Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Wednesday Addams skrev (1 time siden):

Jeg tror det er en salgstriks, at de gjør at folk føler seg mer "tvunget" til å kjøpe fordi det er noe som ikke kommer tilbake. Mennesket er ganske enkelt sånn sett. 

Det lukter (😜)av hele greia.

Min logikk er som følger. Dersom de hadde så stor tro på produktet (ut fra det SE skriver) så sitter de jo på en gullgruve. Hvis alle synes den er fantastisk så kjøper de den jo igjen og igjen, og de vil tjene voldsomt med penger. De velger likevel å kjøre en limited edition. Det tyder på at de ser for seg at folk kjøper produktet en gang, og da satser de heller på løp og kjøp trikset. 

Egentlig sier de at de ikke tror de har et godt produkt. 

Det de naive følgerne som stoler på det SE sier som skal få skilt seg av med noen kroner. Igjen. 

Endret av CecilieX
Skrevet
Potetgull skrev (2 timer siden):

Tror dere dette blir en reprise av "limited edition" samarbeidet med My Muse? Tipper det kommer et nytt innlegg om noen uker/måneder med fantastiske nyheter om at parfymen har vært så populær at de har klart å produsere flere til tross for at "den ikke kommer tilbake når det er utsolgt".

0DF131DD-DCDD-4F9B-B444-4A1C1A69193B.jpeg

Hele ideen ble jo gjennomført av Vita&Wanda for under 1 år siden.

Samme idé,samme produkt.

Kopie Elise strikes again..

• Liker 11
Skrevet
Shavasa skrev (53 minutter siden):

🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Screenshot_20211103-163840.jpg

V&W var først.

blush_VAAG_w2021_merkeside_mob.jpeg

• Liker 12
Gjest CecilieX
Skrevet

Når de ikke bruker mer tid og penger på å utvikle designet på flakongen så er det enda en bekreftelse på at dette er masseproduserte greier, der profitt er eneste målsetning. Som Mymuse og Trendythings. 

Hun skriver at det er produsert i Norge, da. Så spørs det hva som ligger i «produsert». 

Skrevet
Potetgull skrev (10 timer siden):

Tror dere dette blir en reprise av "limited edition" samarbeidet med My Muse? Tipper det kommer et nytt innlegg om noen uker/måneder med fantastiske nyheter om at parfymen har vært så populær at de har klart å produsere flere til tross for at "den ikke kommer tilbake når det er utsolgt".

Vegansk?  Så og si alle moderne parfymer er veganske og syntetiske.  Ska vedde på at den lukter som 99% prosent av alle andre "kjendisparfymer"!

• Liker 15
Skrevet
Shavasa skrev (13 timer siden):

🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Screenshot_20211103-163840.jpg

Vil påstå at Amici er mistenkelig lik Gucci sin 🙈🙈

Screenshot_20211104_060235_com.android.chrome.jpg

Skrevet
CecilieX skrev (12 timer siden):

Når de ikke bruker mer tid og penger på å utvikle designet på flakongen så er det enda en bekreftelse på at dette er masseproduserte greier, der profitt er eneste målsetning. Som Mymuse og Trendythings. 

Hun skriver at det er produsert i Norge, da. Så spørs det hva som ligger i «produsert». 

Tror det er Kosmetikk Laben som har vært med å produsere det produktet og de er ett Norsk, vegansk selskap. 

Og det med design. Det tar ganske så lang tid å produsere en parfyme og sikkert å få design og produksjon av flasker på plass. Er ikke sikkert det er meningen av det skal være en kopi. Amici er ett ganske nytt produkt og kan være tilfeldig at flaskene er like. Da kan man også spekulere i om Eveline og Caia har hentet sin inspirasjon fra Gucci sin Bloom parfyme, for de to flaskene er også ekstremt like og Gucci sin kom ut i 2017. Så da kan man også mistenke kopi fra Caia sin side også. 

Skrevet

De har skrevet om saken på Dagbladet og der bekreftes det at det ikke er kopi. Så ikke bare gå ut ifra at det er kopi fordi det er Sophie Elise sitt produkt 😛 Og noen mener sikkert hun lyver her når du sier at det ikke er kopi, men som jeg skrev i det forrige jeg la ut så tar det lang tid å produsere parfyme og flasker så tror virkelig ikke det var meningen at det skulle være så likt😊

https://www.dagbladet.no/kjendis/tenkte-faen/74524097

Gjest CecilieX
Skrevet
BK89 skrev (8 minutter siden):

Tror det er Kosmetikk Laben som har vært med å produsere det produktet og de er ett Norsk, vegansk selskap. 

Og det med design. Det tar ganske så lang tid å produsere en parfyme og sikkert å få design og produksjon av flasker på plass. Er ikke sikkert det er meningen av det skal være en kopi. Amici er ett ganske nytt produkt og kan være tilfeldig at flaskene er like. Da kan man også spekulere i om Eveline og Caia har hentet sin inspirasjon fra Gucci sin Bloom parfyme, for de to flaskene er også ekstremt like og Gucci sin kom ut i 2017. Så da kan man også mistenke kopi fra Caia sin side også. 

Vi har jo etterhvert blitt ganske godt kjent med hvordan influencernes «egendesignede» produkter blir til. Vi har funnet helt like produkter hos billige utenlandske nettbutikker. Hårspennene til CBE og undertøyet til SE er to eksempler, der prisen var mangedoblet når de fikk influencerens navn på seg. Coverbrands fjernet designet av CBE etter at det ble påpekt, så der fikk vi bekreftelsen. 

Jeg antar at det finnes muligheter for å kjøpe inn masseproduserte flakonger til slike formål. Poenget mitt er at alle disse design-samarbeidene handler om å utnytte følgermassen til den enkelte med overprisede, masseproduserte, produkter. Det er selv foretningsideen. Troverdigheten til både narrativet om å ha designet det selv og den overstrømmende anbefalingen er tynnslitt. 

Gjest CecilieX
Skrevet
BK89 skrev (18 minutter siden):

De har skrevet om saken på Dagbladet og der bekreftes det at det ikke er kopi. Så ikke bare gå ut ifra at det er kopi fordi det er Sophie Elise sitt produkt 😛 Og noen mener sikkert hun lyver her når du sier at det ikke er kopi, men som jeg skrev i det forrige jeg la ut så tar det lang tid å produsere parfyme og flasker så tror virkelig ikke det var meningen at det skulle være så likt😊

https://www.dagbladet.no/kjendis/tenkte-faen/74524097

Det finnes ingen dokumentasjon i artikkelen annet enn SE sin påstand. 

Jeg kan med hånda på hjertet si at vi ikke har kopiert den parfymen. Jeg synes den er kjempefin

Du kan ikke mene at SE sitt ord skal være en bekreftelse? Hun har alt å tape på å bli tatt for løgn. Jeg antar at både Eveline og SE har kjøpt masseproduserte flakonger og kaller det å «sette design». Vi har som nevnt i mitt forrige innlegg sett metoden før. 

Skrevet
CecilieX skrev (Akkurat nå):

Det finnes ingen dokumentasjon i artikkelen annet enn SE sin påstand. 

Jeg kan med hånda på hjertet si at vi ikke har kopiert den parfymen. Jeg synes den er kjempefin

Du kan ikke mene at SE sitt ord skal være en bekreftelse? Hun har alt å tape på å bli tatt for løgn. Jeg antar at både Eveline og SE har kjøpt masseproduserte flakonger og kaller det å «sette design». Vi har som nevnt i mitt forrige innlegg sett metoden før. 

Man skal ikke dømme før man har alle fakta på bordet. Det er alltid det lureste istedenfor å synse 😁 Det viktigste er uansett duften😊

Gjest CecilieX
Skrevet
BK89 skrev (Akkurat nå):

Man skal ikke dømme før man har alle fakta på bordet. Det er alltid det lureste istedenfor å synse 😁 Det viktigste er uansett duften😊

Og den er heeeeelt sikkert laget av SE. Og den er heeeelt sikkert fantastisk. Fordi SE sier det. Derfor kommer den også bare i limited edition som viser at de ikke tror nok på produktet til at det i seg selv vil føre til gjenkjøp. 

Hva gjelder «synsing» så blir den i alle fall mer kvalifisert når den baserer seg på tidligere erfaringer og historikk. 

At noen fortatt tror på influencermarkedsføring, det er jo utrolig. 

Skrevet
CecilieX skrev (18 minutter siden):

Vi har jo etterhvert blitt ganske godt kjent med hvordan influencernes «egendesignede» produkter blir til. Vi har funnet helt like produkter hos billige utenlandske nettbutikker. Hårspennene til CBE og undertøyet til SE er to eksempler, der prisen var mangedoblet når de fikk influencerens navn på seg. Coverbrands fjernet designet av CBE etter at det ble påpekt, så der fikk vi bekreftelsen. 

Jeg antar at det finnes muligheter for å kjøpe inn masseproduserte flakonger til slike formål. Poenget mitt er at alle disse design-samarbeidene handler om å utnytte følgermassen til den enkelte med overprisede, masseproduserte, produkter. Det er selv foretningsideen. Troverdigheten til både narrativet om å ha designet det selv og den overstrømmende anbefalingen er tynnslitt. 

Men Glöd er faktisk ett kvalitets merket og selger veldig bra. Self tan som får terningkast 5 på Tv2 hjelper deg blant annet. Så det er jo ikke billig dritt hun fronter her. Kanskje man skal lukte på parfymen før man er så utrulig negative? 

Skrevet
CecilieX skrev (Akkurat nå):

Og den er heeeeelt sikkert laget av SE. Og den er heeeelt sikkert fantastisk. Fordi SE sier det. Derfor kommer den også bare i limited edition som viser at de ikke tror nok på produktet til at det i seg selv vil føre til gjenkjøp. 

Hva gjelder «synsing» så blir den i alle fall mer kvalifisert når den baserer seg på tidligere erfaringer og historikk. 

At noen fortatt tror på influencermarkedsføring, det er jo utrolig. 

Nei, ikke kun fordi SE sier det. Hun fronter sitt eget merket som har gjort det veldig bra og er ikke bare noe dritt hun velger å fronte. Hvordan kan du si at hun ikke har vært delaktig i produksjonen av dette? Vært med å luktet og valgt frem hvordan hun vil at parfymen skal være? Bare fordi det er en influencer trenger det ikke automatisk å bety at de bare setter navnet sitt på ting? Dette er ikke ett samarbeid med ett annet merket som MyMuse, men hennes eget brand. Så tror nok hun gjør mer bak kulissene enn hva du tror😊

Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet
BK89 skrev (15 minutter siden):

Nei, ikke kun fordi SE sier det. Hun fronter sitt eget merket som har gjort det veldig bra og er ikke bare noe dritt hun velger å fronte. Hvordan kan du si at hun ikke har vært delaktig i produksjonen av dette? Vært med å luktet og valgt frem hvordan hun vil at parfymen skal være? Bare fordi det er en influencer trenger det ikke automatisk å bety at de bare setter navnet sitt på ting? Dette er ikke ett samarbeid med ett annet merket som MyMuse, men hennes eget brand. Så tror nok hun gjør mer bak kulissene enn hva du tror😊

Hva baserer du synsingen din på? 

Skrevet
CecilieX skrev (3 minutter siden):

Hva baserer du synsingen din på? 

Hva baserer du din på? Annet enn at hun er SE og generelt lite troverdig ifølge deg. Jeg tror at hun er aktiv i sin egen brand. Du er negativ kun fordi hun er den hun er. Negativ til en parfyme man ennå ikke vet en dritt om kvaliteten på. Hvorfor angripe når man ikke vet? 

Skrevet (endret)
Potetgull skrev (18 timer siden):

Den teksten under bildet 😳 Språket er så dårlig! Jeg er ikke noe mester i rettskriving og slikt jeg altså men når et selskap reklamerer for noe så forventer man jo at de klarer å skrive en ok tekst til produktet. Klarer ikke å ta det der seriøst.

Endret av Salmonella
  • Liker 13
Skrevet
Hulderen skrev (19 timer siden):

Er det ikke merkelig i utgangspunktet å lage en parfyme som «limited edition»? Poenget med parfyme er vel å finne seg en favoritt og så fortsette å bruke (og kjøpe!) den? Hvorfor kjøpe en parfyme som du ikke vil kunne få igjen?

Tenkte akkurat det samme. Litt av greia med parfyme er jo at man finner en favoritt - som man fortsetter å bruke. Slik er det iallefall med meg - og alle mine venninner. 

• Liker 13
Skrevet

SE er ikke kjemiker og har heller ingen faglig forankret bakgrunn innen kosmetikk. Når hun da velger å «lage» egen selvbruning og parfyme så betyr det ikke at hun står ved grytene og velger ingredienser. Sansynligvis tar hun kontakt med en lab som er villig til å lage produktene hennes, deretter pitcher hun ideen og kravlisten sin (som inneholder kriterier som det ferdige produktet skal oppfylle - farge, konsistens, lukt osv). Med andre ord så er det ikke SE som setter sammen produkter eller avgjør om det er godt nok for det norske markedet, det er det fagfolk, økonomer og lover som regulerer, SE er den som fronter og selger produktet når hun er fornøyd med farge og lukt. 

I det amerikanske markedet er det veeeldig vanlig at kosmetikk-kjeder tar kontakt med influsenere i håp om at de vil sette navnet sitt på cookie cutter-parfymer, sminke, hudpleie osv. slik at produktet eksponeres for en bestemt målgruppe og dermed selger mer. Det er mye av grunnen til at «alle» har egne produkter de plutselig ønsker å selge til følgermassen sin (eks kylie cosmetics som produserte produktene sine på colorpop sine fabrikker, satt på egen emballasje og solgte samme formula til blodpris). Det er med andre ord ikke fordi de har en personlig lidenskap for sammensetning av ingredienser eller stor kjennskap til ulike duftnoter. 

SE har tidligere skrevet at hennes favorittparfymer er billige og generiske cascada-sommerdufter, så sjansen for at SE selger egen parfyme fordi hun er super-interessert er nærmest lik null. Hun er først og fremt ute etter å tjene penger på følgermassen sin, det har hun vist gang på gang.

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...