Gjest BethD Skrevet 17. november 2021 #24901 Skrevet 17. november 2021 Xstrella skrev (2 minutter siden): Som hun prakker dritt på følgerene sine. Og sitter å deiliger seg foran telefonen hele tiden. Jeg får slik avsmak for slike folk at jeg brekker meg. Hun lager unge jenter til gjeldsslaver med det narrisistiske skuespillet sitt. Ikke bare gjeldsslaver men får andre til å oppføre seg sånn… jeg blir så jævla forbanna, hun er et rævva forbilde og jeg HATER at ingen andre enn noen få ser dette.
Dupers Skrevet 17. november 2021 #24902 Skrevet 17. november 2021 4 minutter siden, Xstrella said: Som hun prakker dritt på følgerene sine. Og sitter å deiliger seg foran telefonen hele tiden. Jeg får slik avsmak for slike folk at jeg brekker meg. Hun lager unge jenter til gjeldsslaver med det narrisistiske skuespillet sitt. Det er ikke SE som gjør ungdommer til gjeldsslaver, det er det ungdommene selv som gjør. Det er ikke SE som skal ta skylden for at foreldrene til disse ungdommene ikke har lært dem hvordan kredittkort og forbrukslån funker og det er ikke SE sin skyld at folk handler mer enn de har råd til. Hver gang folk bestiller noe hun reklamerer for tar de selv et valg. hun som reklamerer ønsker selvfølgelig å selge, men det er kjøperen som selv velger å bruke penger hen ikke har. Det er mye man kan kritisere SE for, men før hun får skylden for å skape gjeldsslaver er det mange andre som burde bli skydt på først. 1
Xstrella Skrevet 17. november 2021 #24903 Skrevet 17. november 2021 Dupers skrev (2 timer siden): Det er ikke SE som gjør ungdommer til gjeldsslaver, det er det ungdommene selv som gjør. Det er ikke SE som skal ta skylden for at foreldrene til disse ungdommene ikke har lært dem hvordan kredittkort og forbrukslån funker og det er ikke SE sin skyld at folk handler mer enn de har råd til. Hver gang folk bestiller noe hun reklamerer for tar de selv et valg. hun som reklamerer ønsker selvfølgelig å selge, men det er kjøperen som selv velger å bruke penger hen ikke har. Det er mye man kan kritisere SE for, men før hun får skylden for å skape gjeldsslaver er det mange andre som burde bli skydt på først. Hun prakker det jo på dem. Kjøp ditt og kjøp datt, bli like hot og deilig som meg....bla bla....😏🙄 24
gretchenlowell Skrevet 17. november 2021 #24904 Skrevet 17. november 2021 Jeg luktet på parfymen tidligere i dag og håpte jeg ville bli positivt overrasket. Det ble jeg mildt sagt IKKE. Vaniljelukten var kunstig, på grensen til kvalmende, den andre lukten i parfymen var bare vond. Luktet en blanding av gran og støv i mangel på en bedre måte å forklare det på... 15
Pust Skrevet 17. november 2021 #24905 Skrevet 17. november 2021 gretchenlowell skrev (1 time siden): Jeg luktet på parfymen tidligere i dag og håpte jeg ville bli positivt overrasket. Det ble jeg mildt sagt IKKE. Vaniljelukten var kunstig, på grensen til kvalmende, den andre lukten i parfymen var bare vond. Luktet en blanding av gran og støv i mangel på en bedre måte å forklare det på... Det er utrolig hva man kan få unge jenter til å kjøpe bare det blir hypet nok. 😔 18
Alvea Skrevet 18. november 2021 #24906 Skrevet 18. november 2021 Jeg sprayet litt på hånden på butikken i går. Selve lukten er god, men ikke som en duft jeg ville brukt til parfyme. Blir for tung og den blir fort kvalmende. Til sammenlikning bruker jeg selv Chanel change og yvsl black opium som også er tunge, men på en helt annen måte. Den sitter i godt da. Det lovte hun at den skulle og det stemmer. Etter flere håndvasker og ei natt så sitter den enda 10
Elidaa Skrevet 18. november 2021 #24907 Skrevet 18. november 2021 Det var veldig mange negative anmeldelser på lyko😬 5
Pust Skrevet 18. november 2021 #24908 Skrevet 18. november 2021 Jeg har handlet en del fra lyko tidligere, men etter den voldsomme hypen av Glöd, rettet mot unge jenter, er det slutt. Det «lukter vondt» av den type markedsføring. 16
Alvea Skrevet 18. november 2021 #24909 Skrevet 18. november 2021 Elidaa skrev (2 timer siden): Det var veldig mange negative anmeldelser på lyko😬 I det sekundet den ble lansert hadde den flere negative anmeldelser med kun ei stjerne. Dette i følge han som står bak Lyko. Så ville ikke stolt helt på disse anmeldelsene egentlig 7
Hulderen Skrevet 18. november 2021 #24910 Skrevet 18. november 2021 Det er veldig synd hvis disse anmeldelsene blir et «for eller i mot» SE, i stedet for en vurdering av parfymen. Men det er jo gjerne sånn at man ikke gidder å skrive en vurdering hvis man er sånn passe fornøyd. Men man skriver hvis man er meget misfornøyd eller svært fornøyd. Hvis de første anmeldelsene kom fra unge jenter med skyhøye forventninger uten erfaring med ekte parfyme, så er det ikke rart om de ble så skuffet at de valgte å skrive en vurdering. 9
Chanchan Skrevet 18. november 2021 #24911 Skrevet 18. november 2021 2 hours ago, Hulderen said: Det er veldig synd hvis disse anmeldelsene blir et «for eller i mot» SE, i stedet for en vurdering av parfymen. Men det er jo gjerne sånn at man ikke gidder å skrive en vurdering hvis man er sånn passe fornøyd. Men man skriver hvis man er meget misfornøyd eller svært fornøyd. Hvis de første anmeldelsene kom fra unge jenter med skyhøye forventninger uten erfaring med ekte parfyme, så er det ikke rart om de ble så skuffet at de valgte å skrive en vurdering. Jeg kjøpte den selv fordi jeg har genuin interesse for parfyme, og etter å ha luktet den på huden lurer jeg på om parfymen er en spøk. Den er virkelig grusom 10
Biffmedløk Skrevet 19. november 2021 #24912 Skrevet 19. november 2021 Noen som har lagt merke til hvor opptatt SE er av utseendet til venninnene sine? Hun tar bilder/video av dem hele tiden og legger ut på story. Får inntrykk av det eneste som betyr noe for henne om dagen er penger, penger, penger, status, kropp, utseende og festing med fiiiiine venninner💅 Er glad jeg var på Maria Mena-konsert her om dagen, og fikk oppleve den rake motsetningen av hvordan en moderne kvinne kan være. En ekte, uperfekt, usminket, ærlig og sårbar kvinne som virkelig er et godt forbilde🙂 27
Hulderen Skrevet 19. november 2021 #24913 Skrevet 19. november 2021 Allerde er det 7 personer som har lagt ut parfymen til salgs på finn. De lyver i hvert fall ikke når de sier at de ikke liker den. 10
Gjest CecilieX Skrevet 20. november 2021 #24914 Skrevet 20. november 2021 https://www.dagbladet.no/kjendis/nylansering-slaktes/74675522 Påstanden er altså at de dårlige mottakelsene handler om «hat» mot SE. Hver gang det er noe negativt så devslueres kritikken til å handle om at man ikke liker. Da hun ble nominert til Gullbarbie (og vant) var det samme forklaring. Nomineringene var slett ikke fra unge jenter, men fra eldre damer. Dermed kunne ikke den bekrefte at «hun var best på å få ungedom til å føle seg verst» Anmeldelsene av parfymen tikker inn og det er velbegrunnede anmeldelser der mange analyserer duftnoter og forteller om erfaring med bruk. Det likner ikke hatytringer fulle av gulp og personangrep i alle fall. Ut fra det SE selv sier om hva hun ville lage, så fremstår ikke anmeldelsene urimelige; «Jeg kunne velge å «play it safe», å lage en hyper-kommersiell duft, men istedenfor har jeg valgt å sjanse på å lage noe som er mer likt parfymer i luksus-segmentet. Noen liker det ikke, andre elsker det - men det ligger i alle fall mye kjærlighet og hard jobb bak dette produktet» Hvis duften ikke er «hyper-kommersiell» så er det kanskje ikke så rart at den ikke faller i smak. Det hjelper jo ikke skuffede kjøpere at «det ligger mye kjærlighet bak». Minner litt om «jeg er bare en jente som ....» Lykosjefen fokuserer på stakkars SE som blir utsatt for slikt og bortforklarer de negative tilbakemeldingene med hat. Han har jo alt å tape på at vurderingene blir tatt på alvor, og han blir sittende igjen med store mengder parfyme. Så spørs det da om kundene hans setter pris på å bli omtalt på denne måten.
Aintnofun Skrevet 20. november 2021 #24915 Skrevet 20. november 2021 Akkurat det med parfyme er jo veldig individuelt. Så at noen liker og noen ikke liker er jo akkurat som med alle andre parfymer. 6
Dupers Skrevet 20. november 2021 #24916 Skrevet 20. november 2021 3 hours ago, CecilieX said: https://www.dagbladet.no/kjendis/nylansering-slaktes/74675522 Påstanden er altså at de dårlige mottakelsene handler om «hat» mot SE. Hver gang det er noe negativt så devslueres kritikken til å handle om at man ikke liker. Da hun ble nominert til Gullbarbie (og vant) var det samme forklaring. Nomineringene var slett ikke fra unge jenter, men fra eldre damer. Dermed kunne ikke den bekrefte at «hun var best på å få ungedom til å føle seg verst» Anmeldelsene av parfymen tikker inn og det er velbegrunnede anmeldelser der mange analyserer duftnoter og forteller om erfaring med bruk. Det likner ikke hatytringer fulle av gulp og personangrep i alle fall. Ut fra det SE selv sier om hva hun ville lage, så fremstår ikke anmeldelsene urimelige; «Jeg kunne velge å «play it safe», å lage en hyper-kommersiell duft, men istedenfor har jeg valgt å sjanse på å lage noe som er mer likt parfymer i luksus-segmentet. Noen liker det ikke, andre elsker det - men det ligger i alle fall mye kjærlighet og hard jobb bak dette produktet» Hvis duften ikke er «hyper-kommersiell» så er det kanskje ikke så rart at den ikke faller i smak. Det hjelper jo ikke skuffede kjøpere at «det ligger mye kjærlighet bak». Minner litt om «jeg er bare en jente som ....» Lykosjefen fokuserer på stakkars SE som blir utsatt for slikt og bortforklarer de negative tilbakemeldingene med hat. Han har jo alt å tape på at vurderingene blir tatt på alvor, og han blir sittende igjen med store mengder parfyme. Så spørs det da om kundene hans setter pris på å bli omtalt på denne måten. Akkurat dette var jo mye har mot SE, når parfymen blir slakta i nettbutikken til lycko før folk har kunnet kjøpt den blir det ledd av. Om folk hadde tenkt seg om hadde de skjønt at når de gir 1 stjerne før folk har fått kjøpt så ødelegger de faktisk for alle de som kjøper parfymen og ikke liker lukta. Det er mange som liker lukta og mange som ikke liker den. Takket være haterne som bare måtte gi ei stjerne før lansering vil vi aldri få vite hvor mange av de som har kjøpt den som faktisk føler seg lurt. 3
Gjest CecilieX Skrevet 20. november 2021 #24917 Skrevet 20. november 2021 Dupers skrev (8 minutter siden): Akkurat dette var jo mye har mot SE, når parfymen blir slakta i nettbutikken til lycko før folk har kunnet kjøpt den blir det ledd av. Om folk hadde tenkt seg om hadde de skjønt at når de gir 1 stjerne før folk har fått kjøpt så ødelegger de faktisk for alle de som kjøper parfymen og ikke liker lukta. Det er mange som liker lukta og mange som ikke liker den. Takket være haterne som bare måtte gi ei stjerne før lansering vil vi aldri få vite hvor mange av de som har kjøpt den som faktisk føler seg lurt. Det er jo udokumenterte påstander fra kilder som har alt å tape på dårlige anmeldelser. Troverdigheten i det blir ytterligere svekket av at dette nesten alltid er SE sin forklaring når hun får kritikk.
Dupers Skrevet 20. november 2021 #24918 Skrevet 20. november 2021 12 minutter siden, CecilieX said: Det er jo udokumenterte påstander fra kilder som har alt å tape på dårlige anmeldelser. Troverdigheten i det blir ytterligere svekket av at dette nesten alltid er SE sin forklaring når hun får kritikk. Om du gikk inn på lycko dagen før slipp så du at den den allerede da hadde dårlige anmeldelser. Før den var utsendt eller satt ut i butikk. Så jo disse påstandene fra lycko er nok ganske greit dokumentert og sanne. 3
Chanchan Skrevet 20. november 2021 #24919 Skrevet 20. november 2021 (endret) Problemet er jo at parfymen er uvant, men ikke fordi den minner om «parfymer i luksus-segmentet». Jeg er godt kjent med nisjeparfymer fra produsenter som Tom Ford og Francis Kurkdjian, kjent som spesielle parfymer i sjiktet 2000kr+. Uncovered er uvant på samme måte som parfymene du kan plukke opp på normal til 50kr. Den lukter gammelt, men ikke «gammel dame» slik folk har påstått f. eks. Black Opium lukter - den lukter utgått og feil, som gamle møbler slik det blir påpekt av en Lyko-bruker. Jeg er mest interessert i å vite hvilke andre parfymer som er favorittene til de som liker Uncovered, det tror jeg ville kastet mer lys over situasjonen. Endret 20. november 2021 av Chanchan autocorrect 13
Gjest CecilieX Skrevet 20. november 2021 #24920 Skrevet 20. november 2021 Dupers skrev (59 minutter siden): Om du gikk inn på lycko dagen før slipp så du at den den allerede da hadde dårlige anmeldelser. Før den var utsendt eller satt ut i butikk. Så jo disse påstandene fra lycko er nok ganske greit dokumentert og sanne. Å dokumentere handler om noe annet enn å påstå. Hvem som helst kan påstå hva som helst. Skjermbilder er typisk ting som vil bevise slike påstander. De anmeldelsene som ligger der nå er godt begrunnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå