Era Vulgaris Skrevet 5. januar 2022 #25441 Skrevet 5. januar 2022 Peonjenta skrev (10 minutter siden): Du glemte 3 brystoperasjoner. Og å tegne på seg hår, eller hva det nå var hun gjorde. Det var, for meg, en av tingene som gjorde meg overbevist om at alle inngrep hun holder på med, handler om psyken hennes. Hvis man studerer seg selv med lupe hele tiden, leter etter ting, små detaljer, og hver minste lille kroppsdel skal granskes for så å fikses på, har det bikket over. Hvem gjør det? 22
Blod Skrevet 5. januar 2022 #25442 Skrevet 5. januar 2022 Era Vulgaris skrev (4 minutter siden): Og å tegne på seg hår, eller hva det nå var hun gjorde. Det var, for meg, en av tingene som gjorde meg overbevist om at alle inngrep hun holder på med, handler om psyken hennes. Hvis man studerer seg selv med lupe hele tiden, leter etter ting, små detaljer, og hver minste lille kroppsdel skal granskes for så å fikses på, har det bikket over. Hvem gjør det? Hun har jo åpenbart body dysmorphia. 18
Djungelvrål Skrevet 5. januar 2022 #25443 Skrevet 5. januar 2022 Era Vulgaris skrev (8 minutter siden): Og å tegne på seg hår, eller hva det nå var hun gjorde. Det var, for meg, en av tingene som gjorde meg overbevist om at alle inngrep hun holder på med, handler om psyken hennes. Hvis man studerer seg selv med lupe hele tiden, leter etter ting, små detaljer, og hver minste lille kroppsdel skal granskes for så å fikses på, har det bikket over. Hvem gjør det? Hun hadde faktisk et synlig hårtap men det er ikke så rart når du bruker exstensions i 10 år. Drar man kronisk i hårsekkene blir de ødelagt til slutt og jeg tipper hennes naturlige hår er ødelagt for alltid. Så hun hadde satt på seg et meterlangt sett for farmeninnspillingen. Viktig med pent hår når man skal leke bonde. 25
Silva Pluvialis Skrevet 5. januar 2022 #25444 Skrevet 5. januar 2022 (endret) DianaV skrev (På 5.1.2022 den 10.52): Jeg husker hvor lang tid det tok meg å bli vant med tannregulering back in the day, og også hvor rart det var å venne seg til at den var borte. Jeg får angst bare av tanken på å endre utseendet mitt bare bittelitt, for jeg vil heller se ut som jeg gjør enn å endre noe som jeg hadde brukt evigheter på å bli komfortabel/vant med. Det jeg vil frem til er at det MÅ jo gjøre noe heftig med psyken hennes å endre på utseende så ofte - og så MYE. Spesielt med tanke på hvor mye tid hun bruker på å studere seg selv. Det er egentlig rart hvis hun IKKE har gjort vondt verre psykisk pga dette. Disse bildene vi ser nå er forferdelig ubehagelige. Hun er så ung, hun er allerede ødelagt for livet, det er jo mer arrvev enn noe annet på den kroppen snart, det kommer til å komme til et punkt der det ikke går an å gjøre mer. Hva skal hun finne på da? Skremmende. Bare tanken på å skulle legges i narkose uten livsnødvendig medisinsk indikasjon byr meg helt imot. Det er jo hardt for kropp og sjel å bli lagt i narkose, kuttet opp og sydd igjen ørten ganger? Tenk alle kjemikaliene i kroppen, alle medisinene, alle smertene (helt unødvendig), samt risikoen for komplikasjoner og i verste fall død? For å ikke snakke om å ligge bevisstløs foran masse ukjente mennesker man ikke aner intensjonene til? Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 27
Rev. Revenge Skrevet 5. januar 2022 #25445 Skrevet 5. januar 2022 Peonjenta skrev (1 time siden): Du glemte 3 brystoperasjoner. Er det ikke fem eller seks? Å ta ut, sette inn noe mindre, bytte ut med noe større nå nylig, samt minst to operasjoner før hun fjernet dem? Skremmende antall operasjoner bare i brystregionen på 9 år. 20
Zenhouse Skrevet 5. januar 2022 #25446 Skrevet 5. januar 2022 Gjenferdet skrev (1 time siden): Bare tanken på å skulle legges i narkose uten livsnødvendig medisinsk indikasjon byr meg helt imot. Det er jo hardt for kropp og sjel å bli lagt i narkose, kuttet opp og sydd igjen ørten ganger? Tenk alle kjemikaliene i kroppen, alle medisinene, alle smertene (helt unødvendig), samt risikoen for komplikasjoner og i verste fall død? For å ikke snakke om å ligge bevisstløs foran masse ukjente mennesker man ikke aner intensjonene til. Jeg er nok i overkant mistroisk til helsepersonell, men aldri aldri om jeg skal i narkose med mindre det står om liv og død. Det må jo være traumatisk for kropp og sinn å operere seg så mange ganger som SE har gjort. Skremmende for de fleste av oss, antagelig et adrenalin-rush for SE . 22
Jane Eyre Skrevet 5. januar 2022 #25447 Skrevet 5. januar 2022 Blod skrev (1 time siden): Hun har jo åpenbart body dysmorphia. Jeg er enig i påstanden din men jeg tror kroppsdysmorfi kun er et symptom på noe annet, mer grunnleggende. Utrygghet. Selvfølelse. Identitet. Relasjoner - til andre men også relasjon til seg selv. Selvskading… jeg tenker hun har en sårbarhet i personligheten sin som kommer til uttrykk som impulsive handler, kortvarige relasjoner med andre, angst, depresjon, forandring på utseende, forandre klesstil… 10
10ur Skrevet 5. januar 2022 #25448 Skrevet 5. januar 2022 Syns ikke hun har fått opp selvtilliten noe mer etter å ha sett henne på videosnutter etter operasjonen, hun vil liksom kun syntes fra en vinkel. kan banne på at hun ikke er fornøyd og gjør om på litt her og der om en stund. 27
Embla82 Skrevet 5. januar 2022 #25449 Skrevet 5. januar 2022 Sunfl0wer skrev (4 timer siden): Men HVA skal hun gjøre da? Slutte i jobben sin? Ja,det er synd at hun velger å gå så langt som hun har gjort nå,men allikevel så er det hennes kropp og hun er ikke den eneste kjendisen som fikser på seg desverre. Hvorfor spør folk sånne spørsmål? Alle som følger SE eller kikker innom en gang i blant vet at hver gang en ny kroppsdel er operert så er den kroppsdelen fullstendig i monitor frem til neste operasjon. Det er ikke lenge siden puppene tok over for rumpa, og nå har ansiktet tatt over for puppene, enn så lenge. Hun er ikke en tilfeldig operert person som jobber med markedsføring, det er en markedsføringsbedrift som pusher nyopererte kroppsdeler som hovedattraksjon. Ingen andre bedrifter enn influenserbedrifter hadde kommet unna med det, ikke noe i nærheten en gang. Det går fint an å drive med både markedsføring og å ha instagramkonto som operert person. Eveline Karlsen feks har silikonpupper og er bevisst på at de ikke skal ha fokus i hennes kanaler. 29
Marthos Skrevet 5. januar 2022 #25450 Skrevet 5. januar 2022 Hva skjer med den Russland/Kina-genseren hun har? Er ikke det helt merkelig å «promotere» Russland når de er på grensen til krig og ja, i det hele tatt? 12
Aintnofun Skrevet 5. januar 2022 #25451 Skrevet 5. januar 2022 Marthos skrev (2 minutter siden): Hva skjer med den Russland/Kina-genseren hun har? Er ikke det helt merkelig å «promotere» Russland når de er på grensen til krig og ja, i det hele tatt? Så hun kan ikke bruke en genser fordi den minner om et land som er i krig? 😅 4
Marthos Skrevet 5. januar 2022 #25452 Skrevet 5. januar 2022 Aintnofun skrev (21 minutter siden): Så hun kan ikke bruke en genser fordi den minner om et land som er i krig? 😅 Du følger heller ikke med på nyheter, skjønner jeg. 22
Bloodflowers Skrevet 5. januar 2022 #25453 Skrevet 5. januar 2022 Marthos skrev (3 minutter siden): Du følger heller ikke med på nyheter, skjønner jeg. Hva betyr genseren? Hva står det på den?
Kakemonsteret86 Skrevet 5. januar 2022 #25454 Skrevet 5. januar 2022 Kjenner dere noen ungdommer/barn som blir påvirket av Sophie Elise? Altså akkurat henne, ikke influencere? Jeg spør fordi mine elever (ungdomsskole), vet nesten ikke hvem dama er. De er mer opptatt av TikTok. Og hvis jeg viser bilder av SE, syns de umiddelbart at hun ser unaturlig og alt for operert ut. Ingen ønsker å likne på henne. Så, jeg lurer, siden det stadig påstås her: kjenner du noen som ønsker å operere seg pga Sophie Elise? Og for all del: jeg er meget kritisk til både bedriften som her diskuteres, og hele influencer-industrien. 12
Smugleseren Skrevet 6. januar 2022 #25455 Skrevet 6. januar 2022 Kakemonsteret86 skrev (46 minutter siden): Kjenner dere noen ungdommer/barn som blir påvirket av Sophie Elise? Altså akkurat henne, ikke influencere? Jeg spør fordi mine elever (ungdomsskole), vet nesten ikke hvem dama er. De er mer opptatt av TikTok. Og hvis jeg viser bilder av SE, syns de umiddelbart at hun ser unaturlig og alt for operert ut. Ingen ønsker å likne på henne. Så, jeg lurer, siden det stadig påstås her: kjenner du noen som ønsker å operere seg pga Sophie Elise? Og for all del: jeg er meget kritisk til både bedriften som her diskuteres, og hele influencer-industrien. Ja, jeg kjenner en som velger gjentatte ganger å fylle leppene med Restylane fordi hun følger personer i SoMe som har fillers. Dette betales med kredittkort og lån, -som bare blir større og større. Hun er over 18, selvsagt! 14
Turjenta_95 Skrevet 6. januar 2022 #25456 Skrevet 6. januar 2022 Det verste er at hun ser fortsatt veldig usikker ut selv nå rett etter en ny ekstrem operasjon. Så hva er det hun har operert frem til nå da? Listen begynner vel å bli ekstremt lang? Rumpa, puppene veldig mange ganger, underlivet, nesa, tatovert hodebunnen?!, cat eye lift? i tillegg til botox her og der og en mengde med fillers. Ser også ut som kinnene har fått gjennomgå. Og denne dama har skrevet og utgitt en bok som heter forbilde? er det mulig. - 14
Gasellen Skrevet 6. januar 2022 #25457 Skrevet 6. januar 2022 Kakemonsteret86 skrev (6 timer siden): Kjenner dere noen ungdommer/barn som blir påvirket av Sophie Elise? Altså akkurat henne, ikke influencere? Jeg spør fordi mine elever (ungdomsskole), vet nesten ikke hvem dama er. De er mer opptatt av TikTok. Og hvis jeg viser bilder av SE, syns de umiddelbart at hun ser unaturlig og alt for operert ut. Ingen ønsker å likne på henne. Så, jeg lurer, siden det stadig påstås her: kjenner du noen som ønsker å operere seg pga Sophie Elise? Og for all del: jeg er meget kritisk til både bedriften som her diskuteres, og hele influencer-industrien. Dette gjorde godt å lese! Jeg ble litt lettet nå. 11
Entern Skrevet 6. januar 2022 #25458 Skrevet 6. januar 2022 Gasellen skrev (3 timer siden): Dette gjorde godt å lese! Jeg ble litt lettet nå. Jeg og ☺️ 2
Gasellen Skrevet 6. januar 2022 #25459 Skrevet 6. januar 2022 Jeg tror egentlig at hun har gjort såpass mange inngrep nå at de færreste følgerne hennes misunner henne det lenger. Jeg tror ikke mange ser bildene av rumpa til SE og tenker "ååå hun har så fin rumpe! Skulle ønske jeg hadde sånn!" Jeg tror de aller fleste som følger henne synes det har gått for langt. Hvis det er slik at de som er 16 og nedover ikke vet hvem hun er så betyr det at nedslagsfeltet hennes endelig begynner å synke. Nå pusher hun 30 og det sier seg selv at de som er 17-18 ikke gidder å følge noen som er så mye gamlere enn henne. De usikre tenåringsjentene som fulgte henne før har kommet godt inn i tjueåra og begynner å skjønne at silikon og restylane ikke gjør susen. Hvis noen misunner henne noe så er det nok heller inntekten hennes og kjendisstatusen. Det er jo veldig mange som bare vil bli kjendis for å være kjendis. 33
Gjest Cammomillo Skrevet 6. januar 2022 #25460 Skrevet 6. januar 2022 Kakemonsteret86 skrev (10 timer siden): Kjenner dere noen ungdommer/barn som blir påvirket av Sophie Elise? Altså akkurat henne, ikke influencere? Jeg spør fordi mine elever (ungdomsskole), vet nesten ikke hvem dama er. De er mer opptatt av TikTok. Og hvis jeg viser bilder av SE, syns de umiddelbart at hun ser unaturlig og alt for operert ut. Ingen ønsker å likne på henne. Så, jeg lurer, siden det stadig påstås her: kjenner du noen som ønsker å operere seg pga Sophie Elise? Og for all del: jeg er meget kritisk til både bedriften som her diskuteres, og hele influencer-industrien. Dette var konstruktivt, takk! Jeg er helt enig med deg og lurer på det samme. Jeg synes diskusjonen omkring SE som bedrift og influencer fort kan bli litt vel entydig i denne tråden, at det påstås og hevdes at hun påvirker så mange.. men at deler av sannheten er at andre influencere kanskje er mer aktuelle? Og for ikke å snakke om styggedommen Tik-tok. Det skulle vært forbudt. SE har fått gullbarbie prisen ja, men likevel, for mange av oss er det helt tydelig at hun har store personlige problemer. Som igjen blir trist å følge med på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå