Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Bitch Pudding
Innsidenut skrev (2 minutter siden):

Ser så oppblåst ut under pod’en ned Ida. Er det bare uheldig filmet eller har hun gjort noe nytt med fjeset?

285038B9-A589-4429-AE07-C9B2E9380962.jpeg

Omg! Kween! Forbilde!  Rollemodellen vår 😭🙌💀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitch Pudding skrev (8 timer siden):

Så da vet vi det folkens, at den kjerringa kan begå folkemord og media-Norge og "kjendis"-klubben og saueflokken som følger henne, kommer bare til å slå ring om henne og infantalisere henne som hele Norges uskyldige lille puppe og rumpe- jente. Det er tydelig at hun kan gjøre hva enn hun vil. Hun kan til og med være utro og det er faktisk hun som ender opp som det største offeret i menneskets historie 🙄

 

Desverre helt sant det du skriver. Sophie Elise kan gjøre hva som helst, og blir "renvasket" av media i enhver sammenheng. 

At NRK nå går ut og gjør henne til miljøaktivist og dyreverner er helt skrudd. HVA exactly er det hun gjør på den fronten, bortsett fra å slenge fra seg noen penger her og der, skrive et par "jeg bryr meg"-innlegg en sjelden gang,  - og ha photoshoot i blondekjole med griser? 

Å kalle henne miljøaktivist er direkte flaut. Hun som andre influencere fronter et vanvittig overforbruk, og de lever av å påvirke andre til å kjøpe masse dritt de ikke trenger. Hva er det NRK syns er så miljøvennlig og aktiviserende med det? 

RIP NRK! Statskanalen har fallt helt av lasset. 

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (7 timer siden):

Ser så oppblåst ut under pod’en ned Ida. Er det bare uheldig filmet eller har hun gjort noe nytt med fjeset?

285038B9-A589-4429-AE07-C9B2E9380962.jpeg

Det er sånn hun ser ut uten filter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye som skurrer i denne artikkelen: https://www.vg.no/rampelys/i/WR0J8a/sophie-elise-snakker-om-utroskapen-i-ny-podkast-aldri-vaert-i-naerheten-av-utro-foer-det-skjedde

Fint at hun innrømmer at hun har vært utro, det skal hun ha. Men at "det var ikke fordi jeg så Isak og at han var interessant" er jo løgn

"Han er noe for meg" https://www.nettavisen.no/livsstil/sophie-elises-farmen-onske-gikk-i-oppfyllelse-han-er-noe-for-meg/s/12-95-3424131473

Videre bruker hun som "unnskyldning" at hun mistrivdes med rekkehustilværelsen. "Ville flytte og komme seg vekk fra rekkehuset, som hun følte var en isolert tilværelse". 

Ok, så at rekkehus på landet var helt fantastisk, det var ikke sant allikevel? https://sophieelise.blogg.no/1525807570_jeg_har_kjpt_rekkehus.html

Det eneste dette forteller meg er at Sophie Elise aldri klarer å finne noen form for "seg selv" eller ro. Hun leter og leter, selger og selger, kjøper og kjøper og "blir ny" hele tiden. Et valg om å flytte i rekkehus i 2018 er faktisk for andre et ganske nylig valg man har tatt. Mens for Sophie Elise høres det ut som det har gått lang tid - tid med mistrivsel til og med. 

 

  • Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (11 timer siden):

Ser så oppblåst ut under pod’en ned Ida. Er det bare uheldig filmet eller har hun gjort noe nytt med fjeset?

285038B9-A589-4429-AE07-C9B2E9380962.jpeg

Det ser så "trangt" ut i det ansiktet, stramt og unaturlig og ubehagelig. Det er direkte trist at dette er en frisk dame i slutten av 20 årene. Når hun begynte med "forebyggende botox" som 18 åring, tenkte hun på hvordan hun kom til å se ut noen år frem i tid? Hun ser nå ut som rollemodellene fra "The Real Housewives of whatever" og de damene er 40-50++.. 

Jeg hadde vært veldig bekymret for hvordan det ansiktet ser ut om noen år. Ingen vei tilbake.... 

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (15 timer siden):

Men hvordan skal man vinkle en slik klage? At man rammes personlig av kroppspresset ?

Jeg sendte en ny klage i går, bare til PFU istedenfor. Tenker det blir tatt mer seriøst der, og jeg henvendte klagen min i punkt 2,7 i Vær-Varsom plakaten. Og det omhandler først og fremst at Sophie Elise AS er en kommersiell virksomhet og et aksjeselskap, som nå blir promotert av NRK. Skrev ganske mye om at dette er problematisk, og at Kringkastingsrådet ikke tok klagen min seriøst fordi de mener jeg er «antifeministisk» fordi jeg reagerer. At virksomheten er problematisk, fordi debatten de siste 10 årene har omhandlet hvordan influencere påvirker sårbare unge bla bla bla, og hvis NRK virkelig ville satset på unge, så er det relativt mange andre ting de kunne satset stort på. 

Når jeg skrev klage til Kringkastingsrådet så skrev jeg at jeg syntes det er svært problematisk, mest fordi hvordan Sophie Elise AS markedsfører seg selv og sin virksomhet. Jeg refererte til "gullbarbie" og hva debatten har omhandlet, at jeg føler at dette er feil person å satse på. Var kanskje dumt av meg å referere ril «gullbarbie" for jeg trodde det var kun unge som kunne stemme på den. Og det er jo feil.

Endret av kraftwerk
  • Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (11 timer siden):

miljøaktivist? Hun har jo et helt sjokkerende forbruk

I tillegg til at hun selger produkter fulle av mikroplast og fargestoffer som testes på dyr. Selv ullgenserne hun solgte sammen med Skapell var for det meste akryl og polyester. Men folk lar seg lure hvis man lar seg avbilde i naturen med dem på. Folk er så lettlurte! Eller de vil ikke ta eget ansvar. Grønnvasking fungerer som bare f.
Hvis man gjør et lite dykk inn i fashionindustrien så burde ønske om Chanel-veske også gå over ganske greit. "Made in France" betyr ikke at det er godt betalte skreddere som har laget veskene, de losjer inn slaver som jobber i landet noen måneder av gangen.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (18 minutter siden):

Jeg sendte en ny klage i går, bare til PFU istedenfor. Tenker det blir tatt mer seriøst der, og jeg henvendte klagen min i punkt 2,7 i Vær-Varsom plakaten. Og det omhandler først og fremst at Sophie Elise AS er en kommersiell virksomhet og et aksjeselskap, som nå blir promotert av NRK. Skrev ganske mye om at dette er problematisk, og at Kringkastingsrådet ikke tok klagen min seriøst fordi de mener jeg er «antifeministisk» fordi jeg reagerer. At virksomheten er problematisk, fordi debatten de siste 10 årene har omhandlet hvordan influencere påvirker sårbare unge bla bla bla, og hvis NRK virkelig ville satset på unge, så er det relativt mange andre ting de kunne satset stort på. 

Når jeg skrev klage til Kringkastingsrådet så skrev jeg at jeg syntes det er svært problematisk, mest fordi hvordan Sophie Elise AS markedsfører seg selv og sin virksomhet. Jeg refererte til "gullbarbie" og hva debatten har omhandlet, at jeg føler at dette er feil person å satse på. Var kanskje dumt av meg å referere ril «gullbarbie" for jeg trodde det var kun unge som kunne stemme på den. Og det er jo feil.

Jeg klaget også til Kringkastingsrådet og helt sykt at lederen der kokte det hele ned til at det handlet om kjønn .. PFU har alltid noen med fra feks NRK så aner ikke om dette hjelper heller men flott at du forsøker 😊 
https://presse.no/np-nyhet/nye-medlemmer-i-pfu-2/ Medlemslisten er ikke helt oppdatert pr dags dato forresten.

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (42 minutter siden):

I tillegg til at hun selger produkter fulle av mikroplast og fargestoffer som testes på dyr. Selv ullgenserne hun solgte sammen med Skapell var for det meste akryl og polyester. Men folk lar seg lure hvis man lar seg avbilde i naturen med dem på. Folk er så lettlurte! Eller de vil ikke ta eget ansvar. Grønnvasking fungerer som bare f.
Hvis man gjør et lite dykk inn i fashionindustrien så burde ønske om Chanel-veske også gå over ganske greit. "Made in France" betyr ikke at det er godt betalte skreddere som har laget veskene, de losjer inn slaver som jobber i landet noen måneder av gangen.

Jeg vil bare utdype litt rundt det med «made in …». I følge mine italienske venner (som har en fot innenfor kulturverden), er det etter hvert mange fabrikker som har fått kinesiske eiere (kinesiske statsselskaper) og de henter inn arbeidere fra Kina. Disse arbeiderne bor og jobber under strengt tilsyn av eierne og får en lønn som ikke er i nærheten av hva industrilønnen er i hverken Italia eller Frankrike/Spania. 

Tips til alle influensere og deres følgere: Kjøp heller klær og vesker fra små familiebedrifter, ikke støtt motegigantene.

  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Snapchat i dag. Deiger seg foran speilet: «Rompa mi e fremdeles der, i tilfelle dåkker hadde glemt deeeeet…» Altså, hva faen? Hun er snart tretti år, men oppfører seg som hun er fjorten. Har hun stagnert i utvikling?

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (3 timer siden):

På Snapchat i dag. Deiger seg foran speilet: «Rompa mi e fremdeles der, i tilfelle dåkker hadde glemt deeeeet…» Altså, hva faen? Hun er snart tretti år, men oppfører seg som hun er fjorten. Har hun stagnert i utvikling?

Snap’en starter som en «leilighetstour». Det er et kjapt sveip gjennom to rom før man plutselig får ræva hennes gjennom skjermen. Hun kan like gjerne ordne seg en Onlyfans. 
Og dette er forbildet NRK ønsker å gi enda en plattform. Fullstendig uforståelig. 

  • Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lorieen said:

På Snapchat i dag. Deiger seg foran speilet: «Rompa mi e fremdeles der, i tilfelle dåkker hadde glemt deeeeet…» Altså, hva faen? Hun er snart tretti år, men oppfører seg som hun er fjorten. Har hun stagnert i utvikling?

Sånn går det vel når hele kroppen er full i nervegift og silikon?

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (15 timer siden):

Snap’en starter som en «leilighetstour». Det er et kjapt sveip gjennom to rom før man plutselig får ræva hennes gjennom skjermen. Hun kan like gjerne ordne seg en Onlyfans. 
Og dette er forbildet NRK ønsker å gi enda en plattform. Fullstendig uforståelig. 

Forbildet NRK forsvarer med at hun er miljøaktivist og dyreverner (som de mener veier opp for det som kritiseres ift kroppspress, uoppnåelige idealer, seksualisering i reklame ++) 

Vanskelig å vite hva man skal si om dette. Kan ikke se at SE gjør noe (annet enn å slenge over noen penger)  ift hverken miljø eller dyrevern, HVOR er det de mener dette gjøres? Hvordan mener de at hun påvirker positivt med dette? 

 

 

 

Endret av Isild
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det eneste jeg vil si, siden jeg har litt for mye erfaring, er at hvis du har en venn eller en nær deg som sliter med rus, så er unaturlig store pupiller et av de mest avslørerende tegnene på bruk og for meg hadde det vært grunn til bekymring. Det første bildet ligger på fremsiden til NRK nå. Skikkelig forbilde og rollemodell de har valgt seg. 

Ryddet for brudd på regler om opphavrett på bilder.  Sol, admin.

 

 

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 time siden):

Hva er det hun har tatovert på hånden? Toøyd? Hva betyr det?

Tror det var noe interne greier med ei venninne fra Harstad (?) for flere år siden. Venninna tatoverte «enøyd». Noe sånt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (På 9.11.2022 den 13.55):

På Snapchat i dag. Deiger seg foran speilet: «Rompa mi e fremdeles der, i tilfelle dåkker hadde glemt deeeeet…» Altså, hva faen? Hun er snart tretti år, men oppfører seg som hun er fjorten. Har hun stagnert i utvikling?

Hvem vet? Nrk har iallefall tapt seg. 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...