisen.no/livsstil/kommer-med-stikk-mot-nrk-og-sophie-elise-i-ny-lat-kunne-ikke-dy-meg/s/5-95-920024 Jon Niklas Rønning slår til igjen 😅 9 1
Entern Skrevet 16. februar 2023 #33151 Skrevet 16. februar 2023 Lollybby skrev (Akkurat nå): NOEN må da stå frem og avdekke all kriminell virksomhet og div hemmeligheter som Sophie har på DIV journalister, kjendiser og kulturfolk??! Jeg er direkte spykvalm og savner å bo i utlandet. Enig, noen må på et tidspunkt stikke hull på byllen. Men hvem? Og hvordan? 5
miss spjåk Skrevet 16. februar 2023 #33152 Skrevet 16. februar 2023 Carrie_S skrev (6 minutter siden): Hvor har du de tallene fra, at hver 10 nordmann følger Sophie Elise? Det tror jeg ikke noe på! I min nære omgangskrets er jeg feks den eneste som har fulgt henne og lyttet til podden. Jeg kjenner veldig få blant venner som følger influensere generelt. Blant de unge er det annerledes, men de følger verken henne eller de bloggerne som var in for ti år siden. De følger folk på sin egen alder, eller som er nært opp til deres alder blant annet pga det er lettere å identifisere seg med dem. Det er matte basert på følgertall, ikke hva noen tror. Det er nok endel falske følgere også, hadde vært fint å vite hvor mange. Men tar man utgangspunkt i tallene blir det som nevnt hver 10.nordmann. 1
J.. Skrevet 16. februar 2023 #33153 Skrevet 16. februar 2023 (endret) ToroJegergryte skrev (3 minutter siden): Eksempel (veldig simpelt og kanskje ikke helt riktig, jeg har ikke jobbet så mye med mobil): Du har FB installert på telefonen din og godtatt alt av forhåndsinnstillinger, inkl. sporing. FB vet basert på dine cookies hva du gjør utenfor Facebook, og hva du har oppgitt til Facebook selv. Dette kan igjen deles med andre apper, som NRK sin. Gjelder kun apper som bruker 3partsapper,noe NRK ikke gjør. Beste tipset for de appene som dog bruker de,er å tømme nettleser (ingen bruker nettleser på mobil hvis det finnes en app...) for cookies og tømme nettleseren,og ikke minst - ikke bruke affilate lenker,men det er de fleste brukerne i denne tråden obs på. Endret 16. februar 2023 av J.. 1
Carrie_S Skrevet 16. februar 2023 #33154 Skrevet 16. februar 2023 Just now, IreneV said: Vi må ha tall. Håpløst å diskutere dette frem og tilbake uten tall vi kan forholde oss til. Jeg vil jo anta at NRK ba om noen tall fra SE AS, før de hyret henne inn for å nå målgruppen jenter/kvinner 15-30? Men jeg vet ikke lenger. Mulig det var en vennetjeneste, og kun det. Det er i alle fall noen som mener deres tenåringsdøtre har SE som forbilde. Og en er en for mange. Vi har ingen å miste. Helt enig med deg her! Jeg tror ikke at null tenåringer følger henne, men jeg tror ikke det er så mange som enkelte påstår. Jeg tror at målgruppen hennes er eldre, og at mange følger også av ren nysgjerrighet, ikke fordi de har henne som forbilde. Jeg tror ikke hun har en stor påvirkningskraft på unge. Det betyr ikke at jeg mener det hun legger ut er greit, men jeg tror at TikTok påvirker mye mer. Det er i hvert fall det jeg opplever i min hverdag. Det som kjøpes er merker som er store på TikTok, de lager seg matretter hvis oppskrifter er populære på TikTok og hører på musikken som er populær på TikTok. Hun har trolig vist tallene for den forrige podden, som gjorde det veldig bra, sammen med engasjementet på sosiale medier, som jeg vil anta er veldig godt. 3
