Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

IreneV skrev (1 minutt siden):

Tror dessverre det vil bli mye av det fremover. Tatt helt av i Hollywood. Tvillinger, et av hvert kjønn, foreldrene nøye utvalgt fra katalog. fiks ferdig etter 9 måneder i en fremmed mage.

Herregud :gråter:

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IreneV skrev (13 minutter siden):

Kanskje hun skal hive seg på trenden om en designer-baby ferdig levert fra surrogat?

Nei. Bare nei. Hun er ikke en gang i stand til å ta vare på seg selv, så jeg håper for all del at hun ikke drar et uskyldig, lite barn inn i det livet der. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (12 minutter siden):

Herregud :gråter:

Tror ikke SE skal gjøre dette, ment som en spøk, men hvem vet. Hun ser jo opp til Kardashian, og hermer gjerne etter dem.

Her er en artikkel fra 2015:

https://nypost.com/2015/07/05/designer-babies-are-an-unregulated-reality/

Og nå har det tatt av, akkurat slik som de forutså:

https://www.cosmopolitan.com/uk/body/health/g37973053/celebrities-surrogate/

Det har blitt en kjempeindustri. Går gjerne hånd i hånd med menneskehandel i fattige land:

https://www.heritage.org/marriage-and-family/commentary/how-surrogacy-harms-women-and-children

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (Akkurat nå):

Tror ikke SE skal gjøre dette, ment som en spøk, men hvem vet. Hun ser jo opp til Kardashian, og hermer gjerne etter dem.

Her er en artikkel fra 2015:

https://nypost.com/2015/07/05/designer-babies-are-an-unregulated-reality/

Og nå har det tatt av, akkurat slik som de forutså:

https://www.cosmopolitan.com/uk/body/health/g37973053/celebrities-surrogate/

Det har blitt en kjempeindustri. Går gjerne hånd i hånd med menneskehandel i fattige land:

https://www.heritage.org/marriage-and-family/commentary/how-surrogacy-harms-women-and-children

Det er jo groteskt :gråter:

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Designer-babyer har det vært snakk om siden da sauen Dolly ble klonet i 1996. Ørten folk som klonet hundene sine. Jeg var i NJ en gang i 2005 og da var det en notis i en avis om et par som ønsket egg fra en student og hun skulle ha både det ene og det andre og se sånn og sånn ut). 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (1 minutt siden):

(Designer-babyer har det vært snakk om siden da sauen Dolly ble klonet i 1996. Ørten folk som klonet hundene sine. Jeg var i NJ en gang i 2005 og da var det en notis i en avis om et par som ønsket egg fra en student og hun skulle ha både det ene og det andre og se sånn og sånn ut). 

Ja det med Dolly husker jeg.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peanut skrev (5 minutter siden):

(Designer-babyer har det vært snakk om siden da sauen Dolly ble klonet i 1996. Ørten folk som klonet hundene sine. Jeg var i NJ en gang i 2005 og da var det en notis i en avis om et par som ønsket egg fra en student og hun skulle ha både det ene og det andre og se sånn og sånn ut). 

Joda, Michael Jackson var  tidlig ute. Men nå har det tatt helt av. Og man kan velge ut embryoet man vil etter kjønn osv. Grenseløst i mange land.

https://www.gender-baby.com/lifestyle/legal-issues/international-laws-on-gender-selection/

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnnePåLande said:

Hvilke kommunale bygg tillater drikking av alkohol? Har jobbet i kommune og fylke og det har aldri vært lov å servere eller drikke alkohol i selskaper ol, foruten om de som har skjenkeløyve..  

Mange, når det er snakk om private og lukkede selskaper. Det står også i lovverket om du leser der! 
Har selv leid et kommunalt bygg i forbindelse med et jubileum og lukket, privat fest. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (4 minutter siden):

Mange, når det er snakk om private og lukkede selskaper. Det står også i lovverket om du leser der! 
Har selv leid et kommunalt bygg i forbindelse med et jubileum og lukket, privat fest. 

Men da har de søkt om bevilling i anledning disse selskapene. Tviler på at det forelå skjenkebevilling da SE & co fikk servet champagne i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, IreneV said:

Joda, Michael Jackson var  tidlig ute. Men nå har det tatt helt av. Og man kan velge ut embryoet man vil etter kjønn osv. Grenseløst i mange land.

https://www.gender-baby.com/lifestyle/legal-issues/international-laws-on-gender-selection/

Etterspørsel og tilgang.
 

Dette ble det advart om for øvrig ganske tidlig. Bioteknologi som det går under (jeg skrev en oppgave om det en gang). Man kan «rense» og eller fjerne genetiske sykdommer om man ønsker. Hvilke problemer som kan oppstå ved å tukle ved naturen derimot, se det vet ingen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivhus skrev (12 timer siden):

Hvorfor er det fortsatt ingen journalister som har fått med seg at når Lustrabadet skriver de ikke hadde avtale om promotering så er det helt og aldeles uvesentlig likegyldig. Det _er_reklame-når_en_influencer_får fordeler_på_grunn_av_hen_er_influencer. Punktum! Hvilke avtaler som (ikke) foreligger betyr ingenting.

Så når man vet det er reklame, så burde det spørres mer om hva Lustrabadet tenkte da de valgte å fasilitere til brudd på markedsføringsloven ved å sette en flaske sprudelwasser klart til bruk. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (40 minutter siden):

Tror ikke SE skal gjøre dette, ment som en spøk, men hvem vet.

Hadde ikke blitt veldig overrasket faktisk. Hun har vært opptatt av det med å få barn ganske lenge, og snakket mye om det, fått sjekket eggene sine osv. Så ja, hvem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (1 minutt siden):

Etterspørsel og tilgang.
 

Dette ble det advart om for øvrig ganske tidlig. Bioteknologi som det går under (jeg skrev en oppgave om det en gang). Man kan «rense» og eller fjerne genetiske sykdommer om man ønsker. Hvilke problemer som kan oppstå ved å tukle ved naturen derimot, se det vet ingen. 

Nettopp. Det blir spennende å se. Amber Heard bestilte seg en baby ser jeg, under rettssaken mot sin eksmann. Jøje meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ha barn er en helt fantastisk opplevelse for mange, men det blir for dumt å bruke barn for å få flere følgere på sosiale medier og bruke barna i markedsføring. Det er dessverre mange som kalles for influensere som har barn og bruker barna sine i reklame eller viser barna i settinger som ikke er så bra. Jeg er veldig glad jeg vokste opp uten sosiale medier. Å få et kamera midt i trynet med beskjed om å "posere litt for mamma, for nå må denne ryggsekken vises godt". Håper virkelig ikke SE går den veien om å få et barn kun for å få flere følgere. Håper for all del dette bare er spekulasjoner og ingen sannhet. Hvis hun noen gang får et barn håper jeg det er når hun selv har det mye bedre med seg selv og har begge beina på jorda. Hun fortjener lykke, hun også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (11 minutter siden):

Å ha barn er en helt fantastisk opplevelse for mange, men det blir for dumt å bruke barn for å få flere følgere på sosiale medier og bruke barna i markedsføring. Det er dessverre mange som kalles for influensere som har barn og bruker barna sine i reklame eller viser barna i settinger som ikke er så bra. Jeg er veldig glad jeg vokste opp uten sosiale medier. Å få et kamera midt i trynet med beskjed om å "posere litt for mamma, for nå må denne ryggsekken vises godt". Håper virkelig ikke SE går den veien om å få et barn kun for å få flere følgere. Håper for all del dette bare er spekulasjoner og ingen sannhet. Hvis hun noen gang får et barn håper jeg det er når hun selv har det mye bedre med seg selv og har begge beina på jorda. Hun fortjener lykke, hun også.

Jeg ønsker Sofie Steen Isachsen lykke i livet. Men min mening er da at hun må finne en annen vei i livet, endre livsstil og levebrød. Skape et liv som har verdi og mening. For det hun promoterer er skadelig, ikke bare for henne selv, men også for andre.
Hun er ennå ung, og med en økonomi andre bare kan drømme om. Så her ligger alt til rette. Hun kan studere, eller ikke. Leve et liv borte fra søkelyset, så slipper hun problemet med å føle seg forfulgt av folk som vil ta bilder og legge ut.
Det tar ikke lang tid før man er glemt, hvis man ikke oppsøker rampelyset.
Spørsmålet er om hun er glad nok i seg selv til å gjøre det. 
It takes courage to be a nobody.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Finlay said:

Men da har de søkt om bevilling i anledning disse selskapene. Tviler på at det forelå skjenkebevilling da SE & co fikk servet champagne i garderoben.

Nei, det er unntak for private selskaper - også i kommunale/offentlige bygg om alle forutsetninger for unntak i henhold til lovverket er til stede. Nå snakker jeg generelt. I Sophie Elises tilfelle kan de ikke påberope seg unntak fordi det var eieren som serverte dem alkoholen, og det er ikke lovlig for eier av et sted å servere noen alkohol gratis i lukkede selskaper. Da måtte de ha hatt med alkoholen selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bitch Pudding
IreneV skrev (3 timer siden):

Kanskje hun skal hive seg på trenden om en designer-baby ferdig levert fra surrogat?

Mentalt er hun ikke på et nivå hvor hun bør ha ansvar for en plante engang. En stein, kanskje. Eller kanskje hun kan røske med seg et silikonimplantat og ha det med seg hjem som kjæledyr. Så kan hun sitte på instaen og klappe på den, mens hun rister på puppene og rumpen sin og leke sexy jentunge med halvåpne øyne og munnen på vid gap...slik vi husker henne...forbildet vårt ❤️

Endret av Bitch Pudding
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Inocybe said:

Hvorfor er det fortsatt ingen journalister som har fått med seg at når Lustrabadet skriver de ikke hadde avtale om promotering så er det helt og aldeles uvesentlig likegyldig. Det _er_reklame-når_en_influencer_får fordeler_på_grunn_av_hen_er_influencer. Punktum! Hvilke avtaler som (ikke) foreligger betyr ingenting.

Så når man vet det er reklame, så burde det spørres mer om hva Lustrabadet tenkte da de valgte å fasilitere til brudd på markedsføringsloven ved å sette en flaske sprudelwasser klart til bruk. 

For noen år siden kom Forbrukertilsynet med et tillegg om at det ikke bare er opp til influenseren å påse at hen har merket riktig. Annonsøren har også et ansvar for å påse at influenseren følger loven, et hovedansvar faktisk. 

Dette skriver Forbrukertilsynet: 
Når et selskap benytter påvirkere til å markedsføre produkter eller tjenester på sine vegne, vil selskapet som annonsør være hovedansvarlig for at reglene i markedsføringsloven overholdes. Dette innebærer å sikre at markedsføringstiltak er utformet i samsvar med kravene til identifikasjon av reklame.

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning#hvordanmerke

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (38 minutter siden):

Hadde ikke blitt veldig overrasket faktisk. Hun har vært opptatt av det med å få barn ganske lenge, og snakket mye om det, fått sjekket eggene sine osv. Så ja, hvem vet...

Men hun har også fortalt om flere aborter hun har tatt.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å spekuler om surrogati.

 

Jeg ser NRK nå reklamerer med podkasten og « Norgesferien ble skandale». De var jo ikke på ferie!? De var på sponset tur i området. 

  • Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...