Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
J.. skrev (4 minutter siden):

Leiligheten er en investering.

Bil uansett type er tapsprosjekt.

Forøvrig får hun utbeltalt lønn av faren sin,så selv om hun lever overdådig ift oss vanlige dødelige,så har hun med hjelp,god kontroll på pengene.

Er jo typisk nyrik å sløse bort penger,i dette tilfelle 500K på 2 år på hårvask.

På hvilken måte er ny leiligheten en investering når den kommer til og bli solgt så fort hun går inn i ett nytt forhold? Da må hun finne seg en leilighet som er mer passende for forholdet og personen hun valgt. For var ikke det grunne for at hun flyttet ut fra Oslo når hun var sammen med Kasper? Kommer nærmere naturen og være på lik på livs balansen som han?

Endret av L'Eau D'Issey
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
L'Eau D'Issey skrev (23 minutter siden):

På hvilken måte er ny leiligheten en investering når den kommer til og bli solgt så fort hun går inn i ett nytt forhold? Da må hun finne seg en leilighet som er mer passende for forholdet og personen hun valgt. For var ikke det grunne for at hun flyttet ut fra Oslo når hun var sammen med Kasper? Kommer nærmere naturen og være på lik på livs balansen som han?

Hun kan sikkert skrive av masse på skatten ettersom hun blander privatliv og business så mye som hun gjør

• Liker 8
Skrevet
AntiBullshit skrev (1 minutt siden):

Hun kan sikkert skrive av masse på skatten ettersom hun blander privatliv og business så mye som hun gjør

Må ikke det føres opp hver for seg?

• Liker 1
Skrevet (endret)
L'Eau D'Issey skrev (12 minutter siden):

Må ikke det føres opp hver for seg?

Hva mener du? Dersom du som bedriftseier har kontor i eget hjem så kan verdien av hva det ville koste å leie kontoret skrives av på skatten, med andre ord så «leier» du kontorlokaler av deg selv i stede for å leie av noen andre. Trenger firmaet å være tilgjengelig pr telefon kan du skrive av mobilregninger på skatten. Jeg er ikke utdannet innen økonomi så dette er ikke noe jeg har grundig kjennskap til, men jeg kjenner flere som driver eget firma og de har slike «goder» gjennom ASet sitt. Det er selvsagt egen krav til kontor-løsninger før man rettmessig kan skrive det av på skatten, men jeg ser for meg at pappa Isachsen har vært til god hjelp hva gjelder å navigere skatteregler og smutthull. Tror han har/hadde jobbet innenfor noe økonomi tidligere (tidligere Førstekonsulent Seksjon for økonomi og innkjøp hos UiT)

Endret av AntiBullshit
Tidligere yrkestittel
  • Liker 6
Skrevet
AntiBullshit skrev (23 minutter siden):

Hva mener du? Dersom du som bedriftseier har kontor i eget hjem så kan verdien av hva det ville koste å leie kontoret skrives av på skatten, med andre ord så «leier» du kontorlokaler av deg selv i stede for å leie av noen andre. Trenger firmaet å være tilgjengelig pr telefon kan du skrive av mobilregninger på skatten. Jeg er ikke utdannet innen økonomi så dette er ikke noe jeg har grundig kjennskap til, men jeg kjenner flere som driver eget firma og de har slike «goder» gjennom ASet sitt. Det er selvsagt egen krav til kontor-løsninger før man rettmessig kan skrive det av på skatten, men jeg ser for meg at pappa Isachsen har vært til god hjelp hva gjelder å navigere skatteregler og smutthull. Tror han har/hadde jobbet innenfor noe økonomi tidligere (tidligere Førstekonsulent Seksjon for økonomi og innkjøp hos UiT)

Åja. Det visste jeg ikke at man kunne. Har ikke noe særlig god kunnskap om akkurat det der. Jeg trodde man måtte fylle ut skjemaer for slikt hver for seg. Så nå har jeg lært noe nytt🙂 Takk for en god forklaring.

• Liker 3
Skrevet
15 hours ago, Solaire said:

Ikke rart at leiligheten ikke har blitt solgt. Ikke bare var den vilt overpriset men interiøret er jo også veldig spesielt. De fleste rommene skriker ungkar eller ung, singel og leken. F eks så var det jo skikkelig "stilig" med barbierosa bad, og flere av tapetene var skikkelig masete og gjør seg nok best på instagram. Jeg føler ikke at bildene passer sammen med salgsteksten om at leiligheten er så barnevennlig, det er familievennlig område og at det er kort vei til barnehage og skole. Det er f eks en enorm rumpevase midt i stua. Lene Orvik gjorde det samme, hun pusset opp i en nokså spesiell stil og måtte dumpe prisen og vente lenge på å få solgt. 

Min hypotese er at SE kjøpte rekkehuset da det var ganske privat og ligger fint til ved skogen i Oslo. Det er langt unna t-banen, men jeg har kun sett SE kjøre bil til byen (og ta taxi hjem hvis hun er ute), så jeg vil tro hun ikke tar kollektivt, og da gjør det ikke noe at huset lå langt unna t-banen.

Derimot gjelder jo dette veldig få i Oslo, de aller fleste som jobber i byen vil ta t-banen til jobb. Og da betyr 15 min gange om morgenen en del. Når det da ligger andre hus der 10 min nærmere t-banen, og til lavere pris, og med mindre speile interiør, da er ikke denne leiligheten særlig lettsolgt. Hvis hun fikk bud på 6 mill som noen her sa, da ville jeg ha akseptert det uten å nøle. Det er fortsatt en solid prisstigning.

• Liker 14
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende kommentarer. 

Sol, admin.

Skrevet
hulillerunde skrev (15 minutter siden):

Rekkehuset er merket som solgt

Ble solgt for 7.

Var budrunde som startet på 6.8,så 6850,endte på blank 7.

• Liker 8
Gjest hulillerunde
Skrevet
J.. skrev (15 minutter siden):

Ble solgt for 7.

Var budrunde som startet på 6.8,så 6850,endte på blank 7.

Bra for henne at hun endelig fikk solgt det. Tydelig at det da var noen andre som liker stilen (eller ser muligheter for boligen) selv om mange her, meg selv inkludert, ikke kunne tenke oss det

Skrevet
L'Eau D'Issey skrev (11 timer siden):

Jeg kan forstå at noen ser på disse frisør besøkene som noe jåleri når hun kan vaske og fikse håret sitt hjemme. Men hva annet er det og forvente av henne når hun har kjøpt en leilighet til 13 mill uten balkong, bil til 1 mill, om jeg ikke tar feil. Alle operasjonene er vel godt på 1 mill de også når man legger sammen alle prisene. Så er det påfylling av botox og fillers og det koster nå sitt. Hun er en vandrende reklame plakat for diverse  klinikker og frisørsalonger. Glemte og ta med neglene, vet ikke vet ofte hun får de fikset. Hadde faren hennes lagt sammen alt av forbruket siden hun var tenåring så ville hun ha fått livs største sjokk. Det er nå interessant hvordan Sofie i det og det store klare å legge av noe på sparekontoen sin med sitt forbruk. 

Leiligheten hennes har balkong. Dog ikke så stor. Typisk Oslo vest balkong. De har ofte fine bakgårder da. 

• Liker 2
Skrevet
hulillerunde skrev (55 minutter siden):

Bra for henne at hun endelig fikk solgt det. Tydelig at det da var noen andre som liker stilen (eller ser muligheter for boligen) selv om mange her, meg selv inkludert, ikke kunne tenke oss det

Det er ikke vanskelig å få solgt en bolig i Oslo. Det ligger ofte ikke så lenge ute. Objekter som ser helt jævlige ut selges for flere hundretusen over prisantydning. Det er et hett marked. Smart av de å senke prisen, slik at det ble en budrunde. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
anonMrX skrev (9 minutter siden):

Noen som så da hun var på talk show i går?

Det ligger på nrk nett

Endret av Maydis8
Skrevet
Maydis8 skrev (Akkurat nå):

Det ligger på sumo 

Det på NRK med Else Furuseth

Skrevet
L'Eau D'Issey skrev (11 timer siden):

Leiligheten stiger i pris hvert minutt. Oslo vest. Sånn er markedet her i byen. Det vil bare fortsette å øke og øke. Oslo vil snart ha priser på nivå med Stockholm og Berlin. 

• Liker 4
Skrevet
anonMrX skrev (Akkurat nå):

Det på NRK med Else Furuseth

Kåss til kvelds. Jeg mente nrk. Ligger jo på nett. Er bare å se det der.

Skrevet
Maydis8 skrev (1 minutt siden):

Kåss til kvelds. Jeg mente nrk. Ligger jo på nett. Er bare å se det der.

Takk, jeg vet, mente ikke å mase

Skrevet

Blogger er jo et yrke, jenta vil se pen og sexy ut, ja hva er galt ved det, jeg liker hennes måte å skrive på og hun har bra egenskaper

Skrevet
Maxvenn skrev (7 minutter siden):

Blogger er jo et yrke, jenta vil se pen og sexy ut, ja hva er galt ved det, jeg liker hennes måte å skrive på og hun har bra egenskaper

Vil heller fortsette å være ufør og vill ikke vært blogger eller "modell"/influencer om det så var de siste yrkene på jorda. 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...