Carrie_S Skrevet 16. februar 2023 #33155 Skrevet 16. februar 2023 3 minutter siden, ToroJegergryte said: Hvis du f. eks hører fra en smarttelefon, deler appene og Apple / Samsung etc. informasjon med hverandre. Har du godtatt cookies i nettleseren din vil det være mulig å hente informasjon derfra. Eksempel (veldig simpelt og kanskje ikke helt riktig, jeg har ikke jobbet så mye med mobil): Du har FB installert på telefonen din og godtatt alt av forhåndsinnstillinger, inkl. sporing. FB vet basert på dine cookies hva du gjør utenfor Facebook, og hva du har oppgitt til Facebook selv. Dette kan igjen deles med andre apper, som NRK sin. Takk, det var nyttig, det tenkte jeg ikke på 🙂
Carrie_S Skrevet 16. februar 2023 #33156 Skrevet 16. februar 2023 2 minutter siden, Lollybby said: NOEN må da stå frem og avdekke all kriminell virksomhet og div hemmeligheter som Sophie har på DIV journalister, kjendiser og kulturfolk??! Jeg er direkte spykvalm og savner å bo i utlandet. Tror du seriøst på dette? 4
Lollybby Skrevet 16. februar 2023 #33157 Skrevet 16. februar 2023 1 minutt siden, Carrie_S said: Tror du seriøst på dette? I aller høyeste grad! Norge er så lite, folk kjenner hverandre OG mange er så feige! Ufattelig naivt å ikke se at denne bindingen innad i disse miljøene er en av beveggrunnene til denne forkastelig situasjon. 9 1
ToroJegergryte Skrevet 16. februar 2023 #33158 Skrevet 16. februar 2023 (endret) Carrie_S skrev (16 minutter siden): Takk, det var nyttig, det tenkte jeg ikke på 🙂 Sjekk her hva Facebook tror de vet om det basert på atferden din på Facebook https://www.facebook.com/adpreferences/ad_topics (Tror dette er kun basert på hva du gjør på Facebook, er en stund siden jeg jobbet med det). Når du besøker en nettside og godtar cookies, kan det utløse en "sporings-pixel", som sendes tilbake til FB/Google etc. Slik vet Facebook at du f. eks er interessert i kattemat. Den samme pixelen kan si fra til Facebook-annonsøren at du nå har kjøpt produktet, og ikke lengre vil se annonse for denne. Dette er et gigafelt og jeg er ikke den beste til å forklare, men man må være klar over at alt man etterlater seg av digitale spor kan fanges opp. Ref. VIPPS og denne saken, hvis du stadig vippser 1000 kr kl 02 på natta, settes du i en viss gruppe kunder som de antar kjøper narkotika. Endret 16. februar 2023 av ToroJegergryte manglet et ord 6 1
Populært innlegg Felis Skrevet 16. februar 2023 Populært innlegg #33159 Skrevet 16. februar 2023 All reklame er tydeligvis god reklame, for jeg har hørt podcasten deres for første gang. Ikke det verste jeg har hørt, men med tanke på hva jeg vanligvis skriver recap på, så er det kanskje ikke så rart? "Jentene" innleder med hvert sitt langstrakte "Hellooooo", før Fetisha innrømmer at de ikke har en eneste sang i hodet denne uka. Sophie sier at hun har helt rett, det er ingen ting oppi hjernen denne uka. Kniiiiis Fetisha har hatt mensen Kniiiis Da Sophie satt i bilen på vei til studioet så kom hun ikke på en sang. (Kanskje fordi hun gruet seg til samtalen med NRK, men den gikk tydeligvis bra, for dette er ikke en slagen jente, slik hun kniser) Det har vært litt av en helg, sier Sophie. Ja, det så vi... Jentene prater om humorprisen hvor Fetisha var nominert. Sophie var hennes pluss én. For Fetisha har sceneskrekk. Fetisha syntes Sofie virket "annoyed". Men det var ikke Sofie, det var bare det at Fetisha var hundre ganger fullere enn henne. Jentene er ikke lovvy dovvy med hverandre, takk gode guuuud. Kniiis Fetisha prøvde seg på guttene på nabobordet på Humorprisen. De var kanskje 17, sier Sofie. Fy Faen, ÆSJ, svarer Fetisha Neida, kanskje de var 21, sier Sofie Fetisha fikk ikke napp hos noen av de 9 guttene på nabobordet. Vi er jo trash, sier Sofie Ja, det er vi, sier Fetisha Lurer på hva som skal til for at vi ikke skal være det, sier Sofie. (Mitt forslag, slutt å være så drita at dere er redd for å måtte motta en pris og holde tale, ikke prøv dere på smågutter og ikke glorifiser narkotika...) Fetisha tror hun skrev The loser takes it all i rævhullet på Komiprisen. Kompisen? Kronprinsen? Litt vanskelig å få med seg i all knisingen. Fetisha var ikke skuffet for at hun ikke vant, for hun har sceneskrekk. Vi hopper litt til og fra i podden, sier Sofie. (du sier ikke det...) Fetisha var ikke skuffet over at hun ikke vant, for hun var fornøyd med å bli nominert. Og stolt av å få navnet sitt ved siden av Henriette Stenstrup og Pernille Sørås Sørensen, bryter Sofie inn. Sørås, Sørensen... Den hvite bitchen, svarer Fetisha. Kniiiis (Jeg kjenner faktisk ingen unge mennesker som prater slik disse "jentene" gjør, så kanskje NRK har bommet på målgruppen?) Sofie møtte en fyr og da innså Sofie at det er kun negativt å være kjendis når man dater. Enten vil de være sammen med henne bare fordi hun er kjendis, eller så synes de det er negativt. Sofie tror at det er derfor hun driver og sirkulerer tilbake til ekser. Kniiis Fetisha har bare tre ekser, men hun har sklidd på et par pinner i sine dager. Dette synes de er en naturlig overgang til neste tema. Fetisha har vært på helsesjekk og da måtte hun tisse i et glass #jenter tiss ikkje, open your mouth" Svarer Sofie Kniiis (Prater unge slik?) Legen har veid Fetisha og fortalt at hun har alvorlig fedme. Serrrrr? Roper Sofie Fetisha kom ikke på helsesjekk for det! Hun kom ikke for å bli fortalt at hun var feit! (ligger ikke det litt ordet "helsesjekk?) Sofie er sjokkert over det. Sofie har kjøpt en katt til foreldrene. Den kostet 13 000 og så ut som en disneyprinsesse. Selgeren høres ganske shady ut, men det måtte gjøres sånn, for de hadde ingen disneyjprinsesse-katter på Dyrebeskyttelsen i Harstad. Fetisha har laget ny bio på Tinder. Den forrige var "østers, cremant og en feit pikk, spørsmålstegn" og den var sånn veldig ratched. Nå er den bare to lepper... Alle jentene skal samles å ha med seg en blind date. Sofie har funnet en fyr på 22. Utpå kvelden skal jentene bytte date. Lytterne oppfordres til å dele rare forslag til hva jentene kan gjøre denne kvelden. De tar også imot forslag til single hetero menn... Endelig får vi et hint om demografien for podcasten. I følge Fetisha renner det inn meldinger fra hetero menn som ikke er single. De skriver "Kjæresten er fette nørd, som ikke hører på dere" Sofie har begynt å bruke kondom. Men hun har ikke vært på noen pinner, sier hun, så jeg er usikker på hva hun bruker kondomene til... "Jentene" får inn en melding i studio fra en heterofil, singel mann med skjegg og lederstilling. Han presiserer at han driver med kampsport, så jentene skal skjønne at han er mannemann (ja, de hevder at han skriver akkurat det) Han skryter "jentene" opp i skyene og sier de er et friskt pust blant alle de stramme trynene. Han oppfordrer andre mannfolk til å skrive inn og si det samme. "Herreguuuud, Det. Er. Så. Hyggelig.", sier begge jentene Guttene i NRK har større budsjett enn Sofie og Fetisha og så får de røyke sigar i studio. (da vet vi det...) Jentene synes Rihanna får for mye "praise" for å jobbe når hun er gravid. Til sammenligning ordnet frisøren til Sofie håret hennes to dager før hun gikk inn i "labour" (jeg antar de mener gikk inn i fødsel, ikke inn i Labour). Derfor gadd de ikke se på Super Bowl-showet hennes, men de har sett masse klipp. De var skuffet over showet, det var underwhelming og Sofie lurer på om Rihanna har planlagt å være gravid for å veie opp. Hun takket kun ja fordi graviditetstesten var positiv (på seg selv kjenner man andre, det er jo helt i tråd med kynismen hennes) Så prater de litt engelsk, i tilfelle Rihanna hører på Ukas Jodel: Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha Hva er det med kjendiser i Hollywood som er så kåte på penger og fame at de selger sjelen sin Snakker de om Rihanna, spør Sofie. Nei, svarer Fetisha. Hva er konteksten, spør Sofie. Føler du at du selger sjelen din, spør Fetisha. I den grad Sofie selger sjelen sin, så er det mer i den grad at hun ikke gjør det. Skjønner? Sier Sofie. (Jeg skjønte ingen ting og det gjør ikke Fetisha heller Sofie utdyper: Hun er ekstremt åpen og stoler på alle, og det kan hun ikke være som offentlig person, så hun selger sjelen sin ved å begrense seg selv. Og så har hun noen ganger reklamert for ting hun ikke kan stå inne for, men det var tidligere i karrieren og kun for at hun måtte overleve. Sofie synes hun ser jævlig ut i Sophie Elises Verden og vil ha sesong en fjernet. Sophie synes hun ser trailer park ut i studio i dag. Helt jævlig. Har vært utro og det begynner å tære på samvittigheten min Mmmm, sier Sofie, og Fetisja ler rått. You can relatert? Har så lyst til å si det... resten forsvinner i latter, men vi skjønner hvor de vil. Det finnes grader i helvete, sier Sofie, hvor utro har du vært? Sofie kunne tilgitt klining og ligge med andre, men hun hadde ikke tilgitt det hun gjorde. Og det ble hun ikke heller, sier hun. Sofie synes suging er verre enn å ligge med noen i utroskapssammenheng. Penetrering er ikke så vulgært, synes jentene. Nesten hver dag synger Sofie første strofe i den amerikanske nasjonalsangen, og så går hun videre med livet sitt... Ukas Talemelding: Første talemelding er fra en fyr som har falt for en streit fyr. Venninna hans falt også for den streite fyren. Han sa at venninna kunne ta han og at det går helt fint. Nå puler de to på soverommet. Men det går ikke helt fint, og det burde venninna forstått. Jentene er enig i at det var dårlig gjort av venninne. Det "translater til hater wibes" (jeg aner ikke hva det betyr i denne sammenhengen). Jentene råder han til å ha en samtale med venninnen og være sårbar. Jentene vil gjerne ha talemeldinger fra heterofile menn -Menn! Menn! Menn, MENN! Men, menn, menn, menn, menn, menn, menn, menn, menn, menn, menn Sofie har tenkt på et sitat fra mammaen sin. What doesn´t kill you, doesn't kill you Sofie har sendt en illsint melding til Fetisha, sier Fetisha NEI, NEI, Nei, nei, nei, nei, nei, NEI, NEI NEI osv... svarer Sofie Sofie leser opp meldingen. Det går i at Fetisha ikke er nok sammen med vennene sine på fest. Kanskje bare 10%. Please kom på rommet og respekter alle drinkene vi har kjøpt til deg! avslutter Sofie meldingen med. Nå roper begge jentene så høyt at han som sitter på nabokontoret er irritert, og dermed forsvant det noen minutter med podcast. Tror ikke vi gikk glipp av noe... Fetisha leser takketalen hun skulle holde på Humorprisen. Hvis hun vant. Men det gjorde hun ikke, og det er greit. Og så skriker de igjen, så jeg må dempe lyden enda mer. Veldig greit at det bare er 2 minuter igjen. -Æ var så full! -Shitings... -Kniiiis -Vi er tilbake neste uke, som vanlig (Sofie sier det som en trussel, ikke en lovnad) 28 31
Jadaomatte Skrevet 16. februar 2023 #33160 Skrevet 16. februar 2023 Carrie_S skrev (12 minutter siden): Det forsøpler en seriøs debatt å spre konspirasjonsteorier, om du da ikke troller? Greit nok, men er sikker på at alle har noe på alle i det miljøet. Men, bare min synsing. Er tydeligvis mye narkotika og utroskap i de miljøene, derfor jeg mener at alle vet noe om alle. 5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå