Silva Pluvialis Skrevet 4. januar 2022 #25401 Skrevet 4. januar 2022 Anonyym97 skrev (13 timer siden): Hadde halvparten av dere hatt penger til det så hadde dere fikset på deres komplekser også Nei. Hadde jeg hatt like mye penger som SE så hadde jeg heller brukt pengene på privat psykolog, og på jordomseiling (reise jorden rundt). Det er så mye mer fornuftig man kan ta seg til enn å brenne opp alt på utseendet. Kjøpe hus, dele med familie og venner, donere, hjelpe folk, samt reise for å oppleve noe annet. En av mine største drømmer er å reise gjennom hele Latin-Amerika. Jeg vil heller skape gode minner eller være til hjelp, fremfor å bruke penger på utseendet som til syvende og sist ikke betyr noe. 33
Topsitail Skrevet 4. januar 2022 #25403 Skrevet 4. januar 2022 Synes hun ligner på Michael Jackson… siste operasjonen hun nå har fått gjort er jo bare tragisk… 19
DianaV Skrevet 4. januar 2022 #25404 Skrevet 4. januar 2022 Det er så spesielt å se henne ved siden av "normale", altså ikke ihjel-opererte fillerravhengige mennesker. Jeg hadde unngått det hvis jeg var henne til det nye ansiktet har landet der det skal for holy. Og hvor mye nese er det igjen liksom? Det er jo villt å se hvor mye DEN alene har blitt herjet med. Intervention time for lenge siden. Det kan da ikke være mye behagelig, men jeg håper hun er fornøyd. Wow. 35
Turjenta_95 Skrevet 4. januar 2022 #25405 Skrevet 4. januar 2022 Har hun kinn implantat også? Uff, hele jenta har ødelagt seg. Det ser ut som nesa kan kollapse når som helst. 😮 21
SoftKitty Skrevet 4. januar 2022 #25406 Skrevet 4. januar 2022 Tror nesa ser så MJ ut på det bildet fordi den er veldig konturert med sminke. Hun har hatt sånn liten og "oppover" nese siden sist hun tok operasjon i NY (da hun skrev at hun måtte fikse opp) så tror ikke hun har gjort noe mer med den egentlig. 4
Populært innlegg Tonjemor74 Skrevet 4. januar 2022 Populært innlegg #25407 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Så trist dette var å se. Totalen av antall operasjoner og div skjønnhetsbehandlinger (fillers etc) er absurd høyt. Helt uforståelig antall inngrep + behandlinger. Hun har forandret ansikt OG kropp til en totalt annen person enn hun ble skapt som. Og dette er sykelig - det er det ingen tvil om. Det finnes neppe maken til henne her i Norge når det kommer til antall inngrep. Og hva som er pent/ikke pent og at hun garantert har brukt over en million kroner BARE på å endre- forbedre utseende og kropp er ikke nødvendig å diskutere. Derimot MÅ diskusjonen løftes opp ifht at MANGE ungdommer ser opp til henne, beundrer henne og ønsker å bli som henne. Hun flasher jo også rikdom/ sterk kjøpekraft kombinert med sin ihjelopererte utseende/kropp. Hun er et FARLIG forbilde som normaliserer plastikk kirurgi. Hun viser med klar tydelighet: Ikke fornøy med kjønnslepper, rompe, pupper, mage, lår, nese, hake, kinnben, tenner, panne, øyne, familietrekk, litt hud bak ørene, kort/tynt hår, negler? Det er jo bare å operere eller kjøpe seg hår/negler. Å normalisere behandlinger for å få mer sexy kropp og bedre utseende skal liksom være veien til lykke og rikdom. Det er jo helt feil signal som er FARLIG at hun får påvirke!. Hver.Eneste.Dag!!!!! Det er DET hun signaliserer så tydelig, og barn/unge påvirkes i bøtter og spann. I tillegg blir det meste voldsomt representert av veldig seksualiserte bilder - både alt hun reklamerer for og luksusforbruket. Det er SYKT at ingen tar dette opp generelt i samfunnsdebatten. Dette er så unaturlig at det nærmer seg et freakshow. Og hun ler hele veien til banken mens unge jenter kjøper alt hun reklamerer for mens de stadig fores med en slags normalisering av kirurgi. (for ikke å snakke om alle psykiske diagnoser hun kaster ut at hun har og så plutselig blitti frisk av/bagatelliserer - mens andre unge med ekte diagnoser føler seg mislykket forde DE ikke lykkes som henne). Hun er livsfarlig. Hun må avfølges og fratas instamakt. Folk må vekke ungdommen og vise hvor SYKT dette er. Og det er ingen tvil om at SE har gått altfor langt. Det er et evig jag etter perfeksjon som ikke finnes andre steder enn i hennes eget hode. Hun lever av kroppen/utseende sitt og studerer seg selv i speil og på bilder døgnet rundt. Og da finner hun bare nye ting å operere. Det er så man nesten ikke tror det er sant eller mulig. Håper noen mennesker med påvirkningskraft gjør alle hennes inngrep UNORMALE. Hennes jakt på perfeksjon UNORMAL. Hennes forbruk på operasjoner og inngrep totalt LATTERLIG og UOPPNÅELIG og at INGEN burde ønske å være sn slik skamoperert plastikkdukke. Og hvor dobbeltmoral hun kjører når hun snakker om miljøet samtidig som hun flyr verden rundt for operasjoner og megaforbruk... Og vil bare presisere at jeg på ingen måte uttaler meg om utseende/om hun er pen/ikke pen osv. Det er irrelevant i denne diskusjonen. Det er debatten omkring påvirkning og normalisering av plastiske operasjoner og behandling som må i fokus! Dette er etisk helt på trynet!! Og vi MÅ sette en stopper for at man kan påvirke og tjene så fett med penger basert på en kropp og ansikt som har gjennomgått tyvetalls med inngrep mens hun groomer følgere til å være hennes fortrolige venner samtidig som hun selger inn egne produkter og spons og tjener FETT på noe som er helt sykelig feil... Herregud jeg er så provosert. Og så sjeleglad jeg ikke har en datter i barne-ungdosmårene... (og det burde SE være glad for også - at hun ikke har en datter.....) Endret 5. januar 2022 av Tonjemor74 69
Littlewoman Skrevet 5. januar 2022 #25408 Skrevet 5. januar 2022 Jeg er veldig sikker på at hun har vært i LA hos denne karen https://instagram.com/kaoplasticsurgery?utm_medium=copy_link Tatt såkalt ponytaillift. Bare trist og ikke pent. Jeg synes dette er så trist. Hun følger denne legen også. 21
Isild Skrevet 5. januar 2022 #25409 Skrevet 5. januar 2022 Jeg håper hun er fornøyd selv, og slutter her. Hun har tydeligvis også en "mørkhåret periode" nå. Disse vet vi kommer med jevne mellomrom, og alltid ender med at hun blir blond igjen, - endelig seg selv igjen som hun pleier å si. Det, glatte mørke håret, sminken,og mørke øyne er nok med på å fremheve at hun ser veldig annerledes ut etter denne siste operasjonen. Merkelig valg at hun ønsket den, det må man få lov til å si. Resultatet vi har sett så langt er ikke særlig heldig. Det er nok desverre noen hun ønsker å bli som igjen. 24
ziljemor Skrevet 5. januar 2022 #25410 Skrevet 5. januar 2022 Og dette alene er grunnen til at vi bør slutte å komplimentere utseendet til andre og heller fokusere på kvaliteter… Hvis SE hadde fått mer respons på hvor tøff hun er til å bruke stemmen sin kan det være hun hadde dyrket den siden av seg selv fremfor ønsket om å bli kjendis mest basert på hvordan hun til enhver tid så ut. Det startet så uskyldig i tenårene med extensions og sminke, og se hvor det har endt før hun har nådd 30. Selvtillit og selvbilde kan jobbes med, styrkes og utvikles, kosmetiske operasjoner er et forsøk på quick fix og avhengighetsskapende. Man får ikke ekte vennskap, forhold og nære relasjoner på grunn av sitt utseende, men hvordan man er som menneske mot andre (og dermed også mot seg selv). Når det er sagt bør man alltid som privatperson være fri til å gjøre hva man vil med seg selv og sin kropp. Som påvirker for andre mennesker not so much. 15
Isild Skrevet 5. januar 2022 #25411 Skrevet 5. januar 2022 I flere omganger har hun fått masse kred for blandt annet å være en sterk stemme, samfunnsdebattant osv, og ikke minst ble hun hyllet da hun fjernet implantatene i brystene og i rumpa (som senere viste seg å kun være for å sette inn nye) Det kan virke som hun ønsker all den hyllesten, men ikke egentlig leve opp til noe av det. Hun ønsker å bli SETT som ditt og datt - uten å egentlig være det. Det er grunnen til at jeg kaller "Sophie Elise" for en karakter Sofie har utviklet, en avatar. Sophie Elise endrer seg etter hvem hun ønsker å ligne, tekkes, og miljøer hun ønsker å blende inn i. Dette ser man gang på gang utseendemessig, men også når det gjelder interesser og engasjement. Det er akkurat som om hun øver inn roller, og desverre bruker eget utseende som "kostyme". Jeg er en av de som virkelig heiet på Sofie for noen år siden, da det tilsynelatende virket som om hun ville bruke nettopp stemmen sin til å fortelle unge at "ikke gjør som meg", . Men så fallt det så dundrende fra hverandre, og ble værre en noengang - både operasjoner og behovet for å flashe resultatet med minst mulig klær - for å pushe produkter. Jeg syns ikke synd på henne lenger. Hun har dratt "liten jente"-kortet så altfor mange ganger, og hun vet akkurat hva hun skal si og når for å få massiv støtte og egen vinkling på saker hun får kritikk på- noe som forteller meg noe om ganske kald manipulasjon og kynisme i dette. Hun er en farlig påvirker, ikke en stakkars liten jente. 49
DianaV Skrevet 5. januar 2022 #25412 Skrevet 5. januar 2022 Jeg husker hvor lang tid det tok meg å bli vant med tannregulering back in the day, og også hvor rart det var å venne seg til at den var borte. Jeg får angst bare av tanken på å endre utseendet mitt bare bittelitt, for jeg vil heller se ut som jeg gjør enn å endre noe som jeg hadde brukt evigheter på å bli komfortabel/vant med. Det jeg vil frem til er at det MÅ jo gjøre noe heftig med psyken hennes å endre på utseende så ofte - og så MYE. Spesielt med tanke på hvor mye tid hun bruker på å studere seg selv. Det er egentlig rart hvis hun IKKE har gjort vondt verre psykisk pga dette. Disse bildene vi ser nå er forferdelig ubehagelige. Hun er så ung, hun er allerede ødelagt for livet, det er jo mer arrvev enn noe annet på den kroppen snart, det kommer til å komme til et punkt der det ikke går an å gjøre mer. Hva skal hun finne på da? Skremmende. 27
Isild Skrevet 5. januar 2022 #25413 Skrevet 5. januar 2022 DianaV skrev (1 minutt siden): Jeg husker hvor lang tid det tok meg å bli vant med tannregulering back in the day, og også hvor rart det var å venne seg til at den var borte. Jeg får angst bare av tanken på å endre utseendet mitt bare bittelitt, for jeg vil heller se ut som jeg gjør enn å endre noe som jeg hadde brukt evigheter på å bli komfortabel/vant med. Det jeg vil frem til er at det MÅ jo gjøre noe heftig med psyken hennes å endre på utseende så ofte - og så MYE. Spesielt med tanke på hvor mye tid hun bruker på å studere seg selv. Det er egentlig rart hvis hun IKKE har gjort vondt verre psykisk pga dette. Disse bildene vi ser nå er forferdelig ubehagelige. Hun er så ung, hun er allerede ødelagt for livet, det er jo mer arrvev enn noe annet på den kroppen snart, det kommer til å komme til et punkt der det ikke går an å gjøre mer. Hva skal hun finne på da? Skremmende. Viktig poeng! Hva gjør alle disse operasjonene/forandringene med psyken? Jeg selv tør knapt å gjøre noe nytt med håret en gang. De siste bildene er ubehagelige ja, og jeg håper noen rundt henne reagerer nå - og at hun hører på dem. Nå er det ikke lenger noe å "kimse" av, det er et alvorlig problem (min mening) Fortsetter hun nå, så ødelegger hun seg helt (egentlig tenker jeg at hun allerede har gjort det - desverre) 19
odipodis Skrevet 5. januar 2022 #25414 Skrevet 5. januar 2022 Får sett henne mye på TV fremover, i alle fall: https://www.vg.no/rampelys/tv/i/OrqWaO/influencer-gjeng-i-nytt-tv-konsept?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row5_pos1&utm_term=df-86-e80985ef%3Adf-86-fa92e165
Tenkmedhodet Skrevet 5. januar 2022 #25415 Skrevet 5. januar 2022 10 hours ago, Tonjemor74 said: Så trist dette var å se. Totalen av antall operasjoner og div skjønnhetsbehandlinger (fillers etc) er absurd høyt. Helt uforståelig antall inngrep + behandlinger. Hun har forandret ansikt OG kropp til en totalt annen person enn hun ble skapt som. Og dette er sykelig - det er det ingen tvil om. Det finnes neppe maken til henne her i Norge når det kommer til antall inngrep. Og hva som er pent/ikke pent og at hun garantert har brukt over en million kroner BARE på å endre- forbedre utseende og kropp er ikke nødvendig å diskutere. Derimot MÅ diskusjonen løftes opp ifht at MANGE ungdommer ser opp til henne, beundrer henne og ønsker å bli som henne. Hun flasher jo også rikdom/ sterk kjøpekraft kombinert med sin ihjelopererte utseende/kropp. Hun er et FARLIG forbilde som normaliserer plastikk kirurgi. Hun viser med klar tydelighet: Ikke fornøy med kjønnslepper, rompe, pupper, mage, lår, nese, hake, kinnben, tenner, panne, øyne, familietrekk, litt hud bak ørene, kort/tynt hår, negler? Det er jo bare å operere eller kjøpe seg hår/negler. Å normalisere behandlinger for å få mer sexy kropp og bedre utseende skal liksom være veien til lykke og rikdom. Det er jo helt feil signal som er FARLIG at hun får påvirke!. Hver.Eneste.Dag!!!!! Det er DET hun signaliserer så tydelig, og barn/unge påvirkes i bøtter og spann. I tillegg blir det meste voldsomt representert av veldig seksualiserte bilder - både alt hun reklamerer for og luksusforbruket. Det er SYKT at ingen tar dette opp generelt i samfunnsdebatten. Dette er så unaturlig at det nærmer seg et freakshow. Og hun ler hele veien til banken mens unge jenter kjøper alt hun reklamerer for mens de stadig fores med en slags normalisering av kirurgi. (for ikke å snakke om alle psykiske diagnoser hun kaster ut at hun har og så plutselig blitti frisk av/bagatelliserer - mens andre unge med ekte diagnoser føler seg mislykket forde DE ikke lykkes som henne). Hun er livsfarlig. Hun må avfølges og fratas instamakt. Folk må vekke ungdommen og vise hvor SYKT dette er. Og det er ingen tvil om at SE har gått altfor langt. Det er et evig jag etter perfeksjon som ikke finnes andre steder enn i hennes eget hode. Hun lever av kroppen/utseende sitt og studerer seg selv i speil og på bilder døgnet rundt. Og da finner hun bare nye ting å operere. Det er så man nesten ikke tror det er sant eller mulig. Håper noen mennesker med påvirkningskraft gjør alle hennes inngrep UNORMALE. Hennes jakt på perfeksjon UNORMAL. Hennes forbruk på operasjoner og inngrep totalt LATTERLIG og UOPPNÅELIG og at INGEN burde ønske å være sn slik skamoperert plastikkdukke. Og hvor dobbeltmoral hun kjører når hun snakker om miljøet samtidig som hun flyr verden rundt for operasjoner og megaforbruk... Og vil bare presisere at jeg på ingen måte uttaler meg om utseende/om hun er pen/ikke pen osv. Det er irrelevant i denne diskusjonen. Det er debatten omkring påvirkning og normalisering av plastiske operasjoner og behandling som må i fokus! Dette er etisk helt på trynet!! Og vi MÅ sette en stopper for at man kan påvirke og tjene så fett med penger basert på en kropp og ansikt som har gjennomgått tyvetalls med inngrep mens hun groomer følgere til å være hennes fortrolige venner samtidig som hun selger inn egne produkter og spons og tjener FETT på noe som er helt sykelig feil... Herregud jeg er så provosert. Og så sjeleglad jeg ikke har en datter i barne-ungdosmårene... (og det burde SE være glad for også - at hun ikke har en datter.....) Hun får jo masse cred for å bruke stemmen sin, men det hjelper jo lite når folk bruker tiden sin som du gjør - nemlig å gnåle over utseende hennes på et anonymt forum. Dere har jo brukt over 1000 sider her inne på å klage på hvordan hun ser ut. Se deg litt i speilet. Det er jo utelukkende kvinne 35+ som hverker ser like bra ut som Sophie gjorde før hun opererte seg, og som har darrye liv som bruker tiden på å fokusere på utseende hennes.
Pust Skrevet 5. januar 2022 #25416 Skrevet 5. januar 2022 (endret) Tenkmedhodet skrev (På 5.1.2022 den 11.06): Hun får jo masse cred for å bruke stemmen sin, men det hjelper jo lite når folk bruker tiden sin som du gjør - nemlig å gnåle over utseende hennes på et anonymt forum. Dere har jo brukt over 1000 sider her inne på å klage på hvordan hun ser ut. Se deg litt i speilet. Det er jo utelukkende kvinne 35+ som hverker ser like bra ut som Sophie gjorde før hun opererte seg, og som har darrye liv som bruker tiden på å fokusere på utseende hennes. Det er så synd når man blir irritert over andres innlegg uten å ha fått med seg poenget. Les innlegget til @Tonjemor74 en gang til. Denne gangen med åpent sinn. For det hun sier er svært viktig og har ingen ting med hvordan påvirkeren ser ut, men med signalene SE sender og hvordan SE påvirker andre. For det er jo det SE kaller seg: Påvirker. Endret 7. januar 2022 av Pust 32
Isild Skrevet 5. januar 2022 #25417 Skrevet 5. januar 2022 Er det den nye venninnen Nora Haukland hun forsøker å ligne nå mon tro.. https://www.tv2.no/a/11751107/ 6
Lorieen Skrevet 5. januar 2022 #25418 Skrevet 5. januar 2022 Dette ER faktisk «katt i motvind»-looken som vennen Joakim Kleven advarte henne mot. Det har bikket totalt over for Sophie Elise nå. Herfra og ut er det å hindre kollaps som gjelder - som MJ. Ja ja, Sophie, det er heldigvis helt legitimt med munnbind i disse tider, du slipper å framstå som en raring slik som Michael Jackson gjorde da han brukte munnbind for å holde nesa på plass! 43
Gjest Finlay Skrevet 5. januar 2022 #25419 Skrevet 5. januar 2022 Tenkmedhodet skrev (1 time siden): Hun får jo masse cred for å bruke stemmen sin, men det hjelper jo lite når folk bruker tiden sin som du gjør - nemlig å gnåle over utseende hennes på et anonymt forum. Dere har jo brukt over 1000 sider her inne på å klage på hvordan hun ser ut. Se deg litt i speilet. Det er jo utelukkende kvinne 35+ som hverker ser like bra ut som Sophie gjorde før hun opererte seg, og som har darrye liv som bruker tiden på å fokusere på utseende hennes. Hvorfor skal ikke utseendet hennes kommenteres? Det hun driver med er da like skadelig som den thinspoen andre influencere kritiseres for. Hadde det beste vært ingen kritiske røster, kun hyllest på instagram av hvor vakker og nydelig hun er? Håper da virkelig hun får med seg de kritiske røstene også, selv om det neppe påvirker henne. Hva gjør det med henne når de såkalte vennene hennes fra bransjen jubler hver gang hun gjør et inngrep? Ekte venner ville gjort ALT for å stoppe henne for lenge siden. Det er jo galskap det hun driver med. Det er ikke normalt, og bør heller aldri normaliseres å bytte ansikt og kropp etter hva som er trendy.
Isild Skrevet 5. januar 2022 #25420 Skrevet 5. januar 2022 Finlay skrev (9 minutter siden): Hvorfor skal ikke utseendet hennes kommenteres? Det hun driver med er da like skadelig som den thinspoen andre influencere kritiseres for. Hadde det beste vært ingen kritiske røster, kun hyllest på instagram av hvor vakker og nydelig hun er? Håper da virkelig hun får med seg de kritiske røstene også, selv om det neppe påvirker henne. Hva gjør det med henne når de såkalte vennene hennes fra bransjen jubler hver gang hun gjør et inngrep? Ekte venner ville gjort ALT for å stoppe henne for lenge siden. Det er jo galskap det hun driver med. Det er ikke normalt, og bør heller aldri normaliseres å bytte ansikt og kropp etter hva som er trendy. Nettopp! Det hun holder på med skal og bør kommenteres så lenge hun faktisk lever av å påvirke andre. Selv om argumentet noenganger er at "men hun påvirker jo ikke andre til å operere seg". Jo, hun gjør nettopp det - all den tid hun tjener penger på å posere med resultatet i reklame for skjønnhetsprodukter, klær osv. Det er kropp, kropp og atter kropp. Hun opererer seg FOR å vise det frem - for likes og penger. 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå