Carrie_S Skrevet 15. februar 2023 #32881 Skrevet 15. februar 2023 5 minutter siden, ToroJegergryte said: Til dere som ikke tror NRK kjenner demografien til lytterne sine; les igjennom alt av ting dere godtar når dere laster ned og bruker ulike apper. De vet godt hvor gamle vi er, og hva vi liker 🙃 Appene deler også informasjon med hverandre, samt at Apple deler informasjon. Jeg jobber med dette daglig. Tusen takk for info, det tenkte jeg ikke på 🙂 Så NRK sitter altså med demografien til dem som lytter på podkasten? 2
CMHuser Skrevet 15. februar 2023 #32882 Skrevet 15. februar 2023 https://www.vg.no/rampelys/i/q1mxaz/sophie-elises-redaktoervenn-danby-choi-hun-skal-taale-mye Denne synes jeg var godt skrevet! 1
Purple Basil Skrevet 15. februar 2023 #32883 Skrevet 15. februar 2023 Vixella skrev (14 minutter siden): Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg skjønner faktisk ikke behovet for å ha en statskanal, jeg. Hvis de uansett ikke tar samfunnsansvaret sitt på alvor bør de heller ikke få lisenspenger å rutte med. Jeg gremmes av at fellesskapet tvunget bidrar til at Sophie Elise får en feit bankkonto. Helt enig med dere. Dette er jo egentlig noe av det verste med hele greia: at folk tvinges til å betale for den drittkanalen. 10 1 3
Wednesday Addams Skrevet 15. februar 2023 #32884 Skrevet 15. februar 2023 2 minutter siden, CMHuser said: https://www.vg.no/rampelys/i/q1mxaz/sophie-elises-redaktoervenn-danby-choi-hun-skal-taale-mye Denne synes jeg var godt skrevet! Det er i dette herrens år 2023 helt valgfritt å være både influenser og kjendis. Hvis saklig kritikk mot hvordan Sophie Elise påvirker ungdom blir for mye for henne å håndtere, så står hun fritt til å tre ut av rampelyset. Denne redaktørvennen nevnte noe med andre podcaster. Er de andre podcastene rettet mot ungdom? Jeg er genuint nysgjerrig. 28 1 1
Teardrop Skrevet 15. februar 2023 #32885 Skrevet 15. februar 2023 Bare jeg som ikke forstår hvorfor ho derre Nora er sladda og sensurert i alle oppslagene? og ikke omtalt med navn. Hvorfor beskytte hun så veldig? Bare for å beskytte kongehuset? Alle vet jo uansett. bah 12
Minombre Skrevet 15. februar 2023 #32886 Skrevet 15. februar 2023 Aowyn skrev (1 time siden): Vi har nettop mistet tre unge jenter i overdosedødsfall i Norge, og Iselin Guttormsen skjønner ikke kritkken av bildet som ble lagt ut til titusenvis av unge følgere av en av Norges største influensere? Iselin Guttormsen betegner kritikken som hetsing og at hun ikke liker trenden med at folk er stygge med hverandre… 🙄 Altså, alt av artikler og leserinnlegg jeg har lest om dette har vært velformulerte og saklige. Det meste her inne også, faktisk! Influensere må slutte å tro at kritikk er hetsing! Men, IG forstod jo åpenbart ikke kritikken mot seg selv om barneeksponering heller, det var jo også hets i følge henne. Ja, det finnes endel som er usaklige, men stort sett har det vært mye velformulert kritikk i begge disse sakene. 34 2 5
Wednesday Addams Skrevet 15. februar 2023 #32887 Skrevet 15. februar 2023 Just now, Teardrop said: Bare jeg som ikke forstår hvorfor ho derre Nora er sladda og sensurert i alle oppslagene? og ikke omtalt med navn. Hvorfor beskytte hun så veldig? Bare for å beskytte kongehuset? Alle vet jo uansett. bah VG skrev at de ikke gikk ut med navnet hennes fordi hun selv ikke hadde bidratt til deling av bildet. Syltynn unnskyldning i mine ører, men det er den eneste grunnen jeg har sett en avis komme med. 16 1
Wednesday Addams Skrevet 15. februar 2023 #32888 Skrevet 15. februar 2023 Just now, Minombre said: Influensere må slutte å tro at kritikk er hetsing! Det er enklere å si at man ikke tolererer hetsing framfor kritikk. Ved å gjøre det til en personlig greie kan de slenge på seg offerrollen. De vet utmerket godt forskjellen. 13 1
Minombre Skrevet 15. februar 2023 #32889 Skrevet 15. februar 2023 Vixella skrev (4 minutter siden): Det er enklere å si at man ikke tolererer hetsing framfor kritikk. Ved å gjøre det til en personlig greie kan de slenge på seg offerrollen. De vet utmerket godt forskjellen. Helt sikkert! Men, det vil nok slå tilbake på dem selv til slutt. Ingen gidder denne sutringen og offerrollen de påtar seg. 3 1
Wednesday Addams Skrevet 15. februar 2023 #32890 Skrevet 15. februar 2023 Just now, Minombre said: Helt sikkert! Men, det vil nok slå tilbake på dem selv til slutt. Ingen gidder denne sutringen og offerrollen de påtar seg. Nja, det spørs jo. SE har jo fått holde på med dette i en årrekke. 5 1 1
Minombre Skrevet 15. februar 2023 #32891 Skrevet 15. februar 2023 Vixella skrev (Akkurat nå): Nja, det spørs jo. SE har jo fått holde på med dette i en årrekke. Ja, hun har det, men jeg syns det virker som mange har begynt å gå lei av det. Ikke bare hos SE, men flere virker å ha et mer kritisk blikk på influenserbransjen nå. Men, godt mulig jeg tar feil altså, jeg er ingen ekspert på dette 😄 Håper på at bransjen får tydeligere retningslinjer og at de som faktisk velger å ha dette som yrke kan gå i seg selv litt. 5
Vifte Skrevet 15. februar 2023 #32892 Skrevet 15. februar 2023 Jeg har også sendt inn klage nå. Vi MÅ bruke stemmen vår 30 1 2
FruRosa Skrevet 15. februar 2023 #32893 Skrevet 15. februar 2023 (endret) Jon Niklas Rønning har laget vise om dette: https://fb.watch/iJ1hUTfqhr/ Endret 15. februar 2023 av FruRosa Lagt til tekst 11 2
miss spjåk Skrevet 15. februar 2023 #32894 Skrevet 15. februar 2023 J.. skrev (3 timer siden): Man er ikke pliktig til å oppgi slik info om seg selv,verken som lytter eller følger. Man kan ha spørreundersøkelse men man er ikke pliktig til å svare,og det man kan jo lyve på svaralternativene. Handler om folks personvern,tross alt. Laster du ned appen får de enkelte av personopplysningen dine, det er jo det man godkjenner når man laster ned div apper. Litt overrasket over at man ikke har fått med seg dette? 3
Gjest IreneV Skrevet 15. februar 2023 #32895 Skrevet 15. februar 2023 ToroJegergryte skrev (48 minutter siden): Til dere som ikke tror NRK kjenner demografien til lytterne sine; les igjennom alt av ting dere godtar når dere laster ned og bruker ulike apper. De vet godt hvor gamle vi er, og hva vi liker 🙃 Appene deler også informasjon med hverandre, samt at Apple deler informasjon. Jeg jobber med dette daglig. Interessant! Det betyr at de har presise tall. Hvor kan man finne tallene?
J.. Skrevet 15. februar 2023 #32896 Skrevet 15. februar 2023 ToroJegergryte skrev (49 minutter siden): Til dere som ikke tror NRK kjenner demografien til lytterne sine; les igjennom alt av ting dere godtar når dere laster ned og bruker ulike apper. De vet godt hvor gamle vi er, og hva vi liker 🙃 Appene deler også informasjon med hverandre, samt at Apple deler informasjon. Jeg jobber med dette daglig. "Alle" er godt kjent med cookies (eller bør bli det!) og alle bør lese terms&conditions. Jeg bruker ikke Apple produkter,godtar ikke cookies og prøver å unngå apper som bruker 3partsapper og selger data. 5
Loboto Skrevet 15. februar 2023 #32897 Skrevet 15. februar 2023 IreneV skrev (2 minutter siden): Interessant! Det betyr at de har presise tall. Hvor kan man finne tallene? Du må sikkert kjøpe de. Dette er jo tall og info som selges mellom firmaer. 2
J.. Skrevet 15. februar 2023 #32898 Skrevet 15. februar 2023 miss spjåk skrev (2 minutter siden): Laster du ned appen får de enkelte av personopplysningen dine, det er jo det man godkjenner når man laster ned div apper. Litt overrasket over at man ikke har fått med seg dette? J.. skrev (1 minutt siden): "Alle" er godt kjent med cookies (eller bør bli det!) og alle bør lese terms&conditions. Jeg bruker ikke Apple produkter,godtar ikke cookies og prøver å unngå apper som bruker 3partsapper og selger data. Når sa jeg at jeg ikke fikk med meg dette? Legg antagelsene dine tilbake i kofferten.
koktreke Skrevet 15. februar 2023 #32899 Skrevet 15. februar 2023 (endret) https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/76R1BB/nrk-ser-ikke-ut-til-aa-ha-noen-hemninger Denne var god synes jeg. Om hvordan nrk prøver å være aktuelle på alle flater og skyr lite på veien dit... Endret 15. februar 2023 av koktreke Skrivefeil 12 1
J.. Skrevet 15. februar 2023 #32900 Skrevet 15. februar 2023 Og angående brukerdemografi i NRK appen (i dette konkrete tilfelle),må man være innlogget for å gi NRK tilgang til infoen du oppgir,men man må ikke være innlogget eller registrert for å lytte til podden. 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå