Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier bare en ting jeg; Igor Bogdanoff.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Finlay skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skal ikke utseendet hennes kommenteres? Det hun driver med er da like skadelig som den thinspoen andre influencere kritiseres for.

Hadde det beste vært ingen kritiske røster, kun hyllest på instagram av hvor vakker og nydelig hun er? Håper da virkelig hun får med seg de kritiske røstene også, selv om det neppe påvirker henne.

Hva gjør det med henne når de såkalte vennene hennes fra bransjen jubler hver gang hun gjør et inngrep? Ekte venner ville gjort ALT for å stoppe henne for lenge siden.

Det er jo galskap det hun driver med. Det er ikke normalt, og bør heller aldri normaliseres å bytte ansikt og kropp etter hva som er trendy.

Problemet er at kritikk bare blir avfeid som hat, sjalusi og misunnelse...

• Liker 15
Skrevet (endret)
Tenkmedhodet skrev (1 time siden):

Hun får jo masse cred for å bruke stemmen sin, men det hjelper jo lite når folk bruker tiden sin som du gjør - nemlig å gnåle over utseende hennes på et anonymt forum. Dere har jo brukt over 1000 sider her inne på å klage på hvordan hun ser ut. Se deg litt i speilet. 

Det er jo utelukkende kvinne 35+ som hverker ser like bra ut som Sophie gjorde før hun opererte seg, og som har darrye liv som bruker tiden på å fokusere på utseende hennes. 

Kjære deg - ta å tenk med hodet som nicket ditt heter og LES innlegget mitt igjen. Jeg uttaler meg på INGEN måte om utseendet til SE, om hun er pen/stygg etc. Jeg poengterer bare at hun har endret på absoutt hele kroppen med utallige operasjoner og behnalinger som PÅVIRKER barn/unge til å tro dette er både normalt, kult og nødvendig for å lykkes. 

Hun spiller utelukkende på utseende, kropp og sex for å selge/tjene penger. Og nå tenker jeg det har gått farlig langt over streken. Hun er operert til det ugjenkjennelige. Og det får hun bare fortsette med for min del - men da helst uten å beholde sin rolle som influencer/påvirker.

Det er jo sykt hvor utseendefokusert den dama er -og det påvirker barn ned i barneskolealdre. Dessverre..

Du må gjerne være uenig - men kritikken din hadde vært mer troverdig om du faktisk leste innleggene og svarte ut direkte på det som står der. I mitt tilfelle; Et ekstremt og sykelig overforbruk av skjønnhetsindustrien for å perfeksjonere et utseende -så hun kan selge seg inn som vakker og sexy... Noe som er helt feil og gjør henne til et FARLIG FORBILDE./PÅVIRKER.

Endret av Tonjemor74
  • Liker 42
Skrevet

Etter å ha sett de siste bildene: hun har faktisk fått et utseende som om hun skulle være norsk-koreansk eller liknende. Hun er i ferd med å operere seg helt ugjenkjennelig fra hvordan hun en gang så ut. Som mange sier, det er utrolig trist.

Det er veldig nærliggende å tenke body dysmorphic disorder, og det jeg har lest av artikler om lidelsen så er operasjoner det verste man kan gjøre med den lidelsen. 

• Liker 29
Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan er etikken i det å operere seg nærmere et annet etnisk opphav? Flere sier hun ser mer asiatisk eller samisk ut etter den nye operasjonen (trekkene i ansiktet). Blir ikke dette en form for kulturell appropriasjon? Sånn for å sette det litt på spissen…

Jeg har ikke tatt noe standpunkt, bare lufter en nysgjerrighet som falt inn i hodet mitt.

Når det er sagt så er det synd det har gått så langt for Sofie, hun har alltid vært fin nok utseendemessig. Selv uten en eneste operasjon. 

• Liker 16
Skrevet

Så på jodel at noen mente hun lignet deres samiske bestemor 

• Liker 13
Skrevet
Kaur skrev (8 minutter siden):

Seriøst spørsmål: Er det noen andre SÅ opererte skikkelser i verden som får delta i gjentatte serier og utallige sesonger, bli programleder, og nå enda en ny serie - hvor ingenting av operasjonene hennes blir påpekt og alt fremstilles normalt av kanalen?! Vet dere om noen andre? 

