Gjest BK89 Skrevet 25. september 2021 #24321 Skrevet 25. september 2021 J.. skrev (2 timer siden): Du har ikke følgt med på reisingen hennes mao.. En del av jobben hennes består av å reise. En person kan ikke gjøre ALT rett eller gjøre ALT for miljøet. Er ikke sånn verden er desverre. Alle kan gjøre litt, men man har jammen meg mye å leve opp til hvis man skal gjøre alt 100%.
Gjest BK89 Skrevet 25. september 2021 #24322 Skrevet 25. september 2021 L'Eau D'Issey skrev (1 time siden): Sofie er like dobbelmoralsk som Harry og Meghan Markle er når det kommer til reise og snakke lovende om miljøet. De aller fleste bryr seg vel om miljøet selv om man også reiser? Folk kan desverre ikke bare sitte hjemme.
Honey Dew Skrevet 25. september 2021 #24323 Skrevet 25. september 2021 Missy1 skrev (På 21.9.2021 den 19.51): Hun skifter jo hårfarge hver uke nesten, så en del av kostnadene hos frisør stammer kanskje fra det? ikke vet jeg… men den jenta burde virkelig la håret sitt hvile. Til slutt er det vel bare hodebunns-tatovering igjen 😬 Håret må da bli ødelagt av all den intense fargingen? 3
Gjest hulillerunde Skrevet 25. september 2021 #24324 Skrevet 25. september 2021 BK89 skrev (23 minutter siden): En del av jobben hennes består av å reise. En person kan ikke gjøre ALT rett eller gjøre ALT for miljøet. Er ikke sånn verden er desverre. Alle kan gjøre litt, men man har jammen meg mye å leve opp til hvis man skal gjøre alt 100%. Nei ingen kan gjøre alt, og det tror jeg det er få som forventer. Men når det gjelder SE og hennes "miljøengasjement" så har jeg problemer med å ta det på alvor på grunn av hvordan hun både lever ift. reising og personlig overforbruk av klær, kosmetikk etc. og at hun bruker sin påvirkningskraft til å få andre til å gjøre det samme slik at hun kan tjene penger. Det er mange måter hun kan tjene penger på som er mer miljøvennlig og bærekraftig.
Era Vulgaris Skrevet 25. september 2021 #24325 Skrevet 25. september 2021 BK89 skrev (1 time siden): En del av jobben hennes består av å reise. En person kan ikke gjøre ALT rett eller gjøre ALT for miljøet. Er ikke sånn verden er desverre. Alle kan gjøre litt, men man har jammen meg mye å leve opp til hvis man skal gjøre alt 100%. Poenget er at hvis man skal se samsvar mellom ord og handling, og faktisk gjøre noe annet enn å bare prate om miljøengasjement, så bør man stoppe opp og tenke før man bestiller en reise. Har ikke denne pandemien og klimarapporten som nettopp kom ut, lært oss noen ting? At en "influenser" skal fritas for et felles ansvar, fordi hun bare må reise i forbindelse med jobb, er jo aldeles tullete. Hun har verdens mest unyttige "jobb". Er det en ting vi klarer oss fint uten, så er det influensere. At hun skal være nødt til å fly hit og dit for å reklamere for all slags unyttig ræl vi ikke trenger, er totalt unødvendig. 36
Pust Skrevet 25. september 2021 #24326 Skrevet 25. september 2021 (endret) BK89 skrev (1 time siden): En del av jobben hennes består av å reise. En person kan ikke gjøre ALT rett eller gjøre ALT for miljøet. Er ikke sånn verden er desverre. Alle kan gjøre litt, men man har jammen meg mye å leve opp til hvis man skal gjøre alt 100%. Når det gjelder påvirkere som SE, er miljøengasjementet kun spill for galleriet. Hun lever jo av å lage reklame for produkter som kun bidrar til økt miljøødeleggelse - og som ikke har noen verdi i seg selv. I tillegg reiser hun ofte og langt (bortsett fra under covid-epidemien, hvor det ikke var lov), og bidrar også på den måten til miljøødeleggelse - og er med på å drive fram et kunstig behov for å reise lang med fly. Hun er hyppig bruker av helsetjenester, kun for å endre på utseendet, og bidrar derved til å øke press på denne typen tjenester, tjenester som kunne vært brukt til å hjelpe folk som har reelle behov for disse. Hadde engasjementet vært ekte, ville hun laget gratis reklame for miljøfremmende foreninger og tiltak, og droppet lange flyturer og plastiske operasjoner. Hun er påvirker, altså bidrar hun til å påvirke mennesker som oppsøker hennes kanaler, noe hun ville gjort helt annerledes dersom miljøengasjementet var ekte. Det ble mye kursiv her, men jeg syns det er så fryktelig synd at så mange ikke har forstått at de blir fullstendig lurt av denne - og andre - påvirkere. Endret 25. september 2021 av Pust Rettet feil 31
Aintnofun Skrevet 25. september 2021 #24327 Skrevet 25. september 2021 Hun reiser jo ikke så forferdelig mye. Om man tenker på andre folk i jobber der man må reise f.eks hver eneste uke så er det jo igrunnen lite. Og det er jo jobben hennes. Tviler på at statsministeren reiser så mye mindre. Og joda, de har en viktigere jobb. Men det er jo ikke opp til miljøaktivister å bestemme hva som er en viktig jobb eller ei. 1
Era Vulgaris Skrevet 25. september 2021 #24328 Skrevet 25. september 2021 Aintnofun skrev (17 minutter siden): Hun reiser jo ikke så forferdelig mye. Om man tenker på andre folk i jobber der man må reise f.eks hver eneste uke så er det jo igrunnen lite. Og det er jo jobben hennes. Tviler på at statsministeren reiser så mye mindre. Og joda, de har en viktigere jobb. Men det er jo ikke opp til miljøaktivister å bestemme hva som er en viktig jobb eller ei. Du sammenlikner SE med statsministeren..? Hvis du seriøst mener at det er like viktig at SE er ute og reiser, som at statsledere gjør det, da kan en virkelig ikke ta deg alvorlig. 49
Aintnofun Skrevet 25. september 2021 #24329 Skrevet 25. september 2021 Era Vulgaris skrev (7 minutter siden): Du sammenlikner SE med statsministeren..? Hvis du seriøst mener at det er like viktig at SE er ute og reiser, som at statsledere gjør det, da kan en virkelig ikke ta deg alvorlig. Jeg har jo aldri sammenlignet dem 😛 Det var jo satt på spissen.
JustLikeThat Skrevet 25. september 2021 #24330 Skrevet 25. september 2021 Aintnofun skrev (24 minutter siden): Hun reiser jo ikke så forferdelig mye. Om man tenker på andre folk i jobber der man må reise f.eks hver eneste uke så er det jo igrunnen lite. Og det er jo jobben hennes. Tviler på at statsministeren reiser så mye mindre. Og joda, de har en viktigere jobb. Men det er jo ikke opp til miljøaktivister å bestemme hva som er en viktig jobb eller ei. På hvilken grunnlag kan du sammenligne en statsminister med ei influencere som snakker lovende ord om at hun skal fly mindre for beskytte miljøet? Kan tenke meg at flygingen til SE før og løpet av pandemien er høy. Men om du setter henne ved siden av Isabel Raad så har nok SE flydd mye mindre. 16
hufsaaaaa Skrevet 25. september 2021 #24331 Skrevet 25. september 2021 Nå har vel ikke Erna Solberg sittet i dobbelmoralismens høyborg og grått på vegne av de stakkars isbjørnene, heller. 27
Era Vulgaris Skrevet 25. september 2021 #24332 Skrevet 25. september 2021 Aintnofun skrev (15 minutter siden): Jeg har jo aldri sammenlignet dem 😛 Det var jo satt på spissen. Du skriver da virkelig at det er like viktig at SE reiser, som at statsministeren gjør det. 27
Aintnofun Skrevet 25. september 2021 #24333 Skrevet 25. september 2021 Era Vulgaris skrev (3 minutter siden): Du skriver da virkelig at det er like viktig at SE reiser, som at statsministeren gjør det. Nei, det var ikke det jeg mente. Men skal man tenke helhet så er det jo tusenvis av unødvendige reiser. Det er ikke kun SE sin jobb som er unødvendig. Det gjelder jo modeller, klesdesignere, interiørarkitekter, kunstnere, malere, idrettsutøvere. De MÅ jo ikke reise de heller. Det er ikke en menneskerett å spille fotball f.eks. 3
JustLikeThat Skrevet 25. september 2021 #24334 Skrevet 25. september 2021 Aintnofun skrev (11 minutter siden): Nei, det var ikke det jeg mente. Men skal man tenke helhet så er det jo tusenvis av unødvendige reiser. Det er ikke kun SE sin jobb som er unødvendig. Det gjelder jo modeller, klesdesignere, interiørarkitekter, kunstnere, malere, idrettsutøvere. De MÅ jo ikke reise de heller. Det er ikke en menneskerett å spille fotball f.eks. De MÅ faktisk reise mer enn hva SE gjør. Deres inntekt er avhengig at de møter opp. Møter ikke modellene opp så blir de faktisk saksøkt og fotballspillere får en kraftig bot om de ikke stiller opp på treninger og kamper. Klesdesigner har en deadline de må følge og forholde seg til for høsten og vinter kolleksjonen skal være klar for visning. Malere lever nok litt enklere enn de fleste vil jeg nå tro. Men du bommer veldig med dette. Ingen er avhengig at SE MÅ dukke opp for at deres jobb skal bli gjort. 29
Era Vulgaris Skrevet 25. september 2021 #24335 Skrevet 25. september 2021 Aintnofun skrev (13 minutter siden): Nei, det var ikke det jeg mente. Men skal man tenke helhet så er det jo tusenvis av unødvendige reiser. Det er ikke kun SE sin jobb som er unødvendig. Det gjelder jo modeller, klesdesignere, interiørarkitekter, kunstnere, malere, idrettsutøvere. De MÅ jo ikke reise de heller. Det er ikke en menneskerett å spille fotball f.eks. Til tross for litt whataboutisme, er jeg enig med deg i det. Det største problemet med SE, er hennes evinnelige dobbeltmoral, løgner og "gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"-holdning. Hun er liksom så opptatt av miljø, dyrevern og feminisme, for å ta noen eksempler. I praksis stikker det ikke særlig dypt, med masse unødvendig reising, pushing av en haug unyttig ræl, kjæledyr hun skaffer seg for så å sette vekk når hun blir lei, og kampen for å få vise seg mest mulig avkledd i sosiale medier. 14
Aintnofun Skrevet 25. september 2021 #24336 Skrevet 25. september 2021 JustLikeThat skrev (13 minutter siden): De MÅ faktisk reise mer enn hva SE gjør. Deres inntekt er avhengig at de møter opp. Møter ikke modellene opp så blir de faktisk saksøkt og fotballspillere får en kraftig bot om de ikke stiller opp på treninger og kamper. Klesdesigner har en deadline de må følge og forholde seg til for høsten og vinter kolleksjonen skal være klar for visning. Malere lever nok litt enklere enn de fleste vil jeg nå tro. Men du bommer veldig med dette. Ingen er avhengig at SE MÅ dukke opp for at deres jobb skal bli gjort. Om en person allerede har reist og planlagt dagesvis med arbeid så er de jo faktisk avhengig av at hun kommer om det er hennes produkt som skal lages reklame for. Om hun skal være med i reklamen eller bestemme hvordan den skal være. Jeg vil tro at SE også har en deadline på ting hun skal gjøre. Tviler på at alt er fritt fram srlv ommdet kan framstå sånn på sosiale medier.
JustLikeThat Skrevet 25. september 2021 #24337 Skrevet 25. september 2021 Aintnofun skrev (Akkurat nå): Om en person allerede har reist og planlagt dagesvis med arbeid så er de jo faktisk avhengig av at hun kommer om det er hennes produkt som skal lages reklame for. Om hun skal være med i reklamen eller bestemme hvordan den skal være. Jeg vil tro at SE også har en deadline på ting hun skal gjøre. Tviler på at alt er fritt fram srlv ommdet kan framstå sånn på sosiale medier. Om du skal sette SE opp mot de mer profesjonell som du selv nevnte så er SE som en gullfisk i en glassbolle. SE har selv uttalt at mange av hennes prosjekter har blitt utsatt flere ganger på grunn av henne selv og ikke fordi hun ikke dukket opp. Hun leker også med andres tid og lønnslipp. At hun i det hele tatt har klart og holde liv i sin glød prosjekt er et under. Når det gjelder strikke genserne som hun har med Dorthe Skappel så blir det noe annet. Det er fordi det ikke er SE som strikket dem selv for hånd. Hun er kun modell for genserne og lar Skappel bruke hennes navn sammen med sitt. 13
Aintnofun Skrevet 25. september 2021 #24338 Skrevet 25. september 2021 JustLikeThat skrev (7 minutter siden): Om du skal sette SE opp mot de mer profesjonell som du selv nevnte så er SE som en gullfisk i en glassbolle. SE har selv uttalt at mange av hennes prosjekter har blitt utsatt flere ganger på grunn av henne selv og ikke fordi hun ikke dukket opp. Hun leker også med andres tid og lønnslipp. At hun i det hele tatt har klart og holde liv i sin glød prosjekt er et under. Når det gjelder strikke genserne som hun har med Dorthe Skappel så blir det noe annet. Det er fordi det ikke er SE som strikket dem selv for hånd. Hun er kun modell for genserne og lar Skappel bruke hennes navn sammen med sitt. Nå var jo ikke poenget mitt om hun stiller opp eller ei. Poenget var at det er tusenvis av andre reiser som er unødvendige. Jeg syns f.eks ikke det er nødvendig eller givende for meg at Karsten Warholm tar en verdensrekord. Men det er jo ikke mange som kritiserer reisingen hans der. For meg er det mer "nødvendig" og givende og dra på konsert med black sabbath. Men jeg trenger det jo ikke for å leve. Men det gir meg jo noe. Så om folk liker sminke, selvbruning og klær så syns jo de kanskje det er viktig for dem at SE viser frem og reiser for å lage reklame og sponse produkter. Om man bare skal gjøre nødvendige ting i livet så blir det ganske kjedelig. Nå var igrunnen ikke dette bare et svar til deg, men generelt i denne debatten. Om hun er dobbeltmoralsk eller ei har jeg ikke satt meg så grundig inn i. 1
JustLikeThat Skrevet 25. september 2021 #24339 Skrevet 25. september 2021 Aintnofun skrev (Akkurat nå): Nå var jo ikke poenget mitt om hun stiller opp eller ei. Poenget var at det er tusenvis av andre reiser som er unødvendige. Jeg syns f.eks ikke det er nødvendig eller givende for meg at Karsten Warholm tar en verdensrekord. Men det er jo ikke mange som kritiserer reisingen hans der. For meg er det mer "nødvendig" og givende og dra på konsert med black sabbath. Men jeg trenger det jo ikke for å leve. Men det gir meg jo noe. Så om folk liker sminke, selvbruning og klær så syns jo de kanskje det er viktig for dem at SE viser frem og reiser for å lage reklame og sponse produkter. Om man bare skal gjøre nødvendige ting i livet så blir det ganske kjedelig. Nå var igrunnen ikke dette bare et svar til deg, men generelt i denne debatten. Om hun er dobbeltmoralsk eller ei har jeg ikke satt meg så grundig inn i. Og jeg har gitt deg svar på hva som er forskjell på SE's reiselyst og profesjonelle som faktisk blir betalt for å reise verden rundt. Kontrasten er så stor og forskjellige av seg at SE når ikke opp. SE reiser fordi hun vil og har lyst å ikke fordi det er jobben hennes av at andre betaler hennes lønnslipp. 10
Aintnofun Skrevet 25. september 2021 #24340 Skrevet 25. september 2021 JustLikeThat skrev (1 minutt siden): Og jeg har gitt deg svar på hva som er forskjell på SE's reiselyst og profesjonelle som faktisk blir betalt for å reise verden rundt. Kontrasten er så stor og forskjellige av seg at SE når ikke opp. SE reiser fordi hun vil og har lyst å ikke fordi det er jobben hennes av at andre betaler hennes lønnslipp. Det er jo mange av reisene som har vært en del av jobben hennes. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå