Frisk Frosk Skrevet 15. februar 2023 #32901 Skrevet 15. februar 2023 Carrie_S skrev (4 timer siden): Det er bra med kritikk, men vi kan faktisk ikke vite at hun har gjort dette med vilje, det blir idiotisk å trekke slike påstander. Like idiotisk er det å diagnostisere andre. Det skaper ikke en god debatt. Jeg tipper at det var en stor glipp, for dette er sånt man mister sponsorer av og det vil hun ikke risikere. Og, jeg tror ikke hun har en så stor påvirkningskraft overfor unge jenter. Hun er ikke en relevant kjendis for dem. Om det var en glipp eller ei, det spiller ingen rolle. Du må huske at dette ikke er en privatperson som gjorde en glipp. Her var det en bedriftseier som har innrømmet tidligere å kynisk gjøre ting kun for å få oppmerksomhet. Dette handler altså om et firma og en bedriftseier som gang på gang fremstiller seg som rusa på bedriftens sosiale kanal og som fronter helseskadelige holdninger og informasjon til unge jenter. Bedriftseieren er nærmere 30 år. Da kan hun ikke tro at hun kan fortsette å legge ut bilder av seg selv i fylla og rusa tilstand uten at det får alvorlige følger for henne. Det er helt ubegripelig at noen annonsører og samarbeidspartnere ønsker å forbinde sine produkter med denne uansvarlige og farlige bedriftseieren! 34 2
K91 Skrevet 15. februar 2023 #32902 Skrevet 15. februar 2023 Lurer på om det blir podcast i morgen. Og om dette blir nevnt i det hele tatt, eller om det bare blir overfladisk prat om sex, fyll og inside jokes. Blir rart uansett. 3
miss spjåk Skrevet 15. februar 2023 #32903 Skrevet 15. februar 2023 J.. skrev (6 minutter siden): Når sa jeg at jeg ikke fikk med meg dette? Legg antagelsene dine tilbake i kofferten. En bruker stilte deg dette spørsmålet. "Hvorfor kan man ikke finne ut av hvem som hører på podcasten, aldersgrupper? " Du svarer : "Man er ikke pliktig til å oppgi slik info om seg selv,verken som lytter eller følger. Man kan ha spørreundersøkelse men man er ikke pliktig til å svare,og det man kan jo lyve på svaralternativene. Handler om folks personvern,tross alt." Du har helt rett i at man ikke er pliktig til å oppgi info, men ved å downloade SE sin app gir man nettopp fra seg noe av personvernet. Brukeren spurte hvorfor man ikke kan finne ut av demografien til de som hører på podcasten, men det kan man jo.. 2
J.. Skrevet 15. februar 2023 #32904 Skrevet 15. februar 2023 K91 skrev (Akkurat nå): Lurer på om det blir podcast i morgen. Det blir det. Gikk fra skjennepreken på kontoret,til innspillingen. "Podden går som normalt" - NRK. 2
Gjest IreneV Skrevet 15. februar 2023 #32905 Skrevet 15. februar 2023 (endret) Loboto skrev (26 minutter siden): Du må sikkert kjøpe de. Dette er jo tall og info som selges mellom firmaer. Jeg mener NRK burde legge dem ut. De hevder at de sliter med å nå kvinner 15-30, og at de hyret inn SE for å få lyttere i den målgruppen. Etter utviklingen siste tiden vil det være på sin plass å se om dette stemmer, og å undersøke nærmere hvordan SE påvirker nevnte målgruppe. Typ,, hvor mange har kjøpt produkter fra SE AS siste 3 mnd, hvor lenge har de fulgt henne, hvilke temaer de er opptatt av osv. Også savner jeg som før sagt en generell stor undersøkelse, forskning på hvordan sosiale medier og influencere påvirker norske jenter/gutter og kvinner/menn. Spiseforstyrrelser øker eksplosivt hos begge kjønn. Mener jeg leste en britisk undersøkelse som kunne melde om 84% økning i innleggelser. Endret 15. februar 2023 av IreneV
Agurk Skrevet 15. februar 2023 #32906 Skrevet 15. februar 2023 Hun sier hun har fått mange spørsmål om hvorfor hun ikke oppretter konto på onlyfans. Hun sier at hun har vært innom tanken mange ganger ettersom Instagram er så strenge på å sensurere puppene og rompa hennes, men hun er redd en profil på onlyfans vil skade omdømmet hennes og være problematisk mtp samarbeidspartnere. Men å legge ut bilder med kokain og opptre synlig rusa på illegale rusmidler vil ikke skade omdømmet og være vanskelig for samarbeidspartnere? Hvor er logikken, miss Sophie? 43 4
Frisk Frosk Skrevet 15. februar 2023 #32907 Skrevet 15. februar 2023 ATLAS6 skrev (3 timer siden): Her må du faktisk rulle inn. SE har et ansvar for å bidra positivt i kampen mot kroppspress som et godt forbilde for målgruppen sin. SE har ikke et personlig, eller firma ansvar, at noen dør som følge av spiseforstyrrelse eller en narkotikaoverdose. Synes du hun har "bidratt positivt i kampen mot kroppspress som et godt forbilde for målgruppen sin"? Jeg tenker at hun feiler på alle punkter og enda noen til. Og jo, dessverre så har hun som bedriftseier som lever av å fronte den livsstilen hun gjør, med kroppsmisnøye, kosmetisk kirurgi oftere enn andre kjøper seg en bukse, ekstremt kroppsfokus og forbruk for å "holde seg bra nok". Sofie har selv valgt å jobbe som påvirker, og driver en millionbedrift hvis eneste hensikt er å påvirke unge. Når hun da "lykkes" i sitt bedriftsmål om å påvirke i så stor grad at hun håver inn millioner, da har hun også et ansvar for hvordan målgruppen blir påvirket og følgene av det. Hun har et utall antall ganger over lang tid vært tydelig ruset når hun har opptrådd ved offentlige tilstelninger. Selv med lyskastere og blitz på seg har pupillene hennes vært enorme, og mimikk og kroppsspråk har også avslørt at hun har vært ruset. Og i disse tilfellene har hun vært der som bedriftseier og påvirker som driver en bevisst strategi med å påvirke unge. Signalene hun velger å sende er at det er greit å ruse og dope seg, hun bagatelliserer det, hun mener det er greit å lyve om det, og hun sender stadig signaler om at det er noe du bør gjøre om du skal være pen nok, ha det moro nok, være populær nok, attraktiv nok... i tillegg til at slik blir man bare om man også opererer seg til et stivt og ugjenkjennelig ansikt og tar en mengde unødvendige og risikofylte kosmetiske operasjoner, opererer inn implantater, injisjerer fyllmasse og gift i kroppen, samt at man selvfølgelig bør ha et vanvittig overforbruk... Alt dette er noe hun helt bevisst velger å gjøre for å påvirke unge! Da må hun også bli konfrontert med følgene hennes bevisste, taktiske og planlagte bedriftsstrategi får for hennes målgruppe. Nå må folk slutte å fraskrive influencernes ansvar for hva de har som bevisste bedriftsstrategier og følgene det får for enkeltpersoner og samfunnet! 31 4
Frisk Frosk Skrevet 15. februar 2023 #32908 Skrevet 15. februar 2023 Zenhouse skrev (3 timer siden): Og der kom Iselin Guttormsen på banen, hun synes synd på jentene som står i stormen. Kvinner, Guttormsen, de er kvinner! De er bedriftseier. Sophie Elise er en millionbedrift. Da er det en selvfølge at bedriftseier også tar kritikk for de svært kritikkverdige tingene bedriften fronter. 11
Wednesday Addams Skrevet 15. februar 2023 #32909 Skrevet 15. februar 2023 4 hours ago, Carrie_S said: Det er bra med kritikk, men vi kan faktisk ikke vite at hun har gjort dette med vilje, det blir idiotisk å trekke slike påstander. Like idiotisk er det å diagnostisere andre. Det skaper ikke en god debatt. Jeg tipper at det var en stor glipp, for dette er sånt man mister sponsorer av og det vil hun ikke risikere. Og, jeg tror ikke hun har en så stor påvirkningskraft overfor unge jenter. Hun er ikke en relevant kjendis for dem. Sophie Elise har selv sagt at det å møte opp i Debatten mot Kristin Gjelsvik med extensions ute og minimalt med sminke er det mest kalkulerende hun har gjort. Hun har iallfall ikke gjort noe selv for å fortjene at en lar henne få tvilen til gode. Det ser jo (dessverre) ikke ut til at Sophie Elise mister hverken sponsorer eller samarbeid med NRK av dette. Hun har oppnådd det hun ville; ekstremt mye publisitet før lanseringen av et nytt produkt. 22 2
J.. Skrevet 15. februar 2023 #32910 Skrevet 15. februar 2023 Vixella skrev (9 minutter siden): Hun har oppnådd det hun ville; ekstremt mye publisitet før lanseringen av et nytt produkt. Apropos dette.. Jeg leste et sted at det er noe som skal være for goodiebags (altså ikke normalt salg). Skal prøve å finne det. https://www.vg.no/rampelys/i/k6opak/sophie-elise-fra-selvbruning-til-soetsaker 2 1
Frisk Frosk Skrevet 15. februar 2023 #32911 Skrevet 15. februar 2023 Vixella skrev (1 time siden): Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg skjønner faktisk ikke behovet for å ha en statskanal, jeg. Hvis de uansett ikke tar samfunnsansvaret sitt på alvor bør de heller ikke få lisenspenger å rutte med. Jeg gremmes av at fellesskapet tvunget bidrar til at Sophie Elise får en feit bankkonto. I denne tiden hvor hvem som helst kan legge ut hva som helst på nett, hvor falske nyheter spres i skremmende hastigheter, hvor trollfabrikker påvirker valg i demokratiske land +++ er det viktigere enn noen gang å beholde Nrk som en statskanal som har høy tillit i folket, og som har dyktige og seriøse journalister. Men, ja - skal de beholde tillit (eller nå, gjenopprette tillit), da kan de ikke ha ledere som tar valg på vegne av statskanalen som ikke bare går mot eget reglement. Ledere som tar valg som setter sårbare grupper i samfunnet i fare, og som velger å bruke sendetid og statskroner på aktører som er en fare for samfunnets utvikling. Om statskanalen mister sitt omdømme og den tilliten den har i befolkningen så er det en fare for demokratiet på sikt. Så jeg opprettholder det jeg skrev tidligere - etter at SE er fjernet fra statskanalen innen kort tid så bør hoder rulle i Nrk, ev. gå av frivillig. 21
Gjest Sunfl0wer Skrevet 15. februar 2023 #32912 Skrevet 15. februar 2023 (endret) 🤣🤣 https://youtu.be/wHQRBfA4nGw Endret 15. februar 2023 av Sunfl0wer
Anwa Skrevet 15. februar 2023 #32913 Skrevet 15. februar 2023 Vixella skrev (30 minutter siden): Det ser jo (dessverre) ikke ut til at Sophie Elise mister hverken sponsorer eller samarbeid med NRK av dette. Hun har oppnådd det hun ville; ekstremt mye publisitet før lanseringen av et nytt produkt. Jeg har også vansker for å tro at dette faktisk var en glipp. Dama har trossalt postet innhold på nett i over ti år nå, og hvor mange tusen bilder er det blitt? Det er særdeles lite troverdig at hun ikke har utviklet en systematisk sjekkerutine av innholdet hun poster på nett. Dette var nok gjort med vitende vilje. "All presse er god presse" Hvis ikke det dukker opp et innlegg om en ukes tid a la dette var et eksperiment, se hvordan nettrollene dømmer meg nord og ned, jeg er et offer osv osv. . . 10 3
miss spjåk Skrevet 15. februar 2023 #32914 Skrevet 15. februar 2023 Jobbermedbarn skrev (På 14.2.2023 den 19.23): Det er virkelig et sykdomstegn i samfunnet vårt at en bedriftseier ala Sofie Elise får så mye makt, helt utrolig å bevitne! Det er heldigvis mange som er enige at det er utrolig, basert på antall klager som har kommet inn nå. Men jeg har mistet troen på endring med det første. For noen forbilder enkelte av disse influenserne er for den oppvoksende generasjon,, 5
Lotte-Mei Skrevet 15. februar 2023 #32915 Skrevet 15. februar 2023 Søk opp nordnorskdebatt.no Bra kommentar dette her 👏👏👏 (Får ikke linket uten at min aID-bruker vises) 28 5
Ænema Skrevet 16. februar 2023 #32916 Skrevet 16. februar 2023 Lotte-Mei skrev (16 minutter siden): Søk opp nordnorskdebatt.no Bra kommentar dette her 👏👏👏 (Får ikke linket uten at min aID-bruker vises) bra innlegg... fler som er drittlei av å tvangsbetale for dopet til SE 29
Silva Pluvialis Skrevet 16. februar 2023 #32917 Skrevet 16. februar 2023 Vixella skrev (4 timer siden): Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg skjønner faktisk ikke behovet for å ha en statskanal, jeg. Hvis de uansett ikke tar samfunnsansvaret sitt på alvor bør de heller ikke få lisenspenger å rutte med. Jeg gremmes av at fellesskapet tvunget bidrar til at Sophie Elise får en feit bankkonto. Jepp. Jeg har knapt råd til mat på bordet så fattig er jeg, og jeg har lite lyst til å sponse mine skattepenger til hennes luksustilværelse. Mye annet fornuftig de pengene kunne gått til. 18 3 5
Silva Pluvialis Skrevet 16. februar 2023 #32918 Skrevet 16. februar 2023 Teardrop skrev (4 timer siden): Bare jeg som ikke forstår hvorfor ho derre Nora er sladda og sensurert i alle oppslagene? og ikke omtalt med navn. Hvorfor beskytte hun så veldig? Bare for å beskytte kongehuset? Alle vet jo uansett. bah Stakkars Kongehuset. Først finner ML galning av en sjarlatan som hevder at han er en reptil, og vice versa. Så tar Ari Behn selvmord. Og så dras de inn i denne narkotikasmørja. Hva et 80 år gammelt kongepar må tåle. 23 5 9
Gjest Sprite Skrevet 16. februar 2023 #32919 Skrevet 16. februar 2023 Frisk Frosk skrev (6 timer siden): De er bedriftseier. Sophie Elise er en millionbedrift. Da er det en selvfølge at bedriftseier også tar kritikk for de svært kritikkverdige tingene bedriften fronter. At Iselin Guttormsen klarer å lire av seg at hun syns synd på JENTENE i denne saken er for meg helt HELT på trynet. Nå står IG rimelig langt bak i køen fra før men jaggu rykket hun enda mer bak nå. Hun har to små jenter selv, den ene er vel straks Stor nok til å begynne å idealisere disse «jentene». Og dette er det hun kommer med. Hele denne bransjen er en vits, eneste som har snakket fornuft i dette er Kristin Gjeldsvik!
Isild Skrevet 16. februar 2023 #32920 Skrevet 16. februar 2023 https://www.vg.no/rampelys/i/LlWBjV/sophie-elise-i-podkasten-sophie-og-fetisha-etter-instagram-bilde Ikke et ord fra SE om dette i dagens podcast tydeligvis. Tror hun må vente lenge hvis hun tror akkurat dette blåser over veldig fort. Selve saken mister nyhetsverdien ganske raskt, men hun har klart å blitt lagt merke til av "alle" denne gangen - på en utrolig negativ måte. Mange som tidligere har forsvart henne er nå litt mer opplyst om hva hun egentlig holder på med. 33 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå