Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

IreneV skrev (25 minutter siden):

Skal ikke se bort ifra at det har vært et krisemøte med NRK, der medierådgivere har kommet på banen med noen raske løsninger for midlertidig brannslukking. 

Når det gjelder en av hennes fanesaker, palmeolje, så kan det se ut til at flere av produktene hun selger inneholder nettopp det. Hvor mye kontroll har hun egentlig på egne produkter og utviklingen av dem?

https://palmoilfreecertification.webs.com/alternate-names-for-palm-oil

Hun har ikke kontroll i det hele tatt. Ville hun hatt det hadde hun måttet gjøre normalt arbeid, dvs drive research og be om rapporter osv. Hun har fått betalt for å sette navnet sitt på en produktserie og fått beskjed om at produktene er cruelty free, da føler hun vel at hun har gjort nok. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mater.sapiens skrev (22 minutter siden):

Hun har ikke kontroll i det hele tatt. Ville hun hatt det hadde hun måttet gjøre normalt arbeid, dvs drive research og be om rapporter osv. Hun har fått betalt for å sette navnet sitt på en produktserie og fått beskjed om at produktene er cruelty free, da føler hun vel at hun har gjort nok. 

Verden vil bedras. Leste at kvinner i gjennomsnitt bruker 10 kg kosmetikk i året. Det er groteskt. Også lurer vi på hvorfor kvinner rammes mer av hormonforstyrrelser og autoimmune sykdommer enn menn...

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/enorm-vekst-i-nettsalg-av-sminke-og-skjonnhetsprodukter?publisherId=17846973&releaseId=17885631

https://www.nrk.no/trondelag/ny-sminkestudie-avslorer-giftstoffer-i-mer-enn-halvparten-av-de-testede-produktene-1.15561750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Dævendøtte said:

Det er uansett 100 000 kr hun har gitt. Hadde hun ikke gitt det bort, kunne hun heller tatt utbytte eller lønn. 

Så ja, disse pengene er fra egen lomme. Kult gjort det, uansett om man liker dama eller ikke. 

Hvor mye tror du den oppmerksomheten hun har fått i forbindelse med donasjonen er verd? 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (54 minutter siden):

Hvor mye tror du den oppmerksomheten hun har fått i forbindelse med donasjonen er verd? 

Jepp. Viktig poeng som fansen dessverre er ute av stand til å se. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Kristin70 skrev (1 time siden):

Jeg tror ingenting jeg. 

Bare forklarte at å ta ut 100 000 kr av eget AS er det samme som å ta "fra egen lomme". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (13 timer siden):

Finnes det så fryktelig mye som blir laget som er miljøvennelig? Så fremst man ikke dyrker all maten selv,lager alle klær selv og bor ute i telt så er det veldig vanskelig å unngå akkurat det. 

Det er stor forskjell på normalt forbruk og overforbruk. spesielt av helt unødvendige produkter. 

Det er svært vanskelig å være en etisk forbruker, nærmest umulig vil jeg si. Derfor er det viktig å begrense forbruk.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aowyn skrev (13 timer siden):

Ok, hadde hørt at alle selvbruning måtte testes på dyr. Men da tok jeg feil, beklager det. Men at produktet ikke er miljøvennlig er det ingen tvil om.

Du har delvis rett. Det inneholder fargestoffer som testes på dyr, selv om ferdig produkt ikke testes på dyr. I tillegg er det et totalt unødvendig produkt, som kan irritere huden. Ikke er fargen fin heller synes jeg. Gulbrun og falsk, med merkelig lukt fra de som benytter den.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Dævendøtte said:

Jeg tror ingenting jeg. 

Bare forklarte at å ta ut 100 000 kr av eget AS er det samme som å ta "fra egen lomme". 

Du synes det er kult og at hun er gavmild, men hvor gavmid er hun egentlig hvis verdien av positiv omtale er verd mangegangen den veldedige gaven? 

Når det er sagt synes det det er forkastelig at både NOAH og Nrk og alle andre slenger seg på bølgen av oppmerksomheten til en dame som selv har fortalt at hun har flere psykiske problemer. Jeg vil tippe at en stor andel av følgerne hennes ikke  får noe som helst inspirasjon av henne, men følger henne bare for å se på hvilken måte hun driter seg ut i dag. Hun er flink til å tjene penger på seg selv, men til hvilken pris? 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (58 minutter siden):

Du synes det er kult og at hun er gavmild, men hvor gavmid er hun egentlig hvis verdien av positiv omtale er verd mangegangen den veldedige gaven? 

Når det er sagt synes det det er forkastelig at både NOAH og Nrk og alle andre slenger seg på bølgen av oppmerksomheten til en dame som selv har fortalt at hun har flere psykiske problemer. Jeg vil tippe at en stor andel av følgerne hennes ikke  får noe som helst inspirasjon av henne, men følger henne bare for å se på hvilken måte hun driter seg ut i dag. Hun er flink til å tjene penger på seg selv, men til hvilken pris? 

Det er flere eksempler på foreninger, stiftelser og organisasjoner som sier nei til donasjoner fra bedrifter eller grupperinger de ikke ønsker å assosieres med. Her burde NOAH helt klart sett sitt ansvar.

Jeg skrev til NOAH for et par år siden, angående SE AS, og fikk et standardsvar, i samme gate som det NRK gav. De fulgte henne på sosiale medier, ga "likes" og skrev positive tilbakemeldinger på innlegg hun la ut, som helt klart var reklame for egne "dyrevennlige" produkter. Hun produserte gensere med Skappel, som inneholdt store deler acryl og polyamid, to  verstinger når det gjelder mikroplast som ender i havet.

https://www.nrk.no/norge/klaerne-vare-fyller-havet-med-mikroplast-1.14546787

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Kristin70 skrev (39 minutter siden):

IGJEN!! JEG TROR INGENTING JEG!

BARE FORKLARTE AT Å TA UT 100 000 KR FRA EGET AS ER DET SAMME SOM Å TA "FRA EGEN LOMME". 

Bruk heller argumentene og synsingen din på noen bedre enn meg, bortkastet tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (46 minutter siden):

BARE FORKLARTE AT Å TA UT 100 000 KR FRA EGET AS ER DET SAMME SOM Å TA "FRA EGEN LOMME". 

Bruk heller argumentene og synsingen din på noen bedre enn meg, bortkastet tid. 

Det kan ikke sammenlignes overhodet. NOAH følger SE AS, de har gitt henne "likes" og de skriver under poster som helt klart er reklame for egne "dyrevennlige" produkter. Dette ser hele følgerskaren til NOAH, som stoler på NOAH, og kjøper produktene. Ren grønnvasking! Jeg kontaktet NOAH om dette i 2020, men de hadde ikke noe godt svar. Skuffelsen var stor, da som nå. 

NOAH burde ii det minste rette kritikk mot SE AS. Det har de aldri gjort. "Takk for donasjonen, den trenger vi, men vi håper du kan endre din profil, for den er svært skadelig for både dyr, mennesker og miljøet."

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett bevis eller kvittering på at SE faktisk har donert 100k? Hun har jo løyet om de utroligste ting før, så jeg tror ikke på noe som kommer fra den kanten før jeg ser det selv

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Dævendøtte said:

6 hours ago, Dævendøtte said:

Det er uansett 100 000 kr hun har gitt. Hadde hun ikke gitt det bort, kunne hun heller tatt utbytte eller lønn. 

Så ja, disse pengene er fra egen lomme. Kult gjort det, uansett om man liker dama eller ikke. 

JO DU MENER NOEN TING, DU SIER DET ER KULT -

(roper jeg høyere enn deg nå?) 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (35 minutter siden):

Er det noen som har sett bevis eller kvittering på at SE faktisk har donert 100k? Hun har jo løyet om de utroligste ting før, så jeg tror ikke på noe som kommer fra den kanten før jeg ser det selv

Mener hun satt inn de første 100.000 på spleisen hun har startet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Sunfl0wer said:

Og hva så??? 100.000 er MYE penger uansett om hun bruker mer penger på noe annet. 

Pøhh!

Dette er kald beregning fra henne!

Hun kunne HOLDT kjeft om pengene hun donerer som resten av oss!

Hun er et vanvittig miljøsvin og behandler dyr som MØKK.

Hun må ha bevis på ulovligheter på div innen media- ingen andre hadde kommet unna med dette - kvalm!

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mater.sapiens skrev (6 timer siden):

Det er superbra at hun donerer til arbeid for dyrevelferd, likevel har det en bismak av «se hvor snill jeg er» når hun opplyser om størrelsen på beløpet. Hun klarer ALDRI å gjøre noe hun ikke kan speile seg i. 

Ja hvorfor gå til media ang donasjonen i hele tatt? 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lollybby skrev (2 timer siden):

Pøhh!

Dette er kald beregning fra henne!

Hun kunne HOLDT kjeft om pengene hun donerer som resten av oss!

Hun er et vanvittig miljøsvin og behandler dyr som MØKK.

Hun må ha bevis på ulovligheter på div innen media- ingen andre hadde kommet unna med dette - kvalm!

Helt klart noe utpressing/blackmail greier som foregår fra noen kanter her. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (1 time siden):

Helt klart noe utpressing/blackmail greier som foregår fra noen kanter her. 

Jeg tror det bare er snakk om penger. Penger og kynisme. "Penger lukter ikke" er det noe som heter. Trodde det hørte fortiden til, men den gang ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...