På årsoppsummeringsepisoden til Kirurgiske Katastrofer som gikk i romjulen sa kirurgen at det vanligste de ser er at sårbare ønsker operasjon etter samlivsbrudd.. SE har utagert på flere måter etter bruddet med Kasper (jeg skrev tidligere i tråden at de overvulgære bildene hun postet etter bruddet fremstår litt sånn desperado som når jenter er tenåringer og blitt dumpet eller avvist og skal vise fyren hvor digg man er og hva han liksom har mistet for å få det til å svi for han)

I serien til Darcy og Stacy Silva reiser de også rett til kirurgisk klinikk etter Darcy bryter forlovelsen med typen, dette er to damer på nesten 50, langt mindre opererte enn SE og selvom de har fått egen serie så er hvertfall operasjonene og psykiske problemer tema i serien og ikke noe de prøver å skjule eller normalisere. 

Jeg vil faktisk oppfordre til boikott og klagebrev til TV 2 som promoterer og normaliserer dette galskapet. Jeg mener ikke at opererte skal diskrimineres fra arbeidsmarkedet eller noe men har ikke medier et visst samfunnsansvar og etikkregler å følge og hvorfor er det ingen som tar TV2 på dette? 

Vi vet fra før av at flere og flere unge jenter får spiseforstyrrelser, utseendekomplekser, angst depresjon og selvskadende adferd av sosiale medier og influencere og at flere og flere unge jenter går til så drastiske steg som å selge seksuelle tjenester for å få råd til injeksjoner og operasjoner fordi de føler seg unormalt stygge pga normaliseringen av opererte fjes. Hvorfor bidrar TV2 helt ukritisk til dette? 

Jeg ville stilt spørsmålet om hvorfor Sophie Elise AS inkludert manager-faren også vil bidra så ukritisk til dette, men vi har allerede fått svar fra dem i diverse debatter at de gir helt faen.. Men en av Norges største TV kanaler? Det er ille. 

Jan Thomas er ganske preget av operasjoner og fillers. Men jeg vet ikke hvor mye han påvirker andre. Og så har vi jo Valen, men vet ikke hvor mye han kommer til å være i rampelyset fremover. Han er i alle fall ikke en rollemodell for noen utseendemessig vil jeg tro.

Det er langt verre når man har unge jenter i alderen hvor de skal finne seg selv og har skjørt selvbilde med mye fokus på utseende som ser opp til deg.

Samtidig tror jeg kanskje SE også har bikket grensen nå fra å normalisere/påvirke til å avskrekke. Ikke nødvendigvis om man kun følger i hennes egne kanaler med filter og vikler, men om hun fortsetter å være på tv eller vises i andres kanaler. Det føles veldig stygt å si, men etter siste operasjon synes jeg mer synd på henne enn jeg blir sint på henne som påvirker.

• Liker 17
Skrevet

Nå kom jeg på hva hun minner meg om nå.  En Bratz-dukke. 

Bratz Dolls 💅🏼 | Black bratz doll, Bratz doll, Bratz girls

• Liker 18
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, brukerdebatt og brudd på regler om opphavsrett med svar. Minner om regelpresiseringen for opphavsrett: 

Sitat

* Opphavsrett

Tekst (blogginnlegg, nyhetsartikler, kommentarfelt)

Du kan sitere to-tre setninger av tekst med opphavsrett, men det må legges ved lenke til kilde i innlegget. Dette gjelder også i tilfeller hvor kilden ikke lenger eksisterer. Regelen kan ikke omgås via bruk av Imgur.

Offentlige Facebook-innlegg med kommentarfelt eller kommentarfelt på blogger er unntatt to-tre-setninger-regelen, men vi tillater likevel ikke store mengder skjermdumper. Husk alltid lenke til blogginnlegget. Skjermdump av tekst/kommentarfelt fra Instagram eller andre sosiale medier må vise navn på kontoen det henvises til.

Norges Lover har ikke opphavsrett.

Bilder (blogg, Instagram, Snapchat)

Du kan dele maks ett bilde eller skjermdump av bilde fra Instagram og Snapchat direkte på forumet eller via Imgur så lenge kontonavn er synlig på bildet.

Du kan dele bloggbilder på forumet om de lastes opp med kildehenvisning, dvs. at bildeadressen som vises når du holder musepekeren over bildet, er bildets originale kilde. Bilder som lastes opp som vedlegg og dermed får Kvinneguiden som adresse, er brudd på opphavsrett.

Ønsker du å dele bloggbilder via Imgur, kan du dele maks ett bilde, men det må vedlegges lenke til blogginnlegget det er hentet fra i innlegget ditt.

Direktelinker til Facebook, Instagram og Twitter som legger seg som bilder i innlegget er ok.

Memes og reklamebilder uten kilde er ok.

Sol, admin.

Gjest Finlay
Skrevet (endret)
Embla82 skrev (40 minutter siden):

Samtidig tror jeg kanskje SE også har bikket grensen nå fra å normalisere/påvirke til å avskrekke.

Det tror jeg du kan ha rett i. 

Endret av Finlay
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Finlay skrev (4 timer siden):

Hvorfor skal ikke utseendet hennes kommenteres? Det hun driver med er da like skadelig som den thinspoen andre influencere kritiseres for.

Hadde det beste vært ingen kritiske røster, kun hyllest på instagram av hvor vakker og nydelig hun er? Håper da virkelig hun får med seg de kritiske røstene også, selv om det neppe påvirker henne.

Hva gjør det med henne når de såkalte vennene hennes fra bransjen jubler hver gang hun gjør et inngrep? Ekte venner ville gjort ALT for å stoppe henne for lenge siden.

Det er jo galskap det hun driver med. Det er ikke normalt, og bør heller aldri normaliseres å bytte ansikt og kropp etter hva som er trendy.

Men skal hun gjemme seg selv om hun er operert? Lik det eller ei,men det er hennes kropp og ikke noe verken hennes venner eller folk her på KG kan gjøre for å endre det. 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (4 minutter siden):

Men skal hun gjemme seg selv om hun er operert? Lik det eller ei,men det er hennes kropp og ikke noe verken hennes venner eller folk her på KG kan gjøre for å endre det. 

Selvsagt skal hun ikke gjemme seg. Og hadde hun vært en helt privat person, hadde nok ingen sagt noe. 

Det gjentas og gjentas. Men SE sin salgsvare nr 1 er kroppen og utseendet. En kropp og et utseende hun gjennom mer enn 10 år har tatt med unge følgere på en reise i å ha fullstendig omkonstruert. Det må man vel kunne si at er det motsatte av å gjemme seg. 

Så fort hun har tatt en operasjon og tilsynelatende er fornøyd med utseendet en stund, så hagler det med lettkledde, sexy bilder - gjerne i reklame. Hadde hun vist seg slik UTEN disse operasjonene? Neppe. Hun opererer FOR å vise seg frem. For å føle seg bra nok, pen nok, sexy nok. 

Så hva signaliserer det til all den unge fansen ? Til og med jeg som er en gammal kjerring har googlet noen av disse inngrepene, man blir jo nysgjerrig. Skremmende hvor enkelt det ser ut å fikse på noe man ikke er fornøyd med. 

Så ja, det er selvsagt hennes kropp. Men hun lever av å vise den frem, så da har hun selv på en måte gjort den veldig offentlig og invitert til å diskuteres (særlig når den hele tiden endres) 

• Liker 25
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Isild skrev (46 minutter siden):

Selvsagt skal hun ikke gjemme seg. Og hadde hun vært en helt privat person, hadde nok ingen sagt noe. 

Det gjentas og gjentas. Men SE sin salgsvare nr 1 er kroppen og utseendet. En kropp og et utseende hun gjennom mer enn 10 år har tatt med unge følgere på en reise i å ha fullstendig omkonstruert. Det må man vel kunne si at er det motsatte av å gjemme seg. 

Så fort hun har tatt en operasjon og tilsynelatende er fornøyd med utseendet en stund, så hagler det med lettkledde, sexy bilder - gjerne i reklame. Hadde hun vist seg slik UTEN disse operasjonene? Neppe. Hun opererer FOR å vise seg frem. For å føle seg bra nok, pen nok, sexy nok. 

Så hva signaliserer det til all den unge fansen ? Til og med jeg som er en gammal kjerring har googlet noen av disse inngrepene, man blir jo nysgjerrig. Skremmende hvor enkelt det ser ut å fikse på noe man ikke er fornøyd med. 

Så ja, det er selvsagt hennes kropp. Men hun lever av å vise den frem, så da har hun selv på en måte gjort den veldig offentlig og invitert til å diskuteres (særlig når den hele tiden endres) 

Men HVA skal hun gjøre da? Slutte i jobben sin? Ja,det er synd at hun velger å gå så langt som hun har gjort nå,men allikevel så er det hennes kropp og hun er ikke den eneste kjendisen som fikser på seg desverre.

Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Men HVA skal hun gjøre da? Slutte i jobben sin? Ja,det er synd at hun velger å gå så langt som hun har gjort nå,men allikevel så er det hennes kropp og hun er ikke den eneste kjendisen som fikser på seg desverre.

Jeg er enig i at dette gjelder langt flere enn SE, men SE har gått til det helt ekstreme i forhold til mange andre. Hvis hun føler hun må operere seg for å være "fin nok" i jobben sin (jobben er jo å vise frem bilder av seg selv i reklamer mm) - så syns jeg hun burde finne en annen yrkesretning ja. For sin egen del først og fremst. Det kan ikke være sunt å fortsette å jobbe med å vise frem utseendet sitt når man er så grunnleggende misfornøyd med det. 

Det inviterer jo som jeg har nevnt tidligere til at "alle" mener noe om det. Og det er ikke sikkert det er så bra for henne selv. 

• Liker 21
Gjest Finlay
Skrevet

Mange kjendiser som har fikset på utseendet ja, men SE må da være den kjendisen i Norge med flest "skjønnhetsfremmende" inngrep bak seg, ever? Og det som 27-åring.....

Skrevet (endret)
Isild skrev (37 minutter siden):

Jeg er enig i at dette gjelder langt flere enn SE, men SE har gått til det helt ekstreme i forhold til mange andre. Hvis hun føler hun må operere seg for å være "fin nok" i jobben sin (jobben er jo å vise frem bilder av seg selv i reklamer mm) - så syns jeg hun burde finne en annen yrkesretning ja. For sin egen del først og fremst. Det kan ikke være sunt å fortsette å jobbe med å vise frem utseendet sitt når man er så grunnleggende misfornøyd med det. 

Det inviterer jo som jeg har nevnt tidligere til at "alle" mener noe om det. Og det er ikke sikkert det er så bra for henne selv. 

Min oppfatning er at hun har et dypt forstyrret forhold til egen kropp, og at det var synlig veldig tidlig i hennes bloggkarriere med utspill om at hun kom til å operere inn silikon når hun fylte 18 år.

Jeg er til dels enig med deg, men tror ikke hun nødvendigvis opererer seg for å være fin nok til jobben sin, men at jobben bevisstgjør henne på alt som er "galt" med eget utseende. Hun har alltid en forklaring på hvorfor hun skal gjennom enda en operasjon, men hvis vi ser tilbake på tv-opptredenen i Skal vi Danse så tok det ikke mer enn 1 snaut år før hun var i NY og opererte nesen. Noen få måneder senere var hun i LA for å bytte ut rumpeimplantater, men fikk tydeligvis også hofteimplantater med på kjøpet. Nå har hun vært på Farmen, riktignok ikke vist på TV, men hun har nok sett klipp av seg selv før vi gjorde, og vipps så har hun fått et nytt ansikt (trolig browlift evt. ansiktsløft).

Det virker som at jo mer hun er i denne bransjen desto mer selvkritisk blir hun. Vondt å se, men enda mer vondt for de som følger henne og som blir gjort oppmerksom på ting ved sitt eget utseende som de aldri hadde tenkt på, men som ifølge SE ikke er pent. 

Endret av Fizzypo
La til et ord
  • Liker 20
Skrevet

Tror ikke så mangen av de unge følgerene hennes vil synes dette var særligt pent,blir lettere å fortelle en 14 åring hva plastiske oprasjone kan føre til etter dette....og skam til tv 2 som passivt applauderer en ung jentes vei utfor stupet....

• Liker 19
Skrevet
Fizzypo skrev (1 time siden):

Min oppfatning er at hun har et dypt forstyrret forhold til egen kropp, og at det var synlig veldig tidlig i hennes bloggkarriere med utspill om at hun kom til å operere inn silikon når hun fylte 18 år.

Jeg er til dels enig med deg, men tror ikke hun nødvendigvis opererer seg for å være fin nok til jobben sin, men at jobben bevisstgjør henne på alt som er "galt" med eget utseende. Hun har alltid en forklaring på hvorfor hun skal gjennom enda en operasjon, men hvis vi ser tilbake på tv-opptredenen i Skal vi Danse så tok det ikke mer enn 1 snaut år før hun var i NY og opererte nesen. Noen få måneder senere var hun i LA for å bytte ut rumpeimplantater, men fikk tydeligvis også hofteimplantater med på kjøpet. Nå har hun vært på Farmen, riktignok ikke vist på TV, men hun har nok sett klipp av seg selv før vi gjorde, og vipps så har hun fått et nytt ansikt (trolig browlift evt. ansiktsløft).

Det virker som at jo mer hun er i denne bransjen desto mer selvkritisk blir hun. Vondt å se, men enda mer vondt for de som følger henne og som blir gjort oppmerksom på ting ved sitt eget utseende som de aldri hadde tenkt på, men som ifølge SE ikke er pent. 

Du glemte 3 brystoperasjoner. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...