Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Isild skrev (1 time siden):

Tror ikke vi vil oppleve at Sophie Elise vil endre på noe, eller satse på noe viktig eller nyttig. 

Det kommer nok til å fortsette å gå i å klappe griser i blondekjole, samle egen søppel i en pose på vegne av Coop, festing, drama, operasjoner, lettkledd reklame for hårpiller og selvbruning - og med å utgi "blogg i bokform". Alt til stående applaus i media som ikke kan få nok av denne miljøaktivisten, dyreverneren, forfatteren og forretningskvinnen - med sin store stemme i samfunnsdebatten. 

Som det er nå er eget forbruk for stort til å ta pause fra influencer-livet. Men på et eller annet tidspunkt vil det bli vanskelig, og hun må da enten hvile på sine laurbær, og det betyr at hun må investere smart, slik at hun kan leve av oppsparte midler, eller hun må endre livsstil. Jeg synes Lene Alexandra Øien er et godt forbilde. Hun er nå en anerkjent PT , med fokus på fysisk og mental styrke. Hun gjorde en u-sving få trodde var mulig.Jeg tror SE kunne blitt en god psykoterapeut faktisk. Hvis hun en dag innser hvor galt alt er blitt. Psykologistudier er aldri for sent.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bitch Pudding
IreneV skrev (4 timer siden):

Som det er nå er eget forbruk for stort til å ta pause fra influencer-livet. Men på et eller annet tidspunkt vil det bli vanskelig, og hun må da enten hvile på sine laurbær, og det betyr at hun må investere smart, slik at hun kan leve av oppsparte midler, eller hun må endre livsstil. Jeg synes Lene Alexandra Øien er et godt forbilde. Hun er nå en anerkjent PT , med fokus på fysisk og mental styrke. Hun gjorde en u-sving få trodde var mulig.Jeg tror SE kunne blitt en god psykoterapeut faktisk. Hvis hun en dag innser hvor galt alt er blitt. Psykologistudier er aldri for sent.

Jeg tror mer at hun er egnet til å gå i terapi, fremfor å jobbe som terapeut. "Keiserens nye klær"-tilstandene er ille nok som de er. Hun virker mentalt og emosjonelt avstumpet og empati for henne var å tenke på fattige når hun suste forbi dem eller noe? Hun har aggressivt markedsført seg selv som tidenes søppelmenneske, for det har fungert for henne. Tror løpet er kjørt når det kommer til tillitsbaserte yrker i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitch Pudding skrev (1 minutt siden):

Jeg tror mer at hun er egnet til å gå i terapi, fremfor å jobbe som terapeut. "Keiserens nye klær"-tilstandene er ille nok som de er. Hun virker mentalt og emosjonelt avstumpet og empati for henne var å tenke på fattige når hun suste forbi dem eller noe? Hun har aggressivt markedsført seg selv som tidenes søppelmenneske, for det har fungert for henne. Tror løpet er kjørt når det kommer til tillitsbaserte yrker i alle fall. 

Det haster litt med å endre seg, enig der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bitch Pudding
IreneV skrev (12 minutter siden):

Det haster litt med å endre seg, enig der. 

Jeg tenker ikke at det haster engang, men at det er for sent 😅 Kjenner at det er på samme nivå med hun pr-kåte "sexologen" som sikkert fikk tittelen gjennom en quiz på Facebook.

 

Enkelte personer er så gjennomsyra narsissistisk at de tror de kan aldri gjøre noe galt og at de kan bare klistre på seg alskens titler og tenke at de plutselig er nå kompetent. Jeg hadde følt meg skitten om jeg gikk inn på et kontor hvor en eller annen "by-på-seg-selv-kjendis" skulle liksom påta seg en rolle hvor jeg skal kunne være komfortabel med å være sårbar og åpne opp om personlige ting. Du har egentlig ødelagt alt av rykte, når du først har trakket over grensen for hvor desperat en nå må være for litt oppmerksomhet. Til og med disse "kjendis-legene" hadde jeg vært skeptisk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitch Pudding skrev (1 time siden):

Jeg tenker ikke at det haster engang, men at det er for sent 😅 Kjenner at det er på samme nivå med hun pr-kåte "sexologen" som sikkert fikk tittelen gjennom en quiz på Facebook.

 

Enkelte personer er så gjennomsyra narsissistisk at de tror de kan aldri gjøre noe galt og at de kan bare klistre på seg alskens titler og tenke at de plutselig er nå kompetent. Jeg hadde følt meg skitten om jeg gikk inn på et kontor hvor en eller annen "by-på-seg-selv-kjendis" skulle liksom påta seg en rolle hvor jeg skal kunne være komfortabel med å være sårbar og åpne opp om personlige ting. Du har egentlig ødelagt alt av rykte, når du først har trakket over grensen for hvor desperat en nå må være for litt oppmerksomhet. Til og med disse "kjendis-legene" hadde jeg vært skeptisk til.

Hun må forlate rampelyset hvis det skal ha noe for seg. Og jeg tror ikke det vil skje.
Kjendisleger ja... Det er blitt helt kaotisk nå, vi har en justisminister som er realitykjendis og fester med influencere, blitt bestis med milliardærarving, og viser nipple i dristig kjole på motefest. En helt annen verden enn den jeg er oppvokst i.
Når det gjelder nedrige provokasjoner så ser jeg at det er i tiden. Balenciaga lanserer vesker som ser ut som søppelposer til titallstusen og avbilder barn med sexleketøy av noe slag.  Balenciaga eies av det multinasjonale selskapet Kering, som produserer alt i Kina vel. Kjeltringer. Men det fungerer. Jeg skjønner ingenting lenger.
Det finnes dog lyspunkt. Leste om en influencer som hadde takket nei til en halv million, fordi han ikke ville promotere VM i  Qatar. Man får holde fast i de få, og heie dem fram.
 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der, ja. Riktig. Varemerket SE spiller på sex og objektivisme. Spiller sensuell. Spiller på hvordan varemerket er ønsket oppfattet, være seg intellektuell, samfunnsdebatterende med en viktig stemme, sexy og sårbar samtidig. Spiller. Et varemerke kan ikke ha følelser, ha rusproblemer eller være sårbar. Et varemerke er en ting, et selskap. Personen bak varemerket derimot, gjør alt som gjøres kan for at varemerket skal fremstå som en person med ulike egenskaper, og ved å spille skuespill har hun lurt andre pengeorienterte og fått det slik hun har ønsket seg hele tiden, å være på TV fremstilt som viktig mens hun jobber fra frisørstolen og snart få en gate oppkalt etter seg gjennom verdens eldste yrke: Å selge seg selv.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IreneV skrev (14 timer siden):

Hun må forlate rampelyset hvis det skal ha noe for seg. Og jeg tror ikke det vil skje.
Kjendisleger ja... Det er blitt helt kaotisk nå, vi har en justisminister som er realitykjendis og fester med influencere, blitt bestis med milliardærarving, og viser nipple i dristig kjole på motefest. En helt annen verden enn den jeg er oppvokst i.
Når det gjelder nedrige provokasjoner så ser jeg at det er i tiden. Balenciaga lanserer vesker som ser ut som søppelposer til titallstusen og avbilder barn med sexleketøy av noe slag.  Balenciaga eies av det multinasjonale selskapet Kering, som produserer alt i Kina vel. Kjeltringer. Men det fungerer. Jeg skjønner ingenting lenger.
Det finnes dog lyspunkt. Leste om en influencer som hadde takket nei til en halv million, fordi han ikke ville promotere VM i  Qatar. Man får holde fast i de få, og heie dem fram.
 

Slik har det blitt. Er man kritisk til det, kommer det en bølge av argumenter om hvorfor det er topp at også hun `tør å være seg selv` osv. 

Vi har også fått et kongehus som er så "utvannet" at flere og flere av de kongeliges aller nærmeste familie er IKKE-kongelige, og dermed kan og skal være "mannen i gata" (med alt det innebærer av skandaler media kaster seg over) 

For å holde ro og orden i et samfunn, så må faktisk de som er valgt til å "lede" oss være nettopp rolige og ordentlige. Det er en viktig del av jobben. 

Sophie Elise sin jentekjæreste Nora er jo tatt varmt imot av kronprinsparet. Flott at hun blir tatt godt i mot selvsagt, hun er nok en flott jente. Men desverre også et eksempel på det jeg mener. Hun dater den ikke-kongelige sønnen, og kan dermed dra på fylla i et kommunalt bad uten å bry seg (eller tenke så langt som de selv unnskyldte seg med) 

"Det er jo ikke noe å bli så sure for" som Sophie Elise avfeide det hele med. 

 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Der, ja. Riktig. Varemerket SE spiller på sex og objektivisme. Spiller sensuell. Spiller på hvordan varemerket er ønsket oppfattet, være seg intellektuell, samfunnsdebatterende med en viktig stemme, sexy og sårbar samtidig. Spiller. Et varemerke kan ikke ha følelser, ha rusproblemer eller være sårbar. Et varemerke er en ting, et selskap. Personen bak varemerket derimot, gjør alt som gjøres kan for at varemerket skal fremstå som en person med ulike egenskaper, og ved å spille skuespill har hun lurt andre pengeorienterte og fått det slik hun har ønsket seg hele tiden, å være på TV fremstilt som viktig mens hun jobber fra frisørstolen og snart få en gate oppkalt etter seg gjennom verdens eldste yrke: Å selge seg selv.

Godt sagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 timer siden):

Slik har det blitt. Er man kritisk til det, kommer det en bølge av argumenter om hvorfor det er topp at også hun `tør å være seg selv` osv. 

Vi har også fått et kongehus som er så "utvannet" at flere og flere av de kongeliges aller nærmeste familie er IKKE-kongelige, og dermed kan og skal være "mannen i gata" (med alt det innebærer av skandaler media kaster seg over) 

For å holde ro og orden i et samfunn, så må faktisk de som er valgt til å "lede" oss være nettopp rolige og ordentlige. Det er en viktig del av jobben. 

Sophie Elise sin jentekjæreste Nora er jo tatt varmt imot av kronprinsparet. Flott at hun blir tatt godt i mot selvsagt, hun er nok en flott jente. Men desverre også et eksempel på det jeg mener. Hun dater den ikke-kongelige sønnen, og kan dermed dra på fylla i et kommunalt bad uten å bry seg (eller tenke så langt som de selv unnskyldte seg med) 

"Det er jo ikke noe å bli så sure for" som Sophie Elise avfeide det hele med. 

 

Og så lurer man på hvorfor populismen øker i verden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (3 timer siden):

Der, ja. Riktig. Varemerket SE spiller på sex og objektivisme. Spiller sensuell. Spiller på hvordan varemerket er ønsket oppfattet, være seg intellektuell, samfunnsdebatterende med en viktig stemme, sexy og sårbar samtidig. Spiller. Et varemerke kan ikke ha følelser, ha rusproblemer eller være sårbar. Et varemerke er en ting, et selskap. Personen bak varemerket derimot, gjør alt som gjøres kan for at varemerket skal fremstå som en person med ulike egenskaper, og ved å spille skuespill har hun lurt andre pengeorienterte og fått det slik hun har ønsket seg hele tiden, å være på TV fremstilt som viktig mens hun jobber fra frisørstolen og snart få en gate oppkalt etter seg gjennom verdens eldste yrke: Å selge seg selv.

Trist men sant! 

`Sophie Elise`er et prosjekt Sofie Steen Isachsen begynte på i ung alder. `Sophie Elise` er nøye innøvet og nøye modellert - Det begynte nok med at den unge Sofie ønsket å være spesiell og å se helt annerledes ut. 

Hun skal ha for at hun har klart å gjennomføre å lage seg en slags avatar som merkelig nok flere i media og andre tror er helt ekte. 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (43 minutter siden):

Trist men sant! 

`Sophie Elise`er et prosjekt Sofie Steen Isachsen begynte på i ung alder. `Sophie Elise` er nøye innøvet og nøye modellert - Det begynte nok med at den unge Sofie ønsket å være spesiell og å se helt annerledes ut. 

Hun skal ha for at hun har klart å gjennomføre å lage seg en slags avatar som merkelig nok flere i media og andre tror er helt ekte. 

Det er jo dette at hun startet i så ung alder som gjør "femomenet" SE AS så utrolig interessant. De som var først ute, som SE, har jo levd halve sitt liv på nett, som denne konstruerte nettversjonen av seg selv. Spørsmålet er hva dette har gjort med egen selvfølelse og identitet, eget selvbilde,  hvor grensene går, er det grenser? osv.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Xstrella said:

Eller lesbisk?

Nei,  tror hun går glipp av det å ha sex og å  føle lyst og velbehag  , alt går på show og oppmerksomhet. 

Og ja , kanskje på tide å stå frem som aseksuell 🤷🏼‍♀️

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IreneV skrev (20 timer siden):

Det er jo dette at hun startet i så ung alder som gjør "femomenet" SE AS så utrolig interessant. De som var først ute, som SE, har jo levd halve sitt liv på nett, som denne konstruerte nettversjonen av seg selv. Spørsmålet er hva dette har gjort med egen selvfølelse og identitet, eget selvbilde,  hvor grensene går, er det grenser? osv.

Hun kunne gjort det stort en dag hvis hun hadde satset på "livet etter" det hun holder på med nå, hvor hun delte erfaringer om nettopp det du spør om der. DET er foredrag jeg veldig gjerne ville hørt, og bøker jeg ville lest.

Hun kunne delt masse kunnskap om hva det gjør med identiteten, og livet man har offline. Og ikke minst debatten om plastisk kirurgi. Den ærlige debatten om at man går til det ekstreme for å bli rik og kjent IG-babe gjenstår her i landet føler jeg. 

Men, da må hun jo ønske seg noe annet først, og det ser ikke ut til at det vil skje. Jeg trodde en stund hun var på vei dit - for noen år siden. 

Her i landet kommer vi oss forøvrig ikke videre fra anklager om misunnelse hvis man tør å stille spørsmål rundt det å leve av å være influencer. Man dynges ned med mobbekort  - og jages vekk av all fansen som krenkes på vegne av privatpersonen bak influencerbedriftene.

 

Endret av Isild
  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (5 timer siden):

Hun kunne gjort det stort en dag hvis hun hadde satset på "livet etter" det hun holder på med nå, hvor hun delte erfaringer om nettopp det du spør om der. DET er foredrag jeg veldig gjerne ville hørt, og bøker jeg ville lest.

Hun kunne delt masse kunnskap om hva det gjør med identiteten, og livet man har offline. Og ikke minst debatten om plastisk kirurgi. Den ærlige debatten om at man går til det ekstreme for å bli rik og kjent IG-babe gjenstår her i landet føler jeg. 

Men, da må hun jo ønske seg noe annet først, og det ser ikke ut til at det vil skje. Jeg trodde en stund hun var på vei dit - for noen år siden. 

Her i landet kommer vi oss forøvrig ikke videre fra anklager om misunnelse hvis man tør å stille spørsmål rundt det å leve av å være influencer. Man dynges ned med mobbekort  - og jages vekk av all fansen som krenkes på vegne av privatpersonen bak influencerbedriftene.

 

Men kan en som har levd hele sitt ungdoms- og voksne liv på nett bare gå ut av det? Jeg vet ikke. Forskningen på dette til nå er veldig pessimistisk. Husker jeg så en film som heter "Her." Om hvordan en mann og et operativsystem han kjøper utvikler et kjæresteforhold. Operativsystemet er utviklet for å tilfredstille hans behov, på alle måter. Bisarr film, men det fikk meg til å tenke på de som faktisk lever sitt liv på nett, hvor dette livet er konstruert, men samtidig deres virkelighet. Den blir deres selvfølelse og deres identitet. Antall klikk starter ut som bekreftelse, som sikkert forveksles med kjærlighet på et vis, før det også blir et levebrød. Jeg tror dette er utrolig destruktivt. Og forferdelig vanskelig å komme ut av.
Ja, SE AS tenker penger, men det er antagelig blandet med et enormt behov for  bekreftelse, som så blandes med egenverdi. For hvis hun kun hadde tenkt penger, så ville hun ha trukket seg tilbake, og generert penger på annen måte vil jeg tro. Aksjer, eiendom, utdanne seg og starte noe eget, slik Linda Johansen gjorde.
Men det er stor forskjell på kvinner og menn, rundt 80 % av influencere er kvinner! Snittalderen er 25 år.
Derfor kan det minne om verdens eldste yrke, som noen skriver. Der raske penger og seksuell oppmerksomhet er en drivkraft for enkelte. Men ungdommen tar slutt, og da kan det bli harde tak.

Må ta med at det er nedslående statistikk når det gjelder de som lar seg påvirke av influencere også. For det er igjen: unge kvinner.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (18 minutter siden):

Men kan en som har levd hele sitt voksne liv på nett bare gå ut av det? Jeg vet ikke. Forskningen på dette til nå er veldig pessimistisk. Husker jeg så en film som heter "Her." Om hvordan en mann og et operativsystem han kjøper utvikler et kjæresteforhold. Operativsystemet er utviklet for å tilfredstille hans behov, på alle måter. Bisarr film, men det fikk meg til å tenke på de som faktisk lever sitt liv på nett, hvor dette livet er konstruert, men samtidig deres virkelighet. Den blir deres selvfølelse og deres identitet. Antall klikk starter ut som bekreftelse, som sikkert forveksles med kjærlighet på et vis, før det også blir et levebrød. Jeg tror dette er utrolig destruktivt. Og forferdelig vanskelig å komme ut av.
Ja, SE AS tenker penger, men det er antagelig blandet med et enormt behov for  bekreftelse, som så blandes med egenverdi. For hvis hun kun hadde tenkt penger, så ville hun ha trukket seg tilbake, og generert penger på annen måte vil jeg tro. Aksjer, eiendom, utdanne seg og starte noe eget, slik Linda Johansen gjorde.
Men det er stor forskjell på kvinner og menn, rundt 80 % av influencere er kvinner! Snittalderen er 25 år.
Derfor kan det minne om verdens eldste yrke, som noen skriver. Der raske penger og seksuell oppmerksomhet er en drivkraft for enkelte. Men ungdommen tar slutt, og da kan det bli harde tak.

Må ta med at det er nedslående statistikk når det gjelder de som lar seg påvirke av influencere også. For det er igjen: unge kvinner.

Jeg vet ikke jeg heller, men det er interessant at det er så klart skille mellom menn og kvinner. Jeg tenker at det er et opprinnelig eksibisjonistisk behov som gjør at noen blir influencere, og en sårbarhet for avhengighet som gjør at de forblir det (likes og bekreftelse skaper avhengighet)

Ser vi på hvor overveldende mange av kvinnelige influencere som spiller på sex og kropp, så kan man jo spørre seg om det er et større behov for slik oppmerksomhet hos kvinner. Dagens antall lettkledde influencere forteller noe om at kvinner spiller på kropp og sex som aldri før. Det blir smått ironisk at blandt annet Sophie Elise som er av de som gjør dette aller mest her i landet- kaller det feminisme. 

For det minner mer om å selge "seg". 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk at det går an å si at man hadde begynt å gråte av glede for å få tilgang til den gamle nettby profilen sin. 
Fy faen for en patetisk ting å si. 
Hvor gammel er dama egentlig?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke jeg heller, men det er interessant at det er så klart skille mellom menn og kvinner. Jeg tenker at det er et opprinnelig eksibisjonistisk behov som gjør at noen blir influencere, og en sårbarhet for avhengighet som gjør at de forblir det (likes og bekreftelse skaper avhengighet)

Ser vi på hvor overveldende mange av kvinnelige influencere som spiller på sex og kropp, så kan man jo spørre seg om det er et større behov for slik oppmerksomhet hos kvinner. Dagens antall lettkledde influencere forteller noe om at kvinner spiller på kropp og sex som aldri før. Det blir smått ironisk at blandt annet Sophie Elise som er av de som gjør dette aller mest her i landet- kaller det feminisme. 

For det minner mer om å selge "seg". 

Det er svært oppsiktsvekkende at skillet er så tydelig mellom menn og kvinner som selger livet sitt på nett. Og som lar seg påvirke. Dramatisk vil jeg si. Oppmerksomhet rundt egen kropp og seksualitet spiller helt klart inn, og blandes så med raske penger. Og NRK har hevet seg på karusellen. Nå skal de si opp masse folk leser jeg. Bra de satser på SE AS da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror nok ikke vi blir kvitt hun før hun ikke er relevant lenger. hun klorer seg fast i mediene.

eneste som kan "redde" ssi er at folk går lei og ikke gir hun noe oppmerksomhet.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (1 time siden):

jeg tror nok ikke vi blir kvitt hun før hun ikke er relevant lenger. hun klorer seg fast i mediene.

eneste som kan "redde" ssi er at folk går lei og ikke gir hun noe oppmerksomhet.

Med tanke på at det er de unge kvinnelige følgerne som lar seg påvirke mest av influencere, og som styrker markedsverdien, så vil hun tape følgere snart og dermed også markedsverdi. Som blør over i egenverdi, skal vi tro det forskningen sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...