Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Djungelvrål skrev (13 timer siden):

Ingen som opererer seg hver 6 mnd fullstendig uten grunn har det bra!  Hun har holdt på i 10 år med det!!  :whosthere: Og dopmisbruket hennes er bevis.

Det er helt forferdelig. Utrolig tragisk. Ren selvskading som på en eller annen forkvaklet måte har blitt en form for feminisme, der noen kvinner mener de tar kontroll over egen kropp og aldringsprosess. En kropp som aldri får hvile fra traumer.Den immunologiske responsen trigges stadig, og det vil overbelaste fysiologiske reserver. En dag vil det si stopp.

Når det gjelder alle disse pengene hun har tjent, så ser jeg ikke helt den store suksessen. Hun burde ha lagt seg opp en betydelig større formue. Halve livet har hun utlevert seg selv døgnet rundt, solgt livet sitt, solgt seg selv.
På hennes alder var jeg ikke langt unna samme sum, og det bare ved å ha investert i bolig og fond. Jeg var selvsagt langt  fra samme lønnsutbetalinger, men forbruket var ikke stort, så jeg hadde mer enn nok til reiser, fest, moro og litt luksusvarer. Hvis man sparer til en unik kjole  i ren silke fra en  designer man liker, så er det jo noe litt mer spesielt over det, enn å kunne fråtse i det. Men det er min mening.
I de senere år har livet fått helt andre verdier, og glad er jeg for det. Men mascaraen min får du aldri!  God jul!:nisse:

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har "flashe pupper og rumpe i basseng" blitt den nye greia til Sophie Elise?

Det hender jeg ser igjennom snappen hennes, og kjære NRK : HVOR kan jeg se alt engasjementet for miljø og dyrevern blandt all "badingen", reklamen,  seksualiseringen, reisingen med fly og poserende selfies? 

• Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Har "flashe pupper og rumpe i basseng" blitt den nye greia til Sophie Elise?

Det hender jeg ser igjennom snappen hennes, og kjære NRK : HVOR kan jeg se alt engasjementet for miljø og dyrevern blandt all "badingen", reklamen,  seksualiseringen, reisingen med fly og poserende selfies? 

Det ser så merkelig ut når hun svømmer bort til kanten og løfter seg selv opp, også dupper hun nedi vannet igjen. Hver gang hu gjør det så ser det ut som mislykkede forsøk på å komme seg opp fra vannet. 

Jeg forstår at hensikten ikke er å komme seg opp fra vannet, men bare å vise frem rumpa, noe som gjør at det blir ennå mer teit egentlig. 

Virker nå som hun er på basseng-turné. Reiser rundt til forskjellige bassenger for å filme og vise frem de nye investeringene sine. 
Flott forbilde for de unge, NRK har virkelig gjort en god vurdering her ja 🤨

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største frykten SE har er vel at ingen snakker om henne. Hva om vi bare dropper å diskutere henne og lar tråden dø ut? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (31 minutter siden):

Nyttårsforsettet til SE: Være sexy,søt og snill 

Jeg orker ikke

Er det noen som er forundret over dette? Det er jo hennes mål i livet å være sexy og søt. Snill er det vel ingen av oss som aner om hun er. 
Disse forsettene viser jo også hvilke verdier hun har. Utseende, utseende og utseende. Finnes ikke dybde i noe som helst, og dette satser NRK tungt på. Jeg kommer rett og slett ikke over det. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IreneV
Era Vulgaris skrev (18 minutter siden):

Er det noen som er forundret over dette? Det er jo hennes mål i livet å være sexy og søt. Snill er det vel ingen av oss som aner om hun er. 
Disse forsettene viser jo også hvilke verdier hun har. Utseende, utseende og utseende. Finnes ikke dybde i noe som helst, og dette satser NRK tungt på. Jeg kommer rett og slett ikke over det. 

Jeg håper ikke det blir noe av den serien SE AS allerede har begynt å promotere. Hjernedødt og destruktivt.

Legger ved en artikkel jeg kom over som jeg mener er verdt å lese, der det kommer frem hvor ødeleggende influencerindistrien er:

https://www.womenshealthmag.com/health/a41946590/influencer-content-creation-hurting-mental-health/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg får vondt inni meg av å se snappene hvor hu leker seg i et lite basseng. Den konstante «se på meg» måten som tvinges frem er så innmari vond å se på😂 Hun gjør seg så innmari til at det blir jo på en måte litt komisk. Virker som hun parodierer noen andre, for det er så unaturlig måten hun er på i snappene. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplepai1 skrev (2 timer siden):

Den største frykten SE har er vel at ingen snakker om henne. Hva om vi bare dropper å diskutere henne og lar tråden dø ut? 

Det er min plan. Jeg har gitt meg selv i julegave å blokkere absolutt alle "beauty influensere" og deres like. Jeg vil ikke ha det som en del av det jeg omgir meg med. De fortjener ikke min oppmerksomhet eller min tid. Grensen min er nådd. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Ebbeliten skrev (1 time siden):

Det er min plan. Jeg har gitt meg selv i julegave å blokkere absolutt alle "beauty influensere" og deres like. Jeg vil ikke ha det som en del av det jeg omgir meg med. De fortjener ikke min oppmerksomhet eller min tid. Grensen min er nådd. 

Jeg finner alle  influencere skadelige, beauty eller ei. Hele industrien er giftig.
Forskningen begynner å falle på plass, og den er entydig negativ. Hvor deprimerende er det ikke å tenke på da, at 86% av GenZ og Millenials drømmer om en karriere som nettopp influenser? Der  de kun tenker penger og oppmerksomhet. De er ikke interessert i å utvikle seg akademisk.
Selv influencere som påstår å være "sunne", de er ikke det.  Klikk, klikk og atter klikk. Alt handler om klikk.
Det er en fin balansegang mellom å være seg selv, og å være seg selv nok.

"Influencing can be addictive, making it difficult for those in the industry to leave when their health declines."

"Experts agree that influencing can be psychologically addictive. “From a neurological standpoint, you’re constantly getting these intermittent hits of dopamine,” says Jaime Zuckerman, PhD, a clinical psychologist based in Pennsylvania. “It’s like a drug.” When influencers aren’t using social media, they’re (probably) experiencing dopamine withdrawal after being online for hours at a time. This puts them at an even higher risk for anxiety and depression than those who don’t make a living on the Internet, who can also fall victim to the dopamine rush of social media, Zuckerman says. Add money and fame into the mix and the combination becomes particularly harmful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (52 minutter siden):

Jeg finner alle  influencere skadelige, beauty eller ei. Hele industrien er giftig.
Forskningen begynner å falle på plass, og den er entydig negativ. Hvor deprimerende er det ikke å tenke på da, at 86% av GenZ og Millenials drømmer om en karriere som nettopp influenser? Der  de kun tenker penger og oppmerksomhet. De er ikke interessert i å utvikle seg akademisk.
Selv influencere som påstår å være "sunne", de er ikke det.  Klikk, klikk og atter klikk. Alt handler om klikk.

"Influencing can be addictive, making it difficult for those in the industry to leave when their health declines."

"Experts agree that influencing can be psychologically addictive. “From a neurological standpoint, you’re constantly getting these intermittent hits of dopamine,” says Jaime Zuckerman, PhD, a clinical psychologist based in Pennsylvania. “It’s like a drug.” When influencers aren’t using social media, they’re (probably) experiencing dopamine withdrawal after being online for hours at a time. This puts them at an even higher risk for anxiety and depression than those who don’t make a living on the Internet, who can also fall victim to the dopamine rush of social media, Zuckerman says. Add money and fame into the mix and the combination becomes particularly harmful.

Ikke noe nytt der, men positivt at det faktisk forskes på, ikke bare synses. Har du forresten en lenke?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
mater.sapiens skrev (11 minutter siden):

Ikke noe nytt der, men positivt at det faktisk forskes på, ikke bare synses. Har du forresten en lenke?

La den ut i posten før, men her kommer den igjen: https://www.womenshealthmag.com/health/a41946590/influencer-content-creation-hurting-mental-health/

Jeg synes det er litt nytt. Spesielt når det kommer til såkalte "sunne" influencere. At det er så avhengighetsskapende og ødeleggende for alle parter.I tillegg er dette en industri i sterk vekst, som øker forbruket i verden betydelig, og det på falske premisser. De som påtar rollen som moralske riddere er kanskje enda verre, som feks kvinnen som holdt en slags tordentale mot SE AS på en Vixen award. Hun er en del av samme maskineriet, der hun utleverer seg selv og familien sin på nett daglig, selv om hun bedyrer at hun ikke gjør det. De sponses fra A-Å for å utlevere seg selv på nett.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (1 time siden):

Nettopp. Emma Ellingsen sa nettopp i et intervju at 2022 var året hun lærte mest om seg selv. Jeg tenker at hun, og slike som henne, heller burde ta en utdannelse og lære noe brukbart istedet. Noe samfunnsnyttig. 

Influencere er siste sort. Jeg orker ikke utsettes for mer av dem. 

Snapchat-1364638254.jpg

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ebbeliten skrev (13 timer siden):

Nettopp. Emma Ellingsen sa nettopp i et intervju at 2022 var året hun lærte mest om seg selv. Jeg tenker at hun, og slike som henne, heller burde ta en utdannelse og lære noe brukbart istedet. Noe samfunnsnyttig. 

Snapchat-1364638254.jpg

Vi er nok mange som begynner å få nok av påvirkere. Unge narsissister som ikke er interessert i noe annet enn å få bekreftelse på at de er pene. Det syke er at de tjener penger på det - og kan leve av det. 

Hvis noen mener at dette er forbilder, så blir jeg skremt. Ekstrem selvopptatthet, droppe utdanning, og for mange av dem rusmisbruk, plastiske operasjoner, overforbruk og flyktige relasjoner. 

Det er selve oppskriften på å ikke få det bra i livet sitt. 

Skulle ønske påvirkerbransjen går på grunn snart, den har overhodet ingenting matnyttig å komme med. 

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Isild skrev (29 minutter siden):

Vi er nok mange som begynner å få nok av påvirkere. Unge narsissister som ikke er interessert i noe annet enn å få bekreftelse på at de er pene. Det syke er at de tjener penger på det - og kan leve av det. 

Hvis noen mener at dette er forbilder, så blir jeg skremt. Ekstrem selvopptatthet, droppe utdanning, og for mange av dem rusmisbruk, plastiske operasjoner, overforbruk og flyktige relasjoner. 

Det er selve oppskriften på å ikke få det bra i livet sitt. 

Skulle ønske påvirkerbransjen går på grunn snart, den har overhodet ingenting matnyttig å komme med. 

Regler må på plass. Algoritmer må forbys, hvis mulig. Og det må komme på banen mer advarsler. "Likes" må vekk. Kommentarfelt må kanskje også vekk, hvis ikke det er noen som kan luke ut vederstyggeligheter i forkant, før det publiseres.

Målgruppen NRK ønsker å nå med SE AS er den som har høyest risiko for å bli skadelidende...:

"As teens' use of social media has grown over the past decade, so too has the suicide rate among younger people, with suicide now being the second leading cause of death among those ages 10 to 34. Many have suggested that social media is driving the increased suicide risk, but because social media is still relatively new, it's been difficult to determine its long-term effects on mental health.

In the longest study to date on social media use and suicidality, BYU research recently published in the Journal of Youth and Adolescence now offers some answers.

Through annual surveys from 2009 to 2019, researchers tracked the media use patterns and mental health of 500 teens as part of the Flourishing Families Project. They found that while social media use had little effect on boys' suicidality risk, for girls there was a tipping point. Girls who used social media for at least two to three hours per day at the beginning of the study--when they were about 13 years old--and then greatly increased their use over time were at a higher clinical risk for suicide as emerging adults.

"Something about that specific social media use pattern is particularly harmful for young girls," said BYU professor Sarah Coyne, the lead author of the study. She noted that girls' social tendencies likely make them more susceptible to the negative effects of social media."

https://www.newswise.com/articles/10-year-study-shows-elevated-suicide-risk-from-excess-social-media-time-for-teen-girls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (13 timer siden):

Snapchat-1364638254.jpg

Lurer på hva det er hun lærte om seg selv jeg. Jeg har lært om meg selv og spesielt på den turen lærte jeg om mrg selv. Hva da??? 🤣😅

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal ingen nevne den nye boken hennes?

Hvor man kan manifistere ved hjelp av hennes bok?

Selvhjelpsbok (som er noe av det hun leser mest selv..) er jo enda ett hakk i belte for å bli en Hollywoodfrue,lol.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Klink skrev (47 minutter siden):

Lurer på hva det er hun lærte om seg selv jeg. Jeg har lært om meg selv og spesielt på den turen lærte jeg om mrg selv. Hva da??? 🤣😅

En sårbar narsissist?

"Forskerne fant en forskjell mellom grandiose og sårbare narsissister.
Begge gruppene søker andres beundring. Og de har begge et sterkt behov for å fremstå som perfekte. Da er sosiale medier et utmerket sted å være.
Men de som ble identifisert som sårbare narsissister, føler seg tryggere når de presenterer seg selv på nettet enn når de møter folk ansikt-til-ansikt.
Dette i motsetning til de grandiose narsissistene, som heller søker beundring når de har direkte menneskekontakt.

https://forskning.no/psykologi-media/sarbare-narsissister-er-tryggest-pa-sosiale-medier/407280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (37 minutter siden):

Skal ingen nevne den nye boken hennes?

Hvor man kan manifistere ved hjelp av hennes bok?

Selvhjelpsbok (som er noe av det hun leser mest selv..) er jo enda ett hakk i belte for å bli en Hollywoodfrue,lol.

Det kan virke som om bokanmelderne har forbigått den i stillhet? Det var jo et voldsomt engasjement da hun innførte "fitteskam". 

Vet egentlig ikke om noen som har et mer rotete, miserabelt (ifølge henne selv. Hun har stadig vekk hatt sitt livs værste år og skal finne seg selv osv) og misfornøyd liv enn Sophie Elise (snakk om å hate absolutt ALT ved eget utseende) 

Manifestasjonene fungerer tydeligvis ikke for henne selv. Akkurat nå er hun på bassengturnè som noen så treffende kalte det. I slike korte perioder i livet har hun det tilsynelatende "bra", helt til det går på snørra igjen og ny finne seg selv-periode begynner. Det er flytting og brutte relasjoner i lange baner etter henne. Så hun kan tydeligvis aldri ha lykkes med en eneste manifestasjon. Ingenting er varig når det gjelder henne. 

Best å holde seg unna denne boka og hennes råd tenker jeg Sikkert fortsatt mulig å få tak i "The secret" for de som er interessert i sånt.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV

En interessant studie om sosiale medier og såkalte sårbare narsissister:

"The high level of self-control that social media allows users over their self-image enables users to selectively pick and choose what they share online and omit any undesirable images or news about themselves. This allows people who display high levels of grandiose narcissism to curate and refine their “perfect” self-image even further, which ultimately results in an online “self” that only shows what they want to be seen, and garners positive attention even if that “self” is at odds with the narcissists’ reality . Indeed, the Social Online Self-regulation Theory (SOS-T) suggests that social media is an ideal platform for self-regulation, serving as a means to attain a variety of goals, including self-esteem, social interaction, materialistic goals, and self-presentation."

"It has been suggested that vulnerable narcissism may in fact contribute more to problematic use of social networking sites (SNS) than grandiose narcissism . Indeed, people who are high in vulnerable narcissism feel anxious in face-to-face interactions and feel more comfortable online, which may lead to problematic social media use"

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8431185/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...