J.. Skrevet 5. mai 2022 #28261 Skrevet 5. mai 2022 Innsidenut skrev (29 minutter siden): Rart at de bruker Sophie på bilde til artikkelen, men står så og si ingenting om sophie og den avdøde i artikkelen. Tcmn det står mest om. Ellers har jeg misforstått og da beklager jeg det.. https://www.vg.no/rampelys/i/ALn08n/sophie-elise-om-tuva-willassens-bortgang-hvil-i-fred-kjaere-engel Fordi SE og Tuva var knapt bekjente. TCMN og Tuva har kjent hverandre sidem barnsben av. Stygg clickbait,hvem bryr seg om at SE slang ut én linje på IG om dødsfallet. 36
Djungelvrål Skrevet 5. mai 2022 #28262 Skrevet 5. mai 2022 Hulderen skrev (11 timer siden): Jeg har ikke hørt ordet dogpill før, så jeg googlet det. Dette er den eneste betydningen jeg har funnet (et treff til, samme betydning): Så hun insinuerer at hun ønsker å ha dyresex. Javel 13
Citha Skrevet 5. mai 2022 #28263 Skrevet 5. mai 2022 10 minutter siden, Djungelvrål said: Så hun insinuerer at hun ønsker å ha dyresex. Javel Men har egentlig hun selv skrevet noe som helst om dogpill? Var det ikke bare "elskermenn" som skrev det samtidig som hen la ut bildet her? 9
elskermenn Skrevet 5. mai 2022 #28264 Skrevet 5. mai 2022 Citha skrev (25 minutter siden): Men har egentlig hun selv skrevet noe som helst om dogpill? Var det ikke bare "elskermenn" som skrev det samtidig som hen la ut bildet her? Det var jeg som skrev det som kommentar for å le det vekk. Synes bildet var ekkelt nok. Dogpill er ekte dessverre. Mye syke tilståelser der ute. Det er uansett sagt man ikke skal legge ansiktet sitt mot en hunds ansikt. 2
*blueberry* Skrevet 5. mai 2022 #28265 Skrevet 5. mai 2022 Synes dere overdriver dette hundebildet. Det med NH er jo mye verre, men det er vel slik de vil fremstå. Noen liker det tydeligvis. Som nevnt i tråden her tidligere har dagens tenåringer/ unge voksne vokst fra henne. Hun er for dem det Pamela Anderson var for meg i barndommen; kjent for å ha operert seg med bare kropp å tilby. Jeg ser i dag at PA absolutt ikke er så ekstrem som vi ble fortalt, men den gangen var operasjoner mer uvanlig for folk flest og vi ble opplært til at det var sexfiksert og tåpelig. Ikke de beste holdningene vi ble lært opp til kanskje, men jeg fikk aldri behovet for å fikse på ting. Trenden i dag er heldigvis mer naturlig, Kardashian-Jenner symbolene begynner å miste sitt tak på ungdommen også. Det eneste som bekymrer meg er at Y2K er på vei tilbake, sammen med de syltynne kroppene. På samme tid er det mer fokus på helse i dag så kanskje dagens unge dropper den delen av tiåret 🤞🏻. Oppsummert tror jeg ikke de mest provoserende bildene og seksualiseringen til SE har noe direkte påvirkningskraft lengre. De er nok ikke hennes hovedinntekt, men mye av grunnen til hennes opprettholdelse i media som igjen fører til at de suksessfulle prosjektene hennes selger (klesreklame, glöd, foredrag, reality opptredner osv). Som sagt i en serie «Du er ikke mer enn din siste skandale, og den neste må overgå den forrige». Grensene må pushes for oppmerksomhet, og oppmerksomhet skaper et større publikum og dermed kan man selge de mer «uskyldige» varene. Er det én ting som gjør SE unik i forhold til de andre influencerne som startet samtidig/ før henne så er det hennes evne til å holde seg relevant. All PR er god PR passer godt i hennes tilfelle. 8 2
Hulderen Skrevet 5. mai 2022 #28266 Skrevet 5. mai 2022 Citha skrev (1 time siden): Men har egentlig hun selv skrevet noe som helst om dogpill? Var det ikke bare "elskermenn" som skrev det samtidig som hen la ut bildet her? elskermenn skrev (58 minutter siden): Det var jeg som skrev det som kommentar for å le det vekk. Synes bildet var ekkelt nok. Dogpill er ekte dessverre. Mye syke tilståelser der ute. Det er uansett sagt man ikke skal legge ansiktet sitt mot en hunds ansikt. Da har jeg misforstått. Jeg trodde det var SE selv som skrev «dogpill». Beklager det.
gyngende_grunn Skrevet 7. mai 2022 #28267 Skrevet 7. mai 2022 (endret) Så nettopp et innslag med Sophie Elise på den røde løperen fra vg tv. Hun ble intervjuet om Isak og om hvordan være sosial nå som samfunnet har åpnet opp igjen, hvorpå hun responderte: "Drikk alkohol!!" Det er tydeligvis hennes svar på det meste her i livet - alkohol. Jeg synes dette setter henne i et skikkelig dårlig lys! De unge skal da virkelig ikke vokse opp i den tro at alkohol er løsningen på alt her i livet! Det er ingen magisk Elixir. Alkohol er etanol, det er gift (det er det samme som vi heller nedpå bensintanken), og det er en konsensus blant forskere om at alkohol er kreftfremkallende. Flere internasjonale studier viser nettopp dette (bla denne: Global burden of cancer in 2020 attributable to alcohol consumption: a population-based study - The Lancet Oncology). Det at hun tillegger alkohol så stor verdi i hverdagen sin (ja, og til og med på en helt vanlig mandag flasher hun bilder av sexy posering med vinglass i hånda!), synes jeg vitner om en skummel utvikling. Og jeg er redd for hvilke ringvirkninger dette kan ha på de unge i dag når de blir vitne til hvordan hun glorifiserer alkoholen, og derigjennom sitt eget alkoholbruk. Det er betimelig med et oppgjør rundt dette nå, for sånn som hun holder på, både på instagram, snap og i grunn på alle sine SoMe-plattformer, så må det vel stride mot alkoholloven?! Jeg kan virkelig ikke fatte noe annet enn at det MÅ gjøre det?!! Jeg likte den gamle versjonen av SE bedre, den som hadde meninger (selv om jeg ikke alltid kunne si meg enig i det som ble ytret, var det allikevel interessant å lese om hennes innsikt). Jeg likte den versjonen av SE som var samfunnsengasjert, nytenkende, reflektert og med et humoristisk skråblikk på det meste. Nå er hun jo bare blitt nedskalert til en parodi av seg selv nærmest: en parodi med vinglass og røyken... Det er nitrist å bevitne dette fokusskifte - mer kropp, rumpe, pupper, boyfriends, samt operasjoner på bekostning av intellektet, samfunnsengasjementet og oppriktige meninger. Endret 7. mai 2022 av gyngende_grunn 25 1
Ctrl Skrevet 7. mai 2022 #28268 Skrevet 7. mai 2022 gyngende_grunn skrev (36 minutter siden): Så nettopp et innslag med Sophie Elise på den røde løperen fra vg tv. Hun ble intervjuet om Isak og om hvordan være sosial nå som samfunnet har åpnet opp igjen, hvorpå hun responderte: "Drikk alkohol!!" Det er tydeligvis hennes svar på det meste her i livet - alkohol. Jeg synes dette setter henne i et skikkelig dårlig lys! Jeg så nettopp innslaget jeg også, og reagerte sterkt på at "forbildet" Sophie Elises løsning på å være sosial er å "bare vær sosial og drikk alkohol". Utrolig lavpanna kommentar. Man skulle tro hun fortsatt var 16 år. Jeg har selvfølgelig ikke lest igjennom 27 300 innlegg i denne tråden, men grunnen til at jeg oppsøker tråden er for å spørre hva i huleste har skjedd med trynet hennes siste tiden? Hun var ikke til å kjenne igjen. Og utviklingen var ikke akkurat positivt, for å si det mildt. Alle jenter under 25 år burde fått forbud å følge henne på sosiale medier. Snakk om å fyre opp kroppspressbålet til de grader. Håper bare virkelig ikke at noen synes at dette ser så pent ut at "dette må jeg også prøve". 28 1 2
Hedy Lamarr Skrevet 7. mai 2022 #28269 Skrevet 7. mai 2022 Ctrl skrev (9 minutter siden): Jeg så nettopp innslaget jeg også, og reagerte sterkt på at "forbildet" Sophie Elises løsning på å være sosial er å "bare vær sosial og drikk alkohol". Utrolig lavpanna kommentar. Man skulle tro hun fortsatt var 16 år. Jeg har selvfølgelig ikke lest igjennom 27 300 innlegg i denne tråden, men grunnen til at jeg oppsøker tråden er for å spørre hva i huleste har skjedd med trynet hennes siste tiden? Hun var ikke til å kjenne igjen. Og utviklingen var ikke akkurat positivt, for å si det mildt. Alle jenter under 25 år burde fått forbud å følge henne på sosiale medier. Snakk om å fyre opp kroppspressbålet til de grader. Håper bare virkelig ikke at noen synes at dette ser så pent ut at "dette må jeg også prøve". Det er interessant å se når hun selv regisserer bildene, kontra dem hun ikke har kontrollen på. Dette er utsnitt av et av dagens bilder fra Dagbladet, og jeg tror vel at de under 25 år (og over, for den saks skyld) blir skremt framfor å bli inspirert. 22 3
Ctrl Skrevet 7. mai 2022 #28270 Skrevet 7. mai 2022 Hedy Lamarr skrev (4 minutter siden): Det er interessant å se når hun selv regisserer bildene, kontra dem hun ikke har kontrollen på. Dette er utsnitt av et av dagens bilder fra Dagbladet, og jeg tror vel at de under 25 år (og over, for den saks skyld) blir skremt framfor å bli inspirert. Håper du har rett i at fanskaren har endt opp skremt foran inspirert. For trenden må ikke ende med at kvinner, og særlig unge kvinner, ender opp like stiv og mimikkløs i trynet som det Sophie har blitt. Trasig. Fikk sjokk når jeg så det. For hun var jo i utgangspunktet en pen jente, selv om man må langt tilbake i tid for å finne utgangspunktet... 🥴 10
Hedy Lamarr Skrevet 7. mai 2022 #28271 Skrevet 7. mai 2022 Ctrl skrev (5 minutter siden): Håper du har rett i at fanskaren har endt opp skremt foran inspirert. For trenden må ikke ende med at kvinner, og særlig unge kvinner, ender opp like stiv og mimikkløs i trynet som det Sophie har blitt. Trasig. Fikk sjokk når jeg så det. For hun var jo i utgangspunktet en pen jente, selv om man må langt tilbake i tid for å finne utgangspunktet... 🥴 Enig med deg. 4
Isild Skrevet 7. mai 2022 #28272 Skrevet 7. mai 2022 SE om hvordan man skal tilnærme seg det sosiale livet igjen etter en vanskelig toårs periode: " Bare gå ut og være sosial og drikk" Reporter: "Drikking, hjelper det?" SE: "Drikking ja, om det gjør, e du gal. Selvfølgelig" Classy igjen. https://www.vgtv.no/video/237669/sophie-elise-om-isak-dreyer-jeg-haaper-han-har-det-bra?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2 23
Klappe Skrevet 7. mai 2022 #28273 Skrevet 7. mai 2022 (endret) Ctrl skrev (52 minutter siden): Håper du har rett i at fanskaren har endt opp skremt foran inspirert. For trenden må ikke ende med at kvinner, og særlig unge kvinner, ender opp like stiv og mimikkløs i trynet som det Sophie har blitt. Trasig. Fikk sjokk når jeg så det. For hun var jo i utgangspunktet en pen jente, selv om man må langt tilbake i tid for å finne utgangspunktet... 🥴 Tror ikke unge jenter har Sophie Elise som forbilde. Tiden der det er kult med giga silikonpupper, å røyke og drikke, være dum blondine osv er over. Jeg vokste opp på den tiden disse tingene var kult, og hadde på en måte ønske jeg hadde hatt sunnere forbilder enn dette. Jeg ser unge jenter nå til dags er opptatt av miljø, sport, trening, og ja selvfølgelig utseende men ikke silikon og fillers men å se sporty ut og ha en veltrent kropp. Jeg syns Prinsesse Ingrid Alexandra for eksempel er et godt forbilde, syns hun er et friskt pust og en sporty, smart og miljøbevisst ung dame Endret 7. mai 2022 av Klappe 34 1 3
Polarisstella Skrevet 7. mai 2022 #28274 Skrevet 7. mai 2022 gyngende_grunn skrev (3 timer siden): Så nettopp et innslag med Sophie Elise på den røde løperen fra vg tv. Hun ble intervjuet om Isak og om hvordan være sosial nå som samfunnet har åpnet opp igjen, hvorpå hun responderte: "Drikk alkohol!!" Det er tydeligvis hennes svar på det meste her i livet - alkohol. Jeg synes dette setter henne i et skikkelig dårlig lys! De unge skal da virkelig ikke vokse opp i den tro at alkohol er løsningen på alt her i livet! Det er ingen magisk Elixir. Alkohol er etanol, det er gift (det er det samme som vi heller nedpå bensintanken), og det er en konsensus blant forskere om at alkohol er kreftfremkallende. Flere internasjonale studier viser nettopp dette (bla denne: Global burden of cancer in 2020 attributable to alcohol consumption: a population-based study - The Lancet Oncology). Det at hun tillegger alkohol så stor verdi i hverdagen sin (ja, og til og med på en helt vanlig mandag flasher hun bilder av sexy posering med vinglass i hånda!), synes jeg vitner om en skummel utvikling. Og jeg er redd for hvilke ringvirkninger dette kan ha på de unge i dag når de blir vitne til hvordan hun glorifiserer alkoholen, og derigjennom sitt eget alkoholbruk. Det er betimelig med et oppgjør rundt dette nå, for sånn som hun holder på, både på instagram, snap og i grunn på alle sine SoMe-plattformer, så må det vel stride mot alkoholloven?! Jeg kan virkelig ikke fatte noe annet enn at det MÅ gjøre det?!! Jeg likte den gamle versjonen av SE bedre, den som hadde meninger (selv om jeg ikke alltid kunne si meg enig i det som ble ytret, var det allikevel interessant å lese om hennes innsikt). Jeg likte den versjonen av SE som var samfunnsengasjert, nytenkende, reflektert og med et humoristisk skråblikk på det meste. Nå er hun jo bare blitt nedskalert til en parodi av seg selv nærmest: en parodi med vinglass og røyken... Det er nitrist å bevitne dette fokusskifte - mer kropp, rumpe, pupper, boyfriends, samt operasjoner på bekostning av intellektet, samfunnsengasjementet og oppriktige meninger. Jeg tror du tillegger SE for mye makt. Unge jenter og gutter som vokser opp i dag har ikke SE som forbilde, heldigvis. Jeg vil anta de ikke har noe forhold til henne, annet enn forhåpentligvis til skrekk og advarsel for hva utallige plastiske operasjoner gjør med deg. For meg virker det som SE aldri har hatt egne meninger. Hun har alltid snudd kappen etter vinden og trykket copy paste. Det som er blitt veldig tydelig er at de som en gang var hennes fanskare nå er blitt voksen, mens SE henger mentalt igjen i fjortisland. 22 1
Isild Skrevet 8. mai 2022 #28275 Skrevet 8. mai 2022 Polarisstella skrev (7 timer siden): Jeg tror du tillegger SE for mye makt. Unge jenter og gutter som vokser opp i dag har ikke SE som forbilde, heldigvis. Jeg vil anta de ikke har noe forhold til henne, annet enn forhåpentligvis til skrekk og advarsel for hva utallige plastiske operasjoner gjør med deg. For meg virker det som SE aldri har hatt egne meninger. Hun har alltid snudd kappen etter vinden og trykket copy paste. Det som er blitt veldig tydelig er at de som en gang var hennes fanskare nå er blitt voksen, mens SE henger mentalt igjen i fjortisland. Du har nok helt rett. Sophie Elise tillegges kanskje for mye makt. Selv om hun av en eller annen grunn har blitt en "yndling" i media, så betyr jo ikke det at dagens ungdom ser opp til henne og vil gjøre som henne. Det er nok aller mest de som vokste opp som "venninner" (følgere av bloggen) som henger ved, samt kjendisvenner, influencervenner og mannfolk som følger lettkledd-kontoer på IG. Idealer endrer seg hele tiden, og idealet i 2022 er ikke å være operert til det ugjenkjennelige. Tvert imot så har vel programmer som "Botched" osv bidratt til kunnskap og at dagens unge tar avstand fra det. Sophie Elise er nå en voksen dame som nærmer seg 30 år. Hun hermer og kopierer, men har ikke egentlig vist noen helt egne talenter. Hun er kjent for å være kjent. Hun er ingen dyktig programleder, og både Glöd og Mymuse er noe hun har fått navnet sitt på, men ikke skapt selv. Hun er en helt medium forfatter, bøkene bærer vel mest preg av å være "blogg i bokform". Andre på hennes alder har for lengst trådd inn i de voksnes rekker. Hun tviholder på å sjokkere og provosere, men det blir mest kleint og latterlig, fordi det er så iscenesatt og tilgjort. 20 5
Honey Dew Skrevet 8. mai 2022 #28276 Skrevet 8. mai 2022 Hedy Lamarr skrev (17 timer siden): Det er interessant å se når hun selv regisserer bildene, kontra dem hun ikke har kontrollen på. Dette er utsnitt av et av dagens bilder fra Dagbladet, og jeg tror vel at de under 25 år (og over, for den saks skyld) blir skremt framfor å bli inspirert. Hun ser jo ut som hun er 40 på bildene i artikkelen og hun som var så nydelig før hun la seg under knivene. 11
Bingo Bongo Skrevet 8. mai 2022 #28277 Skrevet 8. mai 2022 Satt hånd-i-hånd i en bil med en helt annen enn ID i hvertfall, i følge vedkommendes instastory...
korallrev Skrevet 8. mai 2022 #28278 Skrevet 8. mai 2022 Er solbrillene hun og vennene hennes sees med både inne og ute noe som skal lanseres i hennes navn? Siden hun ikke skriver noe om hvor det er fra og bare legger ut på story (umerket)? 2
lokmeister2016 Skrevet 8. mai 2022 #28279 Skrevet 8. mai 2022 Isild skrev (19 timer siden): SE om hvordan man skal tilnærme seg det sosiale livet igjen etter en vanskelig toårs periode: " Bare gå ut og være sosial og drikk" Reporter: "Drikking, hjelper det?" SE: "Drikking ja, om det gjør, e du gal. Selvfølgelig" Classy igjen. https://www.vgtv.no/video/237669/sophie-elise-om-isak-dreyer-jeg-haaper-han-har-det-bra?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2 Tragisk 5
Sarah93 Skrevet 9. mai 2022 #28280 Skrevet 9. mai 2022 lokmeister2016 skrev (13 timer siden): Tragisk Men alkohol hjelper jo på det sosiale, der har hun helt rett. Det er vel derfor det er så populært. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå