Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sarah93 skrev (23 minutter siden):

Men alkohol hjelper jo på det sosiale, der har hun helt rett. Det er vel derfor det er så populært.

Så da skal man som influencer gå ut og "anbefale" det på TV? Det er en grunn til at det ikke er lov med alkohol i reklame. Det er meget kontroversiellt å fremme alkohol på den måten hun nå gjorde. 

Ja, alle vet at man mister noen hemninger og gjerne har det veldig gøy når det er alkohol med på festen. Men alkohol er også svært skadelig på flere forskjellige måter.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Så da skal man som influencer gå ut og "anbefale" det på TV? Det er en grunn til at det ikke er lov med alkohol i reklame. Det er meget kontroversiellt å fremme alkohol på den måten hun nå gjorde. 

Ja, alle vet at man mister noen hemninger og gjerne har det veldig gøy når det er alkohol med på festen. Men alkohol er også svært skadelig på flere forskjellige måter.

På Instastory dagen etter om morgenen/formiddagen: «full enda». 
Fatter ikke at seriøse medieaktører syns dette er okei utalelser? Det blir jo glatt oversett. 

• Liker 22
Skrevet
Zenhouse skrev (5 minutter siden):

Fatter ikke at seriøse medieaktører syns dette er okei utalelser? Det blir jo glatt oversett. 

Enig i at det ikke er helt heldig, men de fleste nordmenn drikker sosialt, uansett hva hun sier. Da synes jeg det vanvittige utseendepresset hun fronter er mye verre.

• Liker 2
Skrevet

Nydelig er å ta hardt i. S.E har og kommer aldri til å bli nydelig. 

Ei nydelig dame er ei naturlig vakker dame uten inngrep, botox, vipper og bryn. 

• Liker 12
Skrevet
Zenhouse skrev (36 minutter siden):

Nei, det begynner å bli ganske spesiellt at medieaktører tydeligvis med hensikt overser alt hun gjør. Alle andre får jo med seg både rumpeslikking og fyll. 

Hun må gjerne gjøre hva hun vil for min del, men som medieyndling, så får de iallefall dekke hele historien. De som kun følger "lille Sofie" i media blir kjent med et mobbeoffer som er søt på Farmen, som har stått imot netthets, og har en "viktig" stemme innen dyrevelferd og miljøvern.  

Vi som følger litt med på hva hun EGENTLIG holder på med vet at det meste er kynisk spill, løgn og kalkulert moneymaking. Det eneste hun ser ut til å være interessert i på ekte er seg selv, og å få massivt med likes på å være lettkledd og deilig (nå også med drøyere simulering av seksuell aktivitet osv) 

Man må jo nesten bare gratulere henne med å fått til tidenes største scam i kjendis-Norge. 

• Liker 34
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
6 hours ago, Sarah93 said:

Enig i at det ikke er helt heldig, men de fleste nordmenn drikker sosialt, uansett hva hun sier. Da synes jeg det vanvittige utseendepresset hun fronter er mye verre.

Det er vel ikke helt det som er poenget. Jeg tenker mer at poenget er hva hun formidler og signaliserer (og hvilke budskap hun innprenter hos sin følgerskare. Merk at mye av påvirkningen vi blir utsatt for heller ikke skjer bevisst - men på et ubevisst plan). I tillegg handler det også om kvantitet. På SoMe får jeg et inntrykk av at SE drikker hver bidige dag, og det er vanvittige mengder med intetsigende fylleprat (sånn som man holder på når man er i innledene og utprøvende fase av sin «alkoholkarriere.» «OMG, jeg er så gæli i bakrus i dag, lizzom!» Skikkelig classy til en soon-to-be 30-åring å være.

I intervjuet uttaler hun følgende på spørsmål om hva man skal gjøre for å være sosial igjen: "gå ut og drikk," hvorpå intervjueren følger opp med: "Drikking, hjelper det?" "OM det gjør, ja herregud.. e du gal? Selvfølgelig!" Jeg synes ikke noe om denne uttalelsen, nettopp fordi:

1). Det er mange som sliter sosialt i dag, og da mener jeg at man heller må jobbe med problematikken som ligger i bunn her (om det er sosial angst, dårlig selvbilde, lav sosial kompetanse etc.), fremfor å numme seg selv med alkohol for å fremstå som mer ekstrovert (og la meg få presisere: det er kun fordi man mister hemningene sine man fremstår som mer omgjengelig - men det er jo en grunn til at man har disse hemningene/instinktene i utgangspunktet også… Det sier seg også selv at man ikke kan ty til alkohol alle de gangene man er sosial her i livet - det sømmer seg nemlig ikke å være beruset i jobbsammenheng, på skolen, i familiebursdager, på butikken, osv - i så fall må man drikke seg gjennom livet! Så og fronte at alkohol gjør en mer sosial, likandes og lykkeligere, er et svært uheldig utsagn. Det kan nemlig resultere i at flere utforsker dette som en form for selvmedisinering: å drikke seg til mot, for deretter å ty til alkohol på en regelmessig basis (fordi de liker effekten alkoholrusen gir dem).

2). Og jeg synes det er like viktig (om ikke viktigere!) at norsk ungdom lærer seg å være sosial UTEN alkoholen, og at de stoler på seg selv og den autentiske versjonen av seg selv godt nok til å vite at de ikke trenger å innta en kjemisk substans for å få et kunstig forhøyet selvbilde.

Endret av gyngende_grunn
  • Liker 18
  • Nyttig 10
Gjest Finlay
Skrevet
Sarah93 skrev (1 time siden):

Forskjell på å drikke sosialt, og å drikke hver dag som SE ser ut til å gjøre.

Skrevet
Finlay skrev (1 minutt siden):

Snakk om å brenne lyset i begge ender 😶

• Liker 3
Gjest Finlay
Skrevet

Og som vi alle vet - den beste medisinen mot angst er å drikke enda mer.

282EE31C-05E2-41B5-8CE8-A5F9050E7864.jpeg

A65F87E1-0116-4B70-AEE6-9C862311DAE5.jpeg

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Finlay skrev (3 timer siden):

Og som vi alle vet - den beste medisinen mot angst er å drikke enda mer.

282EE31C-05E2-41B5-8CE8-A5F9050E7864.jpeg

A65F87E1-0116-4B70-AEE6-9C862311DAE5.jpeg

Komisk når en som har operert seg for å se ut som et filter, bruker filter. 

Endret av Lill :)
Skrevet

Sjekk nesa 😳

Screenshot_20220509_152706_com.snapchat.android.jpg

• Liker 11
  • Nyttig 2
Gjest tullerikke
Skrevet
Vampyrina skrev (31 minutter siden):

Sjekk nesa 😳

Screenshot_20220509_152706_com.snapchat.android.jpg

Samme kirurg som Michael Jackson. De leppene er også grusomme. 

Skrevet

Også hun venninna Nora da. Hva I alle dager! Ser jo bare billig ut!

• Liker 21
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
Mina 2 skrev (1 time siden):

Også hun venninna Nora da. Hva I alle dager! Ser jo bare billig ut!

Jeg vet ikke egentlig hvem hun Nora er engang jeg, men ser at andre har skrytt av henne for hvordan hun tidligere har fremstått. 

At hun ønsker å blamere seg ut som "statist" i SE sitt flyktige og lettkledde liv er et valg hun sikkert tenker at gir henne status og følgere (som så mange før henne) Men jeg er sikkert ikke alene om å ikke klare å få "Russerlue-Februar", "Cowboy-Mars" og "Rumpeslikke-Mai" vekk fra netthinnen 😕All pr er IKKE god pr. Men hun har kanskje en hemmelig drøm om å ikke bli tatt seriøst, og ønsker å satse på det hun også. 

• Liker 21
Skrevet
Isild skrev (38 minutter siden):

Jeg vet ikke egentlig hvem hun Nora er engang jeg, men ser at andre har skrytt av henne for hvordan hun tidligere har fremstått. 

At hun ønsker å blamere seg ut som "statist" i SE sitt flyktige og lettkledde liv er et valg hun sikkert tenker at gir henne status og følgere (som så mange før henne) Men jeg er sikkert ikke alene om å ikke klare å få "Russerlue-Februar", "Cowboy-Mars" og "Rumpeslikke-Mai" vekk fra netthinnen 😕All pr er IKKE god pr. Men hun har kanskje en hemmelig drøm om å ikke bli tatt seriøst, og ønsker å satse på det hun også. 

Jeg er en av de som har skrytt av hvordan Nora fremstod tidligere. I Love Iceland gjorde hun en meget god figur. Hun og Johannes var mine favoritter, og de vant også i programmet. Nå er jeg så skuffet at jeg ikke vet hvordan jeg skal få uttrykt det. At hun virkelig ønsker å bare være SE sin kulisse, det fatter jeg ikke. Hun har mistet all sin integritet. Og for hva? Noen ekstra følgere?

• Liker 14
Skrevet
Hulderen skrev (4 minutter siden):

Jeg er en av de som har skrytt av hvordan Nora fremstod tidligere. I Love Iceland gjorde hun en meget god figur. Hun og Johannes var mine favoritter, og de vant også i programmet. Nå er jeg så skuffet at jeg ikke vet hvordan jeg skal få uttrykt det. At hun virkelig ønsker å bare være SE sin kulisse, det fatter jeg ikke. Hun har mistet all sin integritet. Og for hva? Noen ekstra følgere?

Det er nok mange C-kjendiser som tenker at det vil gi kontakter og publisitet å være i "squaden" til Sophie Elise. Men jeg ser ikke helt at noen som helst av de egentlig blir kjent i særlig stor grad etter at Sophie Elise bytter de ut (for det skjer jo veldig ofte)

Det eneste det ser ut til at de blir kjent for er nettopp for å ha vært venn av Sophie Elise. Og jeg er usikker på om akkurat det er så betydningsfullt, og om det åpner en eneste dør. Tvert imot så kan det også degradere ens eget rykte.  Googlet og da fant jeg at hun Nora blandt annet har/har hatt noen modelloppdrag osv. Rumpeslikkebilder og "Russer-Februar" er ikke nødvendigvis så flatterende portefølje hvis man ønsker å bli tatt seriøst i den bransjen iallefall. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Finlay
Skrevet (endret)
Isild skrev (51 minutter siden):

Det er nok mange C-kjendiser som tenker at det vil gi kontakter og publisitet å være i "squaden" til Sophie Elise. Men jeg ser ikke helt at noen som helst av de egentlig blir kjent i særlig stor grad etter at Sophie Elise bytter de ut (for det skjer jo veldig ofte)

Det eneste det ser ut til at de blir kjent for er nettopp for å ha vært venn av Sophie Elise. Og jeg er usikker på om akkurat det er så betydningsfullt, og om det åpner en eneste dør. Tvert imot så kan det også degradere ens eget rykte.  Googlet og da fant jeg at hun Nora blandt annet har/har hatt noen modelloppdrag osv. Rumpeslikkebilder og "Russer-Februar" er ikke nødvendigvis så flatterende portefølje hvis man ønsker å bli tatt seriøst i den bransjen iallefall. 

SE er jo en klassisk manipulator.

Nora Haukland er den som sitter i klisteret for øyeblikket, og som ser ut til nærmest å ha skiftet personlighet for å tekkes SE. 

Endret av Finlay
Skrevet
Finlay skrev (6 timer siden):

Dette....er jo bare trist,bærer tydelig preg av det også,vi får se hvor lenge hun klarer å holde dette "nye"image oppe,både hun og de festelige "vennene"ser ganske så pløseste ut etter mnd på fylla

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...