Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er svært bekymringsverdig at SE fremstiller det å endre utseendet med plastisk kirurgi som noe ukomplisert. 
Unge (usikre) jenter som ser opp til henne, forstår ikke selv hvor mye risiko det innebærer. Og det er ikke bare å legge seg på operasjonsbordet igjen og fikse på nytt hvis man ikke blir fornøyd. For hver operasjon øker risikoen for komplikasjoner. 

Og det hjelper fint lite om SE går ut og advarer andre om 10-15 år. 

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Missy1 skrev (56 minutter siden):

Det er svært bekymringsverdig at SE fremstiller det å endre utseendet med plastisk kirurgi som noe ukomplisert. 
Unge (usikre) jenter som ser opp til henne, forstår ikke selv hvor mye risiko det innebærer. Og det er ikke bare å legge seg på operasjonsbordet igjen og fikse på nytt hvis man ikke blir fornøyd. For hver operasjon øker risikoen for komplikasjoner. 

Og det hjelper fint lite om SE går ut og advarer andre om 10-15 år. 

Om 10-15 år er det stor sjanse for at bilder av henne blir advarsel nok i seg selv. 

• Liker 23
Skrevet
Era Vulgaris skrev (42 minutter siden):

Om 10-15 år er det stor sjanse for at bilder av henne blir advarsel nok i seg selv. 

Ja, men allerede til nå har hun påvirket mange unge jenter til å ville operere seg. Det er trist. 

Det bør innføres 25 års grense på slike operasjoner. 

• Liker 16
Skrevet

er hun noe aktiv på instagram?

Det er jo helt dødt i andre kanaler. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Gasellen skrev (15 minutter siden):

er hun noe aktiv på instagram?

Det er jo helt dødt i andre kanaler. 

Noen selfies hun ikke ligner seg selv. Og denne.. 🤷‍♀️ 

Screenshot_20211217_162956.jpg

Endret av Kaur
  • Liker 7
Skrevet
Kaur skrev (2 timer siden):

Noen selfies hun ikke ligner seg selv. Og denne.. 🤷‍♀️ 

Screenshot_20211217_162956.jpg

Hun kan da vittelig sitte heeeeelt rolig i egen båt her gitt..

Men fint å skyve søkelyset på andre influencere (IR..) mens hun selv gjemmer det nye fjeset i Harstad..

• Liker 14
Skrevet

Hvilket språk er det egentlig hun prøver seg på? Til å ha fått gitt ut et par bøker og ledet en "bokklubb" har hun en særs elendig evne til å formidle noe forståelig på rent norsk. Umulig å ta det seriøst.

• Liker 34
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (19 minutter siden):

Hvilket språk er det egentlig hun prøver seg på? Til å ha fått gitt ut et par bøker og ledet en "bokklubb" har hun en særs elendig evne til å formidle noe forståelig på rent norsk. Umulig å ta det seriøst.

Jeg er enig. Det er vektløst og "bloggersk". 

• Liker 15
Skrevet
J.. skrev (2 timer siden):

Hun kan da vittelig sitte heeeeelt rolig i egen båt her gitt..

Men fint å skyve søkelyset på andre influencere (IR..) mens hun selv gjemmer det nye fjeset i Harstad..

Avsporing.

Hun skriver at 2022 allerede føles som et veldig genuint år

Er det en dobbeltbetydning her? Eventuelt: hva er et ikke-genuint år?  Spør for en venn.

• Liker 36
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (13 minutter siden):

Avsporing.

Er det en dobbeltbetydning her? Eventuelt: hva er et ikke-genuint år?  Spør for en venn.

Tviler på at det er en dobbeltbetydning. Går heller for at hun ikke helt har forstått hva genuint betyr.

2022 blir altså iht. SE et ekte/naturlig/autentisk år.

Ikke et uekte og kunstig år.

Vi får håpe hun har rett😂

Skrevet
Hedy Lamarr skrev (46 minutter siden):

Avsporing.

Har sett flere influencere bruke ordet "genuin/genuint" som meningsfylt.

Antar hun har gått på samme blemma.

• Liker 21
Skrevet
J.. skrev (1 time siden):

Akkurat som de sliter med å skille mellom sjalu og misunnelig 🥵

• Liker 21
Skrevet

Kanskje vi bør lage en egen påvirkerordliste? Jeg kan tilføye «random», som i påvirkerverden betyr «alminnelig» og «sneak  peak» … 

513508CF-5FE3-442B-AF2D-F67A7E826DCD.jpeg

• Liker 39
Skrevet
J.. skrev (8 timer siden):

Missy1 skrev (7 timer siden):

Akkurat som de sliter med å skille mellom sjalu og misunnelig 🥵

Alt dette er vel ett direkte resultat av at mange av dem ikke har gått noe særlig skole etter ungdomsskolen. Feks SE slo jo igjennom underveis på videregående og endte opp med å droppe ut. (Rett meg om jeg tar feil her!)
Flere av de andre har slått igjennom som følge av realityprogrammer som gjerne caster folk som fokuserer mest på utseende sitt og drømmer om å bli kjendis heller enn å ta en utdanning og få en "skikkelig" jobb. De har kun hatt det i hodet siden mellomtrinnet.

Disse influencerne påvirker da igjen yngre lesere som plukker opp og missforstår/missbruker de samme ordene og begrepene uten at de er klare over det selv. 

• Liker 18
Skrevet
Pust skrev (7 timer siden):

Kanskje vi bør lage en egen påvirkerordliste? Jeg kan tilføye «random», som i påvirkerverden betyr «alminnelig» og «sneak  peak» … 

513508CF-5FE3-442B-AF2D-F67A7E826DCD.jpeg

Jeg har merket meg den stadige feil bruken av "den dag i dag", når de egentlig mener "I dag". 

• Liker 16
Skrevet
Gasellen skrev (3 timer siden):

Alt dette er vel ett direkte resultat av at mange av dem ikke har gått noe særlig skole etter ungdomsskolen. Feks SE slo jo igjennom underveis på videregående og endte opp med å droppe ut. (Rett meg om jeg tar feil her!)
Flere av de andre har slått igjennom som følge av realityprogrammer som gjerne caster folk som fokuserer mest på utseende sitt og drømmer om å bli kjendis heller enn å ta en utdanning og få en "skikkelig" jobb. De har kun hatt det i hodet siden mellomtrinnet.

Disse influencerne påvirker da igjen yngre lesere som plukker opp og missforstår/missbruker de samme ordene og begrepene uten at de er klare over det selv. 

Syns ikke nødendigvis man skal skylde på lav utdanning. Jeg har ikke fullført videregående, men jeg skriver bedre enn de aller fleste jeg kjenner og har mer kunnskap om forskjellige tema. Jeg må stadig vekk hjelpe folk på jobb med skrivefeil o.l. Jeg tror det handler mer om at folk rett og slett ikke bryr seg.

• Liker 18
Skrevet (endret)
Isild skrev (2 timer siden):

Jeg har merket meg den stadige feil bruken av "den dag i dag", når de egentlig mener "I dag". 

Artig! Jeg irriterer meg veldig over bruken av ordet «magisk». Stoffet på en sponsa hettegenser kan for eksempel karakteriseres som magisk av henne. Regner med at hun mener «deilig» eller «myk», for har liten tro på at genseren er overnaturlig eller kan trylle 😉

Endret av ljosglimt
  • Liker 21
Skrevet

Føyer gjerne til «dette palettet».

• Liker 21
Skrevet

Utdannelse eller ei - en som etter sigende ELSKER bøker, leser MYE og selv er FORFATTER, burde ha bedre kontroll på språket.

Hvis hun har evne til å absorbere litteratur, burde språket hennes ha utviklet seg -både skriftlig og muntlig- kolossalt disse årene.

Får meg til å lure på hvor mye hun egentlig leser, og hvor mye hjelp hun egentlig får fra forlaget før hun får utgitt bøkene sine. Det viktigste er kanskje å skryte av at hun har mange bøker i bokhylla?

(Forresten var det visst ikke så viktig med de bøkene lenger, etter fadesen med bokklubben🤣)

Skrevet
Finlay skrev (8 minutter siden):

Utdannelse eller ei - en som etter sigende ELSKER bøker, leser MYE og selv er FORFATTER, burde ha bedre kontroll på språket.

Hvis hun har evne til å absorbere litteratur, burde språket hennes ha utviklet seg -både skriftlig og muntlig- kolossalt disse årene.

Får meg til å lure på hvor mye hun egentlig leser, og hvor mye hjelp hun egentlig får fra forlaget før hun får utgitt bøkene sine. Det viktigste er kanskje å skryte av at hun har mange bøker i bokhylla?

(Forresten var det visst ikke så viktig med de bøkene lenger, etter fadesen med bokklubben🤣)

Hun har selv sagt på story at hun skumleser bøkene sine.

Det ser man jo også på bøkene,bokryggen har jo knapt en rynke så de fleste ser ikke engang ut til å være åpnet..

